Adrian Popescu

După ce i-a dat raportul lui Iordache, Tudorel Toader se răstește la magistrați: Legile Justiției nu sunt problema voastră!

Tudorel Toader a dat o replică tăioasă Înaltei Curți de Casație, Parchetului General și Consiliului Superior al Magistraturii, care ceruseră întoarcerea la Ministerul Justiției a proiectului de modificare a legilor Justiției, scrie Euractiv.

Anterior, ministrul fusese în Parlament la Comisia lui Iordache ca să-i predea proiectele de legi dorite de PSD a fi modificate.

Tudorel Toader are două măsuri, una pentru magistrați, alta pentru șefii săi din PSD

Tudorel Toader a publicat un comunicat în care critică cele mai importante instituții din Justiție, care au cerut ca proiectul de modificare a legilor Justiției să se întoarcă la minister pentru finalizare. Mai multe detalii despre reacțiile sistemului juridic puteți citi aici.

Tudorel Toader spune că a acceptat invitația la Comisia specială condusă de Iordache pentru că altfel ar fi încălcat constituția. „Curtea Constituțională a constatat recent că există un conflict juridic de natură constituţională între Parlamentul României generat de un asemenea refuz de prezentare în  fața Comisiei speciale de anchetă a Senatului şi Camerei Deputaţilor”, se arată în comunicat.

„În acest context, inițiativele parlamentare care ar putea privi același domeniu de reglementare sau aceleași soluții legislative promovate la nivelul Guvernului, sau preluarea acestora, cum este situația în cauză, țin de voința Parlamentului, care nu poate fi cenzurată nici de autoritatea executivă și nici de cea judecătorească”, mai spune Toader.

Mielușel la Parlament, dar dur cu magistrații

„Afirmațiile avansate în spațiul public de reprezentanți ai autorității judecătorești  în sensul unei ”deturnări” a procesului de legiferare prin simplul fapt al preluării, din inițiativă parlamentară, iar nu guvernamentală, a unui proiect de lege definitivat în cadrul Ministerului Justiției, nesocotesc cadrul constituțional și legal de referință. O astfel de preluare a unor soluţii legislative definitivate la nivelul Ministerului Justiţiei nu poate fi interpretată nici ca o ”deturnare”, nici ca o ”abandonare” a soluţiilor legislative conturate în privinţa modificării legilor justiţiei şi nici ca o ”lipsire de eficienţă” sau ca lăsare în ”derizoriu” a proiectului.

Autoritatea judecătorească nu are competenţa de a stabili situaţiile în care un proiect de lege  poate fi  iniţiat de către Guvern sau poate fi preluat de Parlament ca iniţiativă legislativă. Dacă autoritatea judecătorească ar avea îndrituirea constituțională să împiedice Parlamentul să legifereze, ar fi pusă în pericol însăși existența statului de drept, aceasta constituind o limitare nepermisă a rolului Parlamentului, de a cărui esență este reprezentativitatea acestuia, spre deosebire de autoritățile executivă și judecătorească, autorități ce au alt rol și funcții în statul de drept”, a declarat Tudorel Toader.

Citește aici replica fără precedent a șefei ICCJ la trimiterea „legilor Justiției” la Comisia lui Iordache:

Şefa Curţii Supreme le cere lui Dragnea și Tăriceanu să-i trimită înapoi lui Toader legile Justiţiei


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

6 thoughts on “După ce i-a dat raportul lui Iordache, Tudorel Toader se răstește la magistrați: Legile Justiției nu sunt problema voastră!

  1. MAREAN

    DIN PACATE IN RO NU EXISTA “Partide politice în sensul european al cuvintului, formate de tradiţii sau de interese de clasa noi sau mai recente şi în care programele să se bazeze pe principii sau idei progresiste, nu exista în România” CI DOAR STRUCTURI INFRACTIONALE DE CRIMA ORGANIATA.In Romania ,, Politica este indeletnicirea scarboasa prin care tipi fara nicio profesie ori avortoni ai profesiei lor, se catara acolo unde se deschid robinetele societatii. Posturi bine platite, de unde se pot invarti afaceri de miliarde, consilii de administratie, conecsiuni si reprezentante. Ai tupeu, ai proptele, ajungi si din lichea ce ai fost sau esti, devii omul ce imparte dreptatea, care arbitrezi morala, care reclama sacrificiul suprem.” Iar ,,Democratia este un sistem de exploatare a averilor statului mintind multimile naive prin gadilarea instinctelor primare. Pentru a curma coruptia universala ar trebui o elita de conducatori care sa se sacriifice in interesul permanent al natiunii,. Dar unde sa gasesti asemenea sfinti printre oamenii politici narozi?”
    România ESTEW “Ţară de secături, ţară minoră, căzută ruşinos la examenul de capacitate în faţa Europei… Aici ne-au adus politicienii ordinari, hoţii improvizaţi astăzi în moralişti, miniştrii care s-au vândut o viaţă întreagă, deputaţii contrabandişti…
    Nu ne prăbuşim nici de numărul duşmanului, nici de armamentul lui, boala o avem în suflet, e o epidemie înfricoşătoare de meningită morală”.
    In Ro, dupa 1989, DEMOCRATIA este mimata, deoarece nu se poate vorbi de o separatie a puterilor in stat, ci numai de amestecul dintre ele, de ingerinte si influiente reciproce de tip imoral, neortodox sau MAFIOT. COABITAREA impusa este o acceptare HAIDUCEASCA balcanica si nicidecum o aplicatie constitutionala sau morala.
    Premierii si ministri isi pastreaza de 27 de ani functiile de conducere detinute in partidele din care provin, in loc sa se autosuspende, activeaza si ca parlamentari exercitand in acelasi timp atributii legislative cat si executive contrar principiului separatiei puterilor in stat incasand unii dintre ei cumulat pensii nesimtite, salarii de la Guvern si de la Parlament. Politruci ca acestia cum sa se mai gandeasca la saraci ori sa mai conceapa si sa implementeze PROIECTE de TARA progresiste ori STRATEGII de DEZVOLTARE generala si SECTORIALE sau de combaterea a CORUPTIEI ori a imoralitatii in cadrul procesului de guvernare a tarii?????
    Parlamentarii si Guvernantii activeaza si exercita functii in Sistemul Judiciar ( fie ca avocati, experti, membrii ai unor comisii ori asociatii juridice, etc) sau in organisme de DECIZIE nerespectand principiul separatiei puterilor.
    Parlamentarii si falsii revolutionari sustinuti de baronii locali isi atribuie fara nici o rusinare in mod abuziv si discretionar drepturi si facilitati imorale (anormale) ignorand orice nuanta a demnitatii umane, in timp ce profesorii, medicii, inginerii, artistii, functionarii, etc traiesc din miciunile si glumele proaste spuse (promise) de guvernanti. Numarul emigrantilor supravietuitorilor si cersetorilor romani in tarile U.E si respectiv in localitatile din Ro a crescut exagerat. Administratia statului Ro nu are nici o strategie privind ingrijirea in sistem organizat a handicapatilor, nejutoratilor, bolnavilor cronici, oamenilor strazii etc……..In Ro cheltuielile, tarifele si preturile sunt aliniate la nivelul tarilor europene iar salariile si veniturile a 85% din populatia Ro sunt comparabile cu lumea a treia din Asia sau Africa.
    Parlamentul si Presedintia exercita ingerinte in functionarea puterii judiciare si executive prin numirea Avocatului poporului, a unor membri in CCR, la Curtea de Conturi, in CSM sau la ANI, etc. ceea ce permite promovarea unor jocuri de interese nelegitime.
    Alesii pentru functii publice (exculs cea de presedinte a Ro) au mandate fara numar, perioade nelimitate, situatie ne mai intalnita in tarile civilizate, ceea ce ofera posibilitatea creerii unui sistem social plurii dictatorial.
    Nerespectarea principiilor independentei, competentei si moralitatii precum si neprevenirea conflictelor de interese sau a unor incompatibilitati cu ocazia ocuparii unor functii in stat de catre demnitari sau functionari a condus la situatia in care la nivelul national al structurilor centrale si teritoriale ale administratiei se regasesc doar clanuri ce au la baza grade de rudenie, relatii de prietenie si interese nelegitime ce au ca scop devorarea economiei nationale si fraudarea fondurilor bugetare.
    Fosta nomenclatura comunisto – securista (in majoritatea ei) si cea formata in postcomunism (falsi revolutionari si politicieni impostori sau ticalosi), intr-un mariaj deplin, au reusit sa-si transforme puterea politica in capital financiar si active economice, si sa detina astfel controlul sau influienta asupra oricarui tip de decizie publica cu riscul pierderii SUVERANITATII si FALIMENTARII Romaniei deoarece saracia “populimii” romane sub toate aspectele este in crestere alarmanta.
    Acesti MUTANTI ,curiozitati biologice balcanice (DEGENERATI ce dovedesc URA si LACOMIE fara limite) dintre care unii autointitulati POLITRUCIENI, anormalitati aparute dupa 1989, nu pretuiesc nici una din valorile sistemului democratic, dovedindu-se in mod dezastros ca gena poporului roman cu toate segmentele vietii sale sociale, este grav afectata de “amprenta celor ce ne-au cotropit de-a lungul istoriei acest teritoriu” precum si de instinctele animalice numite ura si lacomie.
    Cu sprijinul nefast al unei parti din SOCIETATEA CIVILA cumparata de EXCROCI nationali ori internationali si al unei bune parti din PRESA slujita si subordonata prin tot felul de meschinarii s-a ajuns la MAFIOTIZREA rapida a societatii romanesti.
    Sistemul legislativ nu are nimic comun cu necesitatea de a exista in mod obiectiv si moral ca intr-o societate democratica moderna deoarece legile emise de paralamentari cu preponderenta puscariabili ori impostori sunt modificate frecvent invocandu-se motivele puneri lor in aplicare prin O.U.G.-uri, O.G.-uri sau de cele mai multe ori de catre H.G.-uri care la randu-l lor foarte des sunt “mutilate” prin ordine de ministru si dispozitii ale prefectilor ori directorilor, astfel legile cu denumiri interesante ce dau bine in fata celor ce urmaresc cuprinsul acquis-ului comunitar sunt traduse pe intelesul si in interesul celora care au mafiotizat societatea romaneasca.
    In Romania notiuni precum coruptie, manelism, cocalarism, fite, dive, gunoaie umane, sistem sanitar la pamint, invatamint prabusit, interne distruse, nepotism exacerbat, lipsa previziunilor, economie imaginara, datorii uriase, lipsa de perspectiva si strategii etc, sunt caracteristici endemice.
    Romania în toate timpurile sale istorice a avut nevoie de OAMENI de STAT cu vocatie, talent si daruire pentru interesul general. Ghinionul nostru, ca popor, spre deosebire de alte natiuni este ca in decursul miilor de anii parcursi oamenii de stat adevarati existenti la carma cetatii pe aceste meleguri pot fi numarati pe degetele la o mana. Acum mai mult ca oricand trebuie sa fie depuse eforturi concertate, din partea OAMENILOR care pot dovedi CLAR VIZIUNE, CAPABILITATE si BUNA CREDINTA iluminati, romani apolitici, pentru a concentra energiile pozitive la nivel national si a pune în operă gandirea si proiectele lor valoroase in vederea REDRESARII ROMANIEI care de 27 de ani datorita, SUBMEDIOCRITATILOR, SEMIDOCTILOR, IMPOSTORILOR din SISTEMUL POLITIC, se află într-o continuă prăbuşire ABISALA.

    Reply
    • Fratzii Gracchi

      Asa este ! Ei, si ? Cine sa faca schimbarea ? O dovada a faptului ca starea de abulie a majoritatii corpului electoral se manifesta permanent este faptul ca, atunci cand a avut loc o trezire – de scurta durata – din somnolentza, chiar s-a schimbat ceva, dar apoi, actantzii, cazand din nou in letargie, au facut loc, din nou, actziunii fortzelor hotzeshti care actzioneaza official. Ma refer aici la marile manifestatzii, cu adevarat in proportzie de massa, din februarie, ca reactzie la bine cunoscute OUG-uri promovate fie „noaptea, ca hotzii”, fie „ziua, ca mafiotzii”. Dar dupa aceea… ce s-a mai intamplat ? Cam nimica, din partea masselor napastuite si continuarea acztiunilor destructive, din partea hotzilor si a mafiotzilor, sub acoperirea principiului ca ei au castigat in mod democratic majoritatea (de 18% ? de 16% ? oricum, cam pe-aici, relative la massa totala a electorilor). Principala invatzatura din succesul mishkarilor din iarna trecuta NU a penetrat, inca, conshtiintza populara, fiindca, deocamdata, nimeni nu pare convins de necesitatea reluarii in fortza a procedeului sanctzionat atunci, singurul capabil sa duca la schimbare, dupa cum s-a demonstrate practic, atunci. S-a descoperit solutzia, dar aplicarea ei nu pare a fi atractiva pentru marea massa a cetatzenilor. O fi permanenta aceasta noua cadere in letargie ? Va stimula venirea iernii, cu problemele ei, o noua trezire ? Oricum, deocamdata suntem sub imperiul actziunilor intamplatoare de lupta pentru drepturile noastre civile reale, dar daca acest mod, intamplator, de actziune a cetatzenilor ramane asa ca acuma, adica nu se transforma intr-o actziune permanenta, dusa pana la atingerea scopului principal, care este stoparea ferma a coruptziei „clasei politice” aflata sun „protectzia” legilor democratziei, nimica nu se va schimba in RO.

      Reply
  2. T.X.

    Iar tu, Toadere, ești faci parte din executiv și-ai face bine să nu te mai faci de rușine (ești om al legii, se presupune, profesor și-ai condus o universitate, pentru numele lui Dumnezeu!). Vorba lui CTP: ar trebui să ai un ciorap de damă tras pe față când faci din astea. Lasă-i pe pușcăriabili să-și înfrunte singuri soarta, iar dacă nu poți face justiție, nici contribui la formarea întru justiție a studenților, mai bine fă un pas în spate. Gândește-te că acum pătezi obrazul de mâine al unor membri ai familiei tale (biologice, nu politice).

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *