În mandatele Lis, Băsescu, Videanu, Oprescu, Firea – bulgarii au făcut o rețea de metrou cât a Bucureștiului. Voi ce faceți?
Ca în 2020, parcă niciodată nu au fost alegerile pentru primăria Capitalei atât de lipsite de miză pentru alegători – toți candidații se întrec parcă în… lipsa de promisiuni.
Unde-s cruciadele anti câini și chioșcuri ale lui Băsescu de altă dată, unde-s autostrăzile zburătoare ale lui Oprescu?
Avem de ales ce? Între voucherele și luminițele de crăciun ale Gabrielei Firea sau pistele de biciclete și trenurile pe centură ale lui Nicușor Dan?
Miza de data asta pare să fie exclusiv pentru candidați și partidele lor. Gabriela Firea candidează ca să aibă un argument pentru preluarea PSD, Nicușor Dan candidează ca să nu iasă iar PSD-ul iar Traian Băsescu candidează pentru a răzbuna rușinea de a nu fi invitat în alianța anti-PSD.
Parcă ne-am întors la începutul anilor ’90, când faptul că Opoziția reușise să câștige Capitala și câteva orașe mari era un soi de motiv de optimism: iată că fiara fesenistă poate fi înfrântă!
Pe atunci bani nu erau, cam toate orașele se scăldau în mizerie și paragină iar zicerea „a furat dar și făcut” ajunsese abia la prima jumătate. Că primarul este „de-al nostru” era singura minimă satisfacție.
În 2020, lucrurile nu mai stau așa. Bugetul primăriei este de peste două miliarde de euro, la care se adaugă 1,5 miliarde bugetele sectoarelor.
Sofia, care are mai puțin de un sfert din bani, tocmai deschide încă o magistrală de metrou, ajungând la 60 Km, adică aproape cât cea din București.
Bulgarii au început lucrul la rețea abia în 1998. În București, nici un primar nu vorbește despre necesitatea urgentă a lucrărilor de pe Rahova-Colentina, Universitate-Pantelimon sau Gara de Nord – Giurgiului, ținând în viață doar himera „Metroului Otopeni”. E drept, printr-o aberație administrativă metroul nu ține de primărie, dar exact ăsta ar trebui să fie un punct din orice program: „dați-ne metroul ca să-l extindem unde au nevoie cetățenii”.
(Aceeași situație cu șoseaua de centură, unde Compania de Drumuri nu resimte nici o urgență, politică sau de altfel, în a lărgi și partea de Sud… „lasă că o să facem autostradă, vreodată”).
Taxa pentru parcarea pe domeniul public (singura măsură realist în stare să fluidizeze circulația, că niciodată, nicăieri nu poate „primăria să facă locuri de parcare” destule, nu îndrăznește nimeni s-o propună, nici măcar Traian Băsescu deși nu-l deranjează să fie nepopular și nici nu are mare lucru de pierdut. Firea a abandonat o propunere în sensul ăsta de vreme să nu piardă voturi.
Mai sunt poate câteva lucruri care se pot face, nu prea multe că primăria Capitalei are totuși destul de puține atribuții, dar teribil de importante pentru felul în care va arăta orașul și peste 10 ani. Mai trebuie doar curaj ca să fie făcute, și pentru început măcar propuse.
Deocamdată pare că nu îl are nimeni!
centura Sofia acum trei ani
https://www.youtube.com/watch?v=SAPbnS4cxs0
asta e centura de vest, cea din est are portiuni mari cu zece benzi, cinci pe fiecare parte…
cit priveste Bucurestiul dupa catastrofele halaicu, lis si basescu era foarte greu sa mai poata cineva repara jaful si distrugerea facuta cel putin de basescu.
in momentul asta se misca bine totusi ceva si anume reconsolidarea cladirilor vechi din centrul Bucurestiului iar in sectoare reabilitarea termica merge ok.
maidanezii nu mai exista in Bucuresti
taxele si impozitele sint acceptabile iar aici e marea problema a lui Nicusor Dan pentru ca alianta care-l sustine vrea categoric cresterea exponentiala aproape de nivelul Germaniei a impozitelor pe locuinte ceea ce ar fi absolut catastrafol pentru nivelul scazut si foarte scazut al veniturilor populatiei in comparatie cu ce cistiga nemtii.