Cristian Ghingheș

#șîel: Guvernul Orban subfinanțează Centura Bacău și implicit primii kilometri din autostrada A7

Se vede ce este prioritar și ce nu pentru Guvernul Orban-PNL când te uiți la buget și vezi că nu au fost alocați banii necesari continuării execuției Centurii Bacău în anul 2020, dar observi că s-au alocat fonduri pentru toate tănculețele, avioanele și capabilitățile militare cerute de partenerii externi care sunt pe cale să ne arunce în războaie de care nu suntem întrebați în calitate de aliați ce suntem.

Acum sper că înțelegeți mai bine de ce i-am solicitat înainte de Crăciun prefectului județului Bacău, Liviu Miroșeanu, să organizeze o dezbatere publică înaintea asumării răspunderii Guvernului pe Legea bugetului de stat pe anul 2020. Pentru că voiam să aduc în discuție inclusiv subfinanțarea unui proiect atât de important pentru Bacău și a cărui execuție a mers bine până acum datorită antreprenorului UMB, în contextul în care bugetul nu a fost dezbătut în Parlament – urât precedent pentru democrația din România!

Azi am primit răspunsul prefectului, reprezentant al Guvernului Orban în teritoriu. Pe scurt, m-a trimis la plimbare. Pe lung, dl. Miroșeanu spune că “procedura a fost constituțională, fără încălcarea statului de drept”, neexistând premise cu privire la apariția unor tensiuni sociale. Deranj social poate că nu (cu toate că nu ar fi rău un protest pentru bugetarea adecvată a Centurii Bacău de care avem atâta nevoie), dar subdezvoltare cu siguranță că da!

Cu o alocare de doar 64 de milioane de lei anul acesta (chiar mai mică decât cea aprobată inițial de Guvernul Dăncilă în 2019), ritmul lucrărilor la Centura Bacău cu siguranță nu poate fi același decât dacă antreprenorul va reuși să lucreze pe datorie. Dar de unde peste 350 de milioane de lei? În 2019, la final, după toate rectificările, pentru centură au fost alocați și cheltuiți 240 de milioane de lei.

Conform Legii finanțelor publice, Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, are obligația de a notifica UMB că are doar 64 de milioane de lei la dispoziție pentru lucrările din 2020, actualizând în acest sens “graficele de execuţie/livrare, atât fizice, cât şi valorice, anexe la contract.” (art. 43^1).

Chiar nu există explicație logică pentru această subfinanțare a unui proiect unde ritmul lucrărilor e de lăudat, mai ales că a fost definitivată și finanțarea europeană (abia pe 28 noiembrie, e drept, în ciuda a ceea ce Dragoș Benea și ai săi PSD-iști ne-au cântat ani de zile, și anume că ar exista contract de finanțare semnat, dar uite că nu exista).

Sau poate fi o explicație, dar doar una singură: varianta ocolitoare a municipiului Bacău nu este o prioritate pentru Guvernul Orban.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

One thought on “#șîel: Guvernul Orban subfinanțează Centura Bacău și implicit primii kilometri din autostrada A7

  1. NasoL

    Evident, nici voturile voastre nu-i sunt de niciun folos.
    (cum nici voturile magarilor interesati de tg.muResh)
    De moment ce bazinul sau electoral depopulat se afla in cu totul alte parti, peneleul avand alte priorititi – dictate de rusi, prin intermediari, desigur.
    Ar trebui sa va intrebati si cat vor mai suporta ploiestenii poluarea provocata de rafinarea petrolului rusesc acolo inainte de a-si mai da votul unui fals partid national ca PNL!

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *