Romania Curată

Sutele de semnături de susținere a propunerii SAR ”Să tăiem plagiatul de la rădăcini” au fost depuse la Ministerul Educației

Lista cu peste 400 de semnatari ai petiției ”Să tăiem plagiatul de la rădăcini. Cere și tu sancțiuni pentru școlile doctorale care susțin impostura academică”, inițiată de Societatea Academică din România (SAR), a fost depusă luni, cu ocazia deschiderii noului an universitar, la Ministerul Educației și Cercetării Științifice, în atenția ministrului Sorin Cîmpeanu, și la Comisiile de Învățământ ale celor două camere ale Parlamentului.

Semnatarii solicită luarea unor măsuri urgente pentru a stopa epidemia de plagiate din școlile doctorale, mai exact:

  1. Respectarea Legii Educaţiei Naţionale şi evaluarea şcolilor doctorale;
  2. Suspendarea automată a dreptului de funcţionare pentru orice școală doctorală în cadrul căreia au fost găsite mai mult de 2 plagiate, până la evaluarea şi remedierea situaţiei;
  3. Suspendarea dreptului de funcţionare pentru orice școală doctorală în care nu există numărul minim de conducători de doctorat prevăzut de lege care să îndeplinească criteriile CNCS 2011 de eligibilitate la granturile IDEI* (vezi aici).

Demersul face parte din campania derulată de Societatea Academică din România, cu sprijinul România Curată şi a Coaliţiei pentru Universităţi Curate, care are ca scop stoparea valului de doctorate plagiate și instituirea integrității în școlile doctorale din România.

Printre semnatarii petiției se numără: Alina Mungiu-Pippidi, Liviu Antonesei, Andrei Oișteanu, Andrei Pleșu, Aurora Liiceanu, Daniel David, Marian Popescu, Radu Gologan, Lia și Dan Perjovschi, Mircea Miclea, Claudiu Crăciun, Madlen Șerban, Gabriel Bădescu, Liviu Giosan, Răzvan Bobulescu, Raul Mureșan, Octavian Popescu, Ștefana și Ioan Pop-Curșeu, Anca Dobrean, Mihai Goțiu, Ioana Cristea, Andrei Miu, Aurora Szentagotai, Călin Hentea, Vlad Dan Cherecheș (ANOSR). Lista completă aici.

De asemenea, Societatea Academică din România şi-a manifestat deschiderea de a contribui la îmbunătăţirea cadrului legislativ privind integritatea academică şi organizarea studiilor doctorale. Astfel am solicitat Ministerului Educaţiei și Comisiilor parlamentare din domeniu să ne transmită documentele aflate în lucru care vizează modificări în acest sens.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

11 thoughts on “Sutele de semnături de susținere a propunerii SAR ”Să tăiem plagiatul de la rădăcini” au fost depuse la Ministerul Educației

  1. AA

    De ce doar plagiatul? Practica falsificarii si fabricarii datelor este mult mai grava, pentru ca induce in eroare comunitatea stiintifica si societatea. Macar plagiatul reproduce (de cele mai multe ori) date reale…

    Reply
    • Cristian Năsăudean

      what?

      acestea sunt contribuțiile la știința umanității?

      alt exemplu: eram în facultate, masterat, și aveam temă traducerea unei fascicole de foi xeroxate dintr-o carte originală, din engleză, ce urma apoi să fie publicată ca lucrare științifică de un colectiv de cadre didactice, contribuind astfel la lucrările științifice ale lor…Nu le-a prea plăcut când ”traducerea” mea era schematică, ca la curs, nicidecum cursivă și gata de publicat…

      Sau cum spune o prietenă ce a predat la Universitate 15 ani, ”M-am săturat să văd cum se degradează sistemul de la an la an si cum fabricăm analfabeți cu diplome. Așa că prefer sa-mi dedic timpul „altor cauze”.

      Reply
  2. Ionel LUPU

    Plagiatul este un FURT INTELECTUAL de idei, de solutii, de semnalari etc, etc., etc… pe care si le autoatribuie HOTUL INTELECTUAL…. Pentru acest furt intelectual, hotul mai primeste si o suma de bani, adaus la salariul lunar !…… Din cate stiu, in Germania, plagiatorilor dovediti li se retrage titlul de DOCTOR si li se aplica o amenda consistenta ……. Cand au de gand „cinstitii nostri parlamentari” sa emita o lege antiplagiat ?????????????????????

    Reply
  3. Liviu Vladutu

    Buna ziua,
    Sunt intru totul de acord cu initiativa ”Să tăiem plagiatul de la rădăcini” .
    Propun sa se adopte cele mai aspre măsuri, mergind pină la inchisoare intre 3-6 ani asa cum propunea un parlamentar acum 3 săptămini pentru a 3-a oară.
    Dr. Eng, MSc, Liviu Vlădutu, SMIEEE

    Reply
  4. juganaru Ioan

    Acesti Plagiatori sunt fara pic de rusine si mai stau si acolo sus.Si-au arajat slariile,pensiile,deplasarile platite inca odata,atita nesimtire eu nu am putut sa vad,oare tinerii nostri chiar nu-i vad?,Daca nu-i vad o sa o duca greu cu acesti DOCTORI !…

    Reply
  5. Liviu Dragomirescu

    Este o masura NECESARA dar INSUFICIENTA si relativ tardiva. La gradul de „metastaza” a mediului academic actual este nevoie de de cel mai complex sistem de tratament, intocmai ca la tratarea cancerului: iradiere, citostatice, vitamine, operatii de extirpare tumori, terapii complementare etc. Legat strict de doctorat, cred ca ar trebui (1) reevaluate TOATE tezele sustinute dupa 1989, adica dupa ce „s-au pierdut haturile”, sarindu-se direct din dictatura la „sat fara caini”. In invatamantul superior lent dar consistent, inceapand cu 1990, spiritul academic a fost exilat si inlocuit cu spirit mafiot. Apare insa intrebarea „cine si cum se va face reevaluarea si care vor fi consecintele asupra celor respinsi”. O alta masura, ceva mai simplu de aplicat, ar trebui sa fie (2) publicarea electronica a tuturor tezelor (si noi si vechi) precum si a diverse softuri de control al plagiatului, plus, reglementarea consecintelor in cazul descoperirii de plagiat. Din pacate, s-a ajuns la aceasta situatie catastrofala pentru ca nimeni nu a luat in seama alertari facute de-a lungul timpului, ca de exemplu in 2007, http://www.supradotati.ro/resurse/analiza_sistemului_universitar.pdf

    Reply
  6. Ioana

    Ce facem cu lucrarile de licenta si cu cele „metodico-stiintifice” ale profesorilor ce-si sustin gradul didactic I, care sunt uneori identice, fiind coordonate de cele mai multe ori de acelasi profesor universitar? Si ei beneficiaza ulterior de mariri salariale pe termen lung, pot ocupa functii de indrumare in cariera sau de control fara sa merite!

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *