Alina Mungiu-Pippidi

Raportul MCV aplică pe dos recomandarea Parlamentului European

Multe se pot spune despre România, dar nu că e in urma Bulgariei. În speță, un raport al Parlamentului European din 2018 recomanda ca MCV să fie ridicat pentru România pînă la finele comisiei Juncker, și păstrat pentru Bulgaria. Și asta, cu tot cu legile justiției, și în mod logic, că Bulgaria nu trecuse din prima asemenea legi ca să aibă la ce să dea înapoi, și nici nu arestase vreun înalt demnitar, deși ziariștii bulgari au dovedit chiar în ultimele săptămâni legătura dintre fondurile europene și șeful statului.

Vedeți raportul Parlamentului European aici.

Raportul a fost însă comisionat unor independenți. MCV, în schimb, este complet sub controlul opoziției din România. Ca atare se poate ajunge la situația cînd recomandările Parlamentului European sunt puse în practică exact pe dos de către Comisie. Să vedem dacă nu asta va fi și soarte rezoluției adoptate ieri… În momentul în care totul devine politic, totul e posibil…


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

22 thoughts on “Raportul MCV aplică pe dos recomandarea Parlamentului European

  1. Kross

    Acum am inteles de ce ne-am ales cu o forma de communism atat de agresiva.Toate aceste ,,analize si recomandari” nu fac decat sa formeze un tsunami.O adunatura de politicieni si de opozitie si ai puterii care nu inteleg sa puna interesul acestui neam in fata altor interese.O sa fie rasi,de nu vor sti pe unde o sa apuce.De la M Macovei si Dragnea pana la Pruna si Orban .

    Reply
  2. CMC

    Ce incredere sa mai ai in Komisia Europeana cand sustin aberatii pe care i le pun sub bot tradatori Romaniei?
    Chiar nu e dat nimeni afara de acolo pentru aberatiile din raportul MCV?

    Pozitia CSM-ului fata de aberatiile europene, scrise de indivizi platiti cu salarii grase:
    „Plenul CSM răspunde criticilor Comisiei Europene cuprinse în raportul MCV, mentionând că „exista erori factuale sau de apreciere”. Pozitia publică a fost adoptată cu votul majorităţii membrilor Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.

    „În cadrul atribuţiilor constituţionale şi legale care îi revin, Consiliul a manifestat preocupare pentru implementarea recomandărilor formulate în rapoartele anterioare şi care vizau activitatea sa.

    În legătură cu unele aspecte reţinute în Raport, pentru a asigura o corectă informare a opiniei publice, se impune a fi semnalate şi unele erori factuale sau de apreciere, în legătură cu activitatea Consiliului Superior al Magistraturii, de natură să creeze o percepţie greşită cu privire la această autoritate publică.

    1. În ceea ce priveşte evoluţia poziţiei instituţionale exprimate de Consiliul Superior al Magistraturii faţă de înfiinţarea Secţiei pentru investigarea infracţiunilor din justiţie, precizăm următoarele:

    Prin Decizia nr. 33/2018, Curtea Constituţională a reţinut, în esenţă, că „ (…) aceasta (…) constituie o garanţie legală a principiului independenţei justiţiei, sub aspectul componentei sale individuale, independenţa judecătorului. Se asigură, pe această cale, o protecţie adecvată a magistraţilor împotriva presiunilor exercitate asupra lor, împotriva abuzurilor săvârşite prin sesizări/denunţuri arbitrare şi se asigură o practică unitară, la nivelul acestei structuri de parchet, cu privire la efectuarea actelor de urmărire penală pentru infracţiunile săvârşite de magistraţi” (par. 141).

    În raport de cele reţinute de instanţa de contencios constituţional, în şedinţa din data de 13 noiembrie 2018, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a avizat favorabil proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 90/2018 privind unele măsuri pentru operaţionalizarea Secţiei pentru investigarea infracţiunilor din justiţie.

    2. În cadrul procedurilor privind adoptarea legilor justiţiei, Consiliul Superior al Magistraturii a avut o atitudine pozitivă, formulând numeroase propuneri menite să îmbunătăţească reglementările legale în domeniu, multe dintre acestea fiind, de altfel, însuşite în procesul legislativ.

    Consecvent aceleiaşi abordări, chiar în condiţiile în care legea nu prevede cerinţa avizării, Consiliul a evaluat propunerile legislative vizând codurile în materie penală şi civilă care i-au fost transmise de către legiuitor şi, pe baza observaţiilor comunicate de instanţe şi parchete, a formulat un număr însemnat de propuneri de adaptare a legislaţiei, o parte dintre acestea fiind însuşite în procedura parlamentară derulată până în prezent.

    3. În acelaşi timp, în conţinutul raportului se impută Consiliului Superior al Magistraturii că a exercitat presiune asupra Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, prin faptul că nu a reînnoit mandatul preşedintelui Secţiei penale a acestei instanţe. O astfel de constatare este inacceptabilă, deoarece numirea în funcţiile de conducere de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, este prerogativa exclusivă a Secţiei pentru judecători şi intră în marja sa de apreciere. În plus, raportul ignoră constatările obiective ale Secţiei pentru judecători, care au fundamentat hotărârea de respingere a candidaturii şi care au fost prezentate amplu în cuprinsul acesteia. Pe de altă parte, faptul că nu a fost reînnoit mandatul preşedintelui Secţiei penale nu poate influenţa în niciun fel judecata în cauzele penale cu care este învestită Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.Mai mult, judecătorul în discuţie a fost delegat ulterior în funcţia de preşedinte de secţie, calitate pe care, prin delegare, o exercită şi în prezent, continuând să soluţioneze cauzele penale cu care a fost învestit. În plus, premisele eronate pe care se fundamentează concluzia raportului ar însemna că nu ar fi posibilă în nicio situaţie numirea în această funcţie a altui judecător, fapt care, evident, nu poate fi acceptat.

    4. Referitor la concluzia raportului vizând necesitatea numirii imediate de către Consiliul Superior al Magistraturii a echipei interimare de conducere a Inspecţiei Judiciare şi a numirii, în termen de 3 luni, prin concurs, a unei noi conduceri a Inspecţiei Judiciare, precizăm că la nivelul Consiliului este în curs de derulare procedura de transparenţă decizională prealabilă adoptării noului Regulament pentru numirea în funcţie a inspectorului şef al Inspecţiei Judiciare, ceea ce împietează asupra celerităţii procedurii.

    5. Raportul reţine că Ordonanţa de urgenţă nr. 92/2018 consolidează competenţa ministrului justiţiei de a declanşa proceduri disciplinare în mod specific împotriva procurorilor. În realitate, modificările legislative operate succesiv în cursul anului 2018 au eliminat calitatea de titular al acţiunii disciplinare pe care ministrul o avea anterior. Această calitate a fost înlocuită cu o simplă posibilitate a ministrului justiţiei de a sesiza Inspecţia Judiciară, ca orice altă persoană interesată, în vederea efectuării de verificări în legătură cu abaterile disciplinare săvârşite de judecători şi procurori”, transmite Consiliul.”

    Reply
  3. CMC

    Oare ce e mai grav? Faptul ca justitia a fost subordonata serviciilor sau faptul ca exact in aceasta perioada Romania a devenit cea mai corupta tara din UE? Oare cati agenti plasati in Komisia si Parlamentul European au luptat pentru ca Romania sa apara corupta?
    Oare numai pentru ca serviciile sa faca ce vor, folosindu-se de arma anticoruptiei ca sa anihileze pe oricine le strica planurile? Si daca arma asta a ajuns in mainile unei parti din servicii care este subordonata intereselor altor tari (parteneri ai nostri evident)?

    Reply
  4. emil

    Sa fim seriosi, Bulgaria a investit banii in turism, spitale si autostrazi nu in conturile mafiei parlamentare; Nastase, Dragnea, Tariceanu, Udrea, Mazare, Ghita, Voiculescu, etc….

    Reply
    • laur22

      Fii „serios” mai Emile shi citeste presa bulgara care arata ca mafia a extras bani din spitale, autistrazi shi turism.

      In rest hai sictir mai hastagel shi sa itzi faca tzie shosea tot aia de mi-au taiat mie trenul .
      Cat te-a durut pe tine de trenul meu exact atata ma doar shi pe mine ne shushaua ta.

      Ca deh asha duap can cea mai scumpa sosea din Ro investigata de nimeni a fost furaciunea Bechtel
      Tot asha dupa cum s-a putut investiga o afacere Microsoft cu mai multe condamnari fara ca nimeni sa se gandesca sa ajunga macar de Microsoft.
      Dupa cum in Ro exista o afacre Microsoft fara Microsoft ia de serveste infrastructrura rutiere fara autostrada dupa cum eu servesc cale ferate cu trenuri din an in paste shi viteze medii agregate sub cele de dinainte de WWII.

      Cat despre mafia parlamentara ia de explica de ca la aceiasi cifra de afaceri firmele starine platesc in medie 1/2 din impozitele coruptzilor romani ?

      Cum de se poate ca cei „corectzi” sa platesca 1/2 din cat platesc efectiv cei „coruptzi”.
      https://romanialibera.ro/opinii/fondurile-europene-si-transferul-colonial-de-bogatie-760930

      „firmele vest-europene implicate în România externalizează anual fără fiscalizare, respectiv 85-90% din profiturile lor realmente obținute în România, ceea ce echivalează cu cel puțin 40 miliarde euro anual.”

      Asta nu e „coruptzie” asta e „optimizare fiscala”

      Te intrebi tu ca prostul de ce nu sunt alea alea shi alelalate in Ro ?
      Deoarece cei de mai sus nu platesc.

      Cand o sa mulga binomul urmashilor lui Koeveshi & Coldea pe patronii lor din transnatzioinale o sa ai shi tu autostarzi shi spitale.

      Pana atunci ia de serveste direct de la sursa direct de la transnatzionale mult din ceea ce vrei tu sa le dai PSD-istrilor.

      Ca pana sa le-o tragi tu lor, ne-au tras-o ei noua la totzi .

      „Oricum, cu reper PIB, este vorba de cel puțin 20-25% extracție de sevă economică anual din PIB-ul arealului colonial în favoarea puterilor coloniale și de 10% din PIB-ul puterilor coloniale ca beneficiu anual de pe urma roadelor acestui transfer. La o rată de 20-25% din PIB, pentru arealul colonial transferurile echivalează, într-un deceniu, cu distrugerea produsă de mai multe războaie ruinătoare. Pentru puterile coloniale, câștigul anual de 10% pe seama coloniilor duce la cel puțin o dublare a prosperității într-un deceniu, fără niciun efort, ci doar pe baza însușirii de rente. Evident, evaluările globale sunt dificile în condițiile unei multitudini de cazuri diferite în vastul areal colonial. Dar, ca ordin de mărime, transferul de ansamblu se situează în parametrii menționați! ­Altfel spus, în termeni populari, puterile coloniale trăiesc într-o importantă măsură, chiar revoltătoare, pe seama popoarelor din colonii, relativ mereu mai sărăcite și mai fără perspective.

      Uriașul transfer colonial de resurse este probat, indirect, de fabuloasa polarizare a bogăției pe plan mondial în ultimii 25-30 de ani, de adâncirea decalajelor economico-financiare în aceeași perioadă, fenomene mai măsurabile și măsurate de ONU și alte organizații internaționale. Lumea se împarte mereu mai dramatic între bogați, ce devin mereu mai puțini, dar mereu mai bogați, și săraci, ce devin mereu mai mulți și mereu mai săraci. ”

      Asa incat multa *UIE mai Emil multa *UIE tzie shi la intrega ta famile de sicofantzi de la intreg depratamentul ce „contabilitate creativa” de la apropape 1/2 din economia Romanesca cam cate este apanajul capitalului strain.

      Atzi folosit anticoruoptzia ca o bata de dat in capul dusmanului politic pana ce atzi ramas in curul gol de cat v-au furat transnatzionalele shi va tot minunatzi de ce va bate vantul frunza-n dunga shi va tot minunatzi de ce de 14 ani anticorupetzi pa baza de tupeu shi abuz la unii ca sa fure mai in tihna ceilatzi shi una peste alta tot cu nimic v-atzi ales.
      Ba v-atzi ales cu ceva vatzi ales cu mai multe condamnari pentru abuz in justitzie per capita decat Rusia lui Putin ori Turcia lui Erdogan.
      Cu asta v-atzi ales.
      Cu mai mult abuzuri in justziztie per capita decat a putut comite Erdogan ori Putin.

      Pai geaba il stragetzi de oua pa Dragnea & co care ciupesc cu suta de mii de euro hai maxim cu milioanele de euro cand altzi fura pardon nu fura ei „extrenalizeaza” ei „optimizeaza fiscal” cu zecile de miliarde de euro.

      Tot piei rosii in curul gol shi cu ochii dupa margele atzi ramas.

      Cat despre prostii care nu intzeleg cum e cu putintza ca sa mearga mai bine cu mafie decat fara raspunsul e simplu Bechtel Microsoft de simplu. Mazare de simplu.

      Marzare a fost condamat ca shi corupt shi cu toate astea pretzurile medii unitare de achiziztie a primarie „coruptului” ala care putea intra cu velierul la el in sufragerie de „sarac shi cinstit” ce era au fost in totzi anii sai de primarit mai mici decat pretzurie medii unitare de achiziztie a pretenului vostru anti-PSD Chirica de la Iasi.

      Aha, aha, aha daca cumperi scump pentru orash da dai pe goarna ce trebuie, cand trebuie esti correct iar daca insishti sa cumperi ieftin esti corrupt . Mazare de corrupt.
      Uite asha se explica de ce suntetzei in curul gol.

      Totusi cat de analfabeti functionali putetzi sa fitzi ca fatza cu in text care spune cu subiect shi predicat ca :

      „Raportul MCV aplică pe dos recomandarea Parlamentului European”

      un decervlat de analfabet functionala de aici de pe forum sa titreze:

      „Intre parlamentul european și majoritatea penală din România, competența și dorința de bine pentru popor se afla la primul.”

      BAAAAAAAI ANFABETULE BAAAAAAAAI.
      Recomandared Parlamentului European tocmai a aprobat activitatea „majoritatzii penală din România” shi a cerut :
      „un raport al Parlamentului European din 2018 recomanda ca MCV să fie ridicat pentru România pînă la finele comisiei Juncker, și păstrat pentru Bulgaria. ”

      Demetzilor inainte sa va datzi cu presuputzul cine stie poate ca n-ar strica sa cititzi textul lui AMP.
      Hai ca nu e grozav de lung.

      Cat despre Tupolev care dupa Dupa DUPA ce CMC listeaza numai cateva dintre minciunile grosolane din raportul MCV se intreba filozofic :

      „Ce este neclar, ambiguous, defaimator si nesincer in acel Raport?”

      Prostea, mai PROSTEA ia de la CMC 14 noiembrie 2018 at 19:39
      shi lumineaza-tzi negura mintzii.
      Shi daca ai obiectzii pofteste de argumenteaza punct cu punct.

      Reply
      • ioan

        „Ca deh asha duap can cea mai scumpa sosea din Ro investigata de nimeni a fost furaciunea Bechtel
        Tot asha dupa cum s-a putut investiga o afacere Microsoft cu mai multe condamnari fara ca nimeni sa se gandesca sa ajunga macar de Microsoft.
        Dupa cum in Ro exista o afacre Microsoft fara Microsoft ia de serveste infrastructrura rutiere fara autostrada dupa cum eu servesc cale ferate cu trenuri din an in paste shi viteze medii agregate sub cele de dinainte de WWII” -si astea (doar cateva ) or fi fost facute fara participarea reprezentantilor „alesi” ai romanilor. Nu va contraziceti? Si banii irositi in Romania pe clientela politica si nimic pt investitii utile:avem spitale infecte, drumuri in paragina , poduri care stau sa cada , cai ferate distruse (daca mai este un surub din trei e bine! avem doua vagoane renovate!). Posibil si in Bulgaria sa fi ajuns bani la clientela dar au modernizat infrastructura, au facut si altceva pt cetateni decat sa mareasca salarii si pensii intr- o crestere deja inghitita de preturi, deci doar pt a mari din pix PIB-ul, care sa le permita iar rectificari bugetare tot in favoarea cheltuielilor pt clientela. Si sa nu spuna dna AMP ca nu vede asta! Nimic pt investitii !Toti care au trecut granita in Bulgaria spun ca parca au trecut in alta lume…
        Daca tot indemnati la citit cu rabdare : http://www.contributors.ro/administratie/castelele-arogan%c8%9bei-%c8%99i-mofturile-democra%c8%9biei-liberale-romane%c8%99ti/

        Reply
  5. marian.a

    CCR a PSD a intrat în coliziune cu Comisia de la Veneția, CE, GRECO, MCV, adică adevărații experți. Unii au înțeles imediat ce rau face PSD României, alții pare ca tot spera la o minune dar de fapt devine clara reaua intenție.
    Intre parlamentul european și majoritatea penală din România, competența și dorința de bine pentru popor se afla la primul.

    Reply
  6. Dumitru

    „MCV, în schimb, este complet sub controlul opoziției din România”
    D-na Pipidi, ati putea dezvolta un pic ideea de mai sus?!
    Daca e cum spuneti dv-tra de ce nu s-au sesizat deja Tudorel, Iordache, Nicoricea si Stefan? Cei patru cavaleri ai apocalipsei pentru justitia din Romania ar fi avut tot interesul sa justifice o eventuala contestarea a Raportului MCV acuzand direct implicarea opozitiei dezinformatoare si tradatoare de tara si neam.
    Cred ca Bulgarii au castigat mai mult prin faptul ca n-au atacat atat de vehement Justitia, incercand sa legalizeze coruptia la nivel inalt precum in Romania, ci au preferat sa-si strecoare marii corupti pe sub lege. Stiti vorba aia ca „legea e ca o bariera la care boii se opresc, vulpile trec pe dedesupt si leii sar peste. Ai nostrii cu cireada de boi, s-au oprit initial, dar cu Dragnea in spate pe post de pastor recalcitrant au incercat finalmente sa rupa bariera.
    Mai vedem un pic si cum se prezinta selectia celor care reprezinta Bulgaria in dialogul cu UE/ CE fata de varianta selectionatei Romaniei la preluarea presedintiei UE cu Guvernul Dancila la butoane.

    Reply
  7. Radu Ialovoi

    Uitati si dumneavoastra in ce v-ati transformat: In agent de influenta al ideologiei post(neo)sovietice/tariste/ruse. Cititi comentarile. Eu ma minunez.

    Mai traiti in Romania? Eu traiesc. Este un asalt coordonat al coruptilor impotriva statului. Da, probabil si a Securitatii („reformata” in SRI). Dar asta e decat un levier pe care apasa marea alianta a celor cu interese penale. In realitate ei vor amnistie/gratiere/legi proaste/aparat de justitie ineficient.

    Asta vede un om din Romania, pentru asta iese pe strada de nenumarate ori. Cu copilul in carca si sotia de mana.

    Nu va inteleg. Nu pot sa pun schimbarea dumneavoastra atat de radicala intr-un registru logic.

    Credeti ca imi pasa ca suntem mai buni sau mai rai decat Bulgaria? Sau, decat sa zicem Germania/Elvetia/Norvegia?

    Eu stiu ca, uite, iar am gresit si am trecut pe Valea Prahovei duminica seara. Si am pierdut doua ore din viata in coada de masini. As fi trecut pe Valea Oltului, dar si acolo stateam. Poate mai mult. Si de aproape 30 de ani imi spun functionarii statului ca in curand nu o sa mai stau. Nu am de ce sa ii cred.

    Sa nu imi spuneti ca nu sunt bani. Platesc de multi ani o gramada de taxe si impozite. Atat ca nu ajung unde trebuie. Acesti functionari ai statului, de multe ori, au averi declarate cu care ar putea ei sa construiasca aceste drumuri. Poate nu total dar macar partial. S-ar putea incumenta parlamentarii sa delege asa, un lot reprezentativ dinte ei si pariez ca au bani sa faca autostrada Bucuresti-Sighetul Marmatiei.

    Dumnevoastra continuati intre timp sa va implicati in lupta politica din Romania. Ca asta face Romania mai curata, Nu?

    Reply
  8. marian.a

    Corina Crețu- pesedista din CE- tocmai a zis sa nu punem MCV intr-o cheie complotista. Poate are mai multe si mai sigure informații din interior decât dumneavoastra.

    Reply
  9. Rational Idealist

    „…un raport al Parlamentului European din 2018…”
    Referinta e inselatoare, ma intreb daca nu intentionat. Ideea e sa faca acel raport sa para cat mai recent, „la zi”. In realitate, el a fost publicat chiar la inceputul anului (data publicarii: 9 ianuarie 2018). Mai mult decat atat, se specifica pe pagina de garda ca manuscrisul a fost finalizat in decembrie 2017. Cine are cat de cat idee despre ciclul de productie al unor astfel de rapoarte (si AMP sigur are idee), intelege usor ca autorii raportului si-au cules informatiile si si-au elaborat analiza candva in toamna 2017. O citire mai atenta gaseste si datele precise la paginile 14-15: intalnirile si discutiile in august-septembrie, workshop-uri de validare a concluziilor in noiembrie 2017.
    Deci raportul despre cei 10 ani de CVM este de fapt vechi de un an, a-l prezenta ca „2018” este tendentios. S-au intamplat multe, foarte multe in Romania in ultimele 10-12 luni. Tot ce se poate concluziona in mod onest din citirea acelui raport nu este ca au luat-o razna intre timp Comisia si Parlamentul European, ci sa ne dam seama cat de mult a dat inapoi Romania in ultimul an, incat s-a ajuns la situatia de azi.
    Si spun asta fara sa iau neaparat apararea raportului MCV sau recentei rezolutii votate de EP, asta ar necesita o discutie separata. Vroiam doar sa semnalez prezentarea tendentioasa a acelui raport.

    Si inca ceva: AMP spune – fara sa aduca vreo dovada – ca MCV este „complet sub controlul opozitiei din Romania”. Serios? Pai daca opozitia din Romania e atat de influenta in Europa, cei care se declara patrioti ar trebui probabil sa-si doreasca schimbarea cat mai rapida a puterii de la Bucuresti, sa vina la putere opozitia aceea care trage toate sforile la Bruxelles si in felul asta ajunge Romania campioana Europei in no time.
    Ca si cu referinta la acel raport vechi de un an, mi se pare ca AMP este si aici tendentioasa, nefacand decat sa dea munitie teoriilor complotului vehiculate de puterea Dragnea-PSD (sure enough, e citata la loc de cinste pe site-urile „prietene”) si alimentand in felul asta curentul anti-UE din Romania, pe care il sustine si Rusia. Realitatea, din pacate, e mult mai sumbra: actuala putere de la Bucuresti a reusit in timp record sa iroseasca capitalul de incredere acumulat cu greu de Romania in ultimii 10 ani. Credibilitatea puterii actuale in momentul de fata la Bruxelles tinde spre zero – si nu din cauza opozitiei, ci a felului cum s-au comportat chiar ei pana acum (deh, asa e cand eminentele din tara gen T. Toader isi creeaza singuri o reputatie de mincinosi, hoti si imcompetenti in fata interlocutorilor europeni – spre deosebire de profesionistii din afara primei linii politice, care au o imagine destul de buna). Nemaiavand nici un pic de incredere in gasca lui Dragnea, europenii au o tendinta naturala sa acorde mai mult credit alternativei, adica opozitiei. Care daca ar canta in struna puterii, cum indeamna AMP si altii, n-ar face decat sa-si piarda si ea orice credibilitate, ducand la concluzia ca nu mai e nici o speranta cu Romania. In orice caz, din toate acestea tara iese in mare pierdere neta.

    Reply
  10. Ion

    Chiar asa priceput o fi Nicușor Dan sa tragă sforile la nivel înalt la Bruxelles ? Sau o fi Barna ala foarte influent?

    Reply
    • Brian Tupolev

      Dr. Mungiu-Pipidi,
      Ce este neclar, ambiguous, defaimator si nesincer in acel Raport? Ca ROMANIA…este o tzara cu probleme de adevarata democratie, o tzara plina de coruptzie ?

      ( Her research centers anti-corruption policy and good governance. Mungiu-Pippidi chairs the European Research Centre for Anti-Corruption and State-Building (ERCAS) where she managed the FP7 research project ANTICORRP, and currently the Horizon 2020 project DIGIWHIST.)

      Presupunind ca sunt inadvertentze……cu sau fara intentzie…cu ce schimba forma de presentare….contzinutul si adevarul in MCV?

      De ce luatzi parte acestui simulacru de govern/guvernare ce conduce tzara numai pentru beneficiul unei partzi a societati.

      Daca Bulgaria este in urma Romaniei (cum sugereaza articolul dumneavoastra) dar EU apreciaza ca a indeplinit aproape toate conditziile MCV -ului, cu ce ajuta aceasta forma de manifestare a proverbului „Sa moara si capra vecinulu nu numai a noastra” (Se pare ca va muri numai capra noastra).

      Poate…..revenitzi la articolul dumneavoastra cu ceva precizari din care sa reiasa mult mai pregnant atitudinea dumneavoastra…pro-EU, fara influentze de retorica pseudo-romanism si de tzara asuprita de Bruxelles.

      Reply
  11. CMC

    De ce nu face Romania curata o analiza a marilor cazuri de coruptie prin prisma legaturilor cu serviciile si politicienii?
    Nu de alta, dar s-ar putea sa reiasa faptul ca:
    – marile afaceri de coruptie au ca actori principali persoane cu legaturi stranse cu serviciile: Ghita, Cocos, Tender, Iancu, Voiculescu, Urdareanu, Buzaianu, Florica si Pescariu samd
    – in afacerile intiate de apropiatii serviciilor au fost atrasi politicieni, care (nu ca ar fi usa de biserica) au fost folositi pe post de tartori ai coruptiei, astfel incat adevaratele eminente sa poata sa ramana in umbra. Eventual sa scape prin denunturi de politicieni. Exemple: Cocos, Urdareanu, Florica & Pescariu.
    Toate, nu de alta, dar nu mai inteleg cine e adevaratul vinovat pentru coruptia din Romania. Ca se pare ca aia care au corupt sunt aia care acuza Romania de coruptie in toata lumea.

    Reply
    • Dumitru Drinceanu

      Subscriu la idee, pe care si eu o sustin de multa vreme. Sigur ramane ca nu aveam acest grad periculos de coruptie fara implicarea celor care trebuiau: 1. sa legifereze curat si nu din cointerese sau la comanda; 2. sa aplice echidistant si sa urmareasca respectarea legilor; 3. sa nu amestece atributiile de serviciu cu afacerile, mai ales cu cele murdare si sa nu interfereze cu acoliti si oameni politici nici pentru castiguri, nici pentru acumularea de diplome si functii, dar mai ales nu pentru a pregati si servi public sau in secret diversiuni si intoxicari, reminiscente ale unor vremuri crezute apuse.

      Reply
  12. Lol

    În sfârșit are și opoziția altceva decât tăcerea și împrăștierea sub (COMPLET?!?!?!?!?) control: MCV-ul :)
    De acord că Bulgaria e o țară mafiotă. De acord că Serbia e la fel. Că în Basarabia orice raket te poate trimite pe lumea ailaltă, ca acum 500 de ani, fără să pățească nimic. Că în Ungaria deciziile judecătorești sunt binecuvântate (după caz) de dna Orban. De prăbușirea numită Ukraina, nu mai e nevoie să spunem nimic.
    Dar nici măcar de 1 Decembrie 2018 opoziția noastră nu merită un asemenea compliment. (Reveniți pe 01 aprilie 2019?)
    Și nici PE nu e vreo adunătură de naivi pe care-i hipnotizează dl Preda ori dna Macovei. Mai știu și ei una, alta din ceea ce se petrece în această magazie de resurse naturale și de forță de muncă ieftine. Sunt italieni, de exemplu, care cunosc mai bine economia României decât toate ASE-urile la un loc. Și sunt unii, tot străini, care vă pot ghici cursul EURO-RON din 5 ianuarie 2019 cu o precizie de 0,01 RON. Așa că, …
    În rest, democrație emergentă, în care s-au făcut progrese, dar etc. etc. etc. – limba de lemn a rapoartelor. Dacă-l mai țineți minte pe to’arășu’: „Tovarăși, s-au făcut progrese însemnate pe calea construirii socialismului, dar ….”. Dac-am avea Scânteia în format electronic, ne-am putea juca cu o căutare automată…

    Reply
  13. Andrei

    Bulgaria merge tot înainte, chiar dacă a facut-o cu pași mici. La noi reaua voința a fost dovedită de saltul mare înapoi, stergand complet 10 ani de eforturi, împotriva recomandărilor experților. Dar așa e, romanii se cred buricul pamantului, ceilalți sunt prostiți de rauvoitori nu văd singuri evidentele. Ca și tov. Tudorel care le explica la nemți cum e cu justiția lor…

    Reply
  14. Dumitru Drinceanu

    Se repeta istorii triste: pentru ca Bulgaria nu si-a impus public, fatis, lupta anticoruptie, nerecunoscand coruptia la nivel inalt ca fenomen, nu si-a constituit institutii speciale, nu a fost astfel monotorizata si nu a fost in atentia UE la acest capitol extrem de important. In loc sa fie dezvaluite cazuri de coruptie majora ori sa fie apostrofata pentru „ tinerea” sub pres, dimpotriva, este declarata absolventa… Un alt Caragiale, de asta data trist si european convins.

    Reply
  15. Dumitru Drinceanu

    Ne-au facut tot atat rau plangerile la Bruxelles siin presa straina ale unora si altora – excluzand informatiile directe ale agentiilor straine de presa ori ale ambasadelor -, care raman discutabile daca pot fi numite transparenta, obedienta ori altceva cu iz mai serios… La fel de lamentabil s-au prezentat insa frondele politice mari sau mici ale cvasipolitrucilor autohtoni, aceleasi fete si mental de decenii reincarcate de o inregimentare bazata pe un amalgam de interese, lipsa de cultura politica si verticalitate, informare larga, plini de orgolii si ambitii marunte, de care pe care, dar si de lacomie si omnipotenta. Ceva de genul „hot sa fii dar curat, adica… neprins”, „ oricine ai fi, intrat in joc nu te lăsa”, „m-au facut ei ii fac si eu”, „cainii latra, lupul mereg” s.a. Tendinta vizibila clar a aservirii justitiei si a celorlalte institutii de forta arata nivelul real de nontransparenta, carenta grava a democratiei dambovitene, masurile pe jumatate ale nu stiu caror reforme morale… In realitate, ar trebui sa ne bucuram de aderarea in UE ca decizie politica, fiindca inca nu suntem pregatiti, indiferent de capra balcanilor de sud.

    Reply
  16. Dumitru Drinceanu

    Legat ori nu de MCV, dar categoric de Buna Guvernare, as concentra atentia si focaliza dezbaterile pe efectele guvernarii actuale intre granitele Romaniei, pentru a ne fi limpede cum ar fi extensia la nivel UE. Concret: De un an de zile se tot flutura in media in repetate randuri intentii si chiar etape de crestere cand a (unor) pensii, cand a veniturilor salariale, ceea ce a avut, in medie, aproape in fiecare trimestru, un raspuns economic prompt de majorare a preturilor. La gaze, in trei randuri, la petrol/pompe la fel, la legume si fructe, la carne, deunazi la paine, dar nu cu cateva procente, cu cifre acoperitoare de risc+marja+profitul mascat. In acest fel si ritm, promisiunile -intentionate sau nu- au fost nu numai populiste, dar si contraproductive social, fiindca au servit ca FUNDAMENT ECONOMIC cogeamitelor si nesperatelor cresteri masive de preturi care nu numai ca vor declansa o frumusete de inflatie, dar vor inghiti populatiei mult mai mult decat creterile de venituri ridicate mereu in varf de bat televizat. Este grav si dpv politic si diplomatic, fiindca este o gafa/incompetenta crasa ce coincide cu momentul pretentiei de a conduce UE! Ce este oare de facut? Desigur, un singur lucru si nu pentru opozitia care nu se dovedeste mai competitiva/combativa, ci pentru Romania si respectul fata de UE si sine.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *