Mihaela Parghel

O scrisoare deschisă şi o petiţie cu peste 1600 de semnături pentru a determina Ministerul Transporturilor să reabiliteze Gara Braşov

O braşoveancă cere Ministerului Transporturilor, printr-o scrisoare deschisă, să se implice de urgenţă în reabilitarea Gării Braşov. După ce a lansat la sfârşitul anului trecut o petiţie pentru susţinerea iniţiativei sale de a reabilita Gara Braşov – document ce a strâns în trei luni peste

1.600 de semnături, Mihaela Mariş cere acum ministrului Transporturilor să prezinte un plan concret pentru reabilitarea Gării Braşov. „Împreună cu cei peste 1600 de semnatari ai petiţiei îmi exprim deschis profunda îngrijorare cu privire la lipsa unui plan concret de reabilitare a Gării Braşov, precum şi la lipsa de transparenţă şi absenţa implicării comunităţii în realizarea acestui demers. Considerat oraş de poveste, capitala verde a ţării, oraş ce aduce mii de turişti anual, Braşovul este un municipiu care a continuat să se dezvolte şi să se modernizeze. Ceea ce a rămas neschimbat este poarta pe care scrie <<Bun venit>> pentru mulţi turişti, gara nemodernizată şi

nerenovată încă din 2007. Îmbibată de mizerie, nesiguranţă şi întuneric, gara se evidenţiază din ce în ce mai mult, având în vedere că infrastructura nu permite un aeroport“, se arată în scrisoarea deschisă către Ministerul Transporturilor.

De la lansarea petiţiei pentru reabilitarea gării, în decembrie 2015, iniţiativă despre care România Curată a mai scris AICI,  Mihaela Mariş spune că a primit multe mesaje şi din ţară şi din străinătate, ceea ce denotă interesul pe care acest subiect l-a stârnit în comunitate. În acest context, braşoveanca solicită Ministerului Transporturilor să vină cu un plan public de reabilitare şi renovare a Gării Braşov, pentru următorii doi ani sau să pună acest obiectiv pe lista priorităţilor naţionale.

Scrisoarea deschisă către Ministerul Transporturilor, care se alătură petiţiei, cuprinde următoarele solicitări adresate ministrului Dan Costescu:

„ 1. Realizarea unui plan public al Ministerului Transporturilor de reabilitare şi renovare a Gării Braşov din următorii 2 ani;
2. Emiterea un astfel de plan în perioada imediat următoare, situând Gara Braşov pe lista de priorităţi naţionale, în eventualitatea în care primul punct nu este realizabil;
3. Consultarea cetăţenilor şi experţilor din domeniu, în ceea ce priveşte construirea unui plan de reabilitare a Gării Braşov care să cuprindă: reabilitarea construcţiei interioare şi exterioare, a zonei de aşteptare, a peroanelor gării, introducerea unor standarde pentru magazinele din interiorul şi împrejurul gării, crearea unui plan tehnologic şi electric, soluţionarea problemei oamenilor străzii prezenţi în interiorul şi jurul gării, modalităţi de susţinere a igienei şi a bunei funcţionări a gării Braşov;
4. Implicarea cetăţenilor şi experţilor din domenii potrivite pentru acest demers în procesul de reabilitare;
5. Informarea cu privire la situaţia actuală a discuţiilor şi deciziile luate privind aceste demersuri;
6. Informarea dacă Gara Braşov nu intră în priorităţile de dezvoltare pe agenda Ministerului Transporturilor, venind astfel cu solicitarea a de a preda proprietatea municipalităţii care îşi va asuma reabilitarea locaţiei”.

Petiţia pentru reabilitarea Gării Braşov continuă a fi semnată şi a fost început procesul de creare de grupe de lucru pe diferite expertize, astfel încât să fie gândite soluţii concrete, de data aceasta de către comunitate. Întreaga comunitate braşoveană este profund interesată de acest subiect, aşteptând un răspuns ferm, transparent şi complet de la Ministerul Transporturilor“, se mai arată în scrisoarea deschisă adresată ministrului Costescu.

În ultimii ani, Primăria Braşov asolicitat în mai multe rânduri prealuarea în administrare a gării, pentru a face unele intervenţii de modernizare dar de fiecare dată a primit răspunsuri negative. Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a trimis ultimul său refuz în mai 2015, când a motivat că predând atribuţiile de administrare către Primăria Braşov s-ar putea găsi în imposibilitatea de a onora unele obligaţii pe care le are faţă de operatorii de căi ferate şi terţii cu care era la acea vreme în relaţii contractuale. Tot la acea vreme, CNCF CFR SA şi-a motivat refuzul prin faptul că „actuala clădire a Gării CFR Braşov a fost modernizată prin fonduri europene, în 2007, este funcţională, iar spaţiile sunt utilizate atât de operatorii feroviari, cât şi de terţi“.

 

 

 

 

 

 


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *