Adrian Popescu

Publicitate electorala pe banii statului?Actualul ministru al Turismului cheltuie o suma colosala pentru reclama pe internet si in ziare

Dupa ce Elena Udrea a cheltuit milioane de euro pe promovarea unei frunze drept simbol al turismului de pe la noi, urmasul ei la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDTR), Cristian Petrescu, s-a gandit sa ii calce pe urme si este decis sa arunce o jumatate de milion de euro pentru a-si face publicitate pe internet si prin ziare. Suma pare colosala daca luam in calcul ca ziarele cu tiraj national au impact din ce in ce mai redus in randul publicului, iar internetul inca este „copilul” mass-mediei.

Potrivit documentelor prezentate de MDTR, este vorba de un contract intitulat „Servicii de realizare a unei campanii media pentru promovarea Regio – Programul Operational Regional 2007-2013 si a rezultatelor acestuia in presa scrisa si pe internet”, iar valoarea estimata se ridica la 2,1 milioane lei fara TVA (500.000 euro).

Concret, oficialii de la MDTR vor sa se laude in presa scrisa si pe site-uri cu realizarile din ultimii ani (telecabine? gradinite? sau proiectul reabilitarii a 10.000 km de drumuri, tocmai oprit de MRU?)

Potrivit caietului de sarcini, se vor realiza 64 de publireportaje pentru presa naţională şi 64 de publireportaje pe internet pe baza a 64 de proiecte Regio. Aceste publireportaje se vor difuza pe parcursul a 32 de săptămâni.

„Difuzarea celor 64 de publireportaje se va face în 4 ziare generaliste naţionale (categorie stabilită conform BRAT), cu un conţinut care sa nu aducă prejudicii de imagine Autoritatii Contractante şi în 4 site-uri de ştiri generale (categorie stabilită conform SATI)”, se arata in caietul de sarcini.

Pentru ziarele naţionale, paginile selectate pentru inserarea articolelor vor fi paginile de natură economică, inclusiv cele cu titlu „financiar” sau „business”, socială sau administrativă. Formatul trebuie să fie de minim 1/2 pagină de ziar şi să fie postat pe o pagină din dreapta. Ziarele ofertate vor fi generaliste naţionale, cu un tiraj mediu vândut de 10.000 de exemplare pentru perioada octombrie – decembrie 2011. Articolele trebuie redactate sub forma unor advertoriale (reclama sub forma unui editorial).

Pentru internet, vor fi selectate 4 portaluri de ştiri cu audienţă mare, cu un număr de vizitatori unici pe lună pentru perioada aprilie – decembrie 2011 mai mare de 500.000, iar publireportajul nu va fi încadrat ca banner publicitar. Informaţiile vor fi prezentate într-un stil şi un limbaj accesibil pentru publicul ţintă, şi care ţine cont de caracteristicile mediului on-line.

Ramane intrebarea de ce are nevoie publicul roman sa afle de realizarile Puterii, tocmai acum in preajma alegerilor locale si parlamentare sau este cumva vorba de a cumpara bunavointa ziaristilor, asa cum obisnuia odata Adrian Nastase cu publicitatea de la stat?


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *