Cristian Ghingheș

Elevii din România, lăsați fără lapte și corn în anumite județe, dar și fără transport pe motiv de grevă

Într-un comunicat de presă lansat astăzi, Consiliul Național al Elevilor atrage atenția asupra incompetenței unora dintre autoritățile județene în contextul implementării programului Laptele și cornul și condamnă ferm greva transportatorilor din data de 11 octombrie.

Deși consiliile județene au sarcina de a contracta firme pentru asigurarea derulării programului „Laptele și cornul”, ce face parte din pachetul de măsuri pentru reducerea abandonului școlar (care, la momentul actual, este de aproape 19%), unele autorități județene tergiversează procesul prin care produsele alimentare ajung la elevii din mediile dezavantajate și din anumite categorii socio-economice. Astfel, ținta europeană de a reduce abandonul școlar la sub 10% până în anul 2020 este din ce în ce mai departe de realitatea românească.

Dintre autoritățile incompetente, CNE arată cu degetul următoarele consilii județene:

  • Buzău;
  • Constanța;
  • Covasna;
  • Dolj;
  • Mehedinți;
  • Neamț;
  • Sălaj;
  • Satu Mare;
  • Teleorman;
  • Vâlcea.

Pentru ca nepăsarea acestora să fie amplificată, se pare că în unele zone distribuția va începe abia după 10 ianuarie 2019, la 4 luni după deschiderea școlilor.

Mâine, în contextul proiectului Școli curate, vom trimite adrese către cele 10 consilii județene menționate de Consiliul Național al Elevilor că ar fi repetente în ceea ce privește implementarea programului „Laptele și cornul”, urmând să le solicităm date concrete cu privire la finanțarea și distribuirea acestor produse în instituțiile de învățământ din aceste județe.

De asemenea, Consiliul Național al Elevilor se declară dezamăgit de greva transportatorilor din data de 11 octombrie, având în vedere numărul ridicat de elevi care sunt nevoiți să facă naveta zilnic, între domiciliu și unitatea de învățământ. Astfel, CNE pun sub semnul întrebării legitimitatea intereselor din spatele acestei acțiuni și solicită patronatelor din domeniu să ia în calcul interesul suprem al beneficiarilor primari ai educației. Cel puțin câteva sute de elevi nu au participat în ziua de joi la cursurile școlare din cauza incertitudinii privind circulația mijloacelor de transport în comun.

Este penibil cum elevilor le sunt puse piedici chiar de către cei care ar trebui să le faciliteze accesul la educație. Atragem atenția asupra faptului că unele consilii județene sunt foarte consecvente în a întârzia cu atribuirea contractelor pentru programul „Laptele și cornul”, unele dintre acestea reușind să repete performanța de a tărăgăna distribuirea alimentelor câteva luni de la începutul anului școlar. – Petru APOSTOAIA, președintele Consiliului Național al Elevilor (CNE)

 


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

One thought on “Elevii din România, lăsați fără lapte și corn în anumite județe, dar și fără transport pe motiv de grevă

  1. Nelu Stiuca

    PRINTRE CAUZELE DIMINUARII BUGETELOR DIN SANATATE SI INVATAMANT ESTE SI POLITICA SALARIALA A BUGETARILOR din Romania postdecembrista a degenerat, capatind tot mai mult rolul unui mijloc de satisfacere a clintelismului si de jecmanire irationala a bugetului national, prin emiterea abuziva, de catre (anteriorii) guvernanti, a unor reglementari (ordine ministeriale, Hotariri de Guvern, etc) fara justificare, ignorind in acelasi timp investitiile pe care in paralel statul le-a facut pentru cibernetizarea si optimizarea procesului muncii.
    Aceasta s-a manifestat haotic fara nici un control din partea vreunei institutii a statului, desi este vorba despre folosirea discretionara a banului public.
    Astfel, unor persoane din domeniul administratiei si justitiei, le-au fost atribuite tot felul de sporuri pe linga cele existente inainte de 1989, (de stres, de antena, de calculator, de rusine, de control, de consiliere, de risc in combaterea coruptiei, de gestionare a fondurilor europene etc., iar sporurile pentru indemnizatii de conducere au fost ridicate in cazul unor functii cu coeficientii de ierarhizare mari la un cuantumul care sa creeze posibilitatea dublarii salariului de baza, ceea ce infatiseaza o nerusinare fara margini). Pentru calcularea acestora sunt folosite baze de referinta (de raportare) care ignora principiile si legile matematicii, astfel s-a dezvoltat cu mare succes spiritul clientelar contributor substantial la oficializarea actului de coruptie.
    In functionarea institutiilor statului au aparut transformari uluitoare, datorita /umflarii artificiale/ (pentru ca nici o institutie a statului nu a avut obligativitatea de a da avize pe baza de argumente realiste) a organigrameleor din ministere sau structurile centrale (inclusiv din Administratia Parlamentului), care au fost elaborate dupa poftele si lacomia diferitilor /farisei postdecembristi/. Tot fara justificari temeinice toate functiile de directori au fost transformate in directori generali (bineinteles cu cresterea considerabila nejustificata a indecilui de ierarhizare a salarizarii) pentru a avea in subordine multi directori simpli si alti sefuleti. La unele entitati, structurarea organigramelor este conceputa pe DIVIZIOANE , DIVIZII si SECTOARE, iar sefii acestora si-au prevazut venituri salariale superioare celor de ministri.
    Astfel au fost infiintate si institutii de stat tip AGENTII care sunt conduse de, si functioneaza cu, functionari publici cu statut special care se ocupa de consilierea victimemelor crimei organizate, ceea ce reprezinta cazuri unice in UE., unde veniturile salariale si structurile organizatorice intrec orice inchipuire realista.
    In structura unor ministere sunt, infiintate prin H. G. Societati Comerciale care functioneaza illegal si sunt finantate de la bugetul de stat.
    Pentru integrarea europeana a Romaniei in toate ministerele si departamentele componente ale acestora au fost infiintate structuri cu aceasta destinatie, numai ca dupa adearare (01.01.2007) Ministerul Integrarii a fost desfiintat, insa structurile in cauza sunt mentinute si astazi, in unele cazuri numarul angajatilor a crescut fara nici o justificare (majoritatea personalului din aceste organizatii primesc nejustificat printre altele si spor de gestionare a fondurilor europene de 75% raportat la o baza de calcul care ignora rationamentul mathematic).
    Aceste libertati discretionare a condus la infiintarea nelimitata a functiilor de, subsecretari de stat, subsecretari generali, directori generali, directori, sefi de servicii, sefi de birouri, ceea ce inseamna risipa de buget si un mare obstacol in calea descentralizarii deciziei din domeniul politicilor publice.
    Insa cel mai daunator lucru pentru societatea romaneasca (ceea ce nu se intimpla nici pe timpul regimului communist) este faptul ca in actualele conditiile organizatorice (cu cheltuieli salariale, majore, total nejustificate) orice act (administrativ sau juridic) intocmit de catre un functionar public sau justitiar este supus sistematic unei cenzuri totale conform intereselor (sau opacitatii) sefilor de birouri, de servicii, directorilor, directorilor generali etc. aceste realitati nu au nimic comun cu vreo /armonizare/ europeana sau cu flexibilitate necesara in exercitarea actului de administratie publica.
    Toate actiunile postdecembriste, de fraudare oficiala a banului public, in stilul aratat mai sus continua sa conduca la blocarea progresului general al Romaniei si la construirea unui sistem social generator (perpetuum mobile) de coruptie (imoralitate nemarginita si din ce in ce mai sofisticata).
    DACA SITUATIILE ARATATE MAI SUS AR FI, BINE PUSE INTR-UN SISTEM DE ECUATII SI GESTIONATE CORECT, IMAGINEA CELOR CARE POT DEMONSTRA CAPACITATEA DE A INDREPTA ASEMENEA ABERATII DIN SISTEMUL SOCIAL ROMANESC NU POATE FI DECAT UNA POZITIVA SI DOVEDITOARE PENTRU REDAREA SAU RECISTIGAREA DEMNITATII NEAMULUI ROMANESC, (cei mai multi dintre presupusii nemultumiti sunt de fapt supermultumiti pentru ca acestia niciodata nu si-ar fi inchipuit, ca in loc sa fie ejectati de societate, le-a fost permis sa profite fara scrupule de truda sau sudoarea poporului roman si sa ocupe functii publice de pe pozitia carora au putut sa asigure si spatele multor afaceri ilegale sau mirsave).
    Pentru corectarea /nelegiuirilor/ mentionate mai sus (ceea ce ar insemna inclusiv o economisire insemnata de fonduri financiare la bugetul de stat si cistigare de capitaluri diferite) pot fi invocate urmatoarele urgente impuse de nevoile socio-economice si istorice obiective ale Romaniei si anume:
    1. REALIZAREA UNEI DESCENTRALIZARI REALE IN VEDEREA CRESTERII RESPONSABLITATII IN EXERCITAREA ACTULUI ADMINISTRATIV SI DE JUSTITIE – ceea ce impune [desfiintarea unor entitati organizationale sau functii publice care au obiect de activitate formal (constituind forme fara fond) si redistribuirea personalului din vrful piramidei catre baza] comasarea structurilor cu competente paralele si reducerea conducerilor acestora la un director simplu si adjunct al acestuia, iar structurarea interna trebuie sa fie organizata pe grupe profesionale sau de specialisti (nu se pot obtine rezultate firesti crespunzatoare nici in administratie sau servicii publice si nici in justitie cu organizare /stahanovista, bolsevica/ in care nu exista responsabilitate si angajament personal, ci doar cenzura sefutilor, siefilor si sefoilor) asa cum, o cere o buna functionare a societatii moderne sau cum a dovedit-o practica Europeana si nu numai.
    EXTERNALIZAREA UNOR ACTIVITATI AUXILIARE (pentru care exista angajamente ale autoritatilor romane fata de cele europene) din ministere si unitatile centrale este de asemenea o necesitate obiectiva care ar reduce mult cheltuieli bugetare si ar contribuie la eficientizarea actului administrativ.
    Obiectivele mentionate se pot realiza pe baza unei analize efectuate, prin prisma deficientelor relatate, de catre experti, consilieri guvernamentali si membrii ai comsiilor de specialitate din Parlament, fiecarei entitati din structura administratie, unitatilor centrale bugetare de servicii publice si justitie.
    Astfel trebuie reevaluate, in spirit critic, reglementarile cu referire la infiintare, organizare, functionare si acordarea de drepturi salariale, emise cu usurinta anterior (ordine ministeriale, H.G, etc.), iar dupa identificarea inadvertentelor (cele mai multe asemenea acte normative au fost semnate “pentru” si nu de factorii responsabili ai structurilor in cauza ceea ce confirma caracterul abuziv al acestora) se completeaza, modifica sau abroga textele considerate cu continut ostil interesului public general.
    Revenirea la normalitate in domeniul SALARIZARII BUGETARILOR, se poate realiza si in baza emiterii unui act normativ, dupa modelul folosit in majoritatea statelor UE, unde retribuirea bugetarilor este prevazuta pe 5 nivele (A,B,C,D,E) cu urmatoarea semnificatie, A-studii superioare de lunga durata, B-superioare de scurta durata, C-liceale, D-profesionale si E-elementare. In cadrul fiecarui nivel diferentierea veniturilor salariale se face pe baza coeficientilor de ierarhizare stabiliti in functie de importanta sociala a muncii si ingradirile pe care le are profesia pentru exercitarea altor activitati colaterale profitabile.
    2. ORGANIZAREA UNOR STRUCTURI CU IERARHII INTERNE CAT MAI REDUSE SI SIMPLISTE ESTE NECESARA PENTRU A INTARI INDEPENDENTA, INEGRITATEA SI COMPETENTA PROFESIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI cu atributii de control (politisti, comisari ai garzii financiare, personalul Curtii de Conturi sau din alte institutii etc.) si a justitiarilor (procurori si judcatori), pecum si pentru diminuarea riscurilor de mare si mica coruptie. Identitatea sau datele de stare civila ale acestora nu trebuie cunoscuta public, relationarea pentru exercitarea atributiilor de serviciu trebuie facuta in baza unor coduri cifrate (purtate la vedere), schimbate periodic in functie de unele necesitati obiective. Intocmirea documentelor procedurale de catre aceste categorii de personal trebuie facuta de asemenea in baza codurilor cifrate (pentru a se realiza atat protectia personalului in cauza cat si o diminuare a riscului coruptiei).
    3. INTARIREA RESPONSABILITATII CURTII DE CONTURI in ceea ce priveste controlul asupra legalitatii infiintarii unor structuri sau posturi din administratie sau sistemul judiciar precum si a sumelor alocate pentru acoperirea cheltuielilor necesare in aceste stuatii.
    4. INSTITUIREA UNEI PROCEDURII prin care schemele de organizare si functionare a oricarei organizatii centrale din administratia publica, sistemul judiciar sau alte sisteme de servicii publice (sanatate, invatamant) trebuie sa fie avizate de catre reprezentanti ai Cancelariei Primului Ministru si Ministerului Economiei si Finantelor pentru a se cuatifica justetea unor cheltuieli suplimentare (aceiasi metodologie trebuie respectata si in plan teritorial – judetean ).
    Realizarea practica a celor patru obiective contribuie la reducerea birocratiei, coruptiei, inflatiei, imbunatatirea mediului de afaceri (mai ales in ceea ce priveste achizitiile publice), etc.
    O alta problema majora, a unei guvernari rationale si lucide, o constituie POLITICA FISCALA care trebuie adoptata stiintific in favoarea progresului general si in conformitate cu potentialul resurselor naturale si economice din Romania, [deoarece actualmente impozitarea salariala constituie o sursa de venit la bugetul de stat mai mare decat cea provenita din impozitul pe profit (firmelor le este permis sa deconteze pe cheltuieli unele investitii de lux efectuate pentru uzul patronilor), stuatie ce permite inducerea pe termen mediu, in societatea romaneasca, a unei caracteristici specifice sclavagismului modern si nu capitalismului].

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *