Adrian Popescu

Cum arată podul suspendat Ciurel, care trebuia să fie gata de anul trecut

Luarea de poziție a Asociației Pro-Infrastructura față de întârzierile și compromisurile la construcția podului bucureștean care ar trebuie să facă o legătură nouă între Splaiul Dâmboviței și ieșirea spre Pitești:

[Pe] 21.04.2018, am filmat din aer nodul rutier Virtuții, parte din proiectul penetrației Splai-Ciurel-Autostrada A1. Șantierul înaintează cu viteza melcului, fiind un exemplu perfect de incompetență și neputință administrativă din partea Primăriei Municipiului București (PMB), în ciuda promisiunilor fanteziste și mincinoase ale Primarului General Gabriela Firea care a declarat în multe rânduri că acest nod va fi gata în 2017. De fapt, în ritmul actual, nici în 2018 nu se va finaliza!

Ca toate investițiile majore de infrastructură rutieră derulate în Capitală, și aceasta are o istorie zbuciumată, plină de scandaluri, cu autorități locale incapabile să rezolve hățișurile birocratice și care știu doar să promită și să dezinformeze în loc să aloce finanțarea necesară și să rezolve problemele.

Acest proiect a fost gândit ca o alternativă la Bd. Iuliu Maniu care să asigure conexiunea dintre Autostrada A1 (vest) și Splaiul Independenței (centru), traversând orașul la limita dintre Militari (Sector 6) și localitatea Roșu. Noul drum ar trebui să aibă 3 benzi pe sens și aproximativ 8,3 km în total. Contractul a fost semnat în noiembrie 2007 cu asocierea Max Boegl-Astaldi-Euroconstruct, cu termen de finalizare 35 de luni de la data începerii.

Autorizația de construire emisă în iunie 2010 a fost anulată definitiv în 2013, după îndelungi lupte în instanță. Lucrările au demarat în cele din urmă în 2014, pe o nouă autorizație de construire emisă în 27.01.2014, însă doar pentru nodul Virtuții. Alocarea bugetară a fost precară dintotdeauna, iar relocările de utilități, exproprierile și alte blocaje birocratice au pus permanent bețe în roate.

Mai mult, în iulie 2016 Gabriela Firea anunța că penetrația va avea doar două benzi pe sens în loc de trei, renunțându-se la drumurile colectoare, argumentând că astfel se vor diminua costurile prin evitarea exproprierilor de locuințe construite recent. În urma acestui anunț, Asociația Pro Infrastructură (împreună cu Asociația Metrou Ușor) a emis un comunicat în care i-a cerut primarului general să NU modifice proiectul și să păstreze benzile colectoare, una fiind dedicată transportului în comun, iar noul bulevard să fie prevăzut cu benzi pentru biciclete și trotuare generoase.

Credeți că am fost ascultați? Bineînțeles că nu. Proiectul este în continuare în aer și există riscul să fie anulat complet! Dacă acest lucru se va întâmpla, nodul Virtuții va fi aproape inutil fără conexiunea cu vestul orașului.

Pentru că autoritățile s-au blocat în relocările de utilități, PMB a tăiat, în septembrie 2017, suma de 35 milioane de lei (din bugetul de 90 milioane alocat în 2017), deși Gabriela Firea a promis că nodul Virtuții va fi gata la finalul anului trecut. Nici vorbă de așa ceva! Deși podul hobanat peste Dâmbovița este realizat în proporție de 85%, lipsind practic doar hobanele (foarte scumpe) și straturile de asfalt, bretelele de acces/conexiune cu străzile existente sunt departe de finalizare, fiind la un stadiu fizic de aproximativ 30%.

Cerem administrației Firea să continue proiectul în forma lui inițială, cu 3 benzi pe sens, din nodul Virtuții și până în Autostrada A1, asigurând bugetul necesar și rezolvând la timp problemele birocratice astfel încât bucureștenii să poată folosi în cel mai scurt timp o alternativă veritabilă pentru transportul rutier și public între centrul și vestul orașului.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

3 thoughts on “Cum arată podul suspendat Ciurel, care trebuia să fie gata de anul trecut

  1. Sabin Chiricescu

    Va rog sa mentionati clar si ca: (i) drumul expres Splaiul Independentei – Autostrada A1 trece prin zona de protectie severa a statie de tratare de la Rosu si ca Apa Nova, concesionarul pentru serviciile publice de alimentare cu apa, a dat un aviz conditionat de obtinerea unei derogari de la lege; (ii) in prezent nu exista un studiu de trafic detaliat cost-eficienta si ca studiu “The comprehensive urban transport study of Bucharest city and its metropolitan area” (JICA 2000), cel mai detaliat studiu de trafic realizat pana acum pentru Bucuresti, nu recomanda dpdv cost-eficienta acest drum expres; (iii) in Master Plan 2008 justificarea pentru acest proiect este legatura A1 cu A2 si estimarea pentru intreg acest proiect este de 420 Milioane Euro ceea ce in prezent inseamna probabil 600-800 Milioane Euro si (iv) exista alternative mult mai bune (cost-eficienta) astfel: • Prelungirea Ghencea-Centura, strapungere bd. Timisoara-Centura, strapungere bd.Preciziei-Centura; strapungere bd. Giulesti-Centura; prelungire metrou M3 pina la platforma comerciala Militari-A1 (pentru facilitare „park and ride”) si strada Osiei (zona relativ populata mai mut 10-20.000 persoane; utilizarea strazii Liniei.

    Reply
  2. Fratzii Gracchi

    Cum arata… ? Evident, ca dupa razboi, adica dupa razboiul dinte PSD (prin intzeleapta sa guvernare) si cetatzenii romani de orice orientare politica. As mai spune ca arata si ca dupa razbiul dintre conceptzi sanatoasa privitoare la studiile universitare si la formarea profesionala si liota de beneficiari de diplome fara acoperire, care nu sunt in stare sa conceapa nici-un plan de realizari constructive corecte, corect implementate in teren si – ultima conditzie, cu voia dvs. – urile celor ce le-au finantzat prin: impozite, taxe, plata dobanzilor nerusinate generate de guvernarile incompetente (dar sfidatoare) ale partidului de la putere etc.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *