La parcul auto de 541 de limuzine ale MAE de sase milioane euro, doar asigurarea depaseste 300.000 de euro. Cea mai recenta achizitie este de 30.000 de euro, iar bolidul a fost cumparat in plina perioada de mare austeritate pentru cetateanul de rand, mai precis exact acum cateva luni.
Ministerul Afacerilor Externe dispune de un parc auto in strainatate impresionant – 541 de masini in exploatare, autovehiculele autohtone Dacia fiind foarte rare: doar 18, ceea ce reprezinta cam 3% din total. In timp ce unii ambasadori se plimba cu adevarate limuzine, altii se chinuie cu veritabile “rable”. Numai asigurarea acestui parc auto costa in jur de 350.000 euro pentru urmatorii doi ani, iar valoarea actualizata a masinilor este de 6 milioane euro.
Potrivit unui anunt postat pe SEAP, MAE a lansat o licitatie pentru acordarea unui contract in vederea asigurarii parcului auto (CASCO), aflat la dispozitia misiunilor diplomatice din strainatate.
Contractul se intinde pe durata a 24 de luni si are o valoare estimata de 345.000 euro fara TVA.
Din datele puse la dispozitie de MAE, exista misiuni diplomatice ce se chinuie cu masini vechi si altele ce dispun de limuzine: BMW 740 I 4 R (27.000 euro valoarea de asigurare), Chrysler 300 (24.000 euro), Audi A6 (35.000 euro), Mercedes E280 (37.000 euro), VW Transporter (18.000 euro), Audi A8 cumparat in 2008, cu o valoare de 42.000 euro, cea mai scumpa masina fiind o Toyota Land Cruiser, cumparata in 2006, avand acum o valoare de asigurare de 93.000 euro.
Exista si ambasadori ce se deplaseaza cu adevarate „rable”: un Daewoo Lanos din 1999, evaluat la 1.900 de euro, un VW Jetta din 1998 cu o valoare actuala de 2.600 euro, un Daewoo Espero din 1998, evaluat acum la 2.300 euro sau o Dacia Logan din 2004 cu o valoare de 2.700 de euro.
Cea mai veche masina este un Ford Telstar din 1994 (2.300 euro), iar cea mai noua un Citroen C5 din 2010 (18.000 euro).
Parcul intern al MAE numara si el nu mai putin de 38 autovehicule, masinile fiind in general din productia autohtona, dar si cateva limuzine. In 2011, de pilda, in plin an de austeritate, Ministerul de Externe a cumparat un VW Crafter pe care s-au cheltuit nu mai putin de 30.000 euro.
La intreaga risipa a banului public de mai sus se adauga fireste benzina consumata de armata de limuzine, salariile soferilor, cheltuielile pentru reparatii si intretinere.
Are MAE roman atatea succese incat sa se poata justifica in vreun fel asemenea armata de autoturisme de mare lux?
Cititi aici Tabelul cu masinile din parcul auto al MAE.
masini de mare viteza, ca sa aiba cu ce fugi dupa alegeri.
la fel, un parc auto de toata frumusetea se intinde in Primaverii, in fata la IDR.