Semne proaste anul are. Sfidarea democrației și demontarea minciunilor lui Dragnea, pe zile

În ultimele zile ale anului trecut, Liviu Dragnea a făcut public, în mass-media, un program de investire a Guvernului absolut halucinant: de marți (3 ianuarie) dimineața și până miercuri seara (4 ianuarie) premierul desemnat și miniștrii săi ar urma să treacă prin toate procedurile, audieri, ședințe de plen reunit al celor două camere, depunere de jurământ la Cotroceni.

Două sunt motivele pentru care Liviu Dragnea recurge la iureșul ăsta: pe de o parte o demonstrație de forță, pe de altă parte o mascare a faptului că niciodată nu a avut de gând să pună în aplicare diferitele promisiuni electorale încă din data de 1 ianuarie 2017. Ce reușește însă Liviu Dragnea să dovedească cu graba asta post-mortem (de după Anul Nou)? Că nu dă doi bani pe lege și că ne așteaptă patru ani de discreționarism și autoritarism marca Dragnea & Tăriceanu.

Hai să vedem care sunt articolele pe care coaliția condusă de Dragnea le încalcă încă din primele zile ale lui 2017.

Regulamentul activităților comune ale Camerei Deputaților și Senatului

Art. 17 – ”Materialele ce urmează a fi înscrise pe ordinea de zi se transmit birourilor permanente cu cel puțin 10 zile înainte de dezbaterea acestora în plen, în afară de cazurile în care, potrivit Constituției și prezentului regulament, este necesară dezbaterea cu procedură de urgență în plenul Camerelor reunite”

Art. 85 – ”Birourile permanente ale celor două Camere vor asigura multiplicarea și difuzarea către deputați și senatori a programului și listei Guvernului, de îndată ce acestea au fost primite de la candidatul desemnat pentru funcția de prim-ministru

Art. 86, alin (1) – ”Birourile permanente, în condițiile art. 15, stabilesc data ședinței comune, la cel mult 15 zile de la primirea programului și listei Guvernului, luând totodată măsuri pentru convocarea deputaților și senatorilor”.

Pentru a nu exista dubii (legat de art. 17), Regulamentul comun al Camerei Deputaților și Senatului NU include acordarea încrederii Guvernului în cazurile în care este necesară dezbaterea cu procedură de urgență. De asemenea, nu există referiri la investirea Guvernului cu dezbateri în procedură de urgență nici în Constituție, nici în Regulamentul Senatului, nici în Regulamentul Camerei Deputaților! Procedurile de urgență se referă la adoptarea legilor, nu la acordarea încrederii (investirea) Guvernului. PE VERIFICATE!

Și pentru a fi cât se poate de clar: promisiunile electorale NU reprezintă o situație de urgență, care să necesite o procedură de urgență. Când Liviu Dragnea și ceilalți lideri PSD au făcut promisiunile pe care le-au făcut în campania electorală știau că data alegerilor este11 decembrie. Cunoscând faptul (că doar nu-s de ieri în politică) că până se numără toate voturile și se validează oficial alegerile mai trec câteva zile și că se intră în perioada sărbătorilor de iarnă, Dragnea și PSD erau cât se poate de conștienți că un nou Guvern nu va putea depune jurământul până la 1 ianuarie.

ATENȚIE: PSD și ALDE au refuzat invitația de a participa la consultările de la Cotroceni în prima săptămână după alegeri. Prima propunere de premier a fost făcută oficial, miercuri, 21 decembrie. Chiar dacă președintele Klaus Iohannis ar fi acceptat propunerea în aceeași seară, iar Sevil Shhaideh și-ar fi făcut programul și echipa într-o oră (!!!), tot nu ar mai fi avut când să treacă cele 10 zile prevăzute de art. 17 din Regulamentul comun, să fie audiați miniștrii, să fie votat programul în plenul reunit, noul Guvern să depună jurământul, din nou plenul să abiliteze Guvernul să ia decizii în vacanța electorală (luna ianuarie) și Guvernul să ia și primele decizii în timp util. Chiar dacă, fizic, toate procedurile astea ar fi fost imposibile,  publicarea primelor decizii ale noului Guvern în Monitorul Oficial nu ar fi avut cum să fie mai devreme pe 1 ianuarie 2016 – asta însemnând că i-ar fi muncit pe tipografi în noaptea de An Nou – și tot ar fi fost PREA TÂRZIU pentru a intra în vigoare instant!

Pentru a ascunde această minciună, Liviu Dragnea trece la abuz. În calitate de vicepreședinte al Senatului României, am sunat în această dimineață, în jurul orei 10.30 AM, pe numărul de mobil, la secretariatul Biroului Permanent, pentru a mă interesa dacă nu cumva, din întâmplare, există un program și o listă a Guvernului care pot fi multiplicate, pentru a avea măcar o zi la dispoziție (dacă nu 10 cât spune Regulamentul) să le studiem împreună cu colegii. Evident că nu existau și și dacă ar exista, fiind ZI LIBERĂ, nu are cine să le urce pe site ori să le multplice și să le transmită. Mâine (marți, 3 ianuarie), la ora 10.30 AM sunt programate ședințele de Birou Permanent, pentru a adopta orarul audierilor miniștrilor și a ședinței comune pentru votul de încredere pe programul de guvernare. Care miniștri? Care program?

Ideea că până miercuri după-amiaza vom avea Guvern investit de Parlament, iar până joi seara va exista abilitare pentru ordonanțe de urgență, sfidează legea, sfidează regulamentele Parlamentului și, în esență, sfidează însăși esența de democrație. Asta doar pentru ca Liviu Dragnea să arate ce mușchi gros are și pentru a masca faptul că a mințit în campania electorală.

P.S.: Exercițiu de logică. Liviu Dragnea dă de înțeles că dacă președintele Klaus Iohannis ar fi acceptat prima propunere de premier (făcută pe 21 decembrie 2016), până pe 31 decembrie am fi avut un nou guvern, iar de la 1 ianuarie 2017 aplicate toate promisiunile făcute în campanie. În aceste condiții, de unde graba de acum? Dacă s-ar respecta termenele din Regulament, până pe 14-15 ianuarie am avea noul Guvern, așadar ar fi timp mai mult decât suficient până la 1 februarie și pentru modificările fiscale, și pentru buget.

Notă: Mihai Goțiu este prieten al României Curate, senator USR și vice-președinte al Senatului României


Recomandări

9 thoughts on “Semne proaste anul are. Sfidarea democrației și demontarea minciunilor lui Dragnea, pe zile

  1. Adrian

    D. vicepreşedinte, la audieri poate-l întrebați câte ceva pe d. Grindeanu, nu pe d. Dragnea! Întrebări simple, la obiect, chiar şi dacă unele aparent neavenite la o învestitură (legături cu fam. Cristescu la care petrecea des fostul pm, etc.)

    Reply
  2. Dumitru

    Devine plictisitor. Astept ca MG sa fie tot atat de tipicar si in ce priveste respectarea regulilor privind plagiatele. Nu de alta, dar nu numai Ponta si Toba au facut-o, dar si Kovesi. Iar despre unul care e tipicar numai cu adversarii se poate spune ca n-are principii deloc. Sorry. A propos, ca sa discutam un pic si “pe fond”, n-am vazut inca nici un articol aici despre cum Iohannis si-a facut revelionul cu consulul austriac Andreas Huber, un apropiat al Schweighofer…

    Reply
    • Jim Stalone

      Da, dar la petrecut usurel si pas cu pas asa cum se petrece in lumea civilizata nu ca hoardele de tigani la furat cum face Dragnea, adica “ciordes mo si huscheala”

      Reply
    • CSM

      Cat interes pentru revelionul presedintelui! Toti austriecii sunt ‘apropiati’ ai Schweighofer sau aveti si alte surse decat informatiile furnizate de Ghita si ai sai? Este singurul lucru care va nelinisteste la tara asta?

      Reply
      • Dumitru

        Pai as putea si eu spune despre articol : cat interes pentru reguli care n-au fost niciodata cu adevarat respectate. Si, corect, mi-ati spune ca e important ce fac viitorul prim-ministru si parlamentul. Si eu, corect, v-as raspune : da, dar si ce face presedintele e important, la fel cum si faptul ca Ghita s-a vazut cu Kovesi si cu angajati CIA e important, chiar daca e vorba de reuniuni private. Vorba aia : spune-mi cu cine te-nsotesti, ca sa-ti spun cine esti.

        Reply
    • Emilian

      Daca pentru dumneata (“Dumitru”) e plictisitor, nu inteleg de ce te obosesti sa citesti si sa sa-ti postezi opinia! E chiar ciudat.

      Reply
  3. Pingback: Despre aroganța PSD. Poporul are întotdeauna dreptate: și când te votează și când te dă jos în stradă | România curată

  4. Tiberiu Seciu

    Cum a ramas cu validarea mandatului de deputat pentru Dragnea? A fost contestata la Curtea Constitutionala?

    Reply
  5. Ion

    Amestecați voit mere cu pere! Vă dau câteva exemple de *guverne ilegale* inclusiv Cioloș!
    7 zile-La 15 decembrie 2008, l-a desemnat pe Emil Boc drept nou candidat pentru funcția de prim-ministru al României. A fost validat prin votul Parlamentului la 22 decembrie 2008.
    6- ZILE -22 decembrie 2004 – Președintele Traian Băsescu îl desemnează pe Călin Popescu-Tăriceanu pentru funcția de prim-ministru al României. 28 decembrie 2004 – Noul guvern primește votul de învestitură din partea Parlamentului
    7 zile – Cioloș a fost nominalizat pe 10 Noiembrie 2015 seara si votat in parlament pe 17 Noiembrie *
    4 zile-La data de 17 decembrie 2012, președintele Traian Băsescu l-a nominalizat pe Victor Ponta să formeze noul guvern, a primit votul de încredere al Parlamentului României pe 21 decembrie

    Reply ↓

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *