Procurorii anticorupție susțin că Vlad Moisescu este o persoană foarte influentă în interiorul PNL şi se bucură de sprijinul conducerii partidului şi al multor persoane cu funcţii importante în instituţii de stat. El este persoana care are ultimul cuvânt, inclusiv în ceea ce priveşte activitatea derulată la nivelul Primăriei Sectorului 1 Bucureşti, iar acest lucru este cunoscut de toată lumea.
Între Primăria Sectorului I București – în calitate de achizitor și S.C. ROMAIR CONSULTING S.R.L. – în calitate de prestator, a fost încheiat contractul înregistrat cu numărul JAC-257-S-220S din 13.09.2011, având ca obiect „Prestarea serviciilor de gestionare a proiectelor de construcţii privind lucrările de reabilitare termică a blocurilor de locuinţe din sectorul 1 al municipiului Bucureşti, inclusiv servicii de supraveghere a lucrărilor prin diriginţi de şantier”;
– Între S.C. ROMAIR CONSULTING S.R.L. – în calitate de beneficiar și S.C. IPG IMPACT TOUR S.R.L. – în calitate de prestator, a fost încheiat contractul cu numărul 382/14.09.2011, având ca obiect „Prestarea de servicii de gestionare a proiectelor de construcţii privind lucrările de reabilitare termică a blocurilor de locuinţe din sectorul 1 al municipiului Bucureşti, inclusiv servicii de supraveghere a lucrărilor prin diriginţi de şantier pentru un grup de 23 de imobile”;
– Între S.C. ROMAIR CONSULTING S.R.L. – în calitate de beneficiar și S.C. IPG IMPACT TOUR S.R.L. – în calitate de prestator, a fost încheiat contractul cu numărul 117/20.03.2012, având ca obiect „Prestarea serviciilor de gestionare a proiectelor de construcţii privind lucrările de reabilitare termică a blocurilor de locuinţe din sectorul 1 al municipiului Bucureşti, inclusiv servicii de supraveghere a lucrărilor prin diriginţi de şantier”.
în perioada 2011-2013 au avut loc următoarele relații economice în care S.C. ROMAIR CONSULTING SRL a deținut calitatea de beneficiar al produselor / serviciilor facturate de S.C. IPG IMPACT SRL şi S.C. STRONG EDIL PREST CONSTRUCT SRL:
– în perioada semestrului II 2011, S.C. IPG IMPACT SRL emite către beneficiar facturi în valoare totală de 626.038 lei ( 504.869 + 121.169 ).
– în luna iunie 2013, S.C. STRONG EDIL PREST CONSTRUCT SRL emite către beneficiar facturi în valoare totală de 29.264 lei ( 23.600 + 5.664 ).
– în luna octombrie 2013, S.C. STRONG EDIL PREST CONSTRUCT SRL emite către beneficiar facturi în valoare totală de 91.700 lei ( 73.952 + 17.748).
– în luna noiembrie 2013, S.C. STRONG EDIL PREST CONSTRUCT SRL emite către beneficiar facturi în valoare totală de 21.030 lei ( 16.960 + 4.070 ).
– în luna decembrie 2013, S.C. STRONG EDIL PREST CONSTRUCT SRL emite către beneficiar facturi în valoare totală de 12.439 lei ( 10.031 + 2.408 ).
Valoarea totală a facturilor emise de furnizori către S.C. ROMAIR CONSULTING SRL este de 780.471 lei, din care 626.038 lei reprezintă valoarea livrărilor efectuate de S.C. IPG IMPACT SRL şi 154.433 lei reprezintă valoarea livrărilor efectuate de S.C. STRONG EDIL PREST CONSTRUCT SRL.
Conform documentelor aflate la dosar a rezultat aspectul că facturile întocmite către beneficiar au avut un caracter fictiv, în valorile facturate neregăsindu-se livrarea reală şi efectivă a unor produse sau servicii, care să justifice efectuarea plaților de către S.C. ROMAIR CONSULTING SRL, sumele virate de aceasta din urmă fiind retrase în totalitate în numerar prin interpuși.
Având în vedere caracterul fictiv şi nereal al documentelor înregistrate cu titlu de cheltuieli în evidenţa contabilă a S.C. ROMAIR CONSULTING SRL – documente ce au avut doar rolul de a crea o aparenţă legală referitoare la sumele de bani virate în conturile celor două societăţi – considerăm că prin înregistrarea acestora, sumele datorate bugetului de stat sub forma impozitului pe profit şi a TVA au fost artificial micșorate, aceste aspecte intrând sub incidenţa dispozițiilor LG. 241 / 2005, pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale.
Valoarea fără TVA a facturilor înregistrate ca achiziții de către S.C. ROMAIR CONSUTING SRL este de 629.412 lei, iar TVA aferentă acestor facturi este de 151.059 lei.
Valoarea totală a prejudiciului creat prin procedeele descrise anterior este de 251.765 lei, sumă sustrasă de la plată fiind compusă din :
– 151.059 lei cu titlu de TVA
– 100.706 lei cu titlu de impozit pe profit ( 629.412 lei X 16% ).
În anul 2004, Vlad Moisescu, care era preşedintele Organizaţiei PNL Sectorul 1, a impus primarului Chiliman, care fusese în acel an ales primar al Sectorului 1 şi echipei acestuia din Primăria Sectorului 1 să lucreze cu firma STRACO, reprezentată de Traian Horpos şi Alexandru Horpos.
Această firmă urma să efectueze lucrări de asfaltare străzi şi ulterior alte lucrări cum ar fi anvelopare blocuri, lucrări pe care le primea de la Primăria Sectorului 1 prin Direcţia Investiţii (reabilitare sistem rutier şi ulterior anvelopare blocuri) şi prin Administraţia Domeniului Public Sectorul 1 (întreţinere sistem rutier).
În primul mandat al primarului Chiliman, mai precis până la apariţia OG 34/2006, SC STRACO primea contractele de lucrări prin atribuire directă, ca urmare a influenţelor pe care Vlad Moisescu le exercita asupra factorilor de decizie din primărie, respectiv Andrei Chiliman – primar, Ioana Costescu – consilier local la acel moment din câte îmi amintesc, Eugen Milea – director la ADP Sector 1.
Ulterior, după apariţia OG 34/2006, STRACO era ajutat să câştige aceste licitaţii prin trucarea caietelor de sarcini la întocmirea cărora participau şi reprezentanţii acestei societăţi. În concret, era o colaborare între reprezentanţii STRACO sau asocierile din care această societate făcea parte şi reprezentanţii primăriei pentru întocmirea caietului de sarcini şi a documentaţiei de atribuire în aşa fel încât licitaţia să fie câştigată de către STRACO sau asocierea din care făcea parte.
nu ieşea din cuvântul lui Vlad Moisescu, Ioana Costescu era cea care gestiona toată activitatea derulată la nivelul Primăriei Sectorului 1. Din acest motiv, toţi funcţionarii primăriei o ştiau de frică pe Ioana Costescu.
Vlad Moisescu, susținea la primăria sector 1 interesele firmelor STRACO, ROMPREST s a având interese directe în legătură cu aceste firme, întrucât o parte din banii de pe contractele încheiate cu primăria se întorceau la Vlad Moisescu şi la funcţionarii de rang înalt din primărie cu titlu de mită sau pentru traficul de influenţă exercitat.
Datorită acestei favorizări din partea lui Vlad Moisescu, Alexandru Horpos – unul din patronii firmei STRACO – remitea în mod constant acestuia un procent de 10% – 15% din contravaloarea banilor primiţi de societate de la primărie pentru lucrările contractate şi plătite, acest lucru întâmplându-se cu o frecvenţă de 3 – 4 ori pe an. Sumele erau plătite în numerar (lei sau euro), iar Vlad Moisescu verifica de fiecare dată dacă banii primiţi reprezentau procentul de 10% – 15% solicitat din sumele încasate de STRACO.
Vlad Moisescu era creierul acestui mod de operare, iar persoana care îi respecta cu stricteţe ordinele, le impunea funcţionarilor primăriei şi controla modul în care aceştia le execută, era Ioana Costescu – consilierul personal al primarului. Totodată, Ioana Costescu reprezenta interfaţa lui Vlad Moisescu cu reprezentanţii firmelor care aveau contracte cu primăria şi care trebuiau să remită acel procent de 10% – 15% din banii încasaţi de la primărie. În situaţia în care vreo firmă întârzia în mod semnificativ să plătească acest comision, Ioana Costescu era cea care se interesa la funcţionarii din primărie dacă s-a întâmplat acest lucru sau nu şi prin intermediul acestora punea presiune pentru a primi sumele solicitate.
Alexandru Horpos îi ducea banii lui Vlad Moisescu la biroul acestuia din urmă, care se află în Cartierul Primăverii, pe str. Pictor Ion Negulici, nr. 27, et. 5, sector 1, iar după remiterea sumei acesta îi chema pe funcţionarii din primărie cu atribuţii pentru a-i confirma că suma primită corespunde procentului de 10% – 15%, prezentându-le funcţionarilor situaţiile cu încasările de la primărie întocmite de STRACO, iar aceştia, după verificări, îi confirmau echivalentul sumei plătite cu procentul stabilit (10% – 15%, după caz).
În cazul ROMPREST, Vlad Moisescu a solicitat ca parte din procentul stabilit de 10% – 15% să fie plătită prin achitarea contravalorii unor servicii de publicitate către B1 TV, România TV, prin care îşi asigura protecţie atât lui, cât şi lui Chiliman Andrei şi Ioana Costescu. Această protecţie consta în faptul că nu apărea nimic negativ despre ei în mass – media, iar dacă în mod întâmplător ar fi apărut ceva aceştia ar fi avut capacitatea să oprească speculând relaţia contractuală.
banii primiți de la reprezentanții societăților comerciale în modalitatea descrisă mai sus erau împărţiţi între Vlad Moisescu, Chiliman Andrei, Ioana Costescu, Brad Ion şi Partidul Naţional Liberal, în următoarele procente: 30% primarul Chiliman Andrei; 15% Moisescu Vlad; 15% Ioana Costescu; 15% Brad Ion, 10% PNL – Sectorul 1, iar restul de 15% erau folosiţi pentru diverse cheltuieli legate de remunerarea suplimentară a funcţionarilor care participau la cele declarate mai sus.
activitatea lui Moisescu Vlad nu s-a limitat la nivelul Primăriei Sectorului 1 Bucureşti, ci s-a extins şi la nivelul Guvernului condus de Călin Popescu Tăriceanu, în sensul că exercita acte de trafic de influenţă determinând angajarea unor funcţionari de rang înalt (secretari de stat sau directori de agenţii şi companii de stat) în funcţii de conducere în ministere, companii, etc., iar în schimbul acestei activităţi pretindea şi primea diverse sume de bani de la aceştia.
Cam asa era si in cazul lui Frunzaverde.
Media One are contracte serioase cu CJCS tot ptr protectia de la posturile de mai sus