Antonia Pup

Parlamentul nu e un safe space pentru lași

Tare mult îmi doresc ca această sesiune parlamentară care debutează astăzi să fie una dedicată schimbărilor profunde din educație, iar când spun „profund”, nu mă refer la un reformism de duzină, care se traduce prin inițiative legislative la kilogram care nu ne spun nimic, ci la plasarea pe agenda publică a unor subiecte de o reală importanță pentru viitorul educației.

Parlamentarii au această putere, au platformele necesare și suficient timp până la alegeri cât să-și permită să nu fie populiști. Din nefericire, majoritatea aleg calea cea mai ușoară (sunt oglinda noastră, noi înșine alegem cu comoditate calea ușoară de atâtea ori!): fac atâta economie cognitivă încât uită ce și cum votează, nu produc, 3 ani de zile, nimic altceva decât mătreață și poate niște cartoane urâte pe Facebook, își iau concediu prelungit de joi până duminică pentru că de ce nu ș.a.m.d. Nu intenționez, desigur, să generalizez sau să instig la ură față de aleșii patriei; Parlamentul are, totuși, atâtea mijloace prin care poate interveni ca să îmbunătățească viața cetățenilor!

Dacă vedem că Transparency International ne spune că suntem cei mai corupți din UE, imediat ne pune coronița de flori direct pe podiumul rușinii, de ce nu ne gândim că poate cauza problemei rezidă în școlile din România? De ce nu adresăm probleme „incomode”, precum situația profesorilor care-și obligă elevii să meargă la meditații, corupția „mică” de tipul colectării fondului școlii, plocoanele etc.? Sau mijloace prin care putem obliga primăriile să se intereseze mai mult de soarta școlilor, a copiilor aflați în risc de abandon școlar?

Parlamentari, ieșiți din letargie și comunicați pe următoarele teme publice. Este imposibil să fi ajuns să ocupați fotoliul pe care îl ocupați doar pentru că ați știut să pupați paltonul șefului de filială, este iresponsabil, ca demnitar, să nu ai o opinie asupra următoarelor subiecte:

– Cum pregătim sistemul public de educație astfel încât să nu producă șomeri? Marea Tranziție Digitală nu așteaptă pe nimeni, iar până în 2030, între 400 și 800 de locuri de muncă vor dispărea din cauza automatizării;

– Mergem înainte cu legea salarizării cadrelor didactice sau o modificăm, introducând noi criterii de performanță? Dacă alegeți următoarea variantă, cum alegeți să micșorați impactul unui potențial conflict social?;
– Prin ce mijloace responsabilizăm primarii să se implice în modernizarea școlilor din ograda proprie, așa cum prevede Legea educației naționale nr. 1/2011? Ați merge atât de departe până la a susține excluderea din partid a primarilor și consilierilor locali care refuză să își îndeplinească obligațiile legale în raport cu Școala?;
– Cum avem de când să recuperăm, ca țară, decalajele dintre copiii care au avut acces la învățământul digital și cei care nu au avut acces? Vorbim de decalaje întâlnite inclusiv la nivelul unei clase, unde, în timp ce elevii dezavantajați nu aveau de pe ce să intre la orele online, alții nu aveau nicio problemă să fenteze sistemul, luând meditații cu proful sau profa de la clasă. Statul tace mâlc – în complicitate;
– Cum va arăta ansamblul de metode prin care vă propuneți să combateți extremismul prin educație? Cum veți opri avântul neo-legionar, acum prezent în Legislativ și cu căi punctuale de impunere?;
– Parlamentul European dezbate situația rețelelor de socializare și impactul lor la nivel european. Care este poziția Parlamentului românesc cu privire la impactul Giant Tech și cum putem avea reglementări în acest sens, de pe urma cărora să beneficieze și copiii acestei țări?;
– Cum creștem gradul de exigență în licee și universități?

În dauna puturoșeniei unora, care cred că mandatul reprezentativ vine la pachet cu 4 zile de vacanță pe săptămână și „safe space”-ul oferit de punctajul de la partid, extremiștii de la AUR comunică din ce în ce mai des pe tema școlii românești. Ce îi va opri să intre cu falanga naționalismului direct în școală, cât timp restul sunt „pe bines” 3 ani de acum încolo? „Mila nu schimbă gustul cărnii”…


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

2 thoughts on “Parlamentul nu e un safe space pentru lași

  1. rocker dadaist

    Liceu, – cimitir
    Al tinereţii mele –
    Pedanţi profesori
    Şi examene grele…
    Şi azi mă-nfiori
    Liceu, – cimitir!

    Scremerea comunistoida nu a adus educatiei aportul cuvenit, nici macar cat in Rusia sovietica! din cauza amestecului grosolan al politicului si ministerului de interne in Procesul de învățământ!
    Mi-a placut interviul cu Gheba, realizat de Culcer la Europa fm, in urma cu zeci de ani…
    Cred ca schimbarea nu are cum veni de la politic si minister, am retineri in privinta corpului de Experti.
    Revolutia industriala a triumfat in Anglia, iar imperiul britanic a cucerit lumea!
    Toate celelalte re evoluții sunt false

    engleza e cea mai vorbita limba de pe Glob, nu romana lui cernobilcescu/ bulgaroiului Todor Vladimir escu…, franceza lui napoleon si germana lui hitler!

    Reply
  2. IA

    ”iar până în 2030, între 400 și 800 de locuri de muncă vor dispărea din cauza automatizării”
    În care fabrică se va întâmpla asta? :o)

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *