Mno, după cum știți în câmpul tactic al „mass-media” (că a fost și ăsta confirmat oficial la un moment dat chiar de mai sus decât ăla din justiție) există niște unii bine-identificabili care au poziții constante în favoarea independenței justiției și statului de drept, cinste lor!
Uneori, „situațiile disperate cer măsuri disperate” și atunci mai constați cum acest grup select se dă peste cap să facă, la nevoie, din alb negru și din negru alb. Uneori reușește să producă ceva nuanță de gri-jegos, alteori cauza e pierdută de la început. Cel mai recent caz de până acum a fost Augustin Lazăr, înaintea lui muuuulte.
La cazul Sorinei de la Baia de Aramă e cumva surprinzător. Adică de ce e atât de greu să admiți că o procuroare (mai ales din republica justițiară Craiova) și-a încălcat atribuțiile și e cazul să fie pedepsită, că mai departe sunt niște legi care trebuie să fie respectate și gata.
Aa, păi nuuuu… Cică asistenții maternali sunt niște nenorociți lacomi care i-au băgat copilului prostii în cap (au probe oamenii de justiție care au afirmat asta?), cică nu-i dom’le nimic acolo, doar „lipsă de procedură” (minciună pe față, procedura e clară și detaliată), cică rușiiiiii!!!!
De unde mă întreb… Ce îi mână în luptă pe oamenii ăștia? De ce să-și sacrifice și mai mult din câtă credibilitate le-a mai rămas? Care e miza?
Prima bănuială merge către ideea că ar fi vorba de o rețea mai mare de trafic de hotărâri judecătorești care dacă începe să pice îi trage pe prea mulți după ea. Poate puțin hazardată, dar să fim serioși: doar puțin.
Însă, mai specific, este plauzibilă și următoarea situație: Justiția se organizase într-un blitz-krieg pentru desființarea SIIJ (sau „Secția Specială” cum au poreclit-o). Blocare de cvorum în CSM, proiect de lege în sensul ăsta în parlament, cerere de OUG către Guvern (ce mai contează că a fost un referendum care-i cere guvernului să nu dea OUG pe justiție, facem o excepție deja).
Cazul a picat foarte prost pentru blitz-krieg-ul ăsta. Lebăda neagră! Cum, adică există magistrați care să merite la pușcărie? Cum, în mod normal se anchetează între ei? Cum, există unii care totuși îndrăznesc să o facă?
De altfel, se poate spune la fel de bine că a picat „ca o pleașcă” pentru cei care se opun desființării SIIJ, „pentru că iată!”. Doar că la ăștia, dată fiind situația, e mult mai greu să devină ridicoli.
Luni seara, procuroarea SIIJ Mihaiela Moraru-Iorga era aplaudată în stradă la Baia de Aramă. Cum? Mai există procurori aplaudați în stradă în România?
A fost ușor trecută cu vederea o anumită știre, pentru că a devenit caducă. Vineri seara s-a anunțat că procuroarea Pițurcă urmează să fie cercetată disciplinar de Laura Codruța Koveși, din poziția pe care o deține la Parchetul General, la Serviciul de Îndrumare și Control. În aceeași zi însă, SIIJ începuse ancheta penală, iar prin lege îi revine măcar deocamdată atribuția asta.
Melodramatic moment, când dintre două procuroare rivale doar una ajunge să culeagă aplauze în public – și nu cea care era obișnuită cu asta.
Personal, am o anumită părere despre oportunitatea existenței SIIJ, pe care o țin pentru mine. Admit că și opinia contrară poate să fie la fel de legitimă. Suntem democrație, deciziile până la urmă stau la Parlament și eventual la CCR.
În mod normal un singur caz, oricât de grav sau de notoriu, n-ar trebui să influențeze o decizie de politică publică cu implicații în nenumărate alte situații și pentru mulți ani de acum încolo.
Numai că, ne place nu ne place, aici s-a ajuns. Felul în care este rezolvat cazul va decide, probabil, soarta SIIJ.
Și de aici unele dintre răcnetele de durere, de o parte și de alta.
In primul rand , toata lumea a auzit de “insemnele puterii”, din care intotdeauna au facut parte costumatiile, adica cum este imbracata persoana care reprezinta autoritatea respectiva( si nu dau exemple), iar cand este vorba de justitie -se stie, deasemeni- ca exista un dress code , mai ales in interiorul cladirilor, iar populatia percepe autoritatea -IN PRIMUL RAND- prin ce vede, probabil ca aceasta iorga o fi avaut cracii la pantaloni(sau la fusta) la fel de lungi ca manecile de la maiou, de unde inclin sa cred ca aplauzele erau de sorginte masculina sau cateva poetese Sappho-ene…
Problema este, domnule Davidescu, una cultural-istorică și antropologică. A enunțat-o sugestiv, succint și genial Maiorescu: forme fără fond. Dumnezeu ca protector și salvator (ceea ce implică acceptarea ca normală a nenorocirii – pentru că, altfel, Dumnezeu își pierde obiectul muncii, nu mai poate să-i bată pe dujmani, pe barbarii de tirani. Deși, tiranii propriu-ziși erau atenieni, deci nu puteau fi barbaroi, dar mă rog …), nu Dumnezeu ca Logos. Atractorii noștri nu sunt valorile suite pe piedestal de modernitatea occidentală. Ne-ar trebui o scuturare serioasă și să dispară generația care s-a învățat cu robia. Occidentalii știu mai bine acest adevăr deranjant pentru noi și acționează în consecință: avem resurse, ne depopulăm, ieșim în lume prin mediocrități ridicole, nu ne vindem țara, dar facem cadou hălci din ea etc.
Numai la noi s-a îndeplinit miracolul ieșirii din bezna comunismului prin continuitatea la putere a comuniștilor și Securității. Se vede în registrul comerțului, la cartea funciară, în administrație, în justiție, în conturile lor din băncile de-aici și de-afară.
Sună a comentariu de maistru militar pensionar, dar poate merită să analizăm un pic (și să nu mai mergem la alegeri cu aceleași speranțe cu care merg babele la moaște).
Vă felicit pentru că aveți curajul de a ataca acest subiect (ca și doamna profesor AMP, dealtfel).
Felicitari pentru articol!
Vrem anticoruptie, dar vrem si mai mult o justitie cinstita si mai ales “legata la ochi”.
Problema e ca majoritatea celor care au de a face cu justitia (ca si cu jecmaneala notarilor, de altfel) nu prea mai au incredere in justitie tocmai pentru ca nu o mai vad legata la ochi.
Ba poate doar la un ochi… Ca piratii…
Avem mare nevoie de un sistem independent care sa reglementeze justitia!
Si trebuie sa ne gandim daca sistemul asta e unul care:
– santajeaza justitia – cum era cel din DNA. Sigur ca majoritatea dintre noi putem spune ca nu avea treaba cu noi. Era folosit doar pentru pestii mari. Doar ca unii judecatori erau santajabili pentru fapte comise impotriva justitiabililor, a caror reclamatii erau dosite in dosarul de santajare. In plus sistemul facea politica si aste e si mai grav. ba mai mult, ignora – la ordin – mari corupti (vezi Florica si Pescariu din Microsoft).
– e complice cu justitia – cum pare ca e sektia de prokurori din CSM; cea de judecatori a reusit sa se mai curete cat de cat.
– ancheteaza/controleaza/verifica justitia – cum pare ca e SIIJ cu Inspectia judiciara.
Probabil ca incetul cu incetul, judecatorii se vor curata (in sensul de eliminare a sekuristilor din CSM); mai putin in cazul celor patrunsi in ICCJ.
Prokurorii – niciodata. Poate ar fi mai bine sa ramana doar judecatori in CSM, iar prokurorii sa-si faca un sindicat in loc de sectie in CSM.
Oricum – in ziua de azi – nu se poate construi nici un sistem independent si cinstit de reglementare la nivel national. Din start e infiltrat si ajunge sa fie controlat pana la nivelul la care numai independent nu mai este.
Siij putea să-și facă intrare triumfală cu spețe gen verificarea tuturor recursurilor în interesul legii din vremurile în care decl de avere și interese nu erau publice. Chiar dacă păreau la prima vedere fapte care ar fi dus cel mult(în cazul găsirii de vinovății) la achitări prin prescripție.
Parintii adoptivi ai Sorinei au fost audiati 9 ore de procurorii de la Sectia Speciala pentru anchetarea magistratilor (Joi, 27 Iunie 2019, ora 22:49)(…)///2-Italia: Copii manipulati psihologic pentru a fi “vanduti” unor asistenti familiali. 18 persoane au fost arestate.(Joi, 27 Iunie 2019, ora 21:08)(…)____—–_____”The Italian Job”, e pe metereze, indiferent cine-si de ce parte- este implicat si vinovat, trebuie pedepsit asa ca s-a inceput cu primul pas, suspectii bine definiti, arestati, chiar daca la domiciliu…Cei doi soti Secarin, ar trebui sa mai deschida inca un proces, impotriva acestui Gestapo(SS, condus de cele doua caricaturi, “Stana si Brana”) pentru hartuire si epuizare fizica si mentala, este interzis -prin legi internationale- “audieri” prelungite, care -practic- au acest scop, obosirea, confuzarea si “indoirea” celor audiati, care vor “recunoaste” si vor semna…Iar in acest caz, inducerea de lehamite si renuntare, adica statul roman a mai castigat un sclav(sau un nou asistat social, dar VIITOR VOTANT!), nu vad nicio alta soarta pentru aceasta fetita , in Romania…IN USA, va trai ca o regina( fara niciun efort deosebit) la 16 ani va primi cadou prima masina, s.a.m.d., sincer , statul comite un act criminal impotriva unui minor, caruia soarta i-a dat o sansa..
felicitari pentru articol
Ma hingherilor de rromi, cititi expresia disperata si imbatranirea Sorinei precum a unei capriore infascate de sacali.
https://www.petitieonline.com/sorina_este_un_copil_nu_obiect_de_vanzare_trebuie_sa_ramana_la_familia_ei
Printre cauzele principale care au determinat bulversarea vietii publice si lipsa totala de proiecte valoroase de interes local sau national ce ar fi trebuit aplicate in ultimii 30 de ani in Romania pot fi enumerate (in afara celor de natura externa), urmatoarele:
1. – LIPSA DE LEGITIMITATE A FORULUI LEGISLATIV sau a EDILILOR alesi, care isi insusesc puterea colectiva IN MOD NEFIRESC (miselesc) deoarece nu au votul majoritatii simple de 50% sau calificate de 75% din totalul alegatorilor cu drept de vot din colegiile teritoriale unde au depusa candidatura sau al cetatenilor romani cu drept de vot.
Lipsa de legimitate se datoreaza si neprezentarii la vot a peste 60% dintre alegatori, (determinata la rindul sau de scandalurile pornite de la cumpararea de voturi sau estorcarea vointei politice a cetatenilor) ceea ce ilustreaza neincrederea populatiei in sistemul de administrare a puterii statului a carui autoritate se afla in stadiul disolutiei totale.
Analiza legislatiei emise in perioada postdecembrista reliefeaza net faptul ca, clasa politica, prin violenta afisata fata de alegatori a urmarit in mod vadit satisfacerea si acoperirea unor interese, in primul rind de casta (parlamentari, notari, avocati, executori judecatoresti, justitiari, etc.) sau economice (decizind incorpore, impotriva firii, privatizarea unor obiective economice strategice) ignorind in mod ordinar interesele pentru realizarea binelui general al natiei romane.
Intr-o societate moderna ce are la baza valoari esentiale, moralitatea, cunoasterea si rationalitatea, UN POLITICIAN DE ELITA (model) TREBUIE sa fie un intelept, cu manifestari specifice omului de stiinta. (Indivizi cu discernamintul afectat, semidocti, incompetentii si cei cu instincte de rechin nu au ce cauta in politica sau viata publica).
In ciuda tuturor nenorocirilor abatute dupa 1989 asupra istoriei prezente a
romanilor (din cauza unor ordinari din rindul lor) exista totusi o probabilitate ca o parte din asteptarile si sperantele colective ale acestora sa fie implinite cu ajutorul unor persoane elitiste (foarte putine) din societatea politica si a celor (foarte multe) stocate in bazinul electoral format din cei peste 60% cetateni romani cu drept de vot, absenti la alegeri, scarbiti de, pomenele electorale si actuala clasa politica sterila care nu se mai poate autopurifica.
Referitor la algoritmul delegarii puterii colective si la posibilitatea de a isca reactii eficiente intre alegator si ales, in vederea normalizarii vietii publice (scoaterii rechinilor sau a brontozaurilor din viata politica), SOCIETATEA CIVILA, trebuie sa intervina si sa impuna modificari esentiale la legea electorala (fie si pentru a antrena interesul ori trezi speranta intregului electorat pe de o parte si pe de alta sa previna pe cit posibil aranjamentele electorale ale mafiotilor din politica romaneasca care la fiecare scrutin asteapta ca lipitorile sau taunii sa se infiga in epiderma cotribuabililor si sa suga nederanjati, timp de 4-5 ani, din vlaga poporului roman ori din resursele si bogatiile naturale daruite de divinitate acestuia), existind in acest sens mai multe variante posibile:
– Una ca mandatul celui validat (ca presedinte al tarii, presedinte de consiliu
judetan si primar) sa dureze doar pe perioada de timp egala cu rezultatul dat de procentul (din intregul mandat de 4 sau 5 ani prevazut) cu care a fost ales din totalul cetatenilor cu drept de vot existent in circumscriptia sau colegiu electoral in care a candidat, exceptind cazul celor care depasesc scorul de 75%.
In cazul in care perioada, conform procentului (fractiei procentuale) cu care a fost ales, a expirat, inlocuirea sa se faca pina la sfirsit de mandat (4 sau 5 ani) cu candidatii care urmeza in acelasi clasament realizat la respectivele alegeri.
– A doua varianta posibila ar putea fi aceea daca nici un candidat nu primeste la alegeri votul a peste 50% dintre cetatenii cu drept de vot (din colegiu) sa ramana in continuare cel care se gaseste pe functia respectiva (aceasta ar fi posibila mai degraba in cazul presedintelui, primarilor si al presedintilor de consilii judetene).
– A treia varianta, ca o completare la celelalte doua, se refera la legiferare
obligativitatii votarii celor cu drept de vot cu posibilitatea aplicarii unor sanctiuni importante impotriva absentilor, fara argumente temeinice de la scrutin ori a celor care dau mita electorala sau au consumat bauturi alcoolice pe timpul campaniei electorale respectiv in ziua votarii;
Pentru eficientizarea legislativului, parlamentarii trebuie alesi pe liste
direct pentru comisiile de specialitate de catre elctorii (cu referinte morale si de competenta excelenta) fiecarei localitati desemnati la randul lor prin vot de catre cetatenii indreptatiti.
2. – LIPSA DE REPREZENTATIVITATE IN EXERCITAREA ACTULUI DE GUVERNARE care este dovedita de faptul ca, nu toate unitatile administrativ-teritoriale ale tarii (judete sau provincii) au reprezentanti in structurile centrale ale administratiei de stat (ceea ce a condus la consolidarea multor anomalii in care institutiile statului centrale sau locale sa fie constituite din gasti sau clanuri).
Aceasta situatie, a permis exercitarea actului de guvernare in stil de haita constituita parca din hiene si incurajeaza formarea de structuri de tip mafiot.
Aplicarea algoritmului enuntat, dar si nerespectarea principiilor competentei si moralitatii la angajarea si promovarea personalului in functiile publice a incurajat dezvoltarea clientelismului de tot felul si implicit risipa si batjocorirea resurselor umane valoroase, financiare si materiale ale tarii (inclusiv pierderea fondurilor financiare europene nerambursabile repartizate Romaniei), deoarece nu s-a delimitat cu fermitate pana la ce nivel ale structurilor statului se pot face numiri politice pe functii. Fiecare partid care a ajuns la guvernare, in ultimii 30 de ani a procedat fara scrupule la numiri si protectii politice ale clientelie sale, batjocorind functia publica intr-un stil cu mult mai abuziv decat l-ar fi practicat P.C.R.
Ceea ce inspaiminta insa existenta fiintei nationale in cel mai grotesc mod este faptul ca (I)MORLITATEA si (IN)COMPETENTA in ROMANIA (caracteristici fundamentale pentru aprecierea inexistentei sau existentei sanselor pentru progres si civilizatie) se masoara cu unitati impuse de impostori, tradatori de neam si oameni care au discernamintul afectat din cele mai diverse motive.
3. – NERESPECTAREA PRINCIPIILOR PRIVIND CONFLICTUL DE INTERESE SI DE COMPETENTA de catre cei care au ocupat ori sunt actualmente in functii publice. Aceste genuri de imoralitati au permis dezvoltarea lacomiei romanilor fara limite (lasind tara fara economie si administratie proprie sanatoasa), coruptia ajungind in aceste conditii la cote neimaginabile, mai ales in randul societatii politice.
4. – LIPSA UNEI REGLEMENTARI care sa prevada, pana la ce nivel se pot face numiri politice (cu degetul aratator) in functii publice, dar si modul de DESTITUIRE DIN FUNCTIA PUBLICA, de catre autoritati apolitice (legal constituite), indiferent de rezultatul eventualei anchete penale in cazul comiteri de infractiuni, a celor ALESI sau care au fost NUMITI in structura guvernului ori in alte institutii publice si nu s-au achitat de sarcinile ce le aveau de indeplinit conform competentei sau responsabilitatilor asumate la preluarea functiei (indicatorii de performanta si criteriile de moralitate) consideram ca numai asa se va putea responsabila decizia politica si inaltul functionar public;
5. – DECIZIILE POLITICE SI ACTELE GUVERNAMENTALE NU SUNT ELABORATE PE BAZE STIINTIFICE ORI PE CRITETII OBIECTIVE, ci cu ajutorul unor impostori multi fara discernamintul necesar si au ca tinta interese nelegitime ale diferiteleor grupuri si nu performarea politicilor publice sau realizarea bunului mers al interesului general al romanilor.
6. – LIPSA DE EFICIENTA SI PERFORMANTA IN DOMENIUL ADMINISTRARII TERITORIALE A TARII deoarece din interese macheavelice nu a fost pusa in opera conceptia cu opt zone administrative in locul judetelor, ceea ce ar fi marit eficienta administrarii tarii odata cu reducerea de cel putin cinci ori a unor costuri cu aparatul functionaresc.
Aceste deficiente majore, printre altele, au generat dezechilibrele si anomaliile manifestate in societatea romaneasca postdecembrista si au condus la, decaderea sistemului social si a componentelor sale, invatamintul, sanatatea publica, mediul, agricultura, industria, turismul, administratia, justitia, apararea, ordinea publica, etc. cu repercursiuni grave in administratia locala, pentru o perioada de timp nedeterminata in care Romania poate deveni falimentara daca nu se vor implementa strategii si programe intensive adecvate care sa asigure reabilitarea si progresul in toate domeniile economico-sociale ale vietii noastre.