Romania Curată

Coaliția pentru Universități Curate propune o Agenție de Integritate a Educației

Societatea Academică din România (SAR) și Coaliția pentru Universități Curate (CUC) consideră că ordonanța de urgență propusă de Ministerul Educației nu are potențialul să rezolve problema coruperii standardelor universitare, nici pe termen imediat, nici pe termen îndepărtat, fără a adăuga o serie de măsuri menite să recredibilizeze sistemul. Niciuna din intervențiile oficiale din domeniul Educației nu recunoaște la această oră că s-a creat o problemă de corupție instituțională la nivelul învățământului superior, unde sute, poate mii de cadre din domeniile sensibile ale justiției, poliției, securității și politicii au obținut în ultimii ani titluri doctorale fără respectarea standardelor de calitate, conferite de comisii de doctorat compuse din îndrumători și membri care s-au abătut astfel grav de la integritatea universitară. Rectorii universităților tocmai au declinat să ia orice măsuri contra acelor cadre universitare care au certificat lucrările pretins academice ale unor condamnați de drept comun, care nu aveau nici teoretic capacitatea de a le redacta.

Mai mult, organismele de acreditare și atestare, atât la doctorate cât și la titlurile inferioare fie au evitat să ia decizii, fie au acreditat pe toată lumea, arătând un eșec masiv al comunității universitare în a se autoregla. Comisia responsabilă cu evaluarea școlilor doctorale (CNATDCU) nu a pus legea în practică în mod flagrant ilegal, dar funcționează și la această oră, având în componență persoane politice ca Ecaterina Andronescu, Daniel Barbu, Răzvan Theodorescu și mulți alții, mulți în dublă sau triplă capacitate. Legiuitorii din domeniul Educației au îndepărtat în ultimii ani și puținele garanții legale care existau contra conflictelor de interese, astfel încât în aceste comisii – ARACIS și CNATDCU – incompatibilitățile sunt mai degrabă regula decât excepția. Multe incompatibilități au fost legalizate, și ordonanța ar fi trebuit să le refacă și să le extindă. De asemenea, ordonanța ar fi trebuit să introducă măcar un standard clar și mai exigent pentru membrii acestor comisii, de genul indicelui de impact al publicațiilor personale. Comisiile formate din academici neperformanți, cum pare a fi regula la MEN vor funcționa întotdeauna suboptimal. De aceea, propunem ca sistemul de selecție al membrilor CNATDCU și a comisiilor sale să fie unul bazat pe credibilitate și performanță academică, excluzând persoanele care s-ar afla în conflict de interese (ca de exemplu deținerea unei funcții în cadrul universităților sau a Academiei Române).

Oricât de importantă ar fi autonomia universitară, asigurarea unor standarde de calitate unitare și corecte este o răspundere care revine Ministerului Educației și instituțiilor centrale, și cadrul legislativ propus trebuie sa reflecte asumarea acestei răspunderi. Lipsa ei se vede și din faptul ca Ministerul nu a luat deja măsuri pentru a retrage acreditarea editurilor care s-au specializat în publicarea lucrărilor unor pușcăriași și nu a declanșat nicio anchetă privitoare la rectorii sau prorectorii acuzați de plagiat, cerându-le în schimb acestora să se autoepureze.

Nu doar integritatea academică este o problemă, ci și cea administrativă și financiară, domeniul Educației neavând niciun fel de control administrativ sau posibilitate de prevenire a corupției, astfel încât problemele ajung direct la DNA. Educației îi trebuie un corp de control puternic, care să prevină incompatibilitățile, abuzul de putere, să asigure implementarea legii și menținerea standardelor și să prevină generalizarea comportamentelor neoneste, o Agenție de Integritate a Educației care să implementeze un program serios de refacere a acesteia. Acesta trebuie să fie obiectul acestei ordonanțe guvernamentale. Paralel, Ministerul trebuie să propună un proiect care să rezolve problema stimulentelor perverse care au dus la asemenea distorsiuni masive, anume a scurtcircuitării avansărilor, inclusiv în domeniul securității, datorită titlului doctoral. Privilegiile legate de doctorat de genul echivalării examenului de barou sau săririi a mai multe ranguri militare trebuiesc înlăturate din lege, deoarece au corupt aplicarea ei.

Cerem de asemenea Ministrului Educației să demisioneze din orice academie conectată la serviciile de informații și să soluționeze cu celeritate problema doctoratului colegului său de cabinet, chestorul Petre Tobă.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

8 thoughts on “Coaliția pentru Universități Curate propune o Agenție de Integritate a Educației

  1. secu

    Asa, si?
    O alta structura guvernamentala in care pot fi numiti indivizi asa cum sunt numiti in CNATDCU si Consiliul de Etica, dupa cum vrea muschii ministrului?
    Pe educer s-a propus un organism independent, ales si numit de personalitati care au demonstrat in sistemul ISI ca merita sa decida ceva.

    Reply
  2. Niculescu Mircea

    Atat timp cat fostii activisti UTC/ASC/PCR si fostii informatori/colaboratori ai Securitatzii comuniste conduc destinele invatzamantului romanesc, sansele de redresare sunt infime. Pana nu vor fi indepartati acesti „derbedei stiintifici” nu putem spera la ceva bun. Depinde de noi, dascălii, sa i maturam. Dar suntem oare in majoritate cei care doresc asta?… Oricum, vremea lor va apune in curand. Eu, unul, le voi duce tzigari in punga, doar ne au fost „colegi”. Dumneavoastra?…

    Dr. M. Niculescu

    Reply
  3. Cezar Ungurenasu

    Acest proiect de lege a fost depus la Senat de matematicianul Petru Caraman i aprilie 1998 si a fost avizat de Consiliul juridic in luna agust. Din pacate Ministrul Andrei Marga a refuzat sa trimita senatului puncyl de vedere privind proiectlul si acesta nu a mai fost inaintat spre votare.

    LEGE PRIVIND ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA CENTRELOR ACADEMICE DE EXCELENTA

    DISPOZITII GENERALE

    Art. 1. – (1) Se instituie ca Centre Academice de Excelenta ansamblul de Universitati si Institute / Centre de Cercetare ale Academiei Române, precum si cele care au functionat sub egida Academiei Române (Institutul de Chimie Cluj, Centrul de Fizic\ Iasi, Institutul de Fizica Atomica Bucuresti, Centrul de Biologie Ia[i) pina la data de 1 ianuarie 1970 din urmatoarele centre universitare: Bucuresti, Iasi, Cluj si Timisoara.
    (2) In cadrul acestora sunt recunoscute ca Centre de Excelenta grupurile de cercetare (colectiv, laborator, catedra, facultate, institut) care printr-o activitate continua are realizari stiintifice la nivel interna]ional in cel putin un domeniu de cercetare (matematica, stiintele naturii, stiinte medicale, stiinte ingineresti si stiintele pamântului) sau la nivel national (stiinte socio-umane) in majoritatea subdomeniilor pe care le abordeaza, bucurându-se de reputatia corespunzatoare, dovedita pe baza unor indicatori de evaluare.

    Art. 2. – Centrele Academice de Excelenta (CAE) sunt administrate de Consiliul National al Centrelor Academice de Excelenta in calitate de ordonator secundar de credite.

    Art. 3. – Consiliul National al Centrelor Academice de Excelenta este un organism stiintific plasat sub tutela Academiei Române si a Ministerului Educatiei Nationale.

    Art. 4. – In cadrul politicii privind stiinta si educatia universitara in context european a Guvernului si in functie de cerintele culturale, economice si sociale ale natiunii, Consiliul National al Centrelor Academice de Excelenta are urmatoarele misiuni si competente:
    a) participa la analiza dezvoltarii stiintei si educatiei universitare in conjunctura nationala si internationala;
    b) elaboreaza strategii de dezvoltare a stiintelor fundamentale cu caracter disciplinar si interdisciplinar in functie de evolutia acestora pe plan international si de necesitatile culturale si socio-economice ale natiunii;
    c) gireaza si subventioneaza pe principiul bugetului de programe si al bugetului de proiecte cercetarile fundamentale de excelenta;
    d) gestioneaza mijloacele de cercetare si informare ale Centrelor Academice de Excelenta.

    CAPITOLUL I

    Componenta Consiliului National al Centrelor Academice de Excelenta

    Art. 5. – (1) Consiliul National al Centrelor Academice de Excelenta este prezidat de o personalitate stiintifica afirmata prin evaluare internationala si numita prin consens de Academia Româna si Ministerul Educatiei Nationale pe o perioada de trei ani.
    (2) Pe linga Presedinte, Consiliul National al Centrelor Academice de Excelenta mai cuprinde:
    a) presedintele Comisiei de matematica si stiintele naturii a Consiliului National al Cercetarii Stiintifice Universitare;
    b) presedintele sau secretarul general al Consiliului pentru granturi al Academiei Române;
    c) directorul general al Directiei de Buget al Ministerului Finantelor;
    d) patru presedinti ai Centrelor Academice de Excelenta;
    e) doisprezece membri alesi, cite trei pentru fiecare Centru Academic. Calitatea de membru al Consiliului National al Centrelor Academice de Excelenta poate fi obtinuta numai pe criteriul evaluarii stiintifice internationale, indiferent de titlul stiintific si functia candidatului. Membrii Consiliului National al Centrelor Academice de Excelenta sunt nominalizati si alesi de catre Consiliile Stiintifice ale Centrelor Academice de Excelenta.

    CAPITOLUL II

    Componenta Consiliilor Stiintifice ale Centrelor Academice de Excelenta

    Art. 6. – (1) Centrele Academice de Excelenta sunt prezidate de personalitati stiintifice afirmate prin evaluare internationala.
    (2) Pe linga presedinte consiliul stiintific al Centrului Academic de Excelenta (CAE) mai cuprinde:
    a) un secretar stiintific;
    b) noua consilieri.

    Art. 7. – Delegatii pentru Adunarea Generala a candidatilor la functia de consilier sunt nominalizati de catre unitatile de cercetare (facultate, institut, centru) dupa criteriul performantei stiintifice.

    Art. 8. – Adunarea generala a candidatilor la functia de consilier alege noua consilieri pentru Consiliul Stiintific al CAE.

    Art. 9. – Consiliul Stiintific CAE alege prin vot secret presedintele, secretarul stiintific si trei consilieri pentru Consiliul National CAE.

    Art.10. – Pentru toate functiile eligibile care fac obiectul capitolului II, candidatii trebuie sa faca dovada ca sunt autorii a minimum zece lucrari stiintifice publicate in reviste din fluxul principal al publicatiilor stiintifice internationale (peer reviewed journals).

    CAPITOLUL III

    Atributiile si competentele Consiliilor Stiintifice CAE

    Art. 11. – (1) Consiliile stiintifice CAE asigura baza informationala si logistica a misiunilor si competentelor prevazute in ART. 4 pentru Consiliul National CAE.
    (2) Pe lânga aceste misiuni si competente, Consiliile stiintifice CAE au urmatoarele atributii:
    a) sprijina activitatea didactica si stiintifica a facultatilor din componenta Centrului Academic de Excelenta;
    b) asigura si controleaza exploatarea in conditii de eficienta stiintifica a mijloacelor de cercetare din gestiunea Centrului Academic de Excelenta (CAE);
    c) sprijina si coordoneaza proiectele de cercetare interdisciplinare si a celor de cercetare avansata.
    d) sprijina elaborarea si finantarea proiectelor de cercetare elaborate prin cooperare internationala.

    CAPITOLUL IV

    Finantarea Centrelor Academice de Excelenta

    Art. 12. – (1) Pentru finantarea bazei de echipamente si publicatii stiintifice a Centrelor Academice de Excelenta in perioada 2000 – 2005 se constituie Fondul Special pentru Reforma Academica.
    (2) Sursa de finan]are a acestui fond va fi asigurat\ din creditele externe contractate de Ministerul Educa]iei Na]ionale pentru Reforma Academica.
    (3) Ordonatorul principal de credite al Fondului Special pentru Reforma Academica este Ministerul Educa]iei Nationale prin persoana ministrului.

    Art. 13. – Finantarea functionala si de programe a Centrelor Academice de Excelenta este asigurata de la bugetul de stat si din credite externe prin Consiliul National al Cercetarii Stiintifice Universitare a Ministerului Educa]iei Nationale si Comisia de Granturi a Academiei Române.

    Art. 14. – (1) Cadrele didactice cu norma de baza `intr-o unitate de invatamint superior din cadrul Centrelor Academice de Excelenta pot contracta granturi prin Comisia de Granturi a Academiei Române.
    (2) Cercetatorii Academiei Române din reteaua Centrelor Academice de Excelenta pot contracta granturi de toate tipurile prin Consiliul National al Cercetarii stiintifice Universitare.

    Art. 15. – (1) Fondul de special pentru Reforma Academica este destinat exclusiv cheltuielilor pentru capital.
    (2) Cheltuielile pentru capital din acest fond includ si cheltuielile pentru mijloace de informare stiintifica.

    Art. 16. – Acordarea si executarea proiectelor de cercetare prin contracte de grant se realizeaza cu respectarea finantarii de oportunitate, care prevede urmatoarele norme metodologice financiare:
    a) deschiderea finantarii la data intrarii in vigoare a contractului de grant;
    b) autonomia directorului de grant in destinarea fondului alocat pentru urmatoarele capitole de cheltuieli:
    – salarii pentru posturi temporare si burse
    – recompense
    – investitii pentru aparatura de laborator conventionala
    – abonamente la publicatii stiintifice si carti
    – deplasari in tara si in strainatate
    – transfer de grant pentru cercetari din proiectul
    contractat prin cooperare internationala
    c) reportarea fondurilor necheltuite pe anul urmator.

    CAPITOLUL V

    Gestionarea mijloacelor de cercetare

    Art. 17. – (1) Consiliul National CAE gestioneaza aparatura stiintifica de inalta performanta, unicat, din dotarea Centrelor Academice de Excelenta.
    (2) Gestiunea se executa prin Centrele Academice de Excelenta care asigura amplasarea si exploatarea echipamentelor stiintifice.
    (3) Amplasarea echipamentelor stiintifice se realizeaza pe baza de contract de locatie de gestiune cu unitatea stiintifica (facultate, institut, centru) care asigura spatiul adecvat, utilitatile si personalul de deservire cel mai abilitat in domeniul respectiv.
    (4) Cheltuielile de exploatare si intretinere sunt suportate de toate unitatile de cercetare din componenta CAE care folosesc echipamentele stiintifice.

    CAPITOLUL VI

    Echivalarea fuctiilor stiintifice cu cele didactice

    Art. 18. – Se instituie functia de profesor de cercetare (research professor) atit pentru cadrele didactice universitare, cat si pentru cercetatorii institutelor Academiei Române. Pentru a obtine titlul de research professor candidatul trebuie sa faca dovada ca este autorul a minimum 20 lucrari stiintifice publicate in reviste din fluxul principal ISI ( Institute of Scientific Information).

    Art. 19. – (1) Functia de profesor de cercetare este echivalenta cu functia de profesor universitar.
    (2) Pentru profesorii de cercetare cu norma de baz\ la un institut al Academiei Române, pe lâng\ `ndeplinirea condi]iilor prev\zute de Art. 18 se aplic\ toate normele legale privind titularizarea pe func]ie din statutul cadrelor didactice universitare.

    Art. 20. – Profesorii de cercetare au dreptul de predare si conducere stiintifica la anii terminali si masterat la disciplinele de matematica si stiintele naturii si la disciplinele echivalente in cazul stiintelor medicale.

    Art. 21. – Profesorii de cercetare cu norma de baza la Academia Româna nu pot fi remunerati pentru echivalentul unei norme de predare. Acestia pot fi remunerati, in regim de cumul, pentru orele care depasesc norma legala.

    Art. 22. – Profesorii de cercetare cu norma de baza la Ministerul Educatiei Nationale pot conduce proiecte de cercetare in institutele Academiei Române in calitate de Directori de Cercetare.

    Art. 23. – Profesorii de cercetare cu norma de baza la Academia Româna sunt mentinuti in activitate in conditiile Legii privind Statutul Cadrelor Didactice Universitare. Dupa implinirea virstei de 70 ani acestia pot fi mentinuti in functia de director de cercetare daca sunt directori de GRANT in derulare sau acordat in tara sau de organizatii internationale.

    Art. 24. – Functiile stiintifice din institutele Academiei Române se echivaleaza cu functiile didactice universitare astfel:
    a) functia de asistent de cercetare se echivaleaza cu functia de asistent universitar;
    b) functia de cercetator stiintific (doctor in stiinte) se echivaleaza cu functia de lector universitar;
    c) functiile de cercetator principal grad III si grad II se echivaleaza cu functia de conferentiar universitar.
    d) functiile de cercetator principal grad III si grad II se echivaleaza cu functia de profesor de cercetare daca cercetatorul indeplineste conditiile prevazute de Art. 18;
    e) functia de cercetator principal grad I se echivaleaza cu functia de profesor universitar.
    f) titularizarea pe functiile prevazute in aliniatele c – e se acorda cu respectarea normelor legale prev\zute `n statutul cadrelor didactice universitare.

    CAPITOLUL VII

    Facilitati vamale si postale

    Art. 25. – Universitatile si Institutele Academiei Române pot obtine licente de import pentru urmatoarele obiecte definite ca mijloace de cercetare:
    a) aparatura stiintifica, de calcul si de prelucrarea informatiei;
    b) piese de schimb pentru aparatura stiintifica de la punctul a;
    c) sticlarie de laborator;
    d) reactivi chimici si biomedicali;
    e) alte materiale consumabile de laborator;
    f) publicatii stiintifice si materiale de documentare.

    Art. 26. – Se excepteaza de la regimul taxelor vamale importurile de mijloace de cercetare descrise in Art. 25.

    Art. 27. – Prevederile Art. 25 se aplica si in cazul donatiilor de mijloace de cercetare.

    Art. 28. – Expedierea prin posta a materialelor stiintifice tiparite si a manuscriselor stiintifice beneficiaza de o reducere de 50% la taxa de timbru postal. Plicurile si coletele postale vor fi marcate cu stampila SCIENTIFIC MATTER pentru manuscrise si PRINTED MATTER pentru materiale tiparite si dischete emise de Directia Generala a Postelor Române.

    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 29. – In termen de 30 zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi Academia Româna, Ministerul Educatiei Nationale si Ministerul Finantelor numesc in functii urmatorii membri de drept ai Consiliului National CAE :
    -Presedinte
    -Secretarul general al Consiliului pentru granturi al Academiei Române
    -Presedintele Comisiei de matematica si stiintele naturii a Consiliului National al Cercetarii Stiintifice Universitare
    -Directorul general al Directiei de Buget din Ministerul Finantelor

    Art. 30. – In termen de 30 zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi se vor constitui Consiliile Stiintifice ale Centrelor Academice de Excelenta; se vor alege consilierii si presedintii pentru Consiliul National CAE conform Art. 6-10.

    Art. 31. – Dupa 60 zile de la numirea presedintelui si a membrilor Consiliului National CAE conform Art. 29 se va constitui Consiliul National CAE.

    Art. 32. – (1) Prezenta lege intra in vigoare la 30 zile de la publicarea ei in Monitorul Oficial al României.
    (2) In termen de 60 zile de lapublicare,Guvernul
    va emite hotar`ri si norme metodologice privind aplicarea prezentei legi, care vor fi publicate in Monitorul Oficial al României.

    Initiator:

    Petru Caraman
    Senator

    Coautor:

    Cezar Ungurenasu
    Presedinte Executiv
    SOCIETATEA ROMANA DE STIINTE FUNDAMENTALE

    Reply
    • PILE CUNOSTINTE RELATII

      DE CE MAI VORBIȚI DE CERCETARE ȘI O MAI NUMIȚI ȘI DE EXCELENTĂ?

      Știți că în 22.02.2016, au fost postate rezultatele la Programe Nucleu (http://www.research.ro/uploads/programe-nationale/program-nucleu/2016/rezultate/lista_alocare_etapa_1.pdf)

      Evaluatorii (EXPERTII) la http://www.research.ro/uploads/programe-nationale/program-nucleu/2016/rezultate/experti_evaluatori_nucleu.pdf.
      În Web of Science Core Collection, veți constata că unii dintre ei nici nu apar iar alții au apariții, care nu au nici o legătură cu pregătiră și competentele declarate în CV – uri.

      BORCEAN ADRIAN (http://agricultura.usab-tm.ro/CV_dep_5/Borcean%20Adrian.pdf), spune că este abilitat pentru a conduce doctorate, pe aceasta listă nu se regăsește numele lui (http://www.edu.ro/index.php/articles/23966)
      DECI??????????? Care este concluzia?
      Nu a fost director de proiect NICIODATA…. Iar în Web of Science Core Collection la Citation Report: 3 (from Web of Science Core Collection), h-index=0
      1. Observations concerning the fungus Ramularia sp on Elderberries (Sambucus nigra) between 2013-2014 By: Borcean, Adrian; Imbrea, Florin; Botos, Lucian, Conference: European Biotechnology Congress Location: Bucharest, ROMANIA Date: MAY 07-09, 2015 JOURNAL OF BIOTECHNOLOGY Volume: 208 Supplement: S Pages: S52-S52 Published: AUG 20 2015 ABSTRACT
      2. Research regarding the cultivation of maize through mulching using photo-biodegradable plastic sheets , By: Imbrea, Florin; Pirsan, Paul; Matei, Gheorghe; et al. Conference: European Biotechnology Congress Location: Bucharest, ROMANIA Date: MAY 07-09, 2015, JOURNAL OF BIOTECHNOLOGY Volume: 208 Supplement: S Pages: S51-S51 Published: AUG 20 2015 ABSTRACT
      3. RESULTS OBTAINED FOR SOYBEAN, PEA AND LENTILS CROPS ON A CAMBIC CHERNOZEM IN THE BANAT’S PLAIN DURING 2008-2010, By: Nita, Simona; Tabara, Valeriu; David, Gheorghe; et al.ROMANIAN AGRICULTURAL RESEARCH, Volume: 29, Pages: 155-162 Published: 2012.

      DECI??????????? Ce-l recomandă ca EXPERT pentru acest tip de proiect??????????

      Alt exemplu TEODOR TRAŞCĂ (actual și probabil Prorector cercetare, PSD) în CV (http://www.usab-tm.ro/utilizatori/tpa/file/cv%20lista%20lucrari%202015/DEPARTAMENT_TA/TRASCA%20TEODOR/CV_ro_Prof.dr.%20Trasca%20Teodor-Ioan.pdf),
      1. Inginer în profil mecanic,
      2. Magister /master în profil mecanic,
      3. Doctor în domeniul Inginerie mecanică–distincţia cum laudae;
      iar la Alte competenţe şi aptitudini; Domenii de competenţă:
      Ingineria produselor alimentare
      Inovare, cercetare şi dezvoltarea tehnologiilor agro-alimentare; Tehnologii de procesare a materiilor prime agricole; Analiza şi controlul produselor alimentare.
      Experienţă în evaluarea proiectelor de cercetare
      Expert cercetător program MAKIS-MADR
      Expert cercetător program Parteneriate–CNCSIS, MEC, Evaluator ARACIS (2010–prezent)
      Membru CNATDCU comisia Științe inginerești–Ingineria resurselor animale și vegetale (2012–prezent)
      Expert cercetător program IDEI–CNCSIS, MEC.
      Autor a 8 cărţi de specialitate
      Autor / Coautor a 90 de lucrări ştiinţifice de specialitate
      Membru în Consiliul de administraţie al universităţii
      Membru în Biroul Senatului şi Senatul universităţii şi în comisii de specialitate ale Senatului (comisia de strategii, comisia didactică) (2008–2012), preşedinte al Consiliului facultăţii (2008–2012) şi preşedinte sau membru în diferite comisii ale Consiliului (comisia didactică, comisia de etică, comisia de strategii), fac parte din comisii de admitere, de licenţă, de susţinere a examenului de diplomă, precum şi expert–evaluator CNCSIS şi membru în comisii pentru programele de formare profesională. Vicepreşedinte al Asociaţiei Specialiştilor din Industria Alimentară din România (A.S.I.A.R.), membru în Consiliul Director şi membru fondator; membru în alte 3 asociaţii naţionale de specialitate (Asociaţia Specialiştilor din Morărit şi Panificaţie din România, Asociaţia Generală a Inginerilor din România, Asociaţia de Cercetare Multidisciplinară din Zona de Vest a României).

      A omis să adauge că NU A AVUT NICI UN PROIECT DE CERCETARE și că se regăsește pe INDEXUL SUSPICIUNILOR DE OPERE PLAGIATE ÎN ROMÂNIA (http://www.plagiate.ro/Complici/univ.usamv.timisoara.htm)
      iar are în Web of Science Core Collection apare cu următoarele; ARTICLE (9); MEETING ABSTRACT (2); PROCEEDINGS PAPER (1).

      h-index=2

      1. Total Phenolic, Cinnamic Acids and Selected Microelements in Gluten Free Pasta Fortified with Banana, By: Radoi, Petru Bogdan; Alexa, Ersilia; Radulov, Isidora; et al. REVISTA DE CHIMIE, Volume: 66, Issue: 8, Pages: 1162-1165, Published: AUG 2015.
      2. Evaluation of the antioxidant effect of thymus vulgaris extract concerning the rapeseed oil used in food thermal applications, By: Buta, Nadina Ibolya; Poiana, Mariana Atena; Florin, Nicolae; et al. Conference: European Biotechnology Congress Location: Comenius Univ, Bratislava, SLOVAKIA Date: MAY 16-18, 2013, Sponsor(s): European Biotechnol Themat Network Assoc (EBTNA); Comenius Univ, Fac Nat Sci, CURRENT OPINION IN BIOTECHNOLOGY, Volume: 24, Supplement: 1, Pages: S93-S93, Published: JUL 2013.
      3. Physic and chemical properties of whole grain natural flours and their combinations used to produce extrudes food and feed, By: Popa, Nicolae Florin; Buta, Nadina Ibola; Roman, Lucian Alexandru; et al. Conference: European Biotechnology Congress Location: Comenius Univ, Bratislava, SLOVAKIA Date: MAY 16-18, 2013, Sponsor(s): European Biotechnol Themat Network Assoc (EBTNA); Comenius Univ, Fac Nat Sci, CURRENT OPINION IN BIOTECHNOLOGY, Volume: 24, Supplement: 1, Pages: S88-S88, Published: JUL 2013.
      4. Basic surface-active properties in the homologous series of beta-alkyl (C12H25/C18H37) polyethyleneoxy (n=0-20) propionamides, By: Rivis, Adrian; Bujanca, Gabriel; Trasca, Teodor, CHEMISTRY CENTRAL JOURNAL, Volume: 7, Article Number: 31, Published: FEB 13 2013.
      5. Rheological characterisation of the fractions separated from pork lards through dry fractionation By: Rinovetz, Alexandru; Rinovetz, Zorica Adina; Mateescu, Constantin; et al. JOURNAL OF FOOD AGRICULTURE & ENVIRONMENT, Volume: 9, Issue: 1, Pages: 47-52, Published: JAN 2011.
      6. The influence of level and source of microelements on the antioxidant activity of medicinal herbs By: Stef, D. S.; Gergen, I; Trasca, T., I; et al. ROMANIAN BIOTECHNOLOGICAL LETTERS, Volume: 15, Issue: 5, Pages: 5611-5617, Published: SEP-OCT 2010.
      7. Mathematical Model for Determining the Volume of Abrasive Susceptible of Levitation, By: Groza, Ioan; Trasca, Teodor-Ioan; Rivis, Adrian; et al. REVISTA DE CHIMIE, Volume: 60, Issue: 12, Pages: 1347-1349, Published: DEC 2009.
      8. Total antioxidant and radical scavenging capacities for different medicinal herbs, By: Stef, D. S.; Gergen, I.; Trasca, T. I.; et al. ROMANIAN BIOTECHNOLOGICAL LETTERS, Volume: 14, Issue: 5, Pages: 4704-4709, Published: SEP-OCT 2009,
      9. Researches regarding the determination of organic acids in fruits juice, By: Dogaru, Diana Veronica; Stoin, Daniela; Hadaruga, Nicoleta-Gabriela; et al. Edited by: Kosutic, S, Conference: 37th International Symposium of Agricultural Engineering Location: Opatija, CROATIA Date: FEB 10-13, 2009, Sponsor(s): Minist Znanosti Obrazov; Sporta Republike Hrvatske; Same Deutz Fahr Zetelice; Poljonova; Gramip TPS; AGRIA; Agromehanika; INA; Agrogrom; SIP; Stepco; Agromarketing, ACTUAL TASKS ON AGRICULTURAL ENGINEERING, PROCEEDINGS, Book Series: Actual Tasks on Agricultural Engineering-Zagreb, Volume: 37, Pages: 405-413, Published: 2009.
      10. About the contribution of anodic dissolution at erosive balance by processing through complex electric – Electrochemical erosion, By: Trasca, Teodor Ioan; Popovici, Vasile; Popovici, Despina Calamar; et al. REVISTA DE CHIMIE, Volume: 59, Issue: 6, Pages: 669-671, Published: JUN 2008.
      11. Bioactive nanoparticles – The complexation of odorant compounds with alpha- and beta-cyclodextrin, By: Rivis, Adrian; Hadaruga, Nicoleta Gabriela; Hadaruga, Daniel Ioan; et al. REVISTA DE CHIMIE, Volume: 59 Issue: 2 Pages: 149-153 Published: FEB 2008.
      12. The study of the behaviour of polyetetrafluorethylene dies for pasta extrusion comparative with bronze dies, By: Trasca, Teodor Ioan; Groza, Ioan; Rinovetz, Alexandru; et al. MATERIALE PLASTICE, Volume: 44 Issue: 4 Pages: 307-309 Published: 2007.
      Credeți ca aceste 12 titluri corespund PREGĂTIRII ȘI COMPETENȚELOR ?????????

      DECI??????????? Ce-l recomandă ca EXPERT pentru acest tip de proiect??????????, relația cu D-na de la PSD!!!

      Reply
  4. Alina

    Trebuie abrogate, in regim de urgenta, legile aberante, prin care niste ONG-uri, populate cu impostori, cu plagiatori, cu nulitati, s-au auto-intitulat Academii si care incaseaza indemnizatii pe viata, de la buget.
    Aceste ONG-uri pot primi indemnizatii doar din veniturile aduse de activitatea lor proprie.
    Romania Curata trebuie sa obtina si sa publice numele tuturor asa-ziselor Academii si numele membrilor care primesc indemnizatii.

    Reply
  5. Paul

    Societatea romaneasca este sufocata de licentiati in te miri ce si doctori in specialitati inutile,care nu stiu, cel putin, sa se exprime corect din punct de vedere gramtical. Unde vor duce tara,acesti semidocti si sfertodocti pripasiti in institutiile statului,in politica si Parlament?

    Reply
  6. Florin

    O noua institutie, la nivel guvernamental, care, pentru a fi eficienta, trebuie sa beneficieze de experienta valoroasa a Ecaterinei Andronescu, Liviu Pop, Marius Nistor si, nu in ultimul rand, Daniel Funeriu.

    Reply
  7. C.Sulla

    „Oricât de importantă ar fi autonomia universitară…” – sa pornim de la acest fragment din articolul dvs. si sa aducem urmatoarea completare: autonomia universitara trebuie sa existe… PENTRU CE (in ce scop) ? Deocamdata ea functioneaza, vizibil, intr-un singur sens, cel al asigurarii conditiilor in care-si face de cap plethora de cadre didactice ambitioase si fara scrupule, care duc o adevarata „lupta de clasa” pentru cucerirea si, apoi, prezervarea puterii lor discretionare si adanc infestate de o gandire corupta (a se citi: de o gandire indreptata doar inspre atingerea unor scopuri personale LUCRATIVE). De aceea, orice reglementare legala care nu vrea sa ia in considerare ca prima etapa EVALUAREA OBIECTIVA, EFECTUATA DE COMISII INTERNATIONALE in care prezenta romaneasca sa fie minoritara, a VALORII activitatii didactice si stiintifice a universitatilor (dar si a institutelor „de excelenta”, care-si aroga pregatirea „tinerilor” – mai exact, a viitoarelor slugi ale celor aflati, deja, la putere acolo – prin procedee apparent didactice) este din start sortita esecului. Cata vreme TOATA LUMEA in RO pretinde ca a atins nivelul „de excelenta”, trebuie mai intai facuta o clasificare obiectiva (atat cat este omeneste posibil !) a nivelelor de excelenta pretense. Vor fi muuuulte surprise daca se va lucre correct.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *