Moise Guran

Va cădea Arafat? Păi la câţi oameni a enervat…

Mă cam îngrijorează isteria chioară a opiniei publice după accidentul de la Constanţa, căci ştiu cât de uşor poate fi manipulată o astfel de stare de spirit şi cât de meschine pot fi satisfacţiile ascunse ale celor care o montează.

Ştiu sigur că, la viaţa lui, Raed Arafat a enervat multă lume… De la preşedintele Ţării şi până la diferiţi şefi de spitale, staţii de salvare, salvamontişti şi salvamarişti şi, nu în ultimul rând, şefi de consilii judeţene. Toţi au interacţionat, la un moment dat, mai mult sau mai puţin plăcut cu doctorul Arafat, un om care a pus, cândva, atât de bine la punct un serviciu de urgenţă la Târgu Mureş, încât a ajuns să îl francizeze la nivel naţional, devenind ceea ce este astăzi SMURD-ul, instituţie a statului român.

citește și: Legătura dintre elicopterele SMURD și șpaga de la EADS

Bineînţeles că Arafat i-a enervat. Ideea, în cazul unui astfel de serviciu de urgenţă, este buna coordonare şi disciplina de nivel militar. Bineînţeles că modul în care doctorul Arafat a organizat, concentric, în jurul SMURD-ului toate aceste autorităţi, a enervat oameni obişnuiţi să-şi cheltuiască liniştiţi bugetele, să-şi mai aranjeze şi şpăguţe unii dintre ei, sau, în cazul lui Nicuşor Constantinescu de la Constanţa, să-şi achiziţioneze un aerotaxi pe bani publici, sub pretextul intervenţiilor de urgenţă.

Nu e nici o lună de când Centrul de Investigaţii Media dezvăluia corespondenţa prin care Arafat îi cerea lui Constantinescu să predea elicopterul pentru dotarea şi operarea gratuită în sistemul SMURD, iar Constantinescu refuza, căci autoritatea sa făcuse un contract de 800 000 de euro pentru întreţinerea aparatului care era nou. Tot aceeaşi sursă dezvăluia faptul că elicopterul, ce avea să se prăbuşească pe 15 decembrie, a făcut, într-un an de la achiziţie, 600 de zboruri, dar niciunul în scopuri medicale de urgenţă. Azi DNA-ul investighează această achiziţie a lui Nicuşor şi, fatalitate, înţeleg că ieri elicopterul respectiv era la primul zbor în coordonarea SMURD.

Aşa că, iertaţi-mă că nu sunt de acord cu demiterea lui Raed Arafat. Omul ăsta, criticat acum de toată lumea, chiar are mulţi duşmani, dar şi un mare merit…

SMURDDeparte de a fi perfect, SMURD-ul chiar funcţionează mult mai bine decât oricare altă instituţie a statului român. Mi-ar plăcea să avem o poliţie sau o justiţie atât de performante ca SMURD-ul, mi-ar plăcea ca Fiscul sau orice instituţie subordonată unui consiliu judeţean, oricare, să fie atât de bine organizate.

Iertaţi-mă dacă nu pic în isteria generalizată şi vă spun că o plecare a lui Raed Arafat ar da prilej de mult prea multe ticăloase satisfacţii, de la baroni penali, la şefuţi frustraţi, şi până la jurnalişti care nu văd interesul naţional dincolo de audienţele jurnalelor de azi.

Şi este păcat, căci pretextul acestor răzbunări meschine îl reprezintă patru vieţi pierdute, ale unor oameni de la SMURD.

***

citește și: Legătura dintre elicopterele SMURD și șpaga de la EADS

vitime SMURD Siutghiol

 

sursa: biziday.ro


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

35 thoughts on “Va cădea Arafat? Păi la câţi oameni a enervat…

  1. dan gotcu

    are dreptate Moise Guran. Din pacate in viata asta intalnim multe persoane obsedate de propriul bine si prea putin de binele unei natii , valabil 99% in cazul politicienilor care ar trebui sa ne guverneze

    Reply
    • Gabi

      Eu am o intrebare simpla: Era nevoie de elicopterul Smurd pentru transportul batranei de la Tulcea? Mie mi s-a parut ca nu era chiar asa grav bolnava, era constienta, destul de vioaie. Si atunci imi pun intrebarea: nu cumva se folosesc elicopterele SMURD in mod abuziv, pe bani multi, numai ca sa aiba activitate? Serviciul de urgenta inghite sume enorme de bani si as fi inteles utilitatea elicopterului daca era zapada cat casa, daca bolnava se zbatea intre viata si moarte, dara era chiar o urgenta MAJORA! Asa, nu pot decat sa cred ca doctorul Arafat a preluat apucaturile politicienilor nostri verosi care nu isi vad decat propriul interes.

      Reply
      • Vasile Bouleanu

        Prietene problema este cu totul alta . Nu scopul zborului conteaza. Putea sa fie un caz de viata si de moarte . Intamplarea insa scoate in evidenta ca intregul sistem nu functioneaza nici la nivel de first responders intr-un sat din Wisconsin ! Nu glumesc . Arafat este expirat fiindca indiferent cat de bine intentionat este are dea face cu lantul spabiciuniloir legate de principiul merge si asa.
        Daca lasi cunoaste sfatul meu este sa se retraga si daca chiar vrea sa fie activ sa preia operatiunile dintr-un judet pe care sa le conduca cum a dovedit ca poate.

        Reply
  2. Nelu STIUCA

    Din Raportul MAI rezulta ca pe langa LIPSA DOTARII necesare interventiei, in cazul catastrofei nimeni nu a actionat cu discernamat analizati cronologia faptelor;
    „La ora 22,00, este găsită carlinga elicopterului, la o adâncime de 4,4 metri pe un fund de apă mâlos.” Dupa aproape 2 ore,
    „La ora 23,50, este găsită a treia victimă, pilotul CĂTUNEANU PETRE CORNELIU, la aproximativ 10 metri de carlingă”
    Dupa 5,30 ore
    „La ora 03,30, este găsită cea de-a patra victimă, asistenta HARTON GABRIELA CLAUDIA, prinsă în centură în carlinga epavei.”
    Cu ocazia gasirii carlingii imediat asistenta trebuia degajata(nu dupa 5,30 ore) si in cel mult trei minute trebuia scos si pilotul (nu dupa 2 ore).

    Reply
  3. alinaMP

    Si pe mine m-a enervat Arafat ca a votat cu Victor Ponta si m-am si gandit ca o sa piarda Klaus J cand de partea lui erau Rebengiuc si cu mine si de partea lui VP Gabi Szabo si Arafat, doua figuri asa de populare. Si? Asta e un motiv sa ii vreau capul? Fiecare sustine pe cine vrea. La orice accident in lac, in orice tara, nu ajunge nimeni sa scoata vreun corp in mai putin de 20 de minute, ceea ce la apa inghetata era fatal. E groaznic, si ne usureaza sa dam vina pe cineva, e cel mai la indemana mecanism psihologic pe care il avem. Hai insa sa fim constienti de asta si sa ne controlam. Da, tocmai eram suparata pe Arafat, da, SMURD a avut un accident, ergo, sa il dam afara pe omul care a organizat singurul sistem functional din Romania? Nu. Votez sa stea Arafat si sa dam mai multi bani la sanatate sa nu mai zboare in conditii precare. Moise are dreptate.

    Reply
    • Matei Alexandru

      Nu aveti dreptate. In acest caz Arafat, ca sef al situatiilor de urgenta, trebuia sa cunoasca faptul ca pe acel lac este o salupa de interventia a unei institutii de stat si sa fi facut si regulile pt. interventia eficienta a acesteia in caz de urgenta. Nu pe orice lac poate exista o ambarcatiune de salvare, dar acolo unde exista, si mai e si a statului, nu este acceptabil sa nu o ai in evidenta si sa nu ii fi facut o procedura de interventie in sistem integrat. Apoi, este evident ca a fost incapabil sa gandeasca si sa realizeze proceduri pentru o interventie a elicopterelor de pe Kogalniceani (4-5 min.) si Tuzla (max. 10 min.) care, daca nu erau pregatite cu personal de salvare care sa fie de permanenta, macar puteau arunca plute autogonflabile sau colace de salvare ca sa nu se duca oamenii la fund pana veneau barcile. Plus ca Arafat nu e capabil sa integreze si sa coordoneze resursele civile particulare, cum ar fi in cazul de fata ambarcatiunile celor care stau pe marginea lacului si sunt o puzderie chiar daca sunt garatate marea lor majoritate in acesta perioada. Sa fie clar, doi oameni puteau fi salvati daca se intervenea altfel. Nu mai repede, ci altfel. Adica intr-un mod pe care nici macar nu l-au imaginat. In acest caz metoda lor de interventie, indiferent cat de bine ar fi fost executata, este ineficienta fiindca nu puteau ajunge in timp util. Asta arata ca Arafat si-a atins limitele. Este foarte posibil sa nu gasim o solutie mai buna, dar trebuie sa recunoastem deschis ca omul a fost in mod clar depasit in acest caz.

      Reply
      • db

        Arafat (!) nu trebuia sa stie nimic despre salupa de interventie (!) pentru ca nu e treaba lui! Autoritatile locale trebuie sa indice care sunt resursele pe care le pot pune la dispozitie in astfel de cazuri, nu Arafat. Pe de alta parte, salupa era acolo, pe lac, dintr-o neindeplinire de procedura – in afara sezonului trebuia sa fie pe doc, in conservare pana la sezonul viitor. Nu avea alocat pilot de serviciu si nu putea fi operata instantaneu si asta nu e vina lui Arafat. Guran are dreptate.

        Reply
    • Mihaela

      Daca singurul sistem functional din Romania-SMURD-ul_-a functionat asa, atunci Romania e pe duca.Iar despre finantarea medicinii, mai bine v-ati interesa care este partea urgentelor din acest buget, care sunt salariile celor care lucreaza acolo( chiar si a celor din sectiile CPU ale spitalelor care iau temperatura, tensiunea, si apoi trimit pacientul la doctor), cate cazuri rezolva pe an si cu ce costuri. Poate depasim lozincile si facem chiar o cercetare serioasa. Si da, d-l Arafat ar trebui sa-si dea demisia. Si chiar nu ma astept sa publicati acest comentariu

      Reply
    • Matei Alexandru

      raspuns repostat:
      Nu aveti dreptate. In acest caz Arafat, ca sef al situatiilor de urgenta, trebuia sa cunoasca faptul ca pe acel lac este o salupa de interventia a unei institutii de stat si sa fi facut si regulile pt. interventia eficienta a acesteia in caz de urgenta. Nu pe orice lac poate exista o ambarcatiune de salvare, dar acolo unde exista, si mai e si a statului, nu este acceptabil sa nu o ai in evidenta si sa nu ii fi facut o procedura de interventie in sistem integrat. Apoi, este evident ca a fost incapabil sa gandeasca si sa realizeze proceduri pentru o interventie a elicopterelor de pe Kogalniceani (4-5 min.) si Tuzla (max. 10 min.) care, daca nu erau pregatite cu personal de salvare care sa fie de permanenta, macar puteau arunca plute autogonflabile sau colace de salvare ca sa nu se duca oamenii la fund pana veneau barcile. Plus ca Arafat nu e capabil sa integreze si sa coordoneze resursele civile particulare, cum ar fi in cazul de fata ambarcatiunile celor care stau pe marginea lacului si sunt o puzderie chiar daca sunt garatate marea lor majoritate in acesta perioada. Sa fie clar, doi oameni puteau fi salvati daca se intervenea altfel. Nu mai repede, ci altfel. Adica intr-un mod pe care nici macar nu l-au imaginat. In acest caz metoda lor de interventie, indiferent cat de bine ar fi fost executata, este ineficienta fiindca nu puteau ajunge in timp util. Asta arata ca Arafat si-a atins limitele. Este foarte posibil sa nu gasim o solutie mai buna, dar trebuie sa recunoastem deschis ca omul a fost in mod clar depasit in acest caz.

      Reply
  4. Radu Andrei

    In ce tare nu si-ar fi dat demisia un om ca el ? In toate !!! Numai in Romania nu…ca de’ ! onoarea…e neologism aici ! Doua accidente aviatice !!! Onoare ? 0 barat….

    Reply
  5. Bogdan

    In ce tara traim, sigur pica Arafat voi chiar nu intelegeti ca in tara asta nimic nu trebuie sa functioneze bine, sau vorba lui Puya tot ce este bun trebuie sa dispara. Halal!

    Reply
  6. bogdan

    Da va cadea. pana maine Arafat e istorie in fruntea Smurd.
    Sunt prea multe greseli, prostii facute. Din pacate cu repetitie. Nu s-a invatat nimic din accidentul din Apuseni.
    Cand te gandesti numai la cei 200 de angajati ISU Dobrogea care au dat shpaga la angajare si spui totul!

    Reply
  7. Matei Alexandru

    Este o minciuna ca elicopterul CJ Constanta este operat gratuit de catre MI. Este gratuit pt. CJ, in sensul ca nu aceasta autoritate suporta costurile de exploatare, ci MI-ul. Stiti dvs. cat costa exploatarea elicopterului la MI?!
    Arafat a facut lucruri exceptionale, dincolo de ceea ce sistemul administrativ romanesc ar fi fost capabil, insa si-a atins limitele. Arafat incepe sa nu mai accepte ca si el poate gresi si a inceput, in cel mai pur stil romanesc sa caute oricefel de justificari pentru a-si acoperi erorile si chiar sa minta cu nerusinare. Nu poate accepta un sistem integrat de tip retea. Nu vrea decat unul cu subordonare exclusiv ierarhica si directa. Adica vrea ca toate fortele sa fie in structura sa administrativa si nu vrea sa accepte solutii de colaborare in situatii de urgenta, fiindca il depaseste conceptual. De aceea a preluat operarea elicopterului de la CJ la MI si nu a acceptat o cooperare operationala. Si nu este singurul caz. Din aceasta mentalitate rezulta inlaturarea multor resurse civile si chiar institutionale care pot fi folosite in situatii de urgenta.
    Nu poate o singura institutie sa fie capabila sa asigure toate resursele necesare pentru orice tip de situatie de urgenta, in orice colt al tarii. Nici un stat nu este capabil sa aigure resurse pentru orice situatie. De aceea singurul sistem eficient este cel in care toate tipurile de resurse, inclusiv cele civile si particulare, sa fie integrate intr-un sistem flexibil care sa poate fi activat eficient in functie de situatia concreta. Spre exemplu, in cazul Apuseni trebuiau alarmate imediat si toate localitatile din zona si toate structurile institutionale si particulare, pentru a face o cautare clasica in paralel cu ceea ce au facut oricum autoritatile. Iar acest tip de actiune trebuie organizat si instruit permanent. In cazul de la Mamaia este clar ca a existat o resursa foarte importanta neutilizata – salupa Jupiter, precum si elicopterele de la Tuzla si Kogalniceanu care nici macar nu au fost luate in calcul sa intervina. In acest caz interventia utila este de max. 15 min. ceea ce nu se putea realiza prin modalitatea la care a apelat ISU, respectiv cu deplasarea fortelor de la baza lor, chiar daca ar fi actionat perfect. In plus, lacul este plin de vile cu oameni care au diverse ambarcatiuni. Daca ar fi existat un mijloc de alarmare a lor, pus la punct din timp, sigur ar fi fost cineva care ar fi reusit sa intervina eficient. Omul ala care striga dupa ajutor si care spunea ca nu mai rezista, daca i se arunca macar un colac de salvare dintr-un elicopter, nu spun de o pluta autogonflabila sau de un salvator, ar fi fost astazi salvat fiindca ar mai fi rezistat 10-15 min. fara sa se duca la fund, pana au ajuns primele barci. Intelegeti ca la Tuzla sunt elicoptere care fac de mai multe ori pe zi transfer de personal de pe platformele marine si care puteau sa ajunga imediat deasupra lacului, fiind si echipate pentru zbor deasupra apei. Cred ca puteau chiar ateriza pe apa. Dar aia de la Tuzla sunt oameni rai!
    Este adevarat si faptul ca schimbarea lui Arafat, care intr-un stat normal ar fi obligatorie, la noi risca cel mai probabil sa ne duca intr-o situatie mult mai proasta.

    Reply
    • Ioan

      Excelent comentariu si la obiect.Felicitari domnule Matei! Si inca nu cunoasteti date despre modul de functionare defectuos al serviciului UPU din spitale ! Cu stima dr Ioan Petrescu

      Reply
    • daniel

      Vorbesti de sistem integrat, flexibil intr-o tara in care civili, particulari stau si se uita la pompieri cum muncesc sa le salveze lor casele, bunurile si chiar vietile. Toti vreti capul unui om care de zeci de ani a dovedit prin faptele sale ca merita acel loc iar acum cand a gresit o data (daca intradevar e greseala lui) gata nu mai este bun trebuie indepartat. Toti suntem oameni si cu totii gresim mai devreme sau mai tarziu. In orice tara civilizata in cazul unor astfel de accidente, in ancheta ce urmeaza, cele mai importante lucruri urmarite sunt cauza si masurile ce se impun a fi luate pe viitor pentru a nu se repeta astfel de evenimente. Demiterile sau demisiile sunt mai mult o problema de PR care, in Romania, constituie, din pacate, si solutia pentru prevenirea acestor evenimente pe viitor.

      Reply
  8. George Petrineanu

    @Radu Andrei
    „In ce tare nu si-ar fi dat demisia un om ca el ? ”

    În Suedia. În cazuri de accidente similare demisiile și sancțiunile sînt ultimul lucru de care se vorbește.
    Rezolvarea problemelor prin demiteri, chemarea miniștrilor la TV și ordonanțe de urgență e naivitate românească, „să răspundă cineva!”.

    Salvare la prăbușirea unui helicopter în apă??? Vinovați înainte de publicarea raportului comisiei???

    P.S. Accidentul din Apuseni.
    Cu orice smart mobil cu internet în condiții de acoperire gsm în 30 de secunde îți trimiți poziția cu precizie de 5 metri pe google maps la zeci de cunoștințe dintr-o dată. Încercați!

    Dacă însă în trebuie loc însă să-trimiți coordonatele geografice, apar riscuri de eroare considerabile din cauza multitudinii de formate numerice și a emoției celor implicați.
    Încercați!

    Reply
  9. boby

    Oamenii intregi la cap nu-i pot gasi nici o vina lui Arafat! Fara el, se va probusi tot sistemul creat cu atata truda si de fapt singurul succes al ultumilor 25 de ani!

    Reply
  10. Parvan Cristian

    Tragedia de a muri 4 oameni este una reala si impresioneaza
    Trebuie facute imbunatatiri/ perfectionari la SMURD.NU putem avea un elicopter de rezerva, cu motoarele pornite pentru fiecare elicopter plecat in misiune si nici cate o barca cu motor pe fiecare intindere de apa din Romania
    Vara, la mare, cu salvamarii la post, cu sute de persoane pe mal unele persoane se ineaca
    Sa fim rationali, sa imbunatatim ce avem si sa mai reducem din ….”mania revolutionara” a condamnarilor care nici nu cred ca atrag indignarea( audienta!!!!) urmarita

    Reply
    • Matei Alexandru

      Asa este, nu putem sa acoperim orice risc, oriunde in tara. Numai ca in acest caz au existat resurse care puteau avea o eficienta reala si care nu au fost utilizate. Si asta e inacceptabil.

      Reply
  11. Marin

    …Am ascultat pe un pilot cu multa experienta Smurd explicand diferenta intre Smurd si avioanele obisnuite. Cel obisnuite pot renunta la zbor daca nu sunt conditii favorabile, Smurd nu, risca pt. ca sa salveze. A povestit cateva situatii cand a trebuit sa plece pe ceata ca sa salveze vreun copil, sau femeie trebuind sa nasca…si nu se putea ateriza pe zapada inalta…sau la inundatii…..In asemenea situatii, nu se mai poate pune problema de risc al elicopterului.

    Reply
  12. Dumitru

    Cu ani în urmă mă aflam într-un post de conducere la o asociație și participam la acele ședințe unde ARAFAT se zbătea să formeze SMURD și să pună de acord printr-o ordonanță toate instituțiile statului pentru salvarea celor accidentați. Am văzut reticența, împotrivirea majorității reprezentanților instituțiilor care prin crearea SMURD își vedeau pierdute posturile de conducere. Și totuși după mulți ani de zbatere, ARAFAT a reușit. Nu el trebuie blamat, ci toți ceilalți care nu intervin la timp și nu au grijă ca mijloacele de intervenție să fie bune de lucru imediat. Să auzim și de bine, domnule GURAN!

    Reply
  13. didi

    da-mi voie sa nu fiu de acord cu tine: arafat nu e vinovat pentru crearea smurd, nici pentru luarea elicopterului de la cj constanta la smurd, ci pentru slaba interventie in situatie de criza si pentru lipsa de coordonare intre institutii. daca 4 oameni erau in apa si strigau dupa ajutor si tu stai cu ambulantele la mal ca nu ai barca sa te duci sa ii scoti din apa, crede-ma ca trebuie sa iti dai demisia si sa raspunzi penal (arafat, seful isu constanta, seful smurd constanta etc). nu e posibil ca un pescar!!!!! care nu e platit de stat sa iti aduca victimele la mal…
    e aceeasi chestie ca si in cazul apuseni cand pilotul era vinovat ca nu le dadea celor de la romatsa coordonatele exacte si celor de la isu coordonatele in zecimale, cum aveau ei pe gps… nu e posibil ca 2 padurari sa aduca victimele in spate, cand tu la isu ai elicoptere, avioane, vehicule de teren, gps, sateliti si ce mama dracu mai platim ca prostii…

    Reply
  14. Diana Lucia Zotescu

    Ma dezgusta modul superfiicial de a judeca a multora dintre comentatori. Dr. Raed Arafat este un model de profesionalism, eficienta si simt de raspundere. Sa nu uuitam insa ca aceste calitati evidente pe are le are se izbesc de invidia, ineficienta, venalitatea si lipsa de raspundere ale atator altora (mari ‘rrromani’, nu-i asa?) cu care acest splendid doctor si organizator care este Raed Arafat e silit in virtutea functiei sa colaboreze.

    Haideti, frati ‘rrromani’, rastigniti-l pe Arafat, ca prea mult si indelung v-a stat in gat prezenta lui, fortandu-va astfel sa va confruntati cu propria voastra micime de caracter, si aratandu-va ca el, Arafat, e MAI ROMAN decat puteti voi fi in nemernica voastra existenta !

    Reply
  15. Ioan

    Draga Moise,
    In general analiza facuta este corecta cu cateva precizari
    -isteria chioara sau nu pe care o remarci foarte bine nu este a opiniei publice ci a presei care ,ca de obicei,agita spiritele sub „acoperirea „ca doreste o informare corecta a populatiei sau rezolvarea problemei(de fapt doar subiecte care fac rating)
    -dr Arafat are cel mai mare merit in creearea unui serviciu de urgenta la nivel national si doresc sa va spun ca merita din plin toate felicitarile (desi creearea unui asemenea serviciu de catre un strain de Romania reprezinta o palma data sistemului medical romanesc,dupa parerea mea ,care ar fi trebuit sa se gandeasca la asa ceva in primul rand si nu sa astepte ca altcineva sa o faca);macar si pentru acest lucru dr Arafat a dovedit ca este mult mai roman decat confratii nostri!
    -cu siguranta un asemenea serviciu complex nu poate fi administrat de o singura institutie si el trebuie integrat intr-o retea de institutii care sa fie capabila sa asigure toate resursele si mijloacele necesare rezolvarii unei situatii de urgenta complexe,o singura institutie nu poate nicaieri in lume sa rezolve probleme de acest gen( in acest sens apreciez foarte mult comentariul dlui Matei Alexandru)
    – este evident ca un si om cu foarte bune intentii care a creat ceva ,dupa un anume timp ,cand sistemul creat de el se dezvolta,accepta foarte greu sa se intergreze si subordoneze unor alte structuri si nu stiu daca nu cumva are si dreptate vazand cum se”misca „lucrurile la noi ,existand un mare risc ca ceea ce a creat sa fie distrus de niste incompetenti politruci sub a caror conducere poate ajunge foarte usor!Nu stiu daca este depasit conceptual de sistemul care se dezvolta prea rapid ,dar asa pare ,cel putin in structurile UPU din spitale ,unde se consuma fonduri cu nemiluita si nu intotdeauna justificat (incepand cu plata personalului si terminand cu multitudinea investigatiilor) ;o analiza mai atenta ar demonstra faptul paradoxal ca,de cand este functional serviciul UPU ,costurile explorarilor sant mult mai mari,bolnavii asteapta cu orele in acest serviciu fiind rezolvati partial si foarte greu,calitatea actului medical este mai proasta,etc
    -mi se pare o prostie alimentata permanent de presa ca inaintea unei cecetari facute de profesionisti nu de prompteristi si de tot felul de „parerologi” care mai de care mai docti, sa demisioneze cineva,oricine(poate in alte tari unde institutiile functioneaza ,da) pentru ca acest lucru nu rezolva problema!
    – la fel de inoportune mi se par si toate interviurile solicitate de presa in momentele diferitelor evenimente in care cei care ar trebui sa se ocupe de rezolvarea problemei sant tot timpul batuti la cap sa explice si sa dea interviuri in loc sa-si faca treaba(de altfel este recunoscut faptul ca asa-zisele surse ziaristice din institutiile statului,dau tot felul de informatii contra cost ,care,cosmetizate bine dau stiri de senzatie,adevarul contand mai putin);presa poate ajuta evident tragand un semnal de alarma nu isterizand populatia pentru 2-3 zile si apoi lasand lucrurile balta pentru ca,nu-i asa urmeaza alt eveniment care face rating!
    – in ceea ce priveste privatizarea unui serviciu de urgenta cei care bat campii in aceasta problema habar nu au despre ce vorbesc si ce implica acest lucru,ce mobilizare de resrse e necesara si ce conexiuni trebuiesc facute cu toate institutiile statului pentru ca acest tip de servicii sa si functioneze eficient
    – si nu in ultimul rand,orice s-ar spune ,coordonarea trebuie sa aiba caracter disciplinat de tip militar nu sa fie la indemana unor civili care se scobesc in dinti pana sa gaseasca o cheie !

    Reply
  16. Matei Alexandru

    Ca sa fie mai clar pentru cei care nu inteleg ce inseamna sa mobilizezi toate resursele. Sa ne inchipuim ca suntem in razboi pe teritoriul national. Se mai pune problema ca aia e barca mea sau masina mea, sau macaraua mea? Nu, toate trebuie sa contribuie la efortul de aparare, dar trebuie sa le organizeze cineva. Interventiile haotice sau intamplatoare nu sunt intotdeauna eficiente. Sunt situatii in care nu poti bloca resurse institutionale pe tot teritoriu tarii si pentru toate tipurile de situatii neprevazute. Dar organizarea celor existente, institutionale si private, este obligatorie. Asta inseamna, in principal, evidenta resurselor si instructaj pentru astfel de cazuri.

    Reply
  17. Romeo

    Nu sunt de acord cu schimbarea lui Arafat .El ar putea fi doar ultimul dintr-o lista de mii si mi de corupti, hoti si alti tradatori. Eu daca as avea putere as aduce fetita de 7 ani care a ramas acum si fara mama saracuta (tatal il pierduse mai de mult) la tribuna parlamentului si ias arata locul si persoanele de unde timp de 25 de ani au plecat toate si numai, nenorociri pentru poporul roman. Pentru ce s-a intamplat rau in misiunile de salvare a tuturor accidentelor aviatice de vina este SISTEMUL. Trebuie schimbat sistemul(unul care sa functioneze) ca alti copii sa aiba o sansa in plus sa nu-si piarda parintii in conditii de supravietuire in urma unui incident.

    Reply
  18. LeHHeL

    Am citit mai sus ca a votat cu Ponta etc etc.
    Pai personal am votat cu Iohannis si il urasc pe Ponta, DAR nu m-am putut supara pe Arafat ca a votat cu Ponta. A fost alegerea lui si o respect.
    Pe de alta parte, haideti la Mures si vedeti cum functioneaza SMURD. Stiu ca nu e deja aici Arafat de multa vreme, dar dupa cate stiu eu, acest om a facut multe pentru SMURD Mures si dupa pentru SMURD Romania (chiar daca a dat fail cu unele, sistemul etc nu i-a permis).
    Stiati ca la SMURD Mures este scris pe perete ca sa NU se dea bani sau alte foloase la personal? In 3 limbi sa fie sigur inteles. Oamenii la SMURD merg ca sunt fortati sa mearga, au bolnav, au pe cineva drag pe pat, nu au timp si chef sa ofere bani pe ascuns doctorilor sau asistentelor, etc.
    Asa era si cand era Arafat la Mures. La SMURD (care era separat de spital, doar in aceeasi curte) nu se acceptau bani sau alte cadouri.
    Cred ca am spus suficient despre acest om ca sa merite tot respectul meu, chiar cu greselile pe care le-a facut de cand a ajuns la Bucuresti.

    Reply
  19. mircea

    Demisia lui Arafat pentru ca s-a produs un accident de elicopter ar fi intocmai ca demisia ministrului transporturilor pentru ca se intampla accidente de autovehicole pe sosele! Este absurd. Ancheta accidentului va decide daca si cine este de vina si atunci se va putea vorbi si despre demisii.

    Reply
  20. Mihaela Lese

    UPU-SMURD reprezinta o gaura neagra in fondurile sistemului sanitar din Romania. De exemplu, elicopterele se ridica in aer si la solicitarea apartinatorilor bolnavilor. Uneori, vin la acelasi caz si elicopterul si avionul, si nu se decid care sa transporte pacientul. Acesta este doar un exemplu.
    Serviciile de urgenta sunt supra-aglomerate pentru ca pacientii sunt trimisi la analize in mod excesiv, medicii de garda sunt chemati la consulturi care ar trebui sa se faca in mod normal in pliclinica, iar pacientii care li se pare ca nu sunt complet investigati devin revedicativi si uneori violenti pentru ca sunt obisnuiti cu populismul promovat de SMURD.

    Reply
    • Tempor

      Ca sa inteleg, dvs. considerati ca un pacient adus de urgenta la un spital (adus pentru ca este intr-o stare critica), trebuie plimbat cu caruciorul pana la policlinica sau pe la nu stiu ce etaj unde se afla medicul de garda!?
      Si asa la UPU oamenii stau disperati, pe langa faptul ca sunt indurerati si cu sanatatea grav afectat, ca sa astepte sa coboare vreun doctor de specialitate (si aici, dupa cum ti-e norocu’, cati doctori buni mai sunt, in ce localitate esti…) ca sa dea un verdict.
      La cate persoane a „saltat” DNA-ul la scoala de asistenti medicali din Resita, si inca pe ce motive bine intemeiate, pun la indoiala profesionalismul a multora. Chiar si bine pregatiti tot trebuie cel putin un an de practica alaturi de un personal cu minim 5 ani experienta, nu aruncati singuri direct in linia intai.
      In ziua de azi totul este o afacere, sa „pice” ceva in buzunare din invatamant, medicina …
      Nu vreau sa jignesc pe cei care se implica cu adevarat in profesia lor spre binele altora, toata stima pentru acestia, dar sunt multi care au doar interesul lor, deseori neavand nici cunostiintele elementare de bun simt.

      Reply
      • Mihaela

        Poate ar trebui facuta o verificare la UPU si CPU care se gasesc in toate spitalele care sa analizeze
        -numar de pacienti( astia sunt toti pacientii care se prezinta la spital)
        -gravitatea cazurilor
        -diagnostic de primire
        -diagnosticul final
        -concordanta celor 2 diagnostice
        -costul final per pacient
        O sa avem mari surprize
        Iar ce spunea d-na Mihaela lese mai sus nu se referea la pacientul venit pe targa ci la cei care au guturai si in loc sa se duca la policlinica vin la UPU.Li se face o tarla de analize si investigatii ca asa e protocolul. Uneori pacientul nu are nici un fel de asigurare. Caz real in spital de urgenta: pacienta venita la UPU pentru arsura solara pe frunte. I s-a dat sa faca radiografie de craniu fata si profil. Ca asa zice protocolul. Alt spital de urgenta unde de la upu se trimit la tomograf o multime de pacienti cu diagnostic:suspiciune anevrism disecant de aorta. Intr-o noapte, medicul de la tomograf ,exasperat a scris ca rezultat: ca de obicei, pacientul nu are anevrim disecant. Si exemplele pot continua la nesfarsit,
        Iar in alta ordine de idei, e foarte interesant sa se vada cat costa preluarea unui accidentat de catre SMURD, cu imobilizare de fracturi, oprire sangerare cu garou si pus perfuzie + transportul la spital si cat costa mai apoi pacientul( adica cat plateste CNAS) pentru toate operatiile si tratamentele ulterioare plus spitalizare.

        Reply
  21. doina

    Nici eu nu sunt de acord,sa-si dea demisia Arafat ,ce a fcaut el pt tara asta nici un roman nu a facut,si cineva zicea ca daca demisioneaza se duce naibii tot ce sa muncit in 25 de ani cu atata truda si sacrificii,amintiti-va ce a facut cu ranitii din Muntenegru,nu stiu cine ar fi putut pune la punct un transport al ranitilor atat de complex,asa ca hai sa fim seriosi si sa-i recunoastem meritele,dupa accidentul din Muntenegru am inteles ca este solicitat si in alte tari europene sa puna la punct acest sistem,asa ca o sa-l pierdem daca mai fac multi pe desteptii.

    Reply
  22. Neopetre

    Concediem managerul general al fabricii bmw pentru ca au avut loc doua accidente cu masinile produse de aceasta?
    FOARTE INTELIGENT…
    Mentalitate de om de turma, manipulat, fara gandire proprie.

    Voi n loc sa umpleti internetul cu idei mai bune, degenerati in discutii copilaresti.

    Noapte buna oilor placide….pacat ca nu si lucide. (cei intelepti stiu la cine ma refer)
    Cu stima.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *