Adrian Popescu

Trist, dar adevărat: a ajuns UNCJR-ul condus de Oprișan să facă apel pentru nepolitizarea funcțiilor publice. I-a dat Orban ocazia…

Într-un comunicat -când cu diacritice, când fără- transmis astăzi presei, Uniunea Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România (UNCJR), condusă de acel baron Marian Oprișan de Vrancea, a cerut președintelului Senatului să respingă proiectul de lege al Guvernului României privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID 19.

Motivele invocate de UNCJR, pe scurt: abuzul de putere, politizarea funcțiilor publice și restrângerea unor drepturi și libertăți pentru cetățeni, fapt ce intră în contradicție cu articolul 53 din Constituția României. 

Ce-i drept, nici noi nu am înțeles de ce Guvernul Orban vrea derogări, pe timpul stării de alertă, pentru angajări fără niciun concurs pe posturi, să dea afară managerii instituțiilor după cum vor șefii de ministere sau agenții și să numească manageri de instituții publice după ureche.

In mod nejustificat și inadmisibil, principalul domeniu vizat de proiectul de lege este funcția publică și managementul instituțiilor publice! Proiectul de lege, în forma propusă, deschide calea unor grave abuzuri în condițiile în care evaluarea activității manageriale nu se face conform legislației care reglementează stabilirea managementului în unitățile sanitare cu paturi și în instituțiile din domeniul protecției sociale și nu numai. 

De fapt, se încearcă prin acest text o mărire a aparatelor publice fără niciun concurs sau cu o minimă selecție a personalului, concomitent cu demiterea conducătorilor de instituții în scopul preluării controlului exclusiv politic asupra întregului aparat de stat! 

Nu poate fi acceptată nicio derogare de la modul de ocupare a funcțiilor publice sau contractuale ale aparatului de stat, întrucât o astfel de prevedere ar fi discriminatorie și ar încălca principiul egalității de șanse și de tratament la ocuparea funcției publice, sub o protecție nepermisă instituită printr-o lege gândită în scopul eludării măsurilor de combatere a corupției, a regimului incompatibilităților și al conflictului de interese. 

Inadmisibila este și excepția conform careia persoanele care ocupa functiile publice de conducere pot fi alese pe considerente aleatorii, fara niciun criteriu obiectiv si transparent, fara ca acestea sa faca parte acolo unde legea o prevede in mod obligatoriu, din corpul functionarilor publici. 

Atragem atentia ca functia publica implica o anumita calificare, o certificare a cunostintelor si aptitudinilor necesare intelegerii prerogativelor si responsabilitatilor angajate de functionarul public in momentul investirii in functie, dar si o serie de standarde morale, etice si de transparenta decizionala. 

Nu in ultimul rand, legea deschide calea unei interventii nepermise si neconstitutionale in activitatea autoritatilor publice locale care functioneaza pe principiul autonomiei locale, in conditiile in care serviciile judetene si locale de asistenta sociala au subordonare directa fata de autoritatile locale (primarie, consiliu judetean). De asemenea, autonomia locala se incalca si fara nicio justificare ce ar putea sustine demersul ca fiind unul fundamental pentru prevenirea unei calamitati naturale, a unui dezastru ori a unui sinistru deosebit de grav. 

În ceea ce privește restrangerea anumitor drepturi si libertati sub justificarea ca nu exista alte solutii de salvgardare a valorilor statului care sunt puse in pericol, atragem atenția că privarea de anumite drepturi nu este proportionala cu scopul, initiatorul nejustificand, de exemplu, care sunt mizele eliberarii din functie a unui functionar public de conducere din orice institutie sau autoritate publica care sa aiba ca rezultat gestionarea mai buna a pandemiei cu COVID-19. 

Subliniem ca nimeni nu se poate prevala de necunoasterea legii, iar neindeplinirea sarcinilor de serviciu este sanctionata de legea penala. Ca atare, prezumtia de nevinovatie este anulata sub umbrela expresiei ”grave abateri”, fara a se mentiona cine, in ce conditii si cand constata astfel de situatii. 


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

2 thoughts on “Trist, dar adevărat: a ajuns UNCJR-ul condus de Oprișan să facă apel pentru nepolitizarea funcțiilor publice. I-a dat Orban ocazia…

  1. marius

    eu am zis ca actualii securistoizi de la putere sint mai nemernici decit pesedistii… putini m-au crezut

    Reply
  2. LILIANA

    ALERTA MAXIMA
    In toate tarile civilizate orice angajat INCLUSIV BUGETARII au fiecare FISA POSTULUI cu sarcini de serviciu , NORMELE LUNARE DE MUNCA si INDICATORII STATISTICI DE MUNCA LUNARI.
    In Romania nici un BUGETAR nu are asa ceva, PESTE 65% dintre acestia-1.400.000 bat apa in piua, freaca menta ori taie frunza la caini, pe salarii BABANE sau NESMITITE(CCR,AVOCATUL POPORULUI, Curtea de CONTURI, VAMA, ASF, OFICIU pentru SPALAREA BANILOR, ETC)

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *