
A m văzut adineauri un
clip electoral al doamnei Merkel, aflată acum în campanie electorală în
țară la mneaei acolo. Nu pricep eu tot ce zice ea în germană, dar zău
dacă n-aș cumpăra ce vinde. Numai din comunicarea nonverbală: culoarea
costumului și a canapelei, simplitatea decorului, privirea zâmbitoare
dar fermă, tușa fină a imaginii de fundal în care apare pentru câteva
secunde „economia care duduie” a Germaniei. Nu îmi pun întrebarea
inutilă cu cât o fi fost plătit omul care-i face imaginea cancelarei,
pentru că sunt sigură că la noi s-au cheltuit sume și mai mari pentru
lucruri care n-au arătat niciodată la fel.
Iar după cum se vede din clipul făcut de generația de mâine de
politicieni de la noi, nici nu va arăta vreodată. Asta chiar dacă au
trecut 22 de ani peste noi şi câteva echipe celebre de specialiști de
campanie despre care s-a auzit că au lucrat pentru unii și alții dintre
liderii de la noi.
Ah, și Radu Mazăre a fost ieri Suleiman Magnificul,
pentru electoratul său și pentru turiștii veniți la Mamaia :D Mă ia
groaza când mă gândesc că la anul vin iar alegerile. Și așa cum bine
zicea domnul Ponta la începuturile mandatului său, doamna Merkel nici nu
votează, nici nu candidează în România. Din păcate pentru ea, desigur.
In Germania e alta mentalitate, clipul ei este potrivit pentru lumea de aici.
Autoarea editorialului ar trebui sa citeasca si “Sarea in bucate”, merele mari si frumoase din supermarket nu sunt la fel de sanatoase ca merele din gradina bunicii.