Alexandra Halmaghi

Educația pe timp de pandemie. Este ceva nou și ne adaptăm împreună!

Conform monitorizării UNESCO, peste 130 de tari au apelat la închiderea școlilor, afectand peste 87% dintre studenții și elevii din lume. În România, una dintre măsurile luate pentru prevenirea răspândirii virusului Covid-19 a fost suspendarea cursurilor începând cu data de 11.03.2020 pentru o perioadă nedeterminată.

Au trecut deja trei săptămâni de când s-au închis școlile, dar asta nu a oprit profesorii din predatul materiilor. Este de apreciat efortul și determinarea acestora de a învăța să folosească diferite platforme online. Prin această inițiativă, profesorii împreună cu elevii vor reușii să recupereze orele pierdute teoretic a patru săptămani de școală, astfel când se vor întoarce în clasă le va fi mult mai ușor să se adapteze și să iși reia programul normal după atâta stat în casă. Trecerea în online nu este un proces complicat atata timp cat profesorii și elevii au acces la internet și dispozitive pe care sa le folosească, având în vedere faptul că majoritatea platformelor sunt gratuite, sunt online sau necesită o simplă descărcare.

În acest moment, cea mai ușoară soluție este trimiterea materialului educational elevilor, după care acesta va fi explicat audio elevilor. De asemenea, elevii primesc și teme pe care le completeaza și le trimit înapoi online. Pentru a îndeplini aceasta, platformele cele mai simple pe care le putem folosi sunt:

  • Google classroom, una dintre cele mai organizate platforme
  • Classdojo, pentru o clasa interactiva
  • Whatsapp, pentru trimiterea materialelor
  • Kahoot, chestionare interactive
  • Facebook, se pot forma grupuri private
  • Duolingo school, pentru limbi straine

Iar pentru predarea video avem:

  • Skype
  • Zoom
  • Google Hangouts

Mai multe platforme se pot gasi pe Distance learning solutions

De asemenea, UNESCO vine în sprijinul tuturor cu câteva recomandări pentru continuarea educației pe timp de pandemie:

  1. Alegeți platformele cele mai relevante pentru nevoile voastre de învățare.
  2. Respectați principiile incluziunii sociale în programele de învățare la distanță prin facilitarea accesului la educație a celor care nu dispun de infrastructură digitală.
  3. Folosiți platforme care asigură securitatea informațiilor și datelor personale.
  4. Planificați împreună, elevi, profesori părinți un orar de desfășurare al orelor online.
  5. Prioritizați soluțiile care să adreseze mai întâi nevoile psiho-sociale ale tuturor, înainte de actul învătării propriu-zise.
  6.  Consolidați comunități de sprijin pentru momentele dificile din această perioadă.

(sursa: How to plan distance learning solutions during temporary schools closures)

Deși este ceva nou pentru toți. cel mai important lucru este să ne ajutam între noi și să acționăm colectiv. Să ne asigurăm că toată lumea înțelege cum se folosesc metodele alese sau dacă toată lumea poate accesa materialele educaționale, iar acest lucru este o responsabilitate colectivă. Tocmai de aceea am câte un gând pentru fiecare actor al educației în această provocare colectivă

Pentru elevi: Dacă vreți ca și clasa voastră să facă ore online, este de ajuns sa le propuneți profesorilor voștri, cât și să-i încurajați și ajutați în acest proces. Puteți începe prin a căuta pe Youtube “cum se folosește Google Classroom” și să-i arătați profesorului vostru. De asemenea, Ministerul Educației lansează în sprijinul profesorilor proiectul CRED cu ateliere și resurse online, despre care găsiți mai multe informatii pe https://digital.educred.ro/.

Pentru profesori: A venit și ziua când profesorii sunt învățați ceva în mod direct de la elevii lor sau în care învățarea are loc împreună prin intermediul platformelor, ghidurilor și instrucțiunilor pe care le avem la indemana. Pentru fiecare problema există o soluție, pe care v-o pot da chiar elevii dumneavoastră, mai ales când vine vorba de mediul online. Nu este nimic anormal să nu știi să faci un lucru, pe toate le-am învățat cândva, iar acum aceasta este o oportunitate de a învăța ceva nou împreună.

Pentru părinți: Vorbiți cu copiii voștri despre situația actuală și profitați de acest timp alături de ei, faceți ceva împreună sau doar discutați și cunoașteți-vă mai bine.

Alexandra Halmaghi este ambasador Școli curate în județul Cluj și voluntar activ prin proiectul IMPACT.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

2 thoughts on “Educația pe timp de pandemie. Este ceva nou și ne adaptăm împreună!

  1. marius

    nimeni nici o vorbulita despre simplificarea programei scolare sau despre volumul temelor… omerta

    Reply
  2. Nelu Stiuca

    IN Romania avem ACADEMII fără număr……!
    SISTEMUL DE INVATAMINT din Ro se afla in cadere libera si incurajeaza analfabetismul precum si distribuirea de diplome de liicenta si doctorat contracost sau in mod ilegal dar si certificate de studii de toate tipurile, impostorilor si cretinilor care pe baza lor pot inclusiv sa predea “prostologia” in institutiile de invatamint, inclusiv cel superior sau datorita sistemului politic clientelar TICALOSIT sa ajunga in functii IMPORTANTE de decizie publica unde, din lipsa de potential stiintific, genereaza contraperformanta si implicit regres pentru viitorul natiunii romane. Aceste fenomene conduc in mod dramatic la dezvoltarea imposturii si CORUPTIEI in Romania, cu toate consecintele sale nefaste “impostura si diletantismul genereaza coruptie si invers”.
    Slaba calitate a invatamintului romanesc nu poate fi sesizata si remediata de politicieni, fosti sau actuali securisti stalinisti ori guvernanti deoarece in majoritatea cazurilor copiii acestora invata si studiaza inca de la varste fragede in strainatate, cei mai multi cu finantare indirecta din banii publici. Cei care isi dau copii de mici la studii in afara tarii si au o parte a familiei stabilita in strinatate nu pot invoca motive serioase credibile pentru a face politica in Romania. Obiectivul lor de baza este sa-si umfle conturile cu bani furati pe toate caile posibile din societatea romaneasca contribuind din plin la instaurarea sclavagismului modern in Ro.
    Foarte multi SUBMEDIOCRI sau SEMIDOCTI dintre parlamantari, guvernanti, oameni din administratie, justitie, ordine publica si aparare, animati de lacomie sau/si grandomanie, desi cerintele functiilor publice pe care se regasesc nu pot fi satisfacute intr-un mod onorabil, din diverse motive subiective inclusiv din INCOMPETENTA, acestia primesc sume importante de bani de pe urma titlurilor de doctorat (PLAGIATORI) si a catedrelor universitare (de stat sau particulare) pe care si le atribuie in mod abuziv si fictiv, bineinteles in virtutea functiilor detinute (unora dintre ei li se platesc intr-o zi cursuri de predare ce depasesc 24 de ore). Acesta este modul MAFIOT de actiune(operare) ce contribuie fatalmente la decaderea actului de invatamint si totodata la ineficienizarea functiilor publice si decredibilizarea institutiilor statului de drept.
    Actiunile aventuroase, infantilice si iresponsabile intreprinse IN DOMENIILE INVATAMINTULUI SI SANATATII in perioada postcomunista (care au vizat doar estorcarea pe variate cai a banului public) de catre diverse grupuri mafiote au ca rezultat pe termen lung, condamnarea viitorului natiunii la incultura, lipsa de vigoare regres economico-social si la disparitia natiunii romane.
    Institutiile statului sunt neperformante datorita dominarii lor de catre impostori, semidocti, submediocritati (cei valorosi ori specialisti adevarati, unii din motive de umilire altii din lacomie au trecut de partea celor care dauneaza interesului societatii ori s-au oferit cu orice risc sa slujeasca criminalitatii) sau clanuri constituite pe baza diverselor principii neortodoxe. In majoritatea situatiilor acestea functioneaza dupa cum le dicteaza interesele nelegitime , mai ales in cazul celor cu atributii de reglementare si de aplicare a legii care au inventat “FURTUL LEGAL”. Aceste anomalii sau aberatii dovedesc ca Romania ar fi tara fara rost ori ca n-ar avea nici un orizont pentru viitor. Mecanismele generate de institutiile “hibrid” (comunisto-capitaliste) ale statului experimentate de majoritatea romanilor le-au produs acestora mari deziluzii si grave dezamagiri, umilinta si dispret. Esecurile Romaniei, reflectate in lipsa de reactie si subrezenia institutiilor sale fundamentale ce mimeaza democratia au generat inclusiv atitudini de respingere, fata de integrarea definitiva, din partea unor conducatori ai statelor membre ale U.E.
    Cultura, ADN-ul istoriei neamului romanesc si stiinta (invatamantul)cea mai importanta resursa a progresului general, in Ro sunt batjocorite si tratate cu indiferenta ori lasate arbitrariului de catre POLITRUCII infantili pentru indobitocirea neamului romanesc. Acum in vremuri tulburi pentru guvernarea tarii poate intelege orice roman de ce marii oamenii de cultura si de stiinta ai neamului nostru au emigrat fiindca nu au putut vietui in Ro, pentru a fi patrioti desavarsiti, ei s-au dăruit omenirii cu pasiune pe teritoriul altor tari.
    Numai valorile umane superioare, adevarate, inzestrate cu talent, inteligenta, mestesug competitional, harnicie si moralitate, omenie, sentimente de compasiune, impreuna cu procesul complex de instruire superioara a membrilor societatii pot constituii resursele si caile pasnice sigure si garantate ce pot aduce Romaniei progres si modernitate, caracteristici mult dorite si necesare in cultura, economie, industrie, agricultura, turism, educatie, sistem de sanatate publica, administratie centrala si locala, justitie etc.
    Valorificarea experientei si a potentialului uman inventiv precum si a stiintei sau iscusintei poporului roman in folosul sau, in scopul realizarii progresului national ori a obiectivelor de interes general se poate materializa in actul politic sau al administratiei publice, in reducerea riscurilor economice si ai instabilitatii sociale numai daca exista in evolutia fireasca a societatii romanesti ca piatra de capatai STRATEGII viabile necesare elaborarii de politici publice macro si micro economico-sociale.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *