Romania Curată

Cristian Ghingheș: Soluțiile mele la problemele ridicate de elevii băcăuani

Activistul civic Cristian Ghingheș, care la vârsta de 23 de ani candidează independent la Primăria Bacău, a scris pe blogul personal care sunt soluțiile concrete pe care le propune pentru rezolvarea problemelor elevilor din Bacău. Iată mai jos textul integral:

”În curând îmi voi lansa programul pentru candidatura mea la Primăria și Consiliul Local Bacău. E o chestiune ce ține de așezat ideile pe care le am pentru Bacău într-o ordine logică, “operațiune” care nu poate dura mai mult de câteva zile. Proiectul #bacau2016 e pe drum!

Până atunci, voi posta aici soluțiile pe care le am la problemele elevilor băcăuani, ridicate de către Asociația Elevilor din Bacău vinerea trecută, la dezbaterea cu candidații organizată de elevi la Centrul de Afaceri și Expoziții.

Mai jos aveți nici mai mult nici mai puțin decât răspunsurile mele punctuale la doleanțele elevilor băcăuani, fără barbologie inutilă pentru că și eu am fost elev, și eu mi-am reprezentat colegii din tot județul în Consiliul Județean al Elevilor Bacău în perioada 2010-2011 și știu din proprie experiență că tinerii vor reacții scurte și la obiect. Tinerii nu mai au răbdare să asculte vrăjeli.

Soluțiile mele concrete la problemele elevilor din Bacău:

  • înlesnirea accesului la educație (internate pentru cei care vin din mediul rural să învețe în oraș, eliminarea fondului școlii din peisaj, uniforme, dacă există, suportate de către autorități);
  • completarea programului de burse cu cele sociale și de studiu, așa cum prevede Legea Educației;
  • extinderea traseelor de transport public în comun astfel încât autobuzele să ajungă în toate cartierele și mai ales cât mai aproape de porțile tuturor instituțiilor de învățămănt (mai ales din zona centrală);
  • decontarea integrală a transportului public pentru elevi atât în timpul anului școlar, cât și în vacanțe;
  • majorarea finanțării complementare de la bugetul local pentru educație astfel încât consumabilele/cursurile de la clasă să nu mai fie suportate de părinți, profesori și elevi, ci de școală, eliminând astfel din ecuație ilegalul fond al școlii;
  • deschiderea bazelor sportive de la școli și licee către elevi și studenți (terenuri, săli de sport);
  • susținerea educației sociale (pentru sănătate, juridică, rutieră, antreprenorială, creativă etc), prin alocarea a cel puțin 25% din bugetul pentru ONG-uri către organizațiile care desfășoară activități educative nonformale, prin Legea 350/2005;
  • asigurarea accesului persoanelor cu handicap la educație, prin adaptarea infrastructurii școlare cu fonduri europene (din Programul Operațional Regional);
  • transparență totală în managementul fondurilor destinate învățământului (să punem la punct site-urile școlilor și liceelor astfel încât să afișeze bugetul detaliat, regulamentele școlare, dar și deciziile din Consiliul de Administrație)
  • dezvoltarea unei metodologii la nivelul Consiliului Local pentru sancționarea membrilor care nu participă la ședințele CA ale școlilor sau ale liceelor la care au fost arondați;
  • depolitizarea învățământului;
  • punerea gratuită la dispoziție a unor spații care să găzduiască activitățile trupelor de teatru, dans și alte arte ale elevilor;
  • prevenirea neregulilor și a abuzurilor din școli prin desfășurarea unor campanii de informare în rândul elevilor, respectiv montarea de panouri în fiecare instituție de învățământ cu drepturile și obligațiile elevilor.

De asemenea, propun realizarea unui centru de tineret (eligibil prin Programul Operațional Regional) și demararea unui program de internshipuri pentru tinerii care doresc să lucreze în instituțiile din administrația publică locală.

De asemenea, am specificat finanțările nerambursabile europene pe care le putem atrage până în 2020 pentru realizarea celor propuse mai sus:
– POCA (axa 2, educație juridică);
– POCU (axa 6);
– POR (axa 4 – dezvoltare urbană durabilă, axa 10 – îmbunătățirea infrastructurii educaționale).

Mulțumesc elevilor pentru invitație și îi asigur că voi rămâne la fel de apropiat de ei așa cum am fost și până acum, mai întâi ca reprezentant ales al elevilor din județ (2010-2011), apoi ca blogger care releatează neregulile din școli și acum ca fondator al Asociației Elevilor din Bacău, indiferent de postura pe care o voi avea după 5 iunie.

Singura mâhnire pe care o am în urma dezbaterii cu elevii nu e neapărat felul în care Dragoș Luchian a încercat să se scoată pentru 12 ani de administrație PNL în care aceste probleme au domnit, ci mai degrabă absența presei, așa cum a punctat și Vlad Popovici la el pe blog. Cât despre ignoranții Cristi Manolache (PSRO) și Cosmin Necula (PSD), faptul că nu au fost prezenți la eveniment spune multe despre importanța pe care o dau ei tinerilor.

Dacă sunt și alte probleme în învățământul local și vreți să știți ce aș face eu pentru rezolvarea lor, nu ezitați să mă contactați. O puteți face în comentarii, pe Facebook, pe e-mail (cristian.ghinghes [at] gmail [dot] com) sau, de ce nu, la telefon.”

Acest articol a fost preluat de pe blogul lui Cristian Ghingheș, kristofer.ro

 


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

One thought on “Cristian Ghingheș: Soluțiile mele la problemele ridicate de elevii băcăuani

  1. Ioan

    Mai, ce-mi place de baiatul asta! Ar fi ceva rupt de realitatea noastra sa ajunga primar. Haide Cristi!

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *