Sorin Cîmpeanu și Mihnea Costoiu, la întâlnire cu studenții: „Nu vrem să mai dăm ordonanțe de urgență pentru că am fost criticați în trecut când am făcut-o!” și „Nu avem timp de o inițiativă legislativă, ne grăbim să emitem metodologia de alegere a rectorilor”.
Ecaterina Andronescu a modificat Legea Educației Naționale în interesul personal al lui Mihnea Costoiu, prin Ordonanță de Urgență a Guvernului, astfel încât acesta să poată fi și Rector și Ministru. Ulterior, Mihnea Costoiu a modificat în interesul său personal Legea Educației Naționale prin Ordonanță de Urgență a Guvernului, astfel încât să poată fi și Parlamentar și Rector și Ministru. Vorbim despre acel Mihnea Costoiu care a ajuns mai întâi Rector și mai apoi Ministru fără doctorat.
Sorin Cîmpeanu a susţinut tot timpul Ordonanţele de Urgenţă ale Guvernului Ponta. Ba mai mult, n-a ezitat să acuze, sub acoperire, contestatarii ordonanțelor de urgență că ar avea „interese politicianiste”. Ajuns Ministru, a modificat Legea Educației Naționale în interesul personal al lui Victor Ponta.
Acești oameni dau acum lecții de transparență și spun că n-au timp să modifice legea, deși vorbim de revendicări pe care partidele de guvernare și-au asumat că le susțin încă de acum 4 ani, atunci când ANOSR protesta împotriva Ministrului Daniel Funeriu pentru că în legea dată de acesta studenții nu mai (prea) contau în alegerea rectorilor, iar ei se bucurau și își asumau argumentele în bătălia pentru putere.
Cristi Popescu, președinte ANOSR și organizator al ocupărilor, completează pe profilul său de Facebook imaginea acestor personaje pline de funcții dar goale de caracter:
„Dacă aș fi contorizat de câte ori ne-au spus reprezentanții Ministerului Educației că se pregătește o nouă Lege a Educației în ultimii 3 ani de zile, de când sunt în Biroul de Conducere ANOSR, cred că aș fi ajuns la ordinul zecilor. Totuși, mă așteptam ca după atâta timp să existe o strategie de comunicare mai bună la Minister și să fie în stare să formuleze un răspuns credibil la o întrebare simplă, legată de ce modificări ar aduce „noua lege”.
”Intrebare: Care sunt modificarile esentiale pe care le veti aduce Legii educatiei si de ce e nevoie de o noua lege, atata vreme cat OUG din vara a modificat 97 de puncte?
Răspuns Ministerul Educației: E nevoie de o noua lege in primul rand pentru a asigura coerenta cu alte reglementari legale, a asigura coerenta intre articolele aceleiasi legi si a asigura coerenta cu cerintele sistemului de educatie care trebuie sa fie legate strans de cerintele mediului socio-economic.”
Asta ca exercițiu de comunicare ca să observăm cum se poate spune „nimic” în câteva propoziții. Nici măcar nu mai menționez că peste 100 de amendamente din Legea Educației Naționale au fost modificate doar în ultimul an de zile prin Ordonanțe de Urgență, dar se pare că încă „nu e coerență între articole”.
Ne crede cineva la grădiniță?
#ROccupy #OcupămUniversitățile”
Caragiale, unde ești! (nici pe Țepeș nu mi-ar părea rău să-l văd, sincer să fiu)
***
Între timp, e ora 00:00 și în Amfiteatrul Nicolae Iorga studenții sunt în continuare în Universitatea din București. Se lucrează pe două grupe, se gândesc mesaje și se scriu materiale care vor fi folosite zilele viitoare. În aer plutește un optimism dezarmant și principala preocupare e cum să își aducă și colegii la ocupare. Știu deja că speranța nu stă în politicieni, ci în solidaritatea cetățenilor. Ana, anul 2 la psihologie, mă vede că butonez laptop-ul: „Tu ce faci acolo? Hai contribuie și tu. Ce să punem pe chestia asta (un cearșaf mare – n.a.) să ne unească, să-i facă să vină?”.
***
Pai da oameni buni, pentru ca Societatea civila se arunca imediat pe greseli de forma si nu pe greseli de fond, asta e problema importanta. Societatea civila critica OUG în loc sa se focalizeze pe problemele de fond. Asa ca astazi ne gasim în situatia ca Guvernul sa spuna ca nu mai fac OUG. Societatea civila se comporta fata de politicieni ca si cum astia ar fi tampiti. Focalizati-va pe PROBELEME DE FOND si nu le parasiti din priviri. Eu zic ca studentii sa se invite în reuniunile de lucru ale Instantelor politice din facultati si universitati pur si simplu, sa faca scandal, sa ceara modificarea legii educatiei, sa manifesteze in strada, orice mijloc e bun pentru. In definitiv Facultatea sau Universitatea nu apartine Rectorului sau Consiliului Universitar. Studentii ar trebui sa aiba un consilier juridic ceva care sa-i sfatuiasca pe partea legala, sa faca o sinteza a problemelor legale, sa faca o centralizare proprie a datelor statistice, sa vada diferentele intre Universitati private si Universitati de stat etc. E ocazia enorma de a pune totul pe masa, de a analiza si de a rasturna si reforma sistemul.
In Romania legile se modifica in interesul politrucilor, asa cum demonstreaza articolul de mai sus. Daca educatia ar fi centrata pe elev/student ar disparea peste 50% dintre cadrele didactice!, mai ales din univesitati. Ca in afara politrucilor, sint clanuri intregi de fiice, fii, nasi, cumatrii, sot/sotie, veri etc.
Studenti, studiati afara si la intoarcere sa-i aruncati afara pe impostori!