În 2015, din banii serviciului de informații al Ministerului de Interne, fosta ”Doi-și-un sfert”, s-au cumpărat 38 de mașini Audi, modele scumpe A4 și Q5, pentru folosirea lor la escortele oficiale. Asta în timp ce Poliția Rutieră a Capitalei suferea la capitolul dotări, doar 10 din cele 36 de autovehicule cu radar mai fiind funcționale. Cel care a luat această decizie este chiar Gabriel Oprea, ministru de Interne și vicepremier în acea perioadă, anchetat după cum se știe exact într-un dosar penal privind achizițiile de la ”Doi și-un sfert”, arată o investigație realizată de Hotnews.
Potrivit jurnaliștilor de la Hotnews, Gabriel Oprea a gândit această această lovitură în mai multe etape. Mai întâi, în iulie 2015, Direcția de Informații și Protecție Internă (”Doi și-un sfert”) a organizat o licitație de 3 milioane de euro pentru ”mașini speciale”. Apoi, în septembrie 2015, MAI condus de Gabriel Oprea preia prin hotărâre de Guvern garajele Leonida sub pretextul că acestea sunt vitale pentru serviciile poliției care asigura escortele oficiale. În luna decembrie, în cadrul acestor garaje devine operațională Brigada Autostrăzi și Misiuni Speciale în posesia căreia intră cele 38 de mașini Audi cumpărate din banii DIPI. După moartea polițistului Gigină și scandalul care a urmat referitor la folosirea abuzivă a coloanelor oficiale, mașinile respective au rămas nefolosite în garaj.
Citiți toată investigația pe hotnews.ro
A crezut ca sta toata viata lui la MAI si va folosi toate acele autoturisme ?