Adrian Popescu

APADOR-CH: Parlamentul și Guvernul devin organisme inutile, care modifică și completează legislaţia penală numai în siajul CCR

APADOR-CH a criticat lipsa de reacție a Parlamentului și Guvernului în ce privește anticiparea unor probleme existente în Codul Penal, cu privire la care nu există încă decizii ale Curţii Constituţionale, şi remedierea lor înainte de intervenția CCR.  

În aceste condiții, cele două puteri ale statului, cea legislativă și cea executivă, se transformă în organisme inutile, care modifică legislația doar după ce se pronunță CCR asupra validității acesteia.

Potrivit organizației, procesul legislativ presupune inclusiv „anticiparea unor probleme existente în legislaţie, cu privire la care nu există încă decizii ale Curţii Constituţionale, şi remedierea lor înainte de intervenţia Curţii. Altfel, parlamentul și guvernul devin organisme inutile, care modifică și completează legislaţia penală numai în siajul CCR.”

APADOR-CH a trimis luni, 24 aprilie, Ministerului Justiției câteva propuneri formulate pe marginea intențiilor de modificare a legislației penale (Codul Penal, Codul de procedură penală, Legea privind executarea pedepselor și alte legi conexe) anunțate pe site-ul instituției la data de 19 aprilie 2017.

Propunerile se referă la articolele 297, 298 și 301 din Codul penal, articole ce vizează abuzul/neglijența în serviciu și conflictul de interese.

Conform declarațiilor oficiale, modificările aflate în dezbatere publică ar urma să pună în acord legile amintite cu deciziile Curții Constituționale în materie. Din formularea proiectului, însă, se constată că unele articole au rămas în continuare neclare, ceea nu va rezolva cu adevărat problemele din sistemul de justiție, apreciază totodată APADOR-CH.

Citiți pe larg propunerile și obiecțiile APADOR-CH pe marginea proiectului de modificare a legislației penale.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

4 thoughts on “APADOR-CH: Parlamentul și Guvernul devin organisme inutile, care modifică și completează legislaţia penală numai în siajul CCR

  1. SOCRATE

    Sistemul de reglementari superioare (ne mai vorbind de cele inferioare) din punct de vedere al ierarhiei juridice din Romania (a se vedea OUG-rile emise pe banda rulanta) permite emiterea de acte normative in scopul satisfacerii unor interese nelegitime de grup sau individuale, dovedind ca, CORUPTIA ESTE OFICIALIZATA-institutionalizata SI INTRETINUTA DE FACTORII PUTERII.
    Sistemul legislativ este dezlanat, necorelat si nesistematizat aspecte care ii determina si pe justitiarii de buna credinta sa faca interpretari confuze si precare in detrimentul bunului mers al sistemului judiciar si al interesului public general dar in folosul unei “Justitii de tip SRL”.
    In aplicarea actului de justitiei s-a ajuns si la situaţia reala in care, legalul este socotit ilegal si invers. LEGEA ESTE RESPECTATA TOCMAI CA BARIERA numai de “boi”, „leii” sar peste ea, iar „cateii” trec pe sub ea. Solutionarea unor cazuri penale in care sunt implicati “leii”(oameni politici, guvernanti, capi ai lumii interlope) actiunea imediat este categorisita de restul grupului de interese ca fiind vorba despre dosare politice folosindu-se tot felul de mijloace pentru intoxicarea opiniei publice la care isi aduce aportul substantial si coruptia din presa.
    Coruptia mai este ajutata de crearea unor proceduri judiciare cu continut confuz, echivoc, care faciliteaza emiterea de speculatii in favoarea infractorilor sau faptuitorilor. (“Persoana care ajuta un hot la savarsirea de infractiuni, se numeste COMPLICE si este pedepsit pentru asta. Daca o alta persoana ajuta acelasi hot dupa ce a savarsit fapta, la ascunderea adevarului se numeste AVOCAT si este platit pentru asta » ceea ce constituie o mare aberatie sau CIUDATENIE JUDICIARA ).
    Indicatorii de baza ce caracterizeaza eficienta sau randamentul sistemului judiciar romanesc, celeritatea solutionarii dosarelor, numarul cazurilor cu amanari si schimbari de solutii precum si procentajul rechizitoriilor finalizate cu condamnari, reliefeaza din nefericire pentru democratia romaneasca post-decembrista si justitiabili O STARE DE FAPT CATASTROFALA ce ilustreaza realizarea unor cheltuieli judiciare enorme din banul public fara nici o justificare. Din analiza valorilor anuale a indicatorilor mentionati rezulta ca prin politicile adoptate (de factori de decizie extrem de subiectivi cu scopuri ascunse si interese de clan sau de grup) in cadrul sistemului judiciar nu s-a dorit emanciparea sau adaptarea acestuia la cerintele si valorile noului sistem social democratic. Valorile anuale ale indicatorilor statistici mentionati mai arata ca sistemul judiciar este (un amalgam) afectat grav si sub aspectul organizarii institutionale, al functionarii structurilor, al procedurilor interne de lucru utilizate si al gestionarii resurselor (financiare, umane si materiale).

    Reply
  2. CETATEANUL

    Numarul clanurilor (formate, din infractori cu cazier, politicieni, judecatori, procurori, avocati, politisti, grefieri, experti si notari, pe principii de rudenie sau de grup bine organizat) existente in sistemul judiciar este semnificativ de mare ceea ce afecteaza toti indicatorii de eficienta si determina in acelasi timp risipirea unor insemnate fonduri bugetare ale statului roman (cei care judeca irational si prost sau carora nu le pasa de consecintele unor verdicte arbitrare date nu sunt pusi sa RASPUNDA ori sa plateasca daunele create).
    Populatia Romaniei in stadiul in care se afla dupa 26 de ani de la evenimentele din 1989 ARE NEVOIE MARE DE DREPTATE “ca necesitate sociala obiectiva” si nu de justitie ca sistem de drept ce functioneaza ca o platforma de aranjamente ale intereselor clasei politice dominante.
    Cazurile de INCOMPATIBILITATE si CONFLICT de COMPETENTA in statele civilizate sunt prevazute clar si concis de lege in CODURILE ETICE ale fiecarei institutii, unitati economice cu capital de stat sau autoritati publice . FAPTELE comise de angajati, indiferent de functie sau grad profesional sunt, constatate de catre AVERTIZORUL de INTEGRITATE desemnat de adunarea generala a fiecarei institutie, unitati economice cu capital de stat sau autoritati publice si TOATE acestea sunt sanctionate in mod riguros si obiectiv de catre JUSTITIE si de COMISIA de DISCIPLINA a fiecarei entitati mentionate.
    Avind in vedere diversele cai si mijloace prin care se manifesta IMORALITATEA si INCOMPETENTA de 27 ani in domeniile mentionate se poate concluziona ca cele doua cauze principale au contribuit in mod neasteptat la compromiterea totala a sistemului politic instalat dupa 1989, la deteriorarea relatiilor de incredere ale Romaniei cu statele lumii, distrugerea industriei, turismului si agriculturii, decaderea sistemului de educatie si sanatate si la banalizarea sistemului de justitie, de aparare si ordine publica precum si la cresterea fara nici o justificare a datoriei externe a tarii.
    Lipsa de performanta existenta in organizarea si functionarea statului roman poate conduce sigur, in cel mai scurt timp, la FALIMENT NATIONAL.
    Sisitemul judiciar romanesc se poate eficientiza, FARA A SE APLICA MAI MULTE FAZE ALE PROCESULUI JUDICIAR, si FARA FOLOSIREA INSTITUTIEI AVOCATULUI prin infaptuirea justitiei cu obiectivitate si celeritate precum si cu cheltuieli minime, NUMAI aplicand modelul Sistemului de Justitie CANADIAN, a Tribunalului Electronic, bazat pe stiinta ciberneticii judiciare. Completul de judecata este format dintr-un IT-ist sau cibernetician instruit si din punct de vedere ala cunostintelor juridice, un judecator ce detine si cunostinte IT si un calculator performant cu softul adecvat.

    Reply
  3. DACIAN

    CAND HOTII POLITRUCI VOR CU INSISTENTA LEGI ALE JUSTITIEI IN FAVOAREA LOR SI NU CETATENII EI ONESTI, CINSTITI, ONORABILI, ETC SE DEMOSTREAZA CU TARIE CA RO ESTE UN STAT MAFIOT AFLAT IN PRABUSIRE LIBERA IREVERSIBILA…………….

    Reply
  4. Dumitru Drinceanu

    Prin dezincriminarea abuzului si conflictului de interese, pe de o parte si ,,albirea” veniturilor ilicite este demonstrata invingerea statului de catre structurile mafiote conducatoare a tot si toate, dictatura acesteia, ca unicat in istorie. Destructurarea statului la umbra masurilor populiste – sau cu o mana va dam voua si cu… noua, noua – este, astfel, faptuita. De aici mai departe, orice este posibil, dar in sens destructiv. Si vrem sa mai aparem aliati de nadejde? De fapt, autorii destructurarii numai asta nu vor…

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *