Constantin-Alexandru Manda

Consiliul consultativ al MEN a avut prima întâlnire. Tu ce ai vrea să schimbi la viitoarea lege a educației?

Ministerul Educației Naționale a anunțat prin intermediul unui comunicat de presă faptul că ieri a avut loc prima întrunire a Consiliului consultativ însărcinat cu elaborarea noii legi a educației. În comunicatul transmis, MEN afirmă că acest moment „marchează inițierea unui amplu proces de revizuire a politicilor și a legislației în domeniul educației și formării profesionale pentru următorii 30 de ani.”. Reamintim faptul că din acest consiliu fac parte mai mulți experți externi și naționali, printre care: Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române; Radu Gologan, președintele Societății Române de Matematică; academicienii Eugen Simion și Răzvan Theodorescu, fostul viceprim-ministru Vasile Dîncu ș.a. De asemenea, cu statutul de invitați permanenți participă la întruniri și reprezentanții partenerilor sociali și cei ai beneficiarilor.

Solicităm Ministerului Educației și membrilor Consiliului consultativ ca în discuțiile care vor urma, precum și în materialele elaborate, să primeze interesul și nevoile beneficiarilor actului de educație, elevii și studenții! Totodată, suntem de părere că noua lege a educației trebuie să fie rezultatul unui consens între societate și mediul politic, astfel încât să ofere predictibilitate celor implicați în actul de educație. Modificarea legii de fiecare dată când se schimbă partidul de guvernământ nu face decât să bulverseze sistemul și este o piedică în fața obținerii unui învățământ de calitate.

La finalul lunii iunie, Societatea Academică din România a solicitat oficial ministerului să participe la lucrările consiliului, care, conform comunicatului MEN din data de 20 iunie, este deschis specialiștilor și experților în educație. Reiterăm astfel dorința noastră de a ne implica activ în acest proces de reașezare a cadrului de funcționare a învățământului românesc, având în vedere vasta expertiză avută în problematici privind mediul universitar, mediul preuniversitar, dar și cercetarea.

Părerea membrilor comunității noastre contează, așa că echipa Școli curate lansează o dezbatere despre cum ar trebui să arate sistemul de învățământ și te invită să devii parte a comunității care promovează transparența și buna guvernanță a școlilor din România.

Răspunde în secțiunea de comentarii la întrebarea „Ce ai dori să schimbi la viitoarea lege a educației?” sau trimite-ne punctul tău de vedere pe adresa [email protected]. Sugestiile tale vor ajunge pe masa discuțiilor și pot schimba ceva în școala românească, așa că nu mai sta pe gânduri!


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

6 thoughts on “Consiliul consultativ al MEN a avut prima întâlnire. Tu ce ai vrea să schimbi la viitoarea lege a educației?

  1. A follower

    1. sa scoatem 6% din PIB din lege daca nu suntem in stare sa il respectam
    2. descentralizarea completa a invatamantului – deci desfiintarea isj-urilor sau transformarea lor in centre de mentorat
    3. regandirea mecanismului de finantare (fonduri suplimentare pentru comunitatile dezavantajate pe langa finantarea per elev si majorarea cuantumului pentru bunuri si servicii. Bagam ca pondere prea mult in salarii si prea putin in baza materiala si in cele necesare la clasa)
    4. Doctoratele la vedere, publicate online – deci obligatie baza de date;
    5. rectorii sa nu mai fie membri de partid cu functie de conducere (adaugare incompatibilitate)

    asta asa, ca de start!

    Reply
  2. Nuta Raluca

    Programa scolara mult prea incarcata, stilul de predare mult prea invechit si neadaptat nevoilor noilor generatii

    Reply
  3. Andrei

    Respectarea alocării bugetare-minimum 6% din PIB (cum s-a putut la Mapn trebuie să se reușească și la invatamant)
    Reducerea nr maxim de elevi pe clasa-25 sau 20 chiar, ar fi ideal 20-s-ar rezolva problema stresanta a restrangerilor de activitate și mai ales ar spori calitatea actului didactic/nivelul de pregătire al elevilor
    Creșterea calități învățământului rural-sporuri pt profesori, burse /ajutoare pt elevii nevoiași, burse consistente pt cei care continua în învățământul. liceal/profesional, consiliere speciala acordata părinților săraci,implicarea admin locale în proces
    Redefinirea performantei în evaluarea cadrelor didactice – mutarea interesului dinspre olimpiade/concursuri inspre incluziune /integrare /ridicarea nivelului elevilor subperformanti
    Finanțarea accelerata a infrastructurii-sali de sport, biblioteci, săli multimedia, laboratoare, dotări
    Scoaterea unor discipline inutile din curriculum-educatia antreprenoriala, cultura civică. Avem deja istorie economie filosofie sociologie psihologie.
    Incurajarea interdisciplinaritatii, a dialogului între discipline-f important pt coerenta învățării și pt dezvoltarea personalității
    Descurajarea hiperpragmatismului-fara să aglomeram curricula trebuie totuși sa să evităm formarea de indivizi unidimensionali, egocentrici, autoritari, xenofobi

    Reply
  4. Hirica Romulus-Petrisor

    1 Numărul minim de elevi la clasă să fie de 10, chiar 8 în localități mici. 2. Numărul de ore de predare personala materie să fie egal cu numărul alocat consolidării și evaluării. 3. Desființarea inspectoratelor școlare și înlocuirea inspectorilor cu insp. ministeriali, împărțiți pe zone. 4. Nicio materie să nu aibă mai mult de 3 ore/săptămână. 5. Directorii de școli să nu mai fie dascăli, ci manageri, cu contract de management cu ținte clare. Un profesor să fie director educativ, plătit în fiecare școală. 6. Fiecare școală să aibă un psiholog cu normă întreagă în școala respectivă. 7. Evaluarea la finalul unui contract ciclu de învățământ să se facă la toate materiile care au fost în planul cadru în fiecare an al ciclului de studii. 8. Admiterea la liceu să aibă că medie minimă, media 6, că la bac.

    Reply
  5. Angelica

    1. Fara note/ calificative in ciclul primar. Parintele sa primeasca la sf de sem o fisa de evaluare a copilului. 2. Nr elevilor la clasa in ciclul primar sa fie maxim 15 ca sa se poata face cu adevarat invatarea centrata pe elev, sa fie suficient spatiu pentru a fi o clasa mobila, nu tintuita in banci,. Cum sa facem muzica si miscare sau joc si miscare intr-o clasa plina cu cel putin 25 de banci? 3. Curricula aerisita. Clasele 0-2 sa vizeze strict dezv. Competentelor : scris- citit , adunari -scaderi 0-1000 in caz contrar introducerea repetentiei incepand cu clasa l. Aerisirea programei, sa avem timp sa folosim metode interactive, sa lucram proiecte cu copii.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *