Consiliul Concurentei monitorizeaza piata farma sub suspiciunea ca producatorii promoveaza incorect medicamentele inovative, mai scumpe, determinand medicii sa prescrie aceste medicamente, in detrimentul celor generice, mai ieftine.
Medicamentele generice sunt echivalente terapeutice ale produselor farmaceutice originale ale caror patente au expirat si prin urmare au un pret mai scazut.
Potrivit Mediafax, concluziile reies din investigatia finalizata recent de Consiliul Concurentei, care a analizat piata distributiei angro de medicamente din Romania.
In urma analizei efectuate de Consiliul Concuremtei, a rezultat ca, datorita comercializarii cu precadere a unor medicamente inovative, gradul de penetrare a medicamentelor generice este redus.
“Chiar si in situatia in care pentru medicamentele inovative exista generice vanzarile medicamentului inovativ continua sa predomine in Romania, realizand in general peste 50% din vanzari si ajungand chiar la 80-90%. In cazul acestor medicamente, Consiliul Concurentei a analizat si ponderea celor mai ieftine generice, constatand ca acestea reprezinta sub 1% din total, desi in unele cazuri exista diferente mari de pret intre inovativ si generic de pana la 250%”, se arata in raportul autoritatii de reglementare.
Consiliul suspecteaza o intelegere intre firmele din industrie si o promovare incorecta a medicamentelor originale.
“Exista suspiciuni ca firmele promoveaza incorect medicamentele, cointeresandu-i pe medici sa le prescrie pe cele mai scumpe. De asemenea, vrem in continuare sa vedem daca in piata sunt intelegeri intre producatorii de inovative si cei de generice pentru a intarzia intrarea pe piata a genericelor”, a declarat presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu.
In perioada urmatoare, Consiliul Concurentei va monitoriza piata de medicamente, pentru a cauta indicii care ar putea duce la deschiderea unei anchete. Legislatia prevede amenzi de pana la 10% din cifra de afaceri pentru companiile care incalca prevederile in vigoare.
Pentru a evita influentarea prescrierii anumitor medicamente in detrimentul altora, in functie de “cadourile” primite de la companiile producatoare, Consiliul Concurentei a recomandat anul trecut Ministerul Sanatatii elaborarea unor norme care sa defineasca sintagmele “cadouri”, “avantaje in bani sau in natura” care “au o valoare simbolica” si “nu sunt costisitoare”.
Citeste si despre: Consiliul Concurentei, Ministerul Sanatatii, medicamente, legislatie, influenta.
Articole cu aceeasi tema:
Dezbatere SAR: “Prioritate pentru medicamente sau pentru serviciile medicale in alocarea fondurilor de catre sistemul sanitar”?
Cine are grija de cei care au grija de noi?
DNA pentru medicii spagari