Cristian Ghingheș

Elevii cer curriculum din oferta şcolii, la decizia lor, începând cu anul școlar viitor

Consiliul Naţional al Elevilor salută iniţiativa Ministerului Educaţiei şi Cercetării privind pilotarea unor planuri-cadru în anumite unităţi de învăţământ preuniversitar, începând cu anul şcolar 2020-2021. Conform articolului 26, din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, Ministerul Educaţiei şi Cercetării poate stabili, prin hotărâre a Guvernului, funcţionarea în sistemul de învăţământ preuniversitar a unor unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie.

În același timp, Consiliului Naţional al Elevilor, vine cu o serie de revendicări punctuale în ceea ce priveşte arhitectura curriculară sunt:

  • 1) includerea reprezentanților CNE pe lista invitaţilor permanenţi în cadrul tuturor grupurilor de lucru conexe planificării şi implementării acestui proiect de pilotare.
  • 2) Organizarea unei consultări ample cu beneficiarii direcţi ai educaţiei, elevii, asupra noilor planuri-cadru care se doresc a fi proiectate pentru ciclul de învăţământ liceal. Fie că se va desfăşura online sau offline, prin dezbateri organizate în comunităţile şcolare, Ministerul Educaţiei şi Cercetării trebuie să aibă în vedere faptul că arhitectura curriculară trebuie să aibă în centrul său elevul, să răspundă nevoilor şi intereselor sale, în primul rând.
  • 3) Operaţionalizarea curriculumului la decizia elevului din oferta şcolii şi implementarea acestuia din luna septembrie a acestui an. Ministerul Educaţiei şi Cercetării trebuie să folosească toate mecanismele şi resursele de care dispune pentru a împiedica fenomenul întâlnit în sute de şcoli din România, în care consultarea elevilor în vederea stabilirii disciplinelor opţionale are doar un rol formal, întrucât deciziile care se iau la nivelul consiliilor de administraţie vizează doar completarea normelor didactice, şi nu dezvoltarea personală şi profesională a elevilor.

Îmi doresc să văd că se vorbeşte despre curriculum la decizia elevului din oferta scolii si învăţământ centrat pe elev cel puţin la fel de intens cum se vorbeşte despre alegerile anticipate. Consiliul Naţional al Elevilor sprijină iniţiativa de pilotare a planurilor-cadru în anumite unităţi de învăţământ şi mă aştept din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării la conjugarea tuturor eforturilor actorilor implicaţi în vederea împlinirii unei ţinte comune, anume reforma curriculară astfel încât aceasta să corespundă nevoilor şi intereselor elevilor – a declarat Antonia Pup, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

În anul 2018, Consiliul Naţional al Elevilor a strâns peste 130.000 de semnături prin care era solicitată o reală reformă a planurilor-cadru pentru învăţământul liceal. În anul 2020, această reformă întârzie să apară, aspect pe care reprezentanţii elevilor refuză să îl mai treacă cu vederea, afirmă ei. În acest sens, reprezentanții elevilor solicită ministrului Educaţiei şi Cercetării asumare politică în vederea reformării planurilor-cadru pentru învăţământul liceal şi operaţionalizarea curriculumului la decizia elevului din oferta şcolii.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

One thought on “Elevii cer curriculum din oferta şcolii, la decizia lor, începând cu anul școlar viitor

  1. Dumitru

    „arhitectura curriculară trebuie să aibă în centrul său elevul, să răspundă nevoilor şi intereselor sale” Ce inseamna prostia asta ? Sincer, cum poate cineva sa debiteze inca asa ceva ? Care sunt „nevoile si interesele elevului” ? Ia sa vedem. Daca sunt copil sarac, interesul meu este ca scoala publica sa-mi dea o sansa (nu mai mult) sa muncesc pe branci si sa ajung in clasa medie. Asa a fost intotdeauna si nu se va schimba. Daca sunt bogat, interesul meu este ca nimeni sa nu invete bine in scoala publica, astfel incat educatia mea cumparata cu bani grei sa ma transforme in nobil ereditar. Ghici pe cine favorizeaza circul asta cu „nobody left behind” care se traduce prin reducerea standardelor pentru toti ? Nu pe saraci, pentru care devine imposibil sa se afirme prin munca.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *