Romania Curată

Haos legislativ în transportul de persoane – Lansarea raportului SAR pe transportul judeţean din Călăraşi

Situaţia transportului judeţean de călători a fost incertă în ultimii ani, pe fondul unor schimbări drastice şi repetate ale legislaţiei. Această stare a fost generată de nerespectarea legislaţiei în vigoare, care la rândul său a dus la modificări repetate ale legii, generând un cerc vicios. Aceasta este una dintre constatările raportului DIAGNOSTICUL TRANSPORTULUI JUDEŢEAN DIN JUDEŢUL CĂLĂRAŞI, lansat pe 16 iunie de SAR, în parteneriat cu CJ Călăraşi.

Redactat în urma interacţiunii cu autorităţile, cu transportatorii şi cu cetăţeni care depind de transportul judeţean, raportul oferă o imagine profundă a problemelor cu care se confruntă fiecare categorie în parte, precum şi o listă de propuneri de remediere.

La lansare au participat dl. Radu Szekely, Secretar de Stat pe Educaţie; dna. Dorina Drăghici, dna. Coralia Ion şi dl. Marius Eugen Fulga, reprezentanţi ai Consiliului Județean Călărași; dl. Cristian Ghingheș, Viceprimarul municipiului Bacău; precum şi dl. Stelian Ţârulescu, autorul raportului.

Una dintre principalele teme abordate a fost transportul elevilor. Ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 226/2020, Parlamentul a stabilit că transportul judeţean al elevilor este gratuit şi că finanţarea acestuia se face din bugetul judeţean, care urmează să fie alimentat şi din sume defalcate de la bugetul de stat. Din păcate, autorităţile centrale nu au inclus în bugetul de stat aceste sume. Ordonanța de Urgență care face posibilă decontarea navetei elevilor a fost adoptată cu câteva ore înainte de lansarea raportului.

Cea mai mare problemă a transportului judeţean din Călăraşi conform chestionarului SAR

Textul integral al raportului se găseşte aici: Diagnosticul transportului judeţean din judeţul Călăraşi

Înregistrarea evenimentului de lansare poate fi urmărită aici.

 


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

One thought on “Haos legislativ în transportul de persoane – Lansarea raportului SAR pe transportul judeţean din Călăraşi

  1. para

    Buna initiativa, dar relizarea parca e semnata de un functionar public kandidat la vre-o pensie speciala. Obiectivul demersului ar fi fost sprijinirea autoritatilor publice in asigurarea transportului public gratuit pentru elevi, conform obligatiilor constitutionale si, oarecum hazliu, morale.
    – Citesc „situatia existenta” si aflu ca Kalarasiul are clima temperat continentala si alte platitudini de tipul asta. Candva as fi dat vina pe sistemul de decerebrare de la Stefan Gherorghiu, azi nu pot decat sa ma gandesc la consilul natational al rectorilor (scris cu minuscule pentru calitatea prestatiei) la care incepe si se incheie bucla ipocriziei din invatamant. Asadar „studiul” e un gest de responsabilitate civica din partea premiantilor sistemului.
    – Caut sa inteleg cine, pentru ce, cand si de unde pana unde are nevoie de transportul public. Dupa aia ar trebui sa aflu „disponibilitatea de cumparare” (ca asa se cheama analiza asta in lumea larga) si ce beneficii /pierderi are ala care da banii (adica eu inclusiv, ca platitor de taxe) pentru investitia de timp, hartzoage, talent si bani in sustinerea sistemului de transport judetean. Toate analizele astea trebuie facute pe termen scurt, mediu si lung, pentru ca din asta rezulta in ultima instanta daca banii vin de la primarii, de la prefectura sau de la guvern. Norocul meu, aflu ca Kalarasiul are linii CF cu ecartament normal, si nu anormal asa cum in mod logic m-as fi asteptat. O bulina rosie cu stelute albastrele in plus, pentru desteptaciune, autorilor.
    – Citesc mai departe un soi de analiza socio’ (nu e injuratura, in ciuda aparentelor) … facuta de contabilitate: singura diferentiere spatiala e intre „in localitate” si dincolo de „dansa” (sper sa nu fi iesit deja la pensie cine stie ce inseamna). Extrem de relevant economic – orice firma reponsabila pentru propriul profit poate sa spuna din start unde e rentabil si unde nu.
    – Pe cine voiati voi sa ajutati pana la urma ?! Unde e GIS-ul cu analize de poli si perioade de interes, categorii de utilizatori, nevoi cu rezolvare garantata de stat si mai putin (spre exemplu, raportul dintre copiii care trebuie sa ajunga la liceele din oras si gospodinele care prefera sa isi cumpere painea si inalbitorul din buricul targului ca e mai fancy decat de la tara), cantitati de cerere vs oferta, si in ultima instanta opiniile pasagerilor selectati in functie de rutele derivate din analiza.
    – sa fiu ordonator de credite n-as avea rabdare sa citesc nici macar prima fraza din mascarada asta, dupa cum in situatia in care ma aflu imi rezerv dreptul de a anticipa obsteasca concluzie a pedefeului anexat.

    Multumesc Doamne… ca e totusi o speranta pe lumea ai-lalta.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *