Bianca Borcea

Află ce discută senatorii din Comisia pentru învățământ pe 8 iunie

Pe 8 iunie 2022, Comisia pentru învățământ din Senat se întrunește în ședință pentru a dezbate o inițiativă legislativă care vizează asigurarea calității și dezvoltarea învăţământului profesional în sistem dual, și un raport privind comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor cu titlul: Un deceniu digital pentru copii și tineri: noua strategie europeană „Un internet mai bun pentru copii” (BIK+). 

În dimineața publicării ordinii de zi erau publicate trei proiecte de lege, ulterior în după-amiaza zilei unul dintre ele a fost eliminat. Cel scos de pe ordinea de zi este Ordonanța de Urgență nr. 50 din 2021 cu privire la decontarea transportului elevilor. Nu este prima data când Ordonanța este adăugată pe ordinea de zi și ulterior eliminată, în ciuda eforturilor și presiunilor depuse de asociațiile de elevi de votare a Ordonanței. 

Modificări în învățământul profesional dual

Prima pe ordinea de zi este L354/2022 pentru modificarea Legii nr. 335/2007 a camerelor de comerț din România. Printre inițiatori se regăsesc Cionoiu Nicuşor, Mirea Siminica și Toma Ilie din partea grupului parlamentar PSD, Antal István-Loránt și Nagy Szabolcs din partea grupului parlamentar UDMR. 

Proiectul își propune să aducă modificări în atribuțiile Camerei de Comerţ şi Industrie a României în scopul dezvoltării şi asigurării calităţii învăţământului profesional în sistem dual. În acest sens, Camera va oferi: 

  • consilierea companiilor cu privire la sistemul de învăţământ în sistem dual, inclusiv referitor la oferta existentă pe piaţa muncii;
  • pregătirea, evaluarea şi certificarea tutorilor din cadrul companiilor;
  • înregistrarea contractelor de parteneriat pentru formarea profesională a elevilor prin învăţământul dual; 
  •  monitorizarea instruirii şi participarea la evaluările elevilor.

Învățământul dual este o formă a învățământului profesional și este organizat la cererea operatorilor economici interesați. Are o durată de 3 ani și are o pondere semnificativă a pregătirii practice derulate la operatorul economic. În anul 2020, din cauza pandemiei, mulți dintre agenții economici nu au mai putut investi în învățământul în sistem dual, iar o mare parte dintre elevii înscriși la cursuri sunt predispuși abandonului școlar. 

Prin intermediul proiectului de lege propus de parlamentari Camera de Comerţ şi Industrie a României ar trebui să îi informeze pe agenții economici cu privire la beneficiile investiției în sistemul dual, să verifice efectuarea stagiilor de practică de către elevi și obiectivitatea evaluării, putând astfel să crească numărul de elevi înscriși la cursuri și să scadă rata abandonului școlar în sistem dual. 

În prezent, această propunere legislativă a primit aviz pozitiv de la Consiliul Legislativ și aviz negativ de la Consiliul Economic și Social susținând că unele dintre reglementările aduse ar încălca drepturile și libertățile societăților și a reprezentanților acestora. 

Un deceniu digital pentru copii și tineri: noua strategie europeană „Un internet mai bun pentru copii” (BIK+) 

În urmă cu câteva luni Comisia Europeană a adoptat strategia europeană pentru un internet mai bun pentru copii cu scopul de a se asigura că fiecare copil este protejat în mediul online și de a oferi servicii digitale îmbunătățite pentru fiecare vârstă. Strategia actuală se bazează pe una mai veche, adoptată în 2012, ,,Un internet mai bun pentru copii”.

Joi, 2 iunie 2022, parlamentarii din camera deputaților au avut o sesiune de studiu pe baza comunicării Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor – Un deceniu digital pentru copii și tineri: Noua strategie europeană „Un internet mai bun pentru copii” (BIK+). Săptămâna aceasta senatorii din Comisia pentru învățământ vor dezbate raportul ,,COM (2022) 212 final” în cadrul ședinței de miercuri. 


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

One thought on “Află ce discută senatorii din Comisia pentru învățământ pe 8 iunie

  1. SOCRATE

    SISTEMUL DE INVATAMINT se afla in cadere libera si incurajeaza analfabetismul precum si distribuirea contracost ilegala de diplome de liicenta si doctorat dar si certificate de studii de toate tipurile, impostorilor si cretinilor care pe baza lor pot inclusiv sa predea “prostologia” in institutiile de invatamint, inclusiv cel superior sau datorita sistemului politic clientelar sa ajunga in functii de decizie publica unde, din lipsa de potential stiintific, genereaza contraperformanta si implicit regres pentru viitorul natiunii romane. Aceste fenomene conduc in mod dramatic la dezvoltarea imposturii in Romania, cu toate consecintele sale nefaste “impostura si diletantismul genereaza coruptie si invers”.
    Slaba calitate a invatamintului romanesc nu poate fi sesizata si remediata de politicieni sau guvernanti deoarece majoritatea copiilor acestora invata si studiaza inca de la varste fragede in strainatate, cei mai multi cu finantare indirecta din banii publici. Cei care isi dau copii de mici la studii in afara tarii ori au familia stabilita in strinatate nu pot invoca motive serioase credibile pentru a face politica in Romania. Obiectivul lor de baza este sa-si umfle conturile cu bani furati din societatea romaneasca.
    Actiunile aventuroase, infantilice si iresponsabile intreprinse IN DOMENIILE INVATAMINTULUI SI SANATATII in perioada postcomunista (care au vizat doar estorcarea pe variate cai a banului public) de catre diverse grupuri mafiote au ca rezultat pe termen lung, condamnarea viitorului natiunii la incultura, lipsa de vigoare si regres economico-social.
    Institutiile statului sunt neperformante datorita dominarii lor de catre impostori submediocritati (cei valorosi ori specialisti adevarati, unii din motive de umilire altii din lacomie au trecut de partea celor care dauneaza interesului societatii ori s-au oferit cu orice risc sa slujeasca criminalitatii) sau clanuri constituite pe baza diverselor principii neortodoxe. In majoritatea situatiilor acestea functioneaza dupa cum le dicteaza interesele nelegitime , mai ales in cazul celor cu atributii de reglementare si de aplicare a legii care au inventat “FURTUL LEGAL”. Aceste anomalii sau aberatii dovedesc ca Romania ar fi tara fara rost ori ca n-ar avea nici un orizont pentru viitor. Mecanismele generate de institutiile “hibrid” (comunisto-capitaliste) ale statului experimentate de majoritatea romanilor le-au produs acestora mari deziluzii si grave dezamagiri, umilinta si dispret. Esecurile Romaniei, reflectate in lipsa de reactie si subrezenia institutiilor sale fundamentale ce mimeaza democratia au generat inclusiv atitudini de respingere, fata de integrarea definitiva, din partea unor conducatori ai statelor membre ale U.E.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *