Romania Curată

După o sesizare primită pe Facebook, Dacian Cioloș a cerut ministerelor de Interne și Mediului să schimbe procedurile pentru Inspectorul Pădurii

Premierul Dacian Cioloș a cerut ministerelor Afacerilor Interne și Mediului să verifice și să modifice procedurile pentru Inspectorul Pădurii, în urma vulnerabilităților descoperite de un cetățean care le-a făcut publice pe pagina de Facebook a șefului Guvernului.

”În urma postării domnului Adrian Chiriță, am solicitat Ministerului Afacerilor Interne și Ministerului Mediului să verifice situația.

Pe scurt, la control, transportatorul a prezentat avizele necesare și codurile online generate de sistem. Foarte probabil, codurile online au fost obtinute cu puțin timp inainte de controlul poliției, la vederea echipajului de poliție.
Procedura actuală are, într-adevăr, unele vulnerabilități, existând încă loc pentru abuzuri. Modul de lucru actual permite completarea ulterioară a avizului de însoțire, într-un interval orar de 12 ore. Astfel, pe distanțe scurte, poate exista posibilitatea efectuării mai multor transporturi de material lemnos, cu cantități identice, prin utilizarea acelorași documente. În plus, accesul la rețeaua de telefonie/date al mobilului pe care se generează codul online poate fi restricționat în mod deliberat, până în momentul apropierii unei activități de control.

Am cerut Ministerului Mediului ca împreună cu Ministerul de Interne să găsească rapid soluții pentru îmbunătățirea sistemului actual, pentru ca astfel de slăbiciuni sa fie eliminate. Având în vedere aceste aspecte și în urma sesizării de mai jos, Inspectoratul de Poliție Suceava și Garda Forestieră Suceava verifică și activitatea comercială a societății deținătoare a vehiculelor respective.

Îi mulțumesc domnului Chiriță pentru spiritul civic și pentru implicare și vă asigur că lucrurile semnalate nu vor rămâne fără urmări pentru cei care încalcă legea. Aplicația Inspectorul Padurii a fost lansată în testare timp de o lună de zile tocmai pentru a primi feedback de la cetățenii care o utilizează și pentru a o îmbunătăți. Avem în continuare nevoie de ajutorul dumneavoastră și de al celor cărora le pasă de pădurile noastre.”
postarea premierului Dacian Cioloș

***

Ce a postat Adrian Chiriță:
Aventuri de vacanta in Bucovina cu Inspectorul Padurii

Astazi mi-am dedicat 3 ore din vacanta mea in tara si o galeata de benzina ca sa testez eficacitatea sistemului Inspectorul Padurii prin care cetatenii obisnuiti pot verifica in trafic transporturile ilegale de lemn. M-am asezat la o cafea pe marginea E576, in zona Campulung Moldovenesc, in inima Bucovinei. In jurul meu, dealurile plesuve in care lemnul se rareste pe zi ce trece, ca prin minune, dracia dracului..

  1. Apar cateva camioane cu lemn, care la cautarea in Inspectorul Padurii apar ca inregistrate. Cantitatea de lemn, data si ora sunt in concordanta cu ceea ce vad in sistem. Gigea.
  2. Apare un camion cu lemn rotund SV38EUR si remorca SV29EUR. La cautare in sistem, transportul este neinregistrat SI NICI NU ARE ISTORIC de transporturi de lemn in ultima perioada. Ca sa vezi..
  3. Imediat, la 12:18, sun la 112 ma prezint si raportez transportul. Operatoarea ma intreaba de unde stiu ca e ilegal dupa care transfera apelul la dispeceratul Politiei Campulung Moldovenesc unde vorbesc cu dl ofiter Danila care este foarte cooperant.
  4. Urmeaza un schimb de apeluri cu dl ofiter Danila la 12:33 si 12:37. In cele din urma camionul este oprit in trafic in localitatea Vama la aprox 20km din momentul apelului, la 12:40. 3 ofiteri de politie (masina MAI 29478) verifica transportul, vezi poza. In zona apar si niste masini private..
  5. La 12:46, printr-o magie oculta, camionul si remorca apar in sistem.
  6. La 13:41 ma suna dl ofiter Danila sa ma anunte ca „nu stiu ce v-a aparut dumneavoastra in sistem dar transportul era inregistrat, va multumim pentru colaborare”. Pam pam..
  7. Verific din nou sistemul, intr-adevar camionul si remorca au acum tichet de inregistrare, mult dupa apelul meu la 112. La 13:44 il apelez din nou pe dl ofiter Danila sa il intreb despre magia aparitiei tichetului in sistem. Explicatia dlui politist este ca „baiatul nu a avut acoperire, de-abia cand a iesit la drum cu semnal s-a inregistrat tichetul”. Posibil. Dl ofiter Danila mentioneaza, incercand o explicatie plauzibila, ca au discutat inclusiv cu un anume sef de ocol silvic local, un anume domn Puiu. Aha, bun..
  8. Ca fapt divers, intre timp mai apare un nou camion SV17EUR (deci tot EUR, probabil aceeasi firma) fara tichet valabil in sistem dar cu istoric de transporturi acum doua zile. Acesta transporta insa resturi de lemn de la gater, nu butuci intregi sau cherestea, probabil ca tot „fara acoperire de date”.

Concluzii:

  1. Politia a colaborat exemplar cu mine pana in momentul decisiv in care ar fi trebuit confiscat camionul si lemnul. Totusi, nu sunt sigur ca ar fi oprit camionul in trafic daca nu le dadeam (a treia oara) locatia lui exacta.
  2. Sistemul a permis inregistrarea ulterioara a transportului. Politistii nu trebuiau sa inchida ochii la asa ceva. Soferul camionului nu trebuia sa intre pe drumul public fara tichet in sistem.
  3. Camionul a circulat timp de cel putin jumatate de ora pe un drum european cu acoperire 3G remarcabila. Eu am folosit 3G si Inspectorul Padurii pe acea portiune si in acea perioada cu succes. Motivatia cu acoperirea proasta nu tine.
  4. Camionul nu avea istoric de transport de lemn in sistem. Ori a fost fara acoperire forever ori a fost tinut pana atunci in vitrina din sufragerie in loc sa transporte lemne. Este clar ca metoda folosita e simpla: ne inregistram in sistem doar cand ne opreste Politia si zicem ca n-am avut acoperire de date pana atunci. Aici dl Dacian Ciolos trebuie sa faca ceva, pentru ca sistemul e gaunos.

Cam asa merge treaba. Nu disperati, continuati sa presati sistemul si va ceda. Dar trebuie sa si facem ceva fiecare, nu numai sa ne exprimam indignarea pe net..

Donati 3 ore din vacanta voastra la munte unui palc de brazi. Dar inainte de asta dati share..


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

5 thoughts on “După o sesizare primită pe Facebook, Dacian Cioloș a cerut ministerelor de Interne și Mediului să schimbe procedurile pentru Inspectorul Pădurii

  1. Elena

    FELICITARI D-le Adrian Chirita ! Macar un cetatean dintr-o suta daca ar face asa ceva, poate ca s-ar maiputea salva codrul-frate-cu-romanu…

    Reply
  2. Adrian

    Așteptăm demult și radarul/inspectorul râurilor pentru agregate minerale.

    Altfel, doar prin modificarea normelor „interne” (cum se propune la dezbaterea

    http://www.mmediu.ro/articol/invitatie-dezbatere-publica-proiect-de-modificare-si-completare-al-ordinului-ministrului-mediului-si-schimbarilor-climatice-nr-1052-2014-privind-aprobarea-metodologiei-de-atribuire-in-administrare-si-custodiei-a-ariilor-naturale-protejate-cu-modificarile-u/1790

    de exemplu, prin solicitarea mai multor vize de legalitate)

    e greu de crezut că , având în vedere „acoperirea cu hârtii” de până acum, va exista un auto-control eficient „în timp real”.

    Reply
  3. luci

    singurii care au identificat corect sunt organele de control. „politistul de ocazie”, ca si dl Ciolos nu stie ce este cod off line si cod online-iar codurile fiind pe retele d telefonie nu vin la comanda.Iata cum oricine poate emite opinii referioare la faptul ca de ce acel proprietar nu a functionat cu masina zilnic. Ar fi bine ca Dl politist de ocazie sa gaseasca ceva folositor in tara asta, pt ca organe de control avem multe , mai multe ca cei ce produc pt ca dl politist de ocazie sa si ia pensia. Dl ciolos ar trebui sa solicite amenzi de min 5000 ron pt acesti oameni; pt acest tip de alarme , ce patesc cei carora nu l i se confirma? sa fie si ei amendati , pt ca personalul de la 112 si de politie se plateste din contributele noastre ,a tuturor angajatilor din tara asta.Aventura D lui chirita trebuie taxata

    Reply
  4. Stefan Niculescu

    Asteptam si Inspectia apelor in ceea ce priveste executia de foraje hidrogeologice !
    Cand o sa dispara afisele de pe stalpii si gardurile din toata tara” execut puturi de apa de mica,medie si mare adancime/ denisipari” ?
    Toate lucrarile se executa fara avize si fara autorizatii , fara personal specializat deci se executa ilegal si sunt folosite ilegal!

    Reply
  5. silviu covaci

    pai se alege un sistem manual (ieftin) sau un sistem automat pt.: inscrierea km-ajului si a reperelor orare pt absolut orice deplasare/stationare (adica tahograf), a consumului de carburant decontat la firma, GPS pe masina, camera de luat vederi pe capota etc, etc !

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *