Pe zi ce trece, universitățile dezbat modul în care activitatea didactică va începe în toamnă și iau decizii concrete. Nu este și cazul Universității din București. La Universitatea din București, din păcate, domnește un aer de vacanță. Cel puțin eu asta înțeleg din decizia luată pe 30 de iulie de Consiliul de Administrație, care a stabilit 10 septembrie drept termen limită pentru ca facultățile să comunice Rectoratului modul în care își doresc să se desfășoare cursurile și seminarele.
La ședința Senatului din 15 iulie, în urma interpelării mele, Rectorul și-a asumat 1 august drept termen concret pentru comunicarea unor scenarii privind anul universitar 2020-2021. Singurul lucru concret comunicat pe 1 august a fost amânarea până în lună septembrie.
La Universitatea din București, din păcate, nu există asumare. Se fuge de o decizie, iar asta îi afectează, în primul rând, pe studenți. Studenții sunt bulversați și nu știu dacă să își întrerupă sau nu contractul de închiriere, dacă va fi nevoie să își caute cazare sau dacă va trebui să stea în cămin.
Studenții merită respect și responsabilitate din partea universității. Luarea unei decizii despre cum vor avea loc cursurile și seminarele (face to face, online, hibrid) abia în luna septembrie va duce la un hei-rup administrativ, dat fiind că de aici pleacă orice discuție ulterioară: despre cămine, siguranța epidemiologică în facultate sau calitatea predării în online.
Se fuge de responsabilitate acum, fiind invocat tradiționalul concediu, iar în octombrie timpul scurt va fi scuza pentru pregătirea deficitară a anului universitar în acest context special. Se pare că este mai important concediul din luna august decât respectul față de cei aprox. 30.000 de studenți ai Universității din București.
Ca reprezentant al studenților în Senatul Universității nu am de gând să accept acest lucru și voi continua demersurile pentru ca în cel mai scurt timp să se adopte o decizie concretă și asumată privind modul în care va avea loc activitatea didactică de la 1 octombrie încolo.
Constantin-Alexandru Manda este coordonator advocacy la Societatea Academică din România (SAR), având în portofoliu proiectul Școli curate, inițiativă de promovare a bunei guvernări în educație la firul ierbii. Activist pentru un învățământ de calitate pentru toți copiii încă de la vârsta de 14 ani, Alexandru este membru fondator al Asociației Elevilor din Constanța, prima asociație independentă de elevi din România, a cărei președinte a fost timp de 3 ani (2015-2018). În prezent, este student în anul al II-lea la Facultatea de Drept a Universității din Bucuresți, unde deține calitatea de student senator.