Miruna Oltei

Incertitudine maximă resimțită de elevi în vreme de Coronavirus. Cum ar putea ministerul să o curme

Primim teme acasă, luăm legătura cu profesorii noștri prin intermediul platformelor online și încercam sa ne facilitam dreptul la educație in contextul stării de urgentă la nivel național.

Cadrele didactice insista să noteze și să evalueze elevii, dar mai mult sa aplice o anumită corecție, absentele, la aceste ore de curs din mediul online. Dar oare se gândesc la situația actuală?

Au trecut deja două săptămâni de când școlile au fost închise din cauza epidemiei, două săptămâni în care a fost liniște în minister, iar presa și anumite persoane au deliberat pe anumite teme care afectează constant elevii.

Se îngheață anul? Se vor încheia mediile cu notele pe care elevii le au deja? Aceste întrebări nici nu ar trebui sa existe. Înțeleg ca acesta situație este unu greu de gestionat și necesita asumare și timp de gândire. Dar și elevii sunt îngrijorați, nici ei nu știu ce se întâmplă și au nevoie de susținere din partea decidenților.

Dacă facem ore online o să le mai recuperăm?

Răspunsul la această întrebare, auzita foarte des, este: în cazul în care orele sunt susținute, iar decidenți o sa reușească, sperăm, în timp util, să conceapă un proiect de lege prin care sa asigure echipamentele necesare tuturor elevilor pentru a lua parte la aceste ore online, atunci orele nu se vor mai recupera, materia fiind predată cu profesorul de la clasă.

Situația actuala poate fi gestionata cu ușurintă prin monitorizarea și identificarea tuturor elevilor care nu beneficiază de accesul la educație din cauza situației financiare a părinților, prin inspectoratele școlare. Iar în urma acestor pași, învățământul ar trebui finanțat astfel încât fiecare elev sa aibă minimul necesar pentru a lua parte la activitățile online împreuna cu profesorii și colegii lor.

Ar fi minunat, ca după atâtea demersuri pentru înlăturarea OUG 51 care a blocat timp de jumătate de an problema transportului județean, deoarece ne dorim un învățământ inclusiv și de calitate, Ministerul Educației să facă un pas spre elevi.

Miruna Oltei coordonează proiectul Școli curate în județul Vâlcea, reprezentând totodată elevii la nivel local ca președinte al Consiliului Județean al Elevilor (CJE) Vâlcea.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

2 thoughts on “Incertitudine maximă resimțită de elevi în vreme de Coronavirus. Cum ar putea ministerul să o curme

  1. Ariadna

    Nimeni nu poate sti, totul depinde de cand dureaza situatia actuala, Stie cineva? Trump? Johnson? Altii…?
    Da, ministrul trebuia sa iasa cu un mesaj coerent: ce rol au orele desfasurate online, ce presupun, se pun sau nu absente (desi e evident ca nu e cazul), se dau teme, se dau note?

    – comentariu cenzurat parțial de administrator

    Reply
  2. marius

    Adevarul e unul singur cunoscut de catre decidenti dar populatia nu e pregatita pentru el:
    criza o sa dureze peste un an de zile si nu o sa riste nimeni un focar de covid intr-o scoala plus faptul ca mutatiile virusului ataca din ce in ce mai mult categoriile tinere de oameni inclusiv copii.

    scoala o sa fie inchisa un an de zile.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *