Ionuț Dorobanțu

Veșnicul șantier din Centrul Capitalei. Firma Coni Ploiești, judecată într-un dosar de evaziune fiscală de 35 de milioane de euro

De câteva luni, zeci de străzi din sectoarele 1 si 2 au devenit tranşee, iar locuitorii trebuie să suporte praful şi zgomotul şantierelor. Compania de gaze GDF Suez îşi modernizează reţeaua de transport gaze naturale. Totul costă peste 97 de milioane de lei, în care peste 16 milioane bani europeni. De lucrările din sectoarele 1 şi 2 se ocupă firma Coni din Ploieşti pentru 26 de milioane de lei. Locuitorii se plang însă că lucrările durează prea mult, iar în unele locuri au fost lăsate neterminate.

„Trebuie să înduram ce să facem?!”

„Trotuarele nu le-au făcut, au făcut doar cârpeli pe ici-pe colo. Dvs. ştiţi cât praf este şi câta mizerie, nu se mai spală, nu se mai matură, nu se mai face nimic pe strada, cum să se facă cu gropi!?” – spune o doamnă care locuieşte pe strada Vasile Lascăr din sectorul 2. „Tot timpul a fost un haos pe drumul ăsta. Luni de zile, două-trei luni sau cam aşa ceva. Au zis că vor reveni pentru reparaţii“, spune o alta. „Trebuie să înduram ce să facem?! Acum 10 ani s-a facut strada asta, toată“, conchide o doamnă mai în vârstă.

Bărbaţii comentează starea lucrărilor: „Eu dacă mă apucam de treabă, o făceam până la capăt”. „Foarte prost executate. Colegul meu era sa îşi rupă capul adineauri“.vlcsnap-2015-08-04-18h39m29s98

„În curând va trebui să merg cu maşina la service”, spune un şofer aflat în trafic, printre utilajele Coni. „Dar numai aici? Tot centrul e aşa. De două luni suferim de gropi şi de praf. Nu fac nimic“, spune un domn pe strada Alexandru Donici.

O doamnă aflată pe strada Spătarului, lânga Casa Melic, actualul muzeu Theodor Pallady, este nemulţumită că, deşi firma a refăcut carosabilul, a lăsat trotuarele neterminate: „E un fel de nepăsare totală sau lipsa de respect pentru cetaţeni. Şi la mine la poartă la fel este. Mă împiedic, merg cu câinele seara la plimbare, mă împiedic de toate pietrele şi de tot ce se vede. Trebuiau să meargă o dată cu carosabilul şi trotuarul făcut, eu aşa ştiu. Plus că a lucrat dezordonat, toată primăvara şi jumătate din vară ne-a dus cu carosabilul dezafectat. E o dezorganizare totală şi o lipsă de respect de cetaţeni şi banii pe care îi dăm pentru străzi şi trotuare. Nu îşi fac treaba deloc cum trebuie”.

Firma Coni: „Durează foarte mult pentru că se lucrează pe foarte multe zone“

Reprezentanţii firmei Coni din Ploieşti se apară şi spun că sunt în termen cu lucrările. Ţevile şi branşamentele trebuie montate până pe 30 septembrie, iar drumul şi trotuarele trebuie refăcute până pe 30 decembrie. Ciprian Grecu, manager de proiect la firma Coni, explică:

„Durează foarte mult pentru că se lucrează pe foarte multe zone. Aceste zone trebuie interconectate între ele şi conform normativelor în vigoare de gaze naturale, pentru a putea trece la urmatoarea etapă şi anume la asfaltare sau la refacerea carosabilului, trebuie aceste conducte şi branşamente probate cu aer. Se fac în două etape, întâi se probează conductele şi apoi se probează conductele o dată şi cu branşamentele. Noi am încercat totuşi să refacem întâi carosabilul pentru a elimina disconfortul participanţilor la trafic. Trotuarele sunt aduse la stadiu de beton, urmează, avem echipe care vin din spate şi fac şi asfaltarea acestor trotuare. S-au finalizat probele de presiune şi aer şi acum se refac toate zonele.”

Şi cetăţenii sunt de vină

„Una dintre problemele cu care ne confruntăm e că pentru a executa lucrările în termen cât mai scurt şi o mai bună coordonare a acestor lucrari şi diminuarea ca timp a disconfortului creat trebuie să elibereze zona de lucru. Avem o problema cu foarte multe maşini parcate în zonă, proprietari care sunt plecaţi sau nu sunt de găsit sau pur şi simplu nu vor sa le dea la o parte şi atunci ne obstructionează pe noi să executăm aceste lucrari şi automat se prelungeşte şi teremnul de finalizare”, continuă inginerul Grecu.vlcsnap-2015-08-04-18h38m43s171

Maşinile nu pot fi ridicate pentru că serviciile de ridicări maşini au fost declarate neconstiţutionale

„Din păcate, pe sectorul 1 şi 2 nu mai există firme care ridică maşini. Singurul ajutor pe care îl avem este din partea Poliţiei care poate identifica prin numărul de înmatriculare al maşinii proprietarul şi eventual anunţă ca să poată să vină să îşi ridice maşina, dar este singura modalitate prin care se poate da acea maşina la o parte”, a explicat reprezentantul Coni.

Primăria Capitalei a aplicat amenzi

Firma a fost amendată de primărie de 7 ori, în total cu 15.000 de lei, pentru neridicarea la timp a molozului sau alte deficienţe de şantier. Primăria Capitalei este cea care a eliberat autorizaţia de construire.

„Ţinând cont de vechimea reţelei de gaze din numeroase zone ale Municipiului Bucureşti, în dorinţa de a evita avarii cu urmări imprevizibile şi având în vedere faptul că lucrările Distrigaz Sud sunt cofinanţate de Comisia Europeanţ, prin mecanismul fondurilor de coeziune, Municipalitatea a depus toate eforturile pentru autorizarea acestor lucrări astfel încat ele să poata fi executate în perioada vacanţei şcolare, perioada în care traficul rutier este mai redus. Distrigaz Sud Retele SRL, cât şi Coni SRL Ploieşti au obligaţia de a finaliza lucrările şi de a readuce domeniul public la starea iniţială, aceasta incluzand atât refacerea trotuarelor, cât şi a carosabilului”, au declarat reprezentanţii Municipalităţii.

Distrigaz s-a spălat pe mâini

„În luna iunie, în baza autorizaţiei de construcţie emisă de Primaria Capitalei, Distrigaz Sud Reţele a demarat lucrări de modernizare a reţelei de gaze naturale pe mai multe străzi din Bucureşti din sectorarele 1 şi 2, cu scopul de a creşte siguranţa în exploatare a reţelelor de gaze naturale prin înlocuirea conductelor de oţel, neprotejabile catodic, cu conducte din polietilenă. Zonele afectate de lucrari se vor reface de către firmele care au în garanţie tronsoanele respective. De asemenea, în funcţie de situaţia din teren, firmei respective îi revine şi obligaţia de a reface pistele de biciclişti şi marcajele rutiere, acolo unde acestea există“, anunţă într-un comunicat de presă Distrigaz.

Furnizorul de gaze îşi cere scuze

„Ne cerem scuze pentru disconfortul creat şi facem apel la înţelegerea tuturor celor afectaţi de aceste lucrări, locuitori din zonele respective sau persoane aflate în trafic, faţă de neplăcerile care pot apărea în urma unor astfel de intervenţii, însă ele sunt necesare pentru a îmbunătăţi siguranţa în exploatare a reţelei de gaze naturale din Bucureşti şi a asigura continuitatea în alimentarea cu gaze naturale a consumatorilor”

Lista străzilor pe care se fac lucrări de modernizare a reţelei de transport gaze:

Bld. Carol, Ferdinand, Calea Moşilor, Calea Dorobanţi, Aprodul Purice, Beiuş, Căluşei, Cenuşăresei, Energiei, Iancu Căpitanu, Cercului, Gr. Ipătescu, Titu Maiorescu, Oborul Nou, Gheorghe Pop de Băseşti, G-ral Dimitrie Salmen, Dimitrie Onciu, Zece Mese, Vaselor, Ardeleni, Coloniei, Dragoş Vodă, Episcopul Radu, Iancu Marcel, Iernii, Măcelari, Măgaritarelor, G-ral Radovici Alexandru, Suvenir, Despot Vodă, Cosminului, Hagi Stoica Nicolae, ing. Iorceanu Spiridon, Horei, Mătăsari, Olari, Traian, Luncşoara, Monumentului, Precupeţii Vechi, Rovine, T. Arghezi, Filipescu Nicolae, C.A. Rosetti, Maria Rosetti, Jean Louis Calderon, Intr. Armaţului, str. Alexandru Donici, George Enescu, Jules Michelet, Pitar Moş, Pictor Arthur Verona, Corneliu Botez, Dionisie Lupu, intr. Polonă, str. Polonă, Piaţa Spania, Aurel Vlaicu, intr. Dacilor, Dumbrava Roşie, Pictor Ioanid, Ion Movilă, Tache D. Ionescu, Eremia Grigorescu, intr. Sfatului.

Lucrări de aproape 100 de milioane de lei în care şi fonduri europene

Potrivit GDF Suez Energy, valoarea totală estimată a tuturor lucrărilor realizate în perioada 2011-2015 în cadrul proiectului „Modernizarea reţelei de gaze naturale – Creşterea securităţii în exploatare a reţelelor de distribuţie de gaze naturale din Bucureşti prin modernizarea conductelor de oţel neprotejabile catodic” este de peste 97 de milioane de lei din care peste 81 de milioane este asigurată prin fonduri proprii, iar diferenţa de peste 16 milioane de euro din fonduri europene.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

2 thoughts on “Veșnicul șantier din Centrul Capitalei. Firma Coni Ploiești, judecată într-un dosar de evaziune fiscală de 35 de milioane de euro

  1. Adelin

    Dar distractia mai mare in Cluj a fost ca vin pe rind: odata gazul, refac strada.
    apoi o companie de cablu, si refac strada.
    o alta companie de cablu , si apoi refac strada.
    schimba conductele de apa si refac strada.
    sau pun linia de tranvai sau asfalteaza strazile principale nu stiu daca nu au ingropat si cablurile electice sau urmeaza.
    E drept ca gazul apa si cablurile nu a durat citeva luni ci citeva saptamini.

    Nu le pot face pe toate odata? Pentruce sint platiti managerii /sefii / cei care lucreaza la primarie daca nu sa discute cu firmele si sa le faca petoate odata nu pe rind.

    Poate urmeaza, si la Bucuresti, termina una si incepe alta. Asa ca.. sau negociati cu primaria sau.. asta e.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *