Îmbunătăţirea calităţii transportului public – o soluție pentru aer mai puţin poluat

Pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu a Primăriei Capitalei s-a aflat astăzi* reabilitarea tehnică a liniilor de tramvai pe câteva tronsoane propuse pentru modernizare. Condițiile actuale nu permit nici funcționarea în condiții de siguranță pentru calători, nici eventuala introducerea a unor tramvaie moderne, ceea ce, pe termen mediu, împiedică dezvoltarea sistemului de transport public de calători. Investiția propusă se ridică la peste 860 milioane lei.

Printre recomandările experților care au contribuit la realizarea Raportului național de diagnoză privind calitatea serviciilor publice municipale, primul studiu care arată cum stau reședințele de județ la capitolele transport public, gestionarea deșeurilor și educație, se numără:

  • Creșterea progresivă a calității mijloacelor de transport public și a accesibilității în toate părțile Bucureștiului.
  • Creșterea numărului de stații de călători va duce la un grad de accesibilitate mai mare.

Luând în considerare factori precum (a) Numărul de staţii de călători raportat la numărul de locuitori ai municipiului, (b) Existența terminalelor / staţiilor de transport public intermodale, (c) Nivelul de deservire metropolitan, (d) Acordarea de subvenţii şi facilităţi pentru grupurile vulnerabile, (e) Dotarea infrastructurii şi serviciului de transport public cu mijloace nesesare nevoile grupurilor vulnerabile (ex. persoane cu dizabilităţi) etc.,  București s-a clasat, în acest top al municipiilor, pe locul 2.

Pentru a reduce poluarea și blocajele în trafic, promovarea mobilității prin intermediul transportului public este obligatorie. Prin investițiile prin fonduri nerambursabile, parcul de mijloace de transport în comun va fi modernizat, iar serviciile integrate de transport public vor duce la creșterea mobilității și la reducerea impactului transportului asupra mediului. Toate aceste soluții pot duce la creșterea numărului de utilizatori ai transportului public, reducerea emisiilor de CO2 și dezvoltarea unei structuri de cooperare pentru asigurarea transportului dinspre periferie/mediul rural.

*Tot astăzi, după 19 ore de discuții, miniștrii mediului din Uniunea Europeană au agreat ca, până în 2035, să interzică vânzarea de mașini pe benzină și diesel. Coroborat cu cresterea prețului combustibililor fosili, transportul public este soluția cea mai potrivită nu numai din perspectiva protejării mediului, cât și din punct de vedere economic.

 


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *