Romania Curată

”Purtătorul de cuvânt al SRI a negociat un contract de 10.000 de euro cu Elena Udrea în campania electorală”

Ovidiu Marincea, actualmente purtător de cuvânt al SRI și fost jurnalist la Adevărul și Realitatea TV, ar fi negociat anul trecut un contract de promovare pentru Elena Udrea, în valoare de 10.000 de euro. Informația a fost dezvăluită pentru GSP de către un apropiat al Elenei Udrea și a fost confirmată de fostul ministru. Conform jurnaliștilor de la GSP, Ovidiu Marincea a solicitat să i se transmită întrebările în scris și că va răspunde ”în termenul legal”.

”Conform documentelor intrate în posesia Gazetei, și despre care precizăm că nu fac parte din nici un dosar, Ovidiu Marincea redactase pe 29 august 2014 un contract prin care firma SC Maristo Smart SRL, avîndu-l ca ”Prestator” pe Ovidiu Marincea, urma să facă ”prestare de servicii de producție, editare știri și clipuri video, conținut media online” pentru campania electorală a Elenei Udrea.”, se arată pe Tolo.ro.

”Firma SC Maristo Smart SRL o are drept administrator unic pe Marincea Gabriela Marilena și, potrivit înregistrării de la Registrul Comerțului, are drept obiect principal de activitate ”restaurante”. În lista extinsă apar și ”activități de producție cinematografică, video și de programe de televiziune”, ca și ”consultanță în domeniul relațiilor publice și al comunicării”.

Pe 19 august 2014, PMP o alesese pe Elena Udrea drept candidat la alegerile prezidențiale. Udrea avea nevoie de o echipă de filmare care să o însoțească în deplasările în țară. Și care să facă spoturile care, mai apoi, urmau să ajungă la televiziuni. Din partea Elenei Udrea, echipa urma să fie condusă de Luminița Kohalmi, consilierul ei principal pe relația cu media.”

Potrivit informațiilor prezentate pe Tolo.ro, Marincea ar fi solicitat 10.000, din care 50% din bani în momentul facturării. Se adăugau 560 de euro pentru o deplasare și 200 de euro pentru un clip video electoral. Contractul urma să dureze de pe 30 august pînă pe 30 octombrie 2014. Banii urmau să fie asigurați de Eugen Tomac, cel care gestiona finanțele PMP și era și șef de campanie.

În cele din urmă, însă, contractul nu a mai fost încheiat. Elena Udrea spune că acest lucru nu s-a mai întâmplat pentru că ea nu mai putea să ajungă peste tot în țară în timpul campaniilor electorale (printre serviciile oferite de Marincea ar fi fost și stabilirea de interviuri cu jurnaliști din presa locală).

”Povestea asta cu Marincea arată foarte bine care erau relațiile, pe bune, nu cele mitologice, între Udrea și ziariști. Eu sînt subiectiv, desigur, dar, în ciuda celor spuse despre ea, nu plătea ziariștii, ci agrea raporturile de putere. Mai mulți i-au cerut bani și ea are decența să nu vorbească despre asta.Vorbea cu șefii de televiziuni sau ziare, aproape niciodată cu ceilalți” – persoană care, conform Tolo.ro, cunoaște relațiile dintre fostul ministru și presă.

Mai multe detalii și răspunsurile Elenei Udrea, pe Tolo.ro.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *