Alegerea lui Klaus Iohannis ca și candidat al alianței de centru-dreapta este justă. Dovada este revărsarea deșănțată pe toate canalele presei de cumpărat a unei mari noutăți, neschimbată de peste un an, termenul final în procesul de incompatibilitate al primarului din Sibiu, ajuns la Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ). În seara aceasta (vineri – n.r.), toate talk-show-urile controlate de PSD-UNPR-PC, plus toate cele de cumpărat, care sunt chiar mai multe, pretind că dl Iohannis este un candidat incert.
Iohannis a cîștigat însă toate procesele cu ANI. Pentru cine nu știe, Înalta Curte nu judecă pe fond. Recursul este judecat doar pe legalitate, deci ICCJ va analiza numai dacă Curtea de Apel Alba, care l-a exonerat, a respectat legea. De ce ar fi încălcat Curtea de Apel Alba legea pentru primarul din Sibiu? De ce se înverșunează ANI contra celui mai popular primar din România, al cărui oraș e prosper și care nu a făcut obiectul niciunui scandal de corupție? Oare nu tocmai pentru că Iohannis, de la nominalizarea sa ca premier, a devenit un pericol real? Și nu s-ar putea întâmpla asta oricui este un pericol real pentru aranjamentele mafiilor bucureștene? Nu e ciudată alinierea de interese între PSD și Traian Băsescu? De ce curg pe toate canalele materiale de kompromat despre Klaus Iohannis, comice pentru că totul e la plural (a falsificat testamente, nu un testament, a traficat copii, nu un copil etc).
Nu îl cunosc pe d-nul Iohannis. Prietena mea e Monica Macovei, nu el. Dar e clar că s-au pus tunurile pe el pentru că e candidatul cel mai performant. Și de asta noua alianță de centru-dreapta trebuie să se țină bine în fața acestui kompromat. Iar voi, telespectatori, pricepeți că acest candidat nu are nici o probemă, decât că e bine plasat, și judecați-l după ce a făcut, nu după propaganda de kompromat a dușmanilor săi și a unei prese corupte.
***
Nota redacției:
Kompromat – este termenul rusesc pentru a denumi publicarea unor materiale sau a unei campanii compromițătoare despre un politician sau o altă figură publică; kompromat-ul este o caracteristică a politicii din Rusia și din alte state post-sovietice
Nu e cum doamnă, părerea mea este că greșiți profund. Adică vreți să insinuați că sfânta ANI, stâlp al statului de drept edificat în ultimii 10 ani, ar acționa la comandă politică?
Dupa ce acest popor, care a facut – dar mai ales I S-A FACUT – tot ce a fost mai rau cu putinta si a ratat sansa de a reveni la regalitate (de altfel nici cei “mari” din lume nu i-au prea dorit binele !) acum, sper din tot sufletul sa nu mai rateze si sa aleaga pe acest OM care are – ca oricine dealtfel si bune si rele – insa pe care eu l-am vazut in Sibiu, ca un adevarat diriginte de santier, cind se refaceau marcajele stradale . . . De la 7:30 dimineata pina catre prinz, nu a plecat de acolo, pina nu au fost gata si in buna regula toate ! Am fost profund impresionat, caci garantez ca este ceva unic in aceasta tara ! Un primar care sa fie prezent la lucrarile de care depindea, in modul cel mai propriu, viata zilnica a locuitorilor orasului sau, nu gasesti astazi in Romania, chiar pe toate drumurile … Si este evidenta organizarea acestui bombardament mediatic a celor care cred ca nu le va fugi pamintul de sub picioare. Sa-i vedem pe toti astia, acolo unde le-o doresc eu . . . Cind D-ul GHISE va deveni seful PNL poate ca ma voi inscrie si eu in acel partid, dar pina atunci . . .
Daca matale crezi ca treaba unui primar de oras de talia Sibiului e sa supravegheze refacerea marcajelor stradale… ai o parere total eronata despre scopul, rolul si atributiile administratiei publice
Am aceeasi intrebare ca Emil, cum adica ANI se inversuneaza?
http://www.evz.ro/evz-dezvaluie-cine-erau-oamenii-carora-familia-primarului-din-sibiu-le-a-mostenit-averea-prin-acte-false-si-fara-niciun-drept-.html Eu pe cine sa cred? Pe dumneavoastra, domna Alina Mungiu-Pippidi sau documente oficiale si cum a reusit sa “stranga” 6 case un bugetar cinstit? Sau articolul e fals? Dar 6 case trecute in declaratia de avere nu sunt un fals, ma gandesc. Are cumva 5 copii? A declarat ca aceste casa le-a cumparat din salari si meditatii!!!??? Eu unu nu-l cred si asa am devenit suspicios cum si-a faurit averea. De banii din conturi nu mai vorbesc.
EVZ dezvaluie in 2014 o poveste care s-a intamplat inainte de 2000. Iohannis a devenit primar in 2000. Și aș mai atrage atenți asupra a două manipulări ordinare:
“în ceea ce-i privește pe numiții (…) Iohannis Klaus (…), cauza urmează a fi disjunsă și trimisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu pentru efectuarea cercetărilor penale sub aspectul săvârșirii (…)” – asta scria in rechizitoriul procurorului din 15 decembrie 2003 – ce s-a intamplat de atunci pana acum? Pai ziarul nu scrie asta, ca nu e in interesul lor sa arate ca Iohannis nu are probleme penale, ci dimpotriva.
“în data de 2 iunie 1999 (…) fiind un moştenitor milos şi cu grijă față de buzunarul edilului Iohanis, Ioan Baştea şi-a vândut toate aceste acareturi amplasate in inima Capitalei Culturale Europene la prețul de 50 milioane lei.” – două minciuni flagrante – Iohannis nu era primar in 1999 si nici prin gand nu-i trecea atunci ca ar putea fi (vezi interviul acesta din 2004 in care recunoaste ca a candidat dintr-o intamplare si nu se astepta sa ajunga primar: https://www.youtube.com/watch?v=J7B73QMGkbc ). A doua minciună: “Sibiu, Capitala Culturală Europeană în 1999” – despre acest proiect s-a vorbit prima dată în 2004 (filmul de mai sus oferă câteva detalii).
Manipularea nu se face niciodată cu minciuni, ci cu adevăruri parțiale. Articolul citat de tine este un exemplu de manipulare în toată regula. Uite si o replica la acel articol: http://www.cotidianul.ro/klaus-iohannis-victima-elenei-udrea-241555/ Ce parere ai despre asta?
@ Mihai Papuc: am scris pe VoxPublica – de data asta atacurile sunt venite dinspre tabăra lui Băsescu; în condițiile în care Iohannis câștigă președenția, PMP rămâne fără ”obiectul muncii”
http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/de-ce-a-inceput-basescu-co-sa-i-faca-jocurile-lui-ponta-in-batalia-pentru-cotroceni-107214.html
In principiu , de acord cu Dvs. Dar multi dintre noi am votat-o la europarlamentare pe Dna. Monica Macovei, care a ridicat considerabil stacheta PDL . Ce va fi mai departe , ramane de vazut.
Sîntem o grădiniță mare.
Și poate e normal, poate am eu iluzii aiurea asupra maturității noastre.
.
Vine careva și promite o Românie curată.
… Era o vorbă, la 1990: „ori e prost, ori securist”.
Doamna Mungiu, o minte sclipitoare altminteri și între simpatiile mele intelectuale, va fi studiat una alta. Și va fi aflat că acel curat nu a putut fi creat vreodată, în istoria umanității. Se înțelege că la noi, dar și aiurea.
.
Și totuși, se înhamă la un asemenea car.
Dumneavoastră săriți în sus aici, cum pot să spun asta despre o tare nobilă inițiativă.
Iar alții vă veți apleca la urechea mea, îndemnîndu-mă să nu stric, din neagra mea deprimare, plăcerea altora de a trăi, de a spera, de a visa…
.
Susuitorul din urmă are dreptate, dar întrebările mele tot rămîn. Nu poția cuza doctorul ce-ți vestește despre starea rubedeniei muribunde, că nu a dormit el bine, căci onest era să ți-l descrie pe bolnav numai bun de deschis un vin roș și de mers la curve.
.
Chiar nu simte dna Mungiu că acel curat… ‘nu se poate’?
.
Și că, alergînd după el, „pierdem și posibilele ce rămîn„ (parafrazez aici un filozof francez)?
.
O să spuneți că stau eu prost cu modestia ori că vreau lucruri imposibil, dar voi să întîlnesc oameni pe care anii adunați să-i îndemne la înțelepciune, la negrabă a afirmației. Or, observ că la mulți fenomenul e invers. La tinerețe imită (de dragul ascensiunii sociale) niște tipare civilizate, pe care le abandonează apoi, sub presiunea epuizării vitale de după 40-50 de ani…
.
Mă uit la dna Mungiu că nu are nuanță.
Ori, ziceți, nuanța e ca la mersul pe bicicletă, riști să cazi dacă ‘nu dai tare dim pedale’, mai puțin interesat de distructivele finețuri din gleznă?
.
Mă uit la siguranța domniei sale, în afirmații. Fizionomia bietului Johannis e o carte deschisă – a ceea ce-l paște în următoarea perioadă, dar Alina îi trage tare, probabil controlată de firea Berbecului, și nu de realitate…
.
.
II
.
Legat de Johannis, eu propun un recurs la regula aritmeticii, cea de trei simplă.
Omul a avut un rezultat la Sibiu.
Acum, e dus în alt mediu, în sine, și pus în vîltoarea unei campanii electorale.
Mie îmi este de la sine înțeles că domnia sa va avea alt rezultat.
Pot și simți care, în baza semnelor de pe chipul sibianului, din fotografii recente.
.
Am sentimentul că va claca.
Psihic.
III
.
Mă lăudam cu fire depresivă.
Doamna Mungiu, după cum arată în poza articolului (și oricare) e tare pe picioare. Un zid interior o protejează de inerentele îndoieli în afirmații, cît și de semnale întru ciudățenii intelectuale emise.
.
Un om puternic este cel căruia natura i-a rezervat putința creării de ziduri groase împotriva inconvenabilelor interioare.
IV
.
Mă amuză mirarea dnei Mungiu, din titlul articolului.
La ce se aștepta dînsa? Să vină de pe acum contracandidatul și să se declare învins, ba chiar gata de prășit grădina viitorului prezident?
MĂ CONVING TOT MAI MULT CĂ DE VORBELE MARI UZEAZĂ (exact) AȘA-NUMIȚII PANGLICARI.
Adică tocmai inșii mici.
.
Am sentimentul că asemenea oameni nu prea trec prin cimitire.
Căci îi simt blagosloviți nu doar cu putința zidurilor groase de care vă pomeneam. Dar și cu aceea de a se crede eterni.
Daca ati cunoaste cu adevarat cat de santajabili pot fi judecatorii de la ICCJ, ar trebui sa va fie si dvs. teama!
Nu se stie daca TB are cu adevarat caracterul lui Nero, dar apucaturi si tentatii a demonstrat pana acum!
Este extraordinar ca ati iesit in intampinarea lor!
Este imperios ca societatea civila sa ceara judecarea cu maxima celeritate a acestui recurs!
Luati “taurul de coarne” inca o data! Sa cerem judecarea de urgenta a recursului, sa le luam asii ascunsi de servicii! Daca se impune formulam si o petitie online, ca element de presiune onest!
Iohanis nu a fost si nu este liberal .Cind se va face fuziunea adevarati liberali vor face un pas in spate deci Basisti vor lua friiele noului partid doar asta isi doreau nu nume nou nepatat unde sa se poata ascunde toti banditi si hoti Basisti sa poata prada tara in continuare dar sub alt nume,nume pe care il vor pata cit de curind.
@Emil, DB- ANI ar fi putut sa nu faca recurs. Recursul are aer de ambitie politica . @kerberus. Probabil ca asta e solutia, cum in vara lui 2012 a trebuit sa na ratoim la CC sa vina inapoi din vacanta, unde plecasera lasind tara in aer si pe Basescu suspendat, trebuis a rugam ICCJ sa clarifice imediat cazul, nu sa dea termen peste un an. Stiu ca sunt santajabili unii judecatori. Dat fiind importanta nationala a cazului sper conducerea ICCJ sa inteleaga ca trebuie rezolvat imediat. Poate ii scriem dnei presedinte Livia Stanciu.
Sint unul din parintii ANI, dar nu de asta am facut-o, si o sustin pe Monca in toate, dar nu in cariera ei politica, cind sustine ca sau fraduat doua milioane de voturi si alte alea. Romanii vor un presedinte pentru toti romanii, nu uul care sa divida, ci unul care sa impace, presedintia nu e ca ancheta judiciara si trebuie sa le tinem separate, ca uite ce patim, ne arbitreaza ICCJ alegerile in loc sa o faca votantii.
Totusi, nu gasesc invocatul recurs pe portalul justitiei si nici la scj.ro!
780/57/2013 apare suspendat, atunci care?!
Hm. Fara legatura cu Iohannis, dar nu mi se pare corect ce faceti. Sunt de acord ca s-au pornit mitralierele cu scuipat atintite spre neamt. Dar dumneavoastra spuneti ca impotriva omului se duce o campanie de kompromat. Si spuneti ca astfel de actiuni de defaimare sunt caracteristice Rusiei si altor state postsovietice. Atunci si SUA or fi postsovietice, doar ca la ei se zice pe englezeste: smear campaign. Cam ce i-a facut Bush Jr. lui McCain la alegerile din 2000. Si nu vreau sa mai continuu, ca va respect totusi.
@Bob. Nu ai facut research, iar eu nu am avut timp sa revin, kompromat nu e orice campanie negativa, are la baza un punct de pornire fabricat de servicii sau pe acolo. Cine ridica la plasa propagandei. Mai multe in aceste articole mai vechi ale mele, pe wikipedia sau in cartea Alenei Ledeneva How Russia Works.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kompromat
http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1026447-kompromat-dna-alina-mungiu-pippidi.htm
http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/presa-captiva-si-presa-libera-121074
kerberus, nu apare inca recursu pentru ca nu a fost inregistrat, dureaza, dupa ce e inregistrat se va da priul termen si tot asa, se stie ca ANI l-a facut, dar IICJ inca nu l-a inregistrat
CRED CA L-AM GASIT! Nu are termen inca termen la opt luni de la inregistrare! DUBIOS?!
http://www.scj.ro/dosare.asp?view=detalii&id=5700000000017759&pg=1&cauta=
Număr dosar: 508/57/2013
Data: 25.11.2013
Materie juridică: Contencios administrativ si fiscal
Obiect: anulare act administrativ
Stadiu procesual: Recurs
Părţi1. AGENTIA NATIONALA DE INTEGRITATE Recurent, Pârât
2. INSPECTIA DE INTEGRITATE Intimat, Pârât
3. KLAUS WERNER JOHANNIS Intimat, Reclamant
Nu există termene de judecată asociate acestui dosar.
kerberus: dacă verifici şi celelalte dosare, o să vezi că regula e să nu existe date de judecată; o să găseşti date de judecată pt. sfârşitul anului 2014 sau începutul anului 2015 pentru dosare din 2009, 2010…; dosarul lui Iohannis nu este o excepţie
Inseamna ca suntem la completul de filtru si in procedura descrisa de art.493 noul cod de procedura civila; este vorba nu de o intampinare ceruta de ICCJ lui Johannis, ci de un raspuns -punct de vedere- cu privire la raportul completului de filtru conf. alin.4.
Inseamna ca Johannis a primit raportul completului si prin acesta s-a apreciat ADMISIBIL recursul!
Altfel completul de filtru se putea deja pronunta pana acum, fara vreun termen de judecata, conf. alin. 5 al art. 493. Cata vreme nu s-a pronuntat conf alin 7 printr-o incheiere de admitere in principiu si nici nu s-a fixat un termen de judecata, este POSIBIL SA SE ADMITA RECURSUL, FARA NICI UN TERMEN DE JUDECATA (alin 6)!
Asta e. Sa zicem merci, ca daca era plingere penala nu aveam online nici data, nici numarul, asa de obscura e procuratura. Aici e tentativa de compromitere, ca daca eu vreau sa incurc pe unul il bag in chestia asta care stiu ca dureaza 3-5 ani, desi am pierdut deja cu el si nu scrie nicaieri in lege ca e musai sa ma bat cu el si dupa ce pierd, sa fac si recurs adica.
Revista 22 ne anunta ca IOhannis are termen in 16 septembrie. Sursa o stire Mediafax din iulie 2013 (daca dai clik pe link). Poate ne spune Coalitia pentru o presa curata ce crede despre revista 22.
http://www.mediafax.ro/social/cererea-lui-iohannis-de-suspendare-a-raportului-ani-privind-incompatibilitatea-respinsa-de-instanta-11149249
CORECTA OBSERVATIE!
E vorba de 16 septembrie 2013!
508/57/2013
Data inregistrarii 31.05.2013
Data ultimei modificari: 25.11.2013
Sectie: SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL
Materie: Contencios administrativ şi fiscal
Obiect: anulare act administrativ
Stadiu procesual: Fond
Părţi
Nume Calitate parte
KLAUS WERNER JOHANNIS Contestator
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE INTEGRITATE Intimat
INSPECŢIA DE INTEGRITATE Intimat
Şedinţe
25.09.2013
Ora estimata: 11:00
Complet: C1 – Fond contencios
Tip solutie: Admite cererea
Solutia pe scurt: Respinge contestaţia reclamantului ca fiind formulată împotriva unei persoane fără legitimare procesuală. Admite contestaţia reclamantului în contradictoriu cu pârâta ANI şi în consecinţă anulează raportul de evaluare nr.18367/G/II/24.04.2013 întocmit de ANI.
Document: Hotarâre 235/2013 25.09.2013
16.09.2013
Ora estimata: 11:00
Complet: C1 – Fond contencios
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Amână pronunţarea la 25.09.2013.
Document: Încheiere – Amânare iniţială a pronunţării 16.09.2013
24.07.2013
Ora estimata: 08:30
Complet: C fond contencios vacanta
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Admite excepţia lipsei de interes. Respinge, ca lipsită de interes cererea de suspendare a raportului de evaluare formulată de reclamant.
Document: Încheiere de şedinţă 24.07.2013
Decizia ICCJ in cazul Johannis va fi un alt test al independentei Justitiei. Se va vedea cat de independenti sunt judecatorii.
Inca tartorele de la Cotroceni are in cazul Johannis un interes comun cu Dottore Viorel. Nu vrea sub niciun chip sa ajunga presedinte un candidat ce se revendica de Dreapta si nu e controlat de el. Mai curand spera ca Dottore Viorel sa castige prezidentialele, in urma esecului Dreapta sa se sparga iarasi, iar el sa o reconstruiasca si sa se reinventeze ca politician de top care mai poate face multe jocuri.
Comicareala continua. Daca Base si ai sai lovesc prin falsul publicat de 22, PSD face si el ce poatem dind pe un site al sau pesurse.ro sau asa ceva titluri de genul klaus-iohannis-suspect-de-fals-si-uz-de-fals/ sau Iohannis descalificat pentru presedintie (citind sondaj nul si neavenit). Desi intre cele doua materiale este o luna diferenta (am salvat rint screenul de la al doilea pe care scrie acum 36 de minute) au exact acelasi numar de likes, 6774, atita proabil s-a distribuit la imparteala intre propagandistii PSD ca revine acestui sit obscur. Altfel, vorba lui Mihai, nu am nimic cu Iohannis, dar incep sa tin cu el vazind alinierea asta de porcarii intre basisti si anti-basisti.
Acum probabi vor schimba, asta daca se misca mai repede ca 22, care de 24 de ore de cid au fost demascati tot la mititei si gratare se afla.
As fi tare curios cine este cel care semneaza articolul din Revista 22 cu initialele T.D. Sau cine modereaza comentariile acolo :D
Autorul acestui articol este una din doua: ori un jurnalist extrem de prost (nu se poate sa nu verifici macar data unui informatii, iar informatiile parca retin ca se verifica din mai multe surse), ori este un manipulator ordinar. Astept cu nerabdare reactia celor de le Revista 22 in privinta acestui articol…
Eu nu cred ca este vorba de o presiune / comanda politica la adresa ANI, ci pur si simplu un exemplu clar de cat de periculoase pot fi instrumente puternice date unor institutiilor slabe. Cercetarea de incompatibilitate e un instrument foarte puternic (cu cei 3 ani de interdictie), iar institutiile care ar trebuii sa foloseasca acest instrument cum trebuie sunt foarte slabe: si ANI (exista procese si guidelines-uri interne legate de cand se declara un recurs si cand nu ? La ce nivel se aproba recursurile ? ) si Curtea Suprema/CCR (jurisprudenta pe incompatibilitati e in toate directiile, dar numai constanta nu e). Si nu numai – instrumente puternice date institutiilor slabe creazea centre de putere autonoma captive cu predictibilitate de ceas elvetian. Si in Romania, si in Nigeria, si in Georgia, si in Zambia .. Si problema nu e numai la ANI. Avem acelasi fenomen si la DNA (care a declarat recurs acum cateva luni la decizia de eliberare conditionata a Dlui Babiuc, 76 de ani, dupa executarea a 1/3 din pedeapsa … recurs !!) – sau pe mandate de ascultare pe securitate nationala (~3000 de mandate pe an, comparativ cu ~130 in Canada)… Care e solutia ? Periodic policy reviews – de exemplu, hai sa facem un policy review pentru ANI, functioneaza de ~7 ani, avem date destule – si hai sa vedem ce trebuie ajustat. Poate avem nevoie de control mai bun pe a,b,c – poate ne trebuie focus mai mare pe preventie si mai putin pe enforcement, poate cazurile de incompatibilitate 1,2,3 trebuie clarificate mai bine, sau procedura in cazul Z trebuie schimbata. Nici o nenorocire daca periodic analizam instrumentele pe care le avem, vedem daca isi ating obiectivele si nu genereaza abuzuri, si le ajustam daca e necesar …