Romania Curată

BETONAREA SOMEŞULUI. Care e proiectul bun? Primăria clujeană a trimis presei documentaţii diferite. NICIUNA nu răspunde solicitării societăţii civile

Criticată de societatea civilă pentru că ţine secret proiectul de realizare a lărgirii Splaiului Independenţei, chiar pe malul Someşului, primăria clujeană a făcut publică miercuri documentaţia. Au ajuns în mâinile presei două profile transversale, ambele „vizate spre neschimbare”, care sunt complet diferite.

Profilul transversal tip VII, realizat de Relians Group, este avizat în 20 aprilie 2011 şi duce asfaltul până pe malul Someşului, fără a se mai păstra niciun crâmpei de spaţiu verde.

proiect tehnic

Profilul transversal tip III, realizat de Primacons Group, avizat în 12.10.2012, revine la o minimă zonă verde pe malul râului.

proiect tehnic 2

Autorizaţia de construire este semnată de asemenea în 12.10.2012.

autorizatie construire

Care dintre aceste documente sunt însă cele care răspund solicitărilor societăţii civile? Niciuna. În proiect nu apare pista de biciclete şi nici zona pietonală, solicitate de ecologişti. Acestea apar pe un plan postat pe website-ul primăriei, pe care nu apare însă nicio ştampilă, niciun „vizat spre neschimbare”.

plan nou

Iată comunicatul primăriei, care a însoţit documentaţia tehnică.

„În legătură cu unele afirmaţii apărute în spaţiul public cu privire la modernizarea Malului Someşului, facem următoarele precizări:

Proiectul “Modernizarea tramei stradale şi acces la zona industrială – în municipiul Cluj-Napoca”, care include modernizarea din zona Splaiului Independenţei, a fost aprobat conform procedurilor legale şi are toate avizele necesare, AC nr. 1281/2012.

Proiectul a fost aprobat conform soluţiei propuse prin Planul Urbanistic Zonal – strada George Coşbuc – Splaiul Independenţei – strada Uzinei Electrice, validat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.

Proiectul “Modernizarea tramei stradale şi acces la zona industrială – în municipiul Cluj-Napoca” este finanţat din fonduri europene, conform contractului de finanţare – nr. 3692/29.03.2013. În urma unei licitaţii publice a fost încheiat contractul de execuţie cu nr. 109598/27.03.2014, în valoare de 53.092.092,2 lei.

În urma solicitărilor şi consultărilor cu reprezentanţii societăţii civile, Primăria a acceptat modificarea destinaţiei finale a benzii suplimentare care se realizează pe Splaiul Independenţei, din bandă rutieră, în pistă pentru biciclişti şi pietoni, conform planului afişat pe site-ul www.primariaclujnapoca.ro.

Nu este vorba despre o “betonare a Someşului”, ci de realizarea unui zid de sprijin necesar realizării spaţiului pietonal şi pistelor de biciclete.

Lucrările se vor derula astfel încât să fie afectat cât mai puţin spaţiul verde aferent, iar după finalizarea lucrărilor, vor fi replantaţi alţi arbori, conform configuraţiei zonei. Facem precizarea că pe porţiunea de teren dintre Opera Maghiară şi Podul Garibaldi va rămâne un spaţiu verde cuprins între 1,5 şi 3 metri.

În prezent, pe Malul Someşului se derulează lucrări în vederea introducerii cablurilor în subteran (inclusiv cele aparţinând Companiei de Transport Public), iar după finalizare, zona va fi acoperită şi redată ca spaţiu verde. Chiar dacă în timpul desfăşurării lucrărilor pare afectată o zonă mai mare, la finalul lucrărilor taluzul va fi refăcut şi înierbat”.

Biroul mass-media precizează că întreaga documentaţie tehnică poate fi consultată pe website-ul primăriei.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

2 thoughts on “BETONAREA SOMEŞULUI. Care e proiectul bun? Primăria clujeană a trimis presei documentaţii diferite. NICIUNA nu răspunde solicitării societăţii civile

  1. Adrian

    Ar putea foarte simplu producătorii de ciment să urmărească contractele de distribuție astfel ca să nu ajungă pe acolo niciun cm cub de beton provemind din cimentul lor

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *