Timbrul de mediu este doar un alt nume pentru taxa auto așa cum a fost ea inventată acum cinci ani de cabinetul Tăriceanu şi “îmbunătățită” cu ideile lui Emil Boc din 2011. Principiul poluatorul plătește s-a dus naibii din momentul în care guvernul Ponta a decis să crească valoarea timbrului de mediu pentru mașinile euro 3 și euro 4 dar să o reducă pentru cele de până la euro doi.
Să vă dau două exemple. Pentru un BMW din anul 2000 cu motor de 2.000 de cmc plăteai până acum 700 de euro. Timbrul de mediu este mai mare – peste 1100 de euro. Valoarea de piață a mașinii e de 2-3000 de euro.
Dacă vrei o Supernova cu euro 2 din 2001 o să plătești mai puțin de 700 de euro timbru, dar până acum taxa era de peste 1500 de euro. Inovația adusă de Boc și preluată de Ponta constă în faptul că se va plăti acest timbru de mediu și la revânzarea mașinilor deja înmatriculate înainte de 2007.
Și totuși, analizând cu atenție intenția guvernului, ajungi la concluzia că în noua formulă acest timbru de mediu nu prea mai poate fi atacat nici de europeni, nici în instanțe. El reduce diferențele uriașe între mașinile din diferite categorii dar și discriminarea pozitivă a celor care își cumpără o mașină veche din România.
Altfel spus, deși s-a jurat și cu cerul și cu pământul că va elimina problema românului intrat și el în UE ca să-și ia beemweu ieftin, guvernul a refăcut legislația doar cu ochii pe instanțele europene care l-au condamnat să dea banii înapoi.