Adrian Popescu

Romania promoveaza rute turistice inexistente Guvernul aloca sume enorme pentru brandul Elenei Udrea

Cat timp au fost in Opozitie, cele doua partide ce compun USL au criticat dur sumele mari de bani cheltuite de fostul ministru Elena Udrea pe promovarea noului brand turistic al Romaniei: celebra frunza stilizata. Odata venite la guvernare, PSD si PNL au uitat de critici si aloca alte zeci de milioane de lei pentru acest brand.

Astfel, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDTR), este dispus sa dea 1,5 milioane lei pe sute de mii de harti ale Romaniei si afise, care sa promoveze frunza stilizata.

De asemenea, s-a scos din buget un milion de euro pentru tiparirea de brosuri menite sa faca publicitate zonelor turistice ale Romaniei.

Hartile vor promova si lucruri care nu exista in realitate

Potrivit caietului de sarcini intocmit de MDTR, vor fi realizate 147.000 de exemplare cu harta Romaniei si 90.000 de exemplare cu harta Bucurestiului, iar acestea trebuie sa aiba la vedere insemnele grafice ale brandului turistic.

Ministerul vrea sa aiba la dispozitie si 10.000 de harti cu doua rute europene pentru cicloturism pe teritoriul Romaniei (ruta Cortinei de Fier si Ruta Oceanul Atlantic la Marea Neagra). Aceste doua rute pentru biciclisti nu exista in realitate pe teritoriul tarii noastre, ele fiind inca in stadiul de proiect.

O alta harta va pune in evidenta statiunile balneare din Romania, insa turistii vor fi socati cand vor ajunge in renumitele statiuni Herculane si Borsec, ambele aflate in stare de paragina.

Renuntam la promovarea de „top-modele”

Imaginea Romaniei urmeaza sa fie promovata si prin sute de mii de brosuri, care vor costa aproximativ un milion de euro. MDTR doreste ca aceste brosuri sa includa fotografii intr-un nou stil.

„Recomandarea este renuntarea la stilurile pasive, generice, evidente, de carte postala ale fotografiei si înlocuirea ei cu imagini centrate în jurul oamenilor imagini caracteristice conceptului fotografiei dinamice si active. În ceea ce priveste imaginile cu vizitatori, cele care includ persoane cu aspect de model sau nerealiste din alte puncte de vedere, trebuie înlocuite cu imagini ale „oameni lor adevarati”, cu care vizitatorul se poate identifica. De asemenea, trebuie ilustrat „calatorul cu discernamant” descoperind aspecte ascunse ale Romaniei si traind experiente unice de calatorie”, se arata in caietul de sarcini al proiectului.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

One thought on “Romania promoveaza rute turistice inexistente Guvernul aloca sume enorme pentru brandul Elenei Udrea

  1. George P

    Am calatorit ca turist prin Romania (2012) si am tras concluziile de rigoare (nu numai pozitive). De exemplu, confirm starea jalnica a Herculanelor.
    Mai ciudat, o ,,statiune” (fosta catun) Rinca nou creata pe Transalpina socheaza prin uratenie si antiurbanism manelistic. Au avut o sansa (una la 50 de ani) si si-au batut joc de ea.
    Alt lucru care m-a surprins este puzderia de indicatoare rutiere turistice (maro) pentru probabil absolut toate bisericile. Au costat bani, si ce se vrea cu ele? O fi existand vreun turist caruia sa-i treaca prin cap sa viziteze cele 4-7 biserici, absolut banale, la fiecare 10 km de sosea parcursi? In schimb se rateaza alte puncte de atractie pentru ca ,,specialistilor” nu le trece prin cap. De exemplu, o piata de alimente, o hala de mancare, o statie de benzina ,,retro” si multe altele pot fi atractii turistice. Dar unii, mult prea multi, si probabil in pozitii inalte traiesc cu prejudecata invechita ca atractii sunt numai biserici, ruine si statui de domnitori… Factorii de decizie din tursim ar trebui sa aibe datoria sa fi vizitat pe cont propriu minim 100 localitati din Europa din zone turistice consacrate si 60% din tari.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *