În Micul Paris, dacă faci reclamație la primărie că nu ai lumină pe stradă primești răspuns după 20 de zile că nu e treaba ei. Între timp avaria s-a rezolvat, dar e posibil ca nici când citiți aceste rânduri lumina să nu fi ajuns și la primărie.
La mijlocul lunii martie am avut o avarie în cartier. Timp de o săptămână a fost beznă pe străzi într-o zonă destul de întinsă din sectorul 3. Recunosc că n-am sunat chiar din prima zi, pentru că am zis că o fi vreun accident. Dar după ce am orbecăit într-o seară în căutarea scării blocului am început să sun. Într-o ordine logică, i-am luat la rând: ENEL-ul m-a trimis la Luxten (că ei se ocupă de iluminatul stradal); Luxten m-a trimis la ENEL (că ei dau lumină prin lămpile Luxten); Primăria sectorului 3 m-a trimis la Primăria Capitalei (că ea are competențe în relația cu Luxten); Primăria Capitalei mi-a recunoscut cu nonșalanță că nu are contract cu ENEL, deci nici putere să-i ceară lumină. Aveam o senzație de dejavu, după povestea cu dubița abandonată în Vitan.
Am scris un email către Primăria sectorului 3 spunându-le furioasă că e treaba lor să se ocupe să-mi rezolve mie, cetățean, această problemă, că de aia îi dau impozite lui Negoiță an de an. Pe 18 martie s-a făcut lumină în cartier. După alte câteva zile am primit și răspunsul de la sectorul 3, că „se știe de avarie, dar nu ne ocupăm noi, am pasat solicitarea dumneavoastră la Primăria Capitalei, vă mulțumim și vă asigurăm de întreaga noastră considerație, bla, bla…”. Nu le-am mai zis că între timp s-au aprins becurile, că dacă tot nu se ocupă ei…
Dar, la aproape o lună de la chestiune primesc acest răspuns de la Primăria Capitalei, hârtie la care a lucrat un om ca s-o întocmească, au semnat-o doi responsabili și probabil s-a mai ocupat al patrulea să o scaneze ca să ne-o trimită pe email. Mie și unei tipe care reiese că ar fi făcut și ea reclamații ca și mine. (Chiar așa, numai doi oameni dintr-un cartier cu câteva mii au fost suficient de deranjați de întunericul de pe străzi ca să scrie la primărie?)
Birocrația românească își dă teza de doctorat în răspunsul ăsta. Nu numai că au plimbat niște hârtii aiurea între ei fără să rezolve ceva, dar inutilitatea răspunsului făcut strict ca să bifeze că și-au făcut datoria să ne informeze că … nu e datoria lor se vede și din faptul că deși au trimis răspunsul mult după ce se rezolvase chestiunea, n-au avut nici măcar curiozitatea să afle dacă se rezolvase, astfel încât să nu se facă complet de rahat disculpându-se că nu ține de ei, ci să menționeze măcar în final că între timp aveți lumină, stimați tovarăși.
Cronologic, așadar:
– bezna s-a instalat pe 13 martie, dată la care s-a înregistrat și prima reclamație.
– au urmat altele pe 16, 17 și 18 martie, toate făcute de noi, întunericiții, până când s-a făcut lumină.
– defecțiunea a fost „înregistrată” pe 13 și de Luxten – firma care îi plătea salariile alea modeste de zece mii de euro lunar Elenei Băsescu când era tatăl ei primar – dar pasată mai departe către ENEL abia pe 19 (când deja se rezolvase treaba). Nu se știe dacă atâta le-a luat ca să se prindă că nu e de la ei, ca să sune la ENEL sau să se ducă efectiv să le bată în poartă ăstora, cert e că le-a trebuit șase zile ca să „înainteze” reclamația.
Apoi vine arma letală cu care Primăria Capitalei (chiar ea) intră în luptă, de partea cetățeanului, firește:
S.C. Enel Distribuţie Muntenia S.A. nu se află în relaţie de subordonare sau contractuală nici cu Primăria Municipiului Bucureşti, nici cu Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Cu toate acestea, Primăria Municipiului Bucureşti a transmis către S.C. Enel Distribuţie Muntenia S.A. adresa cu nr. 2538/03.04.2015 prin care solicită remedierea defecţiunilor din zonă, precum şi rugămintea de a comunica în scris măsurile dispuse cu precizarea termenului de rezolvare.
La 16 zile după ce nu mai era nevoie, deși nu avea nici relație de subordonare, nici contractuală, Primăria Capitalei își depășește atribuțiile și roagă ENEL să remedieze avaria și să-i comunice în scris măsurile și termenul de rezolvare.
Las la o parte întrebările inutile de genul: dacă îi plătește consumul de electricitate pentru iluminatul stradal, cum dracului nu poate Primăria să-i strângă și coaiele ENEL-ului când cade curentul? Ce fel de relație au ei, dacă nici măcar contractuală nu este, Primăria plătește curentul la negru sau cum? Dar pentru că e Săptămâna Mare și e bine să ierți înainte de Paște, ca să nu-ți stea drobul în gât, acuma am o dilemă cetățenească: să anunț Primăria Capitalei că am lumină pe stradă sau să o lasă să orbecăie în așteptarea răspunsului scris de la ENEL?
Aceeasi IRESPONSABILITATE – dar ridicata la cub – a demonstrat-o PMB riveranilor trist-celebrului santier din strada Berzei (2010-2014) cand:
– furnizorii de utilitati (mai ales ENEL si ROMTELECOM) au lasat fara energie electrica si comunicatii telefonice cateva sute de riverani, ca urmare a intreruperii (accidentale sau voluntare, inclsuiv prin furatul cablurilor si din neatentia excavatoristilor) furnizarii acestora si datorita enormelor intarzieri in restabilire (ROMTELECOM iti da prin contract termen de interventie max….3 zile – ceea ce este de neconceput intr-un stat civilizat!)
– trotuarele de pe partea nedemolata (numere pare) a strazilor Berzei si Buzesti au fost distruse inca din 2011 de intreprinzatorii si dinamicii “cautatori de metale” (neimpiedicati sa actioneze de eventualii ocupanti ai masinilor parcate decorativ in zona ale politiilor de sector si municipala) – ingreunand astfel considerabil accesul pietonilor la Piata Matache si spre strazile laterale, din str.Berzei, mai ales pe ploaie si ninsoare
– vechea tubulatura de canalizare a strazii Berzei a fost partial distrusa si lasata deschisa timp de mai multe saptamani, vara pe caldura (pericolele de cadere si poluarea olfactiva rezultata neinteresand pe nimeni), pana cand specialistii au stabilit solutia tehnica de realizare a noii canalizari si racordarea la aceasta a strazilor laterale
– gunoaie de diferite tipuri, reziduuri si deseuri (inclusiv de carcase de animale de la macelariile din Piata Matache) au fost aruncate zilnic in sapaturile de pe santier, timp de 3 ani, nefiind eliminate de ROMPREST decat dupa multe interventii repetate
CUNOSCAND TOATE ACESTEA DIN RECLAMATIILE RIVERANILOR, PMB A TRANSMIS DOAR NSITE RASPUNSURI PUR FORMALE SI TARDIVE PRIN CARE SE LAUDA CA A TRANSMIS FIRMELOR INCRIMINATE CE AR TREBUI SA FACA… VEZI DOAMNE LE DADEA INICATII CE SA FACA!…Evident – nici-un fel de feedback de la acestea nu a mai urmat!
Cu toate acestea PMB a fost certificata ISO 9001 de un mare certificator international, desi nici macar satisfactia bucurestenilor fata de PMB si serviciile sale nu a fost evaluata regulat!..
IN CE LUME SI IN CE TARA TRAIM????????????????????????????????????????
Ce va tot plangeti dragi bucuresteni aveti un primar general impecabil , nici DNA-UL nu s-a legat de el, s-au poate e mai bine sa nu facem nimic si suntem in legalitate.