Adrian Popescu

Anca Boagiu ii scapa pe regii asfaltului de tronsonul de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti. Dorinel Umbrarescu se poate ocupa linistit de autostrada Timisoara-Lugoj

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, a anuntat, luni, rezilierea contractului pentru tronsonul de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti, deoarece constructorii au parasit santierul si au solicitat o crestere de pret de 47%. CNADNR a transmis deja o notificare in acest sens asocierii dintre firmele SC Spedition UMB SRL (Dorinel Umbrarescu ), SC Pa&Co International SRL (Costel Casuneanu), SC Euroconstruct Trading 98 SRL (Dan Besciu si Sorin Vulpescu), SC Tehnostrade SRL (Dorinel Umbrarescu). Ciudat este ca Spedition UMB, grup controlat de Dorinel Umbrarescu, a castigat saptamana trecuta un contract pentru tronsonul Timisoara-Lugoj, desi CNADNR stia ca aceasta companie nu mai lucra de 16 luni la autostrada Bucuresti-Ploiesti.

„Astazi (luni, n.r.) va fi reziliat contractul pentru tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti, constructorii fiind notifcati. Motivele pentru care am solicitat rezilierea contractului: constructorii au parasit santierul si au solicitat o crestere de pret de 47%. Vom avea noi constructori pentru acest tronson de autostrada in luna august. Pentru ambele contracte, Cernavoda-Medgidia si Moara Vlasiei-Ploiesti vom avea in august noi constructori”, a declarat Boagiu.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a transmis luni Asocierii dintre firmele SC Spedition UMB SRL, SC Pa&Co International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL, SC Tehnostrade SRL o notificare de reziliere a Contractului de Proiectare si Executie a Autostrazii Bucuresti-Brasov, tronsonul Bucuresti-Ploiesti, km 19+500 – km 62+000, avand in vedere ca Antreprenorul a abandonat lucrarile de constructie la autostrada pe sectorul cuprins intre km 46+500 si km 48+200, fapt ce incalca grav prevederile contractuale.

Antreprenorul nu a mai executat lucrari pe sectorul de drum in cauza de mai bine de 16 luni, demobilizand resursele necesare. Incalcarea prevederilor contractuale prin abandonarea lucrarilor conduce la rezilierea contractului de catre Beneficiar in conformitate cu prevederile contractuale, precizeaza compania de drumuri.

Masura a fost luata avand in vedere intarzierea firmelor mentionate in indeplinirea obligatiilor contractuale privind activitatea de proiectare si executie, slaba mobilizare a echipamentelor in santier precum si lipsa unui program de lucrari coerent care sa demonstreze capacitatea tehnica si organizatorica de a finaliza lucrarile in termenul prevazut. Totodata, desi costurile acestui contract au crescut deja semnificativ, Antreprenorul solicita in continuare majorari de pret pe care CNADNR nu le poate acorda, avand in vedere legislatia in vigoare.

CNADNR estimeaza ca, in termen de o luna, va finaliza revizuirea proiectului si pregatirea documentatiei de atribuire pentru lansarea unei noi licitatii, mentioneaza comunicatul.

Inca de la inceput, constructia autostrazii Bucuresti-Ploiesti a avut mari probleme. Potrivit Curtii de Conturi, in 2008, CNADNR a efectuat plati ilegale catre constructori, statul fiind prejudiciat cu 90,3 milioane de lei.

Tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de consortiul format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading 98 si Com-Axa. Valoarea proiectului este estimata la 238 milioane euro.

Citeste si despre: Anca Boagiu, Ministerul Transporturilor, autostrada, tronsoane, infrastructura.


Articole cu aceeasi tema:
http://www.romaniacurata.ro/regii-asfaltului-nelu-iordache-si-dorinel-umbrarescu-vor-construi-doua-1372.htm
Autostrada Soarelui are sanse tot mai mici sa fie finalizata. CNADNR angajeaza avocati pentru a se lupta in instanta cu francezii de la Colas
Casuneanu primeste un supliment de 30 milioane lei pentru largirea Soselei Pipera


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *