Adrian Popescu

Inca o afacere marca baietii destepti de la drumuri CNADNR inchiriaza masini de 13 milioane de euro, desi costa 5 milioane sa le cumpere

Instalata in martie 2011 la sefia CNADNR, directorul general, Daniela Draghia, continua politica predecesorilor sai de rispirea a banilor publici. Astfel, CNADNR a lansat o licitatie ce are ca obiect inchirierea a 256 de autoutilitare mixte de transport, in sistem de leasing operational, pe o durata de 54 luni (4,5 ani), pentru care este dispusa sa plateasca in jur de 58 milioane lei cu TVA (13,5 milioane euro). Pe site-urile marilor companii auto care activeaza in Romania, autoutilitarele mixte de transport sunt vandute cu preturi intre 15.000 si 20.000 euro. Chiar daca am lua limita superioara de 20.000 euro, rezulta ca CNADNR ar fi putut sa achizitioneze cele 256 de masini la un pret total de 5 milioane euro. Dupa 4,5 ani de folosire, CNADNR avea posibilitatea sa vanda masinile chiar si la jumatate de pret si astfel ar fi recuperat cheltuielile aferente intretinerii acestora pe perioada mentionata.

Asadar, in loc sa cheltuiasca 5 milioane de euro pentru a cumpara masinile, CNADNR a ales varianta inchirierii, care costa de 2,5 ori mai mult.

Ce reprezinta inchiriere prin leasing operational?

CNADNR va folosi pe durata a 54 de luni autoutilitarele, dupa care va restitui masinile companiei auto.

Potrivit caietului de sarcini publicat pe SEAP, autoutilitarele trebuie sa fie de tip mixt, transport persoane (1-6 locuri) si transport materii prime si material in scopul intretinerii drumurilor si podurilor.

Institutia va plati o rata lunara, compusa dintr-o rata fixa, plus costurile aferente reparatiilor: asigurare (CASCO si RCA), piese de schimb, anvelope, asistenta rutiera, taxe si impozite. Costurile vor depinde si de distanta parcursa de masini, fiind fixata o medie zilnica de 120 km/masina. Daca acesta medie este depasita, CNADNR va plati in plus.

Desi la prima vedere CNADNR scapa de cheltuielile de inmatriculare, intretinere si asigurare a masinilor, aceste costuri sunt cuprinse in rata lunara.

Dezavantajul acestei proceduri este ca dupa incheierea contractului, masinile vor fi restituite, acestea trebuind sa fie in stare intacta, luand in calcul uzura normal.

Numita in martie 2011 la sefia CNADNR, Daniela Draghia, cea care ocupase functia de director general adjunct proiecte cu finantare externa, a intrat imediat in Agentia Nationala de Integritate, fiind suspectata de conflict de interese.

Presa a dezvaluit ca Daniela Draghia are legaturi cu doua firme de drumuri care apartin partenerului ei de viata. Potrivit declaratiei de avere, in 2009 Draghia a incasat salarii in valoare de 40.000 de lei de la una dintre aceste firme.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

One thought on “Inca o afacere marca baietii destepti de la drumuri CNADNR inchiriaza masini de 13 milioane de euro, desi costa 5 milioane sa le cumpere

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *