Antonia Pup

Solicităm simulări ale examenelor naționale în siguranță și revenirea elevilor din clasele terminale în bănci!

În contextul ultimelor dezbateri din educație, am remarcat lipsa unui plan concret al autorităților publice (atât naționale, cât și locale) cu privire la organizarea simulărilor Evaluării Naționale și a examenului de Bacalaureat. Mai mult decât atât, a fost plasată, pe agenda publică, ideea ca elevii aflați în clasele terminale (a VIII-a, respectiv a XII-a) să poată să opteze pentru tipul de învățământ pe care îl frecventează în vederea pregătirii acestor examene. Considerăm această temă ca fiind contraproductivă: această idee nu este decât o parafrazare a scenariului hibrid (o parte dintre elevi acasă, o parte dintre elevi la școală, iar profesorul predând simultan), un scenariu care nu funcționează și nu produce învățare.

Examenele naționale reprezintă o etapă definitorie pentru parcursul educațional al fiecărui copil din România, așadar acestea ar trebui tratate cu maximă seriozitate și simț de răspundere de către autorități. Analog, pregătirea elevilor pentru aceste examene, prin simulări naționale, evaluări de etapă și ore de educație remedială nu trebuie să fie nici încadrată la categoria ,,și altele”, nici să facă obiectul disensiunilor dintre forțele politice aflate la guvernare. Simulările examenelor naționale constituie un sprijin pentru elev, orientându-i învățarea în raport cu obiectivele de învățare, iar orele de educație remedială, putând fi realizate doar față în față (pentru a se recupa ceea ce s-a pierdut prin învățarea online, în multe cazuri neconformă), finanțate din fonduri europene de către statul român, trebuie să fie accesibile fiecărui elev din România care se pregătește pentru examenele naționale.

Având în vedere panta ascendentă pe care ne aflăm privind creșterea cazurilor de COVID-19 și ținând cont de faptul că o parte dintre localitățile unde există școli și licee se află încadrate în scenariul roșu (școlile fiind închise), solicităm coaliției de guvernare măsuri concrete pentru pregătirea simulărilor examenelor naționale și pentru revenirea elevilor din clasele terminale în bănci.

  • Ministerul Educației și Ministerul Sănătății trebuie să colaboreze pentru pregătirea acestor două decizii, fără a lăsa aparițiile mediatice ale miniștrilor să supraordoneze interesul față de educația copiilor;
  • Asumarea deciziei, de către coaliția de guvernare, privind organizarea în siguranță a simulărilor examenelor naționale și revenirea elevilor aflați în clasele terminale în bănci, indiferent de scenariul în care se află unitatea administrativ-teritorială;
  • Somarea autorităților publice locale în vederea asigurării tuturor materialelor igienico-sanitare necesare pentru organizarea procesului educațional, prin finanțarea complementară (măști, dezinfectanți, hârtie, săpun). În acest sens, toate forțele politice trebuie să colaboreze cu primarii pentru a garanta sustenabilitatea demersului, iar mesajul politic trebuie să fie unul foarte clar: Nu vom tranzacționa viitorul copiilor din România pentru neînțelegerile politice! 


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

One thought on “Solicităm simulări ale examenelor naționale în siguranță și revenirea elevilor din clasele terminale în bănci!

  1. Adrian

    Ok, plan:

    I. Elevii (de ce nu si studentii) se auto-testeaza, in conditii de respect de sine, colegi, profesori (adica nu copiaza etc)

    II. Lucrarile (teste etc ) sunt anonimizate, transmise online si apoi verificate de profesori (anonimizat) din alt judet(scoala, facultate)

    III. Rezultatele (care pot fi „copiat”, „interesant”, etc) se intorc la sursa.

    Cred ca la nivelul clasei a opta (a douasprezecea, etc cu atat mai mult) elevii sunt in stare sa produc ei(ele) insisi (insele) teste adecvate.

    desigur, lipseste IV. Profesorii sunt PLATITI EFECTIV , etc. Mai lipsesc si alte cele (consumabile, dotari, etc.)

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *