Adrian Popescu

Cum se restructureaza CFR: creste pretul biletelor si acorda un contract de 20 milioane euro fara licitatie

Cand a preluat functia de ministru al Transporturilor, Anca Boagiu se arata hotarata sa restructureze companiile din subordine, mai ales cele din domeniul feroviar, unde se inregistreaza in fiecare an pierderi uriase.

De la vorbe la fapte insa e cale lunga. De exemplu, la CFR Calatori restructurarea se face pe spatele contribuabilului: biletele au fost majorate cu 18%, creste subventia de la stat, iar compania a cumparat recent fara licitatie motorina in valoare de 20 milioane euro de la compania Oscar Downstream, controlata de unul din “baietii destepti din energie” Alin Nicolae.

Restructurarea de la CFR Calatori ar fi trebuit sa se faca in trei directii: management privat, concedieri de personal si reducerea pierderilor prin renuntarea la contractele paguboase acordate fara licitatie. Deocamdata, niciunul din acest puncte nu a fost atins.

Ambitia Ancai Boagiu este ca CFR Calatori sa inregistreze anul acesta pierderi “zero”. Cum insa restructurarea este greu de facut, s-a apelat la masuri facile: in luna august au fost crescute brusc tarifele cu 18%, chiar in mijlocul sezonului estival.

De asemenea, Ministerul Transporturilor a pus in dezbatere publica un proiect de Hotarare de Guvern prin care subventia acordata de catre stat companiei CFR Calatori ar urma sa creasca de la 244 la 326 de milioane de euro.

In plus, eforturile Ministerului Transporturilor de reducere a pierderilor sunt subminate chiar de catre conducerea CFR Calatori.
Astfel, CFR Calatori a acordat, la inceputul lunii septembrie, firmei Oscar Downstream SRL un contract pentru furnizare de motorina in valoare de 80 milioane lei cu TVA (20 milioane euro). Este vorba de aceeasi firma care castiga constant, prin negociere directa, contracte cu CFR Calatori.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

3 thoughts on “Cum se restructureaza CFR: creste pretul biletelor si acorda un contract de 20 milioane euro fara licitatie

  1. DIAGNOSTICIANUL

    Imi pare rau dar nimic nu o recomanda pe ANCA BOAGIU ca sa pretinda ca poate face ea vreo restructurare. Un vechi proverb romanesc spune „Daca ar face toate mustele miere, aceasta s-ar gasi si in fundul calului sau pe c…t”.

    Reply
  2. AUDITORUL

    S.C. Oscar Downstream SRL apartine celor de la PDL. Ce reforma sa faca Boagiu, poate deformare. Sa recupereze coana Anca banii de la totii excrocii care au falimentat CFR -ul de 21 de ani incoace si atunci va face dovada ca este o MARGARAET Thatcher mioritica altfel e un F…

    Reply
  3. CAPITALIST SALBATIC

    Cei care, dupa 1989 au avut obligatii sa gestioneze sau sa apere integritatea AVUTIEI NATIONALE , acum, recunosc intre ei ca si-au insusit in mod abuziv o mare parte din aceasta pentru a nu fi furata de strainii. Dupa atata experinta controversata “proaspetii capitalisti de soi” imbogatiti din/sau prin politica, savarsind acte de coruptie sofisticate, s-au naravit intr-un fel anume si nu se mai pot dezvata usor asa ca probabil pregatesc in acelasi spirit faza a treia a “capitalismului salbatic” ce va fi probabil o adevarata tragedie pentru majoritatea romanilor.
    Practica a dovedit ca majoritatea imbogatitilor prin frauda,“harparetii”, dominati de pacatul lacomie, nu au cultura necesara pentru a pretui capitalul, prin aplicarea vreunei retete de succes in vederea mentinerii ori sporiri acestuia si drept urmare l-au transformat cu usurinta curveasca din forma productiva direct in bunuri de consum de lux, fara a lua in considerare ca, pe termen scurt se reduc drastic locurile de munca creatoare de valoare adaugata si are ca efect cresterea in mod nejustificat, a somajului si datorita sistemului clientelar, a aparatului bugetar de stat. Pe termen lung gafele comise, vor genera regres economico-social la nivel national si se va rasfrange, in termen scurt, cu influienta negativa majora si asupra “miliardarilor de carton” sau “capitalistilor fraudisti.”
    Spre deosebire de lumea civilizata mecanismul de tip arhaic preferat de privilegiatii societatii postcomuniste pentru acumularea de capital a pus Romania in ipostaze paradoxale spre uimirea occidentalilor, deoarece ca stat detine ponderea cea mai mare din U.E la, numarul de autoturisme de lux aflate in circulatie pe cele mai impropii drumuri din Europa precum si la numarul de yahturi si vile (case) luxoase raportate la gradul mare de saracie existent. Atrocitatile privind sabotare fara precedent a economiei nationale, au avut loc si se produc continuu in Romania cu ajutorul si in interesul asa zisei elite politice autohtone in colaborare cu “oameni de afaceri straini” din care majoritatea sunt fugari urmariti de autoritatile tarilor unde acestia au comis tot soiul de nelegiuiri.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *