Adrian Popescu

Uite cum se mai risipesc banii publici. La CNADNR vopseaua costa o avere: 45 milioane de euro pentru marcaje rutiere

Compania
Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a lansat o
licitatie pentru atribuirea unui contract privind executarea de marcaje
rutiere pe reteaua de autostrazi si drumuri nationale din Romania.
Valoarea lucrarilor este estimata la 194 milioane lei fata TVA
(aproximativ 45 milioane euro) si se va intinde pe doi ani.


Pentru
a fi mai greu de urmarit, contractul a fost impartit in sapte loturi,
aferente filialelor CNANDR din Bucuresti, Craiova, Timisoara, Cluj,
Brasov, Iasi si Constanta si se pot incheia doua contracte subsecvente.


Potrivit
caietului de sarcini postat pe SEAP, vor fi executate marcaje temporare
(culoare galbena, folosita pentru a semnala diverse lucrari) sau
permanente (culoare alba), in care vor fi inserate microbile pentru a fi
vizibile si noaptea.


Caietul
de sarcini este semnat de fostul sef al CNADNR Mihai Pop, dat afara la
sfarsitul lunii ianuarie pentru ca in loc sa se ocupe de deszapezire
chefuia cu mai multi directori ai companiei la Bilea Lac.


Compania
de autostrazi, aflata acum in subordinea lui Dan Sova, reia aceasta
licitatie dupa ce prima licitatie lansata in toamna anului trecut a fost
anulata de Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor
(CNSC), in urma neregulilor semnalate de mai multe firme.

In
toamna anului trecut, Consiliul Concurentei a anuntat ca a amendat
cinci firme pentru trucarea unei licitatii organizate de CNADNR pentru
executarea marcajelor rutiere.


Firmele
amendate au fost Plastidrum, Signature Semnalizare, Swarco Romania,
Swarco Heoscont Strassenmarkierung si Eleftherios Kokkinakis, iar amenda
a fost de peste 3 milioane de lei.


Cele
cinci companii au participat la licitatie in cadrul a doua asocieri:
Plastidrum-Signature Semnalizare, respectiv Swarco-Swarco Heoscont
Strassenmarkierung -Eleftherios Kokkinakis.

Intelegerea
anticoncurentiala a constat in coordonarea modului de actiune la
procedura de achizitie publica, astfel incat prima asociere sa castige
licitatia, iar cea de-a doua sa asigure numarul minim, de doi
participanti, necesar in cadrul procedurii de licitatie deschisa.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *