Prin anul 2016, raportam cu mândrie o scădere -cea mai mare din lume- a contractelor cu dedicație în construcții, cu circa 25%. Era urmarea unor ani sub guvernele Ponta, când societatea civilă pe de o parte, dar și miniștri ca Ioana Petrescu, Eugen Teodorovici și Liviu Voinea pe de altă parte, reușiseră pentru prima dată o modernizare a achizițiilor și raportărilor publice, ajutată și de diverse controale la fondurile europene, care se etala în graficele SAR pe o perioadă de vreo cinci ani.
Duse sunt acele timpuri și cine deschide de vreo trei ani scoreboardul Single Market al Comisiei Europene vede România în roșu la achiziții netransparente și necompetitive, alături de Bulgaria, Italia, Malta, Grecia, Spania și Portugalia (vezi grafic).
Încă dinainte de epidemie, Florin Cîțu făcea greșeala de a anunța că vrea să bage în CSAT o încredințare a digitalizării ANAF ca să scape de legea achizițiilor publice.
După epidemie, procuratura generală, care nu e în rândul întâi al luptei cu virusul, se digitalizează și ea fără concurență, dând unui furnizor favorit cu conexiuni cu serviciile sub toate guvernele contractul.
Doctorii care conduc lupta cu epidemia au anunțat demult că au nevoie de un regim de urgență, iar sub adăpostul acestui anunț se fac toate porcăriile.
În realitate, de la Bruxelles s-au dat demult indicații clare ce fel de achiziții facem în viteză, când ne trebuie măști și echipamente spitalicești peste noapte, sacrificându-se concurența, dar nu și transparența, facem încredințări directe cu publicare, cum scriu aici experții SAR.
Guvernul Orban pare însă să opteze pentru soluțiile favorite ale unora care preferă regimul militar, adică pentru achiziții care sunt și neconcurențiale, și netransparente. Acestea au devenit regula. Dacă DNA va vâna pe cineva, e probabil că pe doctori, că evident nivelul politic are impunitate după ultimele numiri de procurori șefi contra avizului CSM.
Oare se trezesc rezistenții din carantină, măcar pe online, că nici în prognozele cele mai negre nu s-a susținut că erau ai serviciilor, ci doar că erau manipulați de servicii? Deșteptarea! Sau poate eram prea optimiști?
Acest material a fost scris în cadrul proiectului Pactele de integritate – instrument civic de monitorizare a achizițiilor publice.
Nu e prima data cand PNL se roteste cu PSD.
Să ceri de la unii ca Orban, Vela & comp. așa ceva relevă fie o imensă naivitate, fie o participare șmecherească la jocul lor. Ei se fac că …, noi ne facem că jurnalism. Toate șulfele care ung rotițele economiei șpăgii (oximoron, scuze!) sunt la locurile lor. Iar inteligența populară și bunul simț ne spun că lupii nu vin noaptea la stână să aducă alte mioare, nici măcar să le păzească pe cele existente. Nici pe departe.
Porcării se fac și la Bruxelles, chiar și-n stare de ne-urgență. Așa că, de ce așteptați atât de mult de la niște bieți ficiori trecuți, de o modestie intelectuală patentă și cu câte un trecut fără de mari laude? De multe ori, ei chiar fac tot ce pot, iar alteori prin miracol chiar se depășesc să împlinească acest puțin ridicol cu care îi va aminti istoria.
nu prea inteleg practic cum se duce pnl dupa psd si invers?!!! Adica SRI trece in subordine SIE si invers sau se schimba periodic denumirile intre ele adica SIE devine SRI si viceversa???!!!
Cea mai concisă definiție implicită a politicii românești! Ying și Yang. Fără, nu poți înțelege mare lucru.