Există și poziții prin definiție imparțiale în statul român și măcar pentru acelea ca Avocatul Poporului am putea încerca un consens nepartizan
Nu sunt de acord cu o politică în care învingătorul îl bagă pe învins la pușcărie, asta omoară și democrația, și statul de drept. Dar nu văd cale de întoarcere la români, unde serviiciile controlează așa de mult din joc și au interes să țină partidele slabe și dependente ca să cîștige ele influență și licitații la stat (sper că urmăriți topul achizițiilor pe România Curată și poate vă întrebați de ce numai noi ne permitem să arătăm cum de firmele serviciilor, echivalentele lui Hexi, sunt lider de piață în multe domenii). Și cum politica e legitimă, chiar dacă nu și conflictul extrem (și exportat ca mahala în Europa), după o destabilizare precum cea de duminică, e de așteptat ca învingătorii să își mărească avantajul și au dreptul să o facă. Să sperăm că e și în avantajul votanților și nu o să ajungă aceștia rapid ca fanii de la Urzeala tronurilor din care un milion au cerut, cînd s-a dovedit după ce a cîștigat eroina lor îndrăgită că nu era mai civilizată ca dragonul pe care călărea, să fie dați afară scenariștii, că aceștia sunt incompetenți, nu că fanii și-au făcut iluzii, că preferă să se atașeze emoțional în loc să descifreze cheile cognitive care li se oferă.
Deși fără nicio iluzie, spre deosebire de votanții targetați prin social media și convinși să mai dea o dată un vot în alb duminica trecută, văd o cale constructivă – întotdeauna există una, dar nimic constructiv nu a fost realist în ultimii noi ani și jumătate. Aceasta este un consens privitor la pozițiile care necesită obiectivitate pentru vindecarea fracturii din societate și a imaginii noastre externe (trebuie să încetăm să sponsorizăm singuri campania contra noastră din presa străină, care a afectat încet-încet rata dobînzii, pe care o vor plăti chiar cei care au suflat în foc în ultimii doi ani), ca un consens privitor la alegeri.
Încep cu ultimul obiectiv: ar fi bine ca PSD și opoziția să agreeze de comun acord un calendar de alegeri. Opoziția nu o să devină mai competentă și nici PSD mai iubit de popor dacă o mai lungim și ținem zece rînduri de alegeri. Ne trebuie alegeri anticipate, mare păcat că nu au fost duminica asta ca să terminăm. Ideal ar fi să fie și sincronizate cu prezidențialele, e constituțional complicat, dar cine vrea, poate, și unele, și altele, se pot deplasa ca să scurtăm instabilitatea.
Al doilea obiectiv privește recrearea unui stat care nu e nici pesedist, nici penelist, nici paralel. Nu peste tot, că nu se poate, dar măcar pe ici, pe colo, prin părțile vitale pentru reconstruirea încrederii (vedeți declarația mea în Nature de săptămîna trecută). Națiunea are nevoie de încredere și măcar în cîteva puncte toate partidele s-ar putea uni ca să facă un pas comun pentru reconstrucție. Am găsit asemenea exemple de consens în istoria statelor care au reușit să progreseze în secolul XX, singurele de pe continentul lor, de exemplu în Chile în anii treizeci cînd s-a luat decizia ca să nu poată fi numită Curtea Supremă decît cu două treimi din voturile Senatului (practic prin consens). A urmat Auditorul Genera, cu aceeași regulă, și așa s-a pus treptat, dar sigur, bazele unei fundații obiective a statului.
Avem de numit Avocatul Poporului. Peter Eckstein Kovacs, un independent cu integritate, care a demisionat din Parlament cînd nu a putut trece legea ANI și de la consilierea unui președinte cînd acesta a început să dea indicații în direct pieței bursiere privitor la aurul Roșiei Montane, a reușit să strîngă sprijin de la societatea civilă și cîteva partide. Lipsesc UDMR și PSD. Ar fi un semnal excelent dacă s-ar putea alătura și ele.
Și nu e vorba doar de asta. Chiar are șanse Rovana Plumb să fie comisar european? Deja vor unii să îl parcheze pe Cioloș în locul ei, ca să îl scoată din politică (mereu Cioloș a fost considerat doar bun de pus în față de cei care îl promovează). Leonard Orban și el ar fi cam gata (a mai fost, și nu a fost strălucit, cum nu a fost nici un ministru eficient, conform singurului raport pe fonduri comparativ între guverne, al Valentinei Dimulescu de la SAR, link). Poate ar fi o idee bună să nu fie nici un dragnist și nici un iohannist, să se facă un consens pe cineva de mijloc, care să poate lucra la refacerea credibilității noastre? Mircea Geoană ar avea și profilul, și relațiile necesare, și e în afara partizanatului actual. Poate nu e singura soluție nepartizană, dar e prima care îmi vine în minte.
Procurorii generali? Am mai dat sugestii bune – Doru Țuluș, ca profil, oameni care au făcut dosare importante la DNA, dar au ținut și la proceduri. Șefi de procuraturi mai eficiente și mai transparente din țară. Există. Nu putem face o comisie nepartizană și produce o listă scurtă cu 5-6 nume? Nu ar reface asta încrederea și acasă, și afară?
Esențialul este să scoatem o parte din stat în afara luptei politice, pentru că există poziții definite ca obiective și pentru că la noi lupta e război civil. Urmează BNR, e esențial ca Isărescu să fie succedat de un independent de anvergură și care să nu poată fi atins. BNR e un succes al independenței și profesionalismului și a fost o prostie enormă a PSD și PNL că au tot atacat BNR în ultimii ani.
Consensul necesar e, din păcate, ca să fiu onestă, nu doar între dreapta și stînga la noi, plus UDMR, ci și unul cu serviciile, care la ora asta au drept de veto la orice și țin în mînă o bună parte din mecanismul de manipulare creat prin social media după Brexit (prin aceleași metode) prin care pot influența esențial orice fel de alegeri. Dar președintele Iohannis, deja practic reales, ar trebui să fie capabil să controleze zona asta, deci un consens cu el ar trebui să însemne și un consens cu statul profund. Sper, cel puțin.
Repet, vorbesc doar de cîteva poziții. În rest lichidați-vă mai departe! Dar nu mai riscați statul, dobînda de împrumut, rata Robor, și toate astea. Dați oamenilor mobilizați să salveze tronul duminica asta, cu perfectă bună credință și pe alocuri chiar eroism, măcar atît pentru efortul lor, cîteva poziții nepartizane unde faceți efortul să numiți cei mai buni oameni pe care îi avem. Că știm cu toții că nici dacă unim toate resursele noastre umane nu stăm strălucit, războiul dus cu meritocrația și libertatea de a lucra în Europa ne-au lăsat răni adînci. Dați-ne un avocat al poporului care să fie al poporului, un comisar european care să fie european și al României, nu al unei fracțiuni din ea, și așa mai departe. După asta va conta mai puțin dacă partidele nu reușesc să se ridice la înălțimea așteptărilor. Nu trăim în timpuri favorabile partidelor, dar alții își pot permite partide slabe, că au un stat. Hai să îl consolidăm pe al nostru.
Stimata Doamna, observ ca de cele mai multe ori atacati serviciile secrete pentru ca ar avea prea multa putere si ar influenta decisiv politica in tara noastra. Va spun sincer (si sper sa nu mi se stearga si acest comentariu) ca nu dau multa credibilitate acestor afirmatii ale dvs., pana nu veniti cu elemente concrete, convingatoare. Altfel, ramanand doar niste mesaje absconse catre servicii, cu subintelesul “fiti atenti ca eu stiu ce faceti voi”, credibilitatea dvs. are de suferit cel putin in fata unora ca mine. Si e pacat, mai ales pentru imaginea dvs. din primii ani de dupa 1989, cand va citeam cu nesat tot ce scriati in presa.
La referendumul din 2012 s-a anuntat ca vor fi fraude de 2 milioane de voturi masluite, vezi afirmatiile Monicai Macovei, lucru tocmai bun pentru a face a o investigatie. Acuma te rog pe dumneata cum incepi o investigatie? Prin metode legale sau prin metode ilegale, adica prin exinderea investigatiei de la indicii clare (nu declaratii) care sa justifice o escaladare a metodelor si a incalcarii drepturilor CELOR IMPLICATI in ceea ce pare o posibilita incalcare a legii sau escaladezi direct la INCALCAREA DIRECTA SI IN MASA A INTREGII POPULATII DEVENITA IN INTREGIME SUSPECTA DE INFRACTIUNI?
Daca nu ai posibilitatea de a iti da seama ce s-a intamplat cu Referendumul din 2012, daca ai anumite limitari, iti spune eu ce s-a intamplat: INSTITUTIILE DE FORTA, SERVICII SI PROCURATURA, au trecut la INCALCAREA IN MASA A INTREGII POPULATII, fara sa aiba vreun indiciu palpabil de infractiune a celor carora s-au incalcat drepturile. Dovada: afirmatia dnului Daniel Morar care a spus ca s-a gasit cazul (izolat) al unui militar din Afganistan care ar fi votat in tara. Ca sa poti gasi un astfel de caz, indiferent din ce motive s-a ajuns la acest fapt, inseamna ca procurorii, in fapt serviciile, au folosit toate datele personale, de stare civile, de angajat, de alocare pe o anumita circumscriptie a fiecarei persoane, de localizare a fiecarei persoane in momentul referendumului – adica ei stiau ca acel militar era plecat din tara -, in timp real, ABSOLUT TOATE BAZELE DE DATE EXISTENTE IN ROMANIA, si AU FACUT O ANALIZA COMPLEXA de DATA MINING PE TOATE ACESTE DATE, desi nu a existat decat o afirmatie nedovedita de posibilie fraude de 2 milioane de voturi. Aceasta nu a putut fi doar o operatiune in care s-a plecat de la indicii pentru a se ajunge in mod gradual la incalcarea drepturilor unor invidizi, ci s-a escaladat direct la incalcarea drepturilor tuturor cetatenilor Romaniei, din tara din de afara, considerati direct toti suspecti, pentru a se putea gasi un astfel de caz. Citeste Art. 53 din Constitutie si vei vedea ca incalcarea drepturilor cetatenesti nu poate fi justificata decat in mod proportional cu amenintarea la securitatea nationala. Serviciile au plecat in operatiune direct la incalcarea drepturilor cetatenesti, cu FOLOSIREA NELEGALA A TUTUROR CETATENILOR SI A ABSOLUT TUTUROR BAZELOR DE DATE PERSONALE a acestora, adica ceea ce a facut la o scara mult mai mica decat Cambridge Analytica. PS: bine-nteles ca pentru ca se justifica incalcarea legii de catee servicii au trebuit gasiti niste vinovati fara probe.
Felul cum a fost condamnat Dragnea,dovedeste ca in Romania exista politie politica.Nu neg ca nu a fost vinovat si ca nu ar fi trebuit sa fie.Nu am date in acest sens.Dar cum sa incercat,chiar manipularea maselor prin aceasta condamnare,pe mine nu ma mai poate convinge nimeni ca avem stat de drept. Se pare ca suntem exact ca in anii 50 cind Sovieticii au distrus elita tarii.Ce se face,cum se dezbina tara,este dea dreptul cinic.Exista un plan in toate acestea.Macar daca ar duce la progress,dar minciuna nu poate duce la progress.
” Carmen Dan, audiata la DNA in dosarul Tel Drum-Liviu Dragnea”
Deci Dragnea a fost vinovat. Dar in “intelpciunea” ta afirmi ca avem politie politica !? Suntem ca in anii ’50, distrugem elitele tarii !? O fi si Dragnea “elita”!? …Astea sunt aiureli…
Da,am voie sa am o parere?Programezi executia exact a doua zi dupa alegeri?A fost premeditare.Nu mai cred in astfel de justitie.
Scoateți din articol secțiunea cu Prostănacu dup-aia repostați, vă rog. O fi el agreat de Washington, dar … Mai lipsea să ne recomandați ceva cătane bătrâne din grupul de la Cluj!
Textul mi se pare foarte bun și instructiv. O singură observație am, în legătură cu eventualul consens nepartizan la Avocatul Poporului: nu cred că PSD ar trebui să voteze propunerea USR-PNL. Nu pentru că nominalizarea n-ar fi de calitate (este), ci pentru că pur și simplu nu cazi la pace cu cei care ți-au făcut ce ți-au făcut în ultimii 3 ani. Sau, cel puțin, nu atât de curând.
Așa că sau își găsesc ei o nominalizare mai bună (dacă pot), sau (și eu asta cred că ar fi bine) PSD nu se opune, nu le stă în cale: e prezent în sală, asigurând cvorumul, dar nu votează (eventual, asigură numărul de voturi strict necesare majorității cerute de lege). Astfel, învingătorii pot începe – așa cum este și normal – să tragă profit de pe urma victoriei lor.
Acesta ar fi punctul meu de vedere.
desfiintam avocatul poporului si infiintam Comisarul poporului unde Kovacs poate candida dar nu cred ca are sanse impotriva lui augustin lazar…
Dna Pippidi, inteleg ca ati revenit la sentimente mai omenesti fata de Romania. Doar ca propunerile Dvs nu sunt aplicabile din start pe Dambovita. Alegeri anticipate NU o sa fie. De ce? Pai simplu, pentru ca nu vad cati parlamentari ar renunta si la 3 luni de mandat pentru binele tarii. Mai ales cei care sunt majoritari, si nu vor mai fi. Dar chiat si restul, ca ce-i in mana nu-i minciuna. Au platit serios la partid pentru acest mandat, doar nu o sa-l lase din mana acuma. Deci…. nici o sansa. Ca astfel guvernarea e nelegitima? Haida-de, despre ce vorbim. Mai lasati textele cu serviciile, ca nu alea sunt de vina, si mai uitati-va in parlament. Cat despre masurile economice, sa speram ca vor mai drege un pic busuiocul, desi cu Dna Dancila la butoane si acest guvern nu prea sunt sigura.
Asa ca va trebui sa avem rabdare, si sa mai iesim de multe ori masiv la vot…. poate, poate se va schimba ceva. Si poate data viitoare votati si Dvs. pentru tara in care v-ati nascut.
Oare serviciile sunt de vină că e Parlamentul plin de infractori, agramați și inculți? Tot ele sunt de vină că asemenea specimene mișună în rândurile 2,3,4 și 5 din toate instituțiile statului, la nivel central și local? Să fim serioși! Marota asta cu „Serviciile sunt de vină”, mai degrabă miroase urât, decât să aibă ceva șanse să fie adevărată.
De ce nu și funcția de primar al Capitalei?
Revenind la av. poporului, are capacitatea de a ataca și hot. ale csm?
Mi-aș dori un av. al poporului cu fapte concrete (când va fi în funcție) , domenii sunt destule, mediu de ex. că tot e în prim-plan o anumită persoană, dar nu numai. Mi-aduc aminte de d.sa când aștepta – ca toată lumea – pe la ușile arhivelor de la Csj și diverși intrau prin față; ok, nu mai e chiar în halul de-atunci situația, dar aș vrea în sfârșit de pildă confirmări că întreaga arhivă a instanțelor e publică, și , de asemenea, pronunțările sunt toate publice în mod real, urmând să fie considerate nescrise cele declarate în mod nereal publice.
@ Dana. Daca dna Dancila nu ar fi om de inteles, trecea ordonanta lui Dragnea, Eu cred ca ea si-ar da demisia, daca se face un pachet de negociere acceptabil. Si stiu si ca putea sa dea ordonanta, dar nu a dat-o. In general cred ca poti obtine mai mult de la oameni, fie si PSD, prin negociere si nu agresivitate. Care se va intoarce contra cui o semanam, ca e usor sa diseminezi ura -te ajuta algortimul Facebook- si nu moderatia, dar ura va ramane si la guvernarea viitoare.
@ Ciobanul Bucur. Inteleg ca nimic nu poate zdruncina credibilitatea celor mai bine platite, afaceriste si cu pensii speciale servicii secrete din Europa pt dvs dar ele o pot foarte usor zdruncina pe a mea, desi spuneti ca ma urmariti din 1990 si nu aveti nicio teorie credibila ce as avea eu de castigat luptand cu cele mai puternice servicii secrete din Europa si mostenitorii Securitatii. In general felicit pe cine cere sa aducem dovezi despre activitatea serviciilor secrete – cat mai secrete- dar nu se osteneste sa citeasca nici topul achizitiilor. Numiti-mi dvs vreo alta tara din Europa unde firme ale serviciilor secrete castiga licitatii in sanatate si infrastructura, va rog. Evident, nicaieri, ca numai la noi au voie sa aiba firme. Nu va e rusine deloc? Ca nu pot sa pun pe seama prostiei.
ciobanul bucur are origini sanatoase exact cum se cere la recrutare deci daca-i ordin cu placere… si fara rusine ci cu tupeu
oare cite sute de mii romani au fost ucisi de bacteriile SRI via Hexipharma?!! o fi genocid sau nu?!!
Poti dovedi vreo legatura intre Hexipharma si SRI? Eventual, lumineaza-ne cu argumente!
Nu cred ca atacul la persoana impotriva comentatorului Ciobanul Bucur este onorabil!!
:)))))))))) pai poate explica sri cum avea hexipharma sediul central intr unul din sediile secrete ale sri
mai sristi micuti si simpatici mai sinteti multi si nu prea destepti?!!!
p.s. poate faci rost cu derogare de la ofiterii superiori de actele secrete vizavi de hexipharma, alea pe care le tin secrete la sertar cu largul acord si protectie din partea justitiei SRI… Romania Curata vad ca nu reuseste
@alinaMP. Poate ca citind raspunsul Dvs., altul in locul meu s-ar fi suparat foc. Sunt insa constient ca ati avut si aveti un rol demn de admiratie, uneori chiar determinant (daca e adevarat ce se spune) ca formator credibil de opinie pe plan intern dar si international. Articolul Dvs. de mai sus e un exemplu de gandire profunda, obiectiva (si cred ca va fi citit si de Presedinte). Cu exceptia atacurilor la servicii.
Repet 2 randuri din ce am scris: “Stimata Doamna, observ ca de cele mai multe ori atacati serviciile secrete pentru ca ar avea prea multa putere si ar influenta decisiv politica in tara noastra”.
– Poate ca uneori o influenteaza prin valoarea si importanta informatiilor pe care le furnizeaza factorilor de decizie, care astfel iau deciziile cele mai bune. Ce e rau in asta?
– Nu m-am referit la firmele lor si la felul in care castiga contracte. M-am referit la afirmatia Dvs. ca ele influenteaza DECISIV (acum ma corectez: Dvs. ziceti ESENTIAL) politica in tara noastra. Iar Dvs. imi reprosati ca nu am citit topul achizitiilor. Nu l-am citit pentru ca sunt convins ca altfel nu s-ar putea intretine, cu ce li se repartizeaza prin buget, mai ales dupa ce Dragnea isi pusese in gand sa le reduca la tacere, ca sa nu-l mai deranjeze in politica lui nefasta.
– Dati de inteles ca as fi cineva cu legaturi spre servicii, acum sau in trecut. Nu! Daca ma credeti pe cuvant.
Adica suntem si noi primii la ceva in UE: la servicii secrete? Or fi si competente sau doar mari si multe?
Dancila poate si-ar da demisia. Dar sunt cateva sute de parlamentari care ar trebui convinsi sa renunte la mandat. Ar face-o ei? Am mari dubii … Nici macar ordinul sefilor de partide nu ar conta.
Doamna AMP, va jur ca nu sunt platita de servicii, dar efectiv nu inteleg: 1) sustineti ca toata tara e sub papucul serviciilor, dar cautati consensul celorlalte forte din societate. Pai daca ar fi asa de potente cum spuneti, ar insemna ca nu mai misca si nu mai conteaza nimeni decat serviciile: ce rost ar mai avea, sau cum ar putea sa se uneasca ceilalti ? 2) inteleg ca nu sunteti de acord cu condamnarea lui Dragnea: cam la ce suma ati fi fost de acord ? Refuz sa cred ca il considerati nevinovat !! Exact ca Nastase, a fost mereu bugetar si are o avere fabuloasa, el si familia. Eu credeam ca statul de drept e cel in care hotii sunt pedepsiti. Dvs ce definitie aveti ? Vreti sa spuneti ca 3 + 5 judecatori (din cele 2 complete care l-au condamnat in prima si a doua instanta) sunt toti controlati de servicii ? si au dat sentinte fara probe ?
Dragnea in puscarie, Blaga la Bruxelles.
Suna cumva a justitie selectiva?
La cate mi s-au cenzurat aici, nu m-ar mira sa mi se cenzureze si asta…
Corect! De acord cu ce spuneti.
Adoptarea Monarhiei Constituționale ca formă de guvernământ scoate principala funcția în stat în afara jocului politic definitiv și imediat. Este o variantă suplă, care prin definiție are rol unificator. În plus, are rezultate dovedite în prezent în Europa civilizată și în trecutul nu foarte îndepărtat, în România. Monarhul ar avea loc de arbitru al scenei politice și nici nu poate fi acuzat să ține partea vreunui partid. România a fost salvată de monarhie o dată, în 1866, când era fracturată și nenorocită în lupta dintre “partidele” de atunci, marile familii nobiliare care își disputau tronul. Perioada fanariotă a fost, în esență, o perioadă cvasi-republicană: domnii scurte, instabile, influențabile din afară și care vedeau doar câștigul propriu.
@Dana Mai e o explicatie rationala si strategica pentru care nu o sa fie alegeri anticipate: USR PLUS e pe val iar PNL crede ca e pe val, adica toti cred ca pina la alegeri o sa-si dubleze procentele. De ce ar vrea alegeri anticipate? Chiar si PSD-ul, acum ca Dragnea e plecat, s-ar putea sa debordeze de optimism in citeva saptamini.
@alinaMP Doama Profesor, de ce va obstinati sa dati sfaturi cind in mod clar nimeni din cei care iau decizii nu va asculta? Doar ca la toamna sa ne certati pe toti ca nu va ascultam? Un sfat neurmat nu e neaparat bun. De ce nu va asumati rolul de profesor (nu de activist) si sa-i ajutati pe oameni sa inteleaga dinamica de pe Dimbovita. Explicatia cu statul paralel ati epuizat-o si in mod clar e depasita.
Daaaa, Gioana are multe relatii la Crucea Rosie, inca! Basescu e cu serViciile, iar PNL-ul nu prea are oameni – rezulta ca doar Ciolos in persoana, ori vreun prietenar de-al sau, un fost ministru eventual, poate deveni COMISAR. Depinde insa cine va urma la conducere, dupa Junker, evident.
N-am inteles insa pentru cine lucreaza serViciile astea, ca pentru Romania care Le plateste consistent si le acorda privilegii nenumarate sigur NU lucreaza!
(dupa ce le-a murit matca ceausescu iar iliescu a imbatrinit s-au bezmeticit de tot, multi s-au jmecherit si se folosesc de Romania cum vor ei tzinand-o captiva impreuna cu asa-zisii politicieni ca: dragnea, orban, ciolos, barna si basescu… ghitza, gabriel oprea, mai vreti? gusha…
Problema nu ar fi atat de mult cine conduce ci ca ne vedem jefuiti de toti din jur.
Ilie Serbanescu: “Și nu cred că, din arealul atât de vast al problematicii UE, există vreun alt aspect decât cel al fondurilor europene care să se „bucure“ de o tratare mai cu jumătăți de măsură pentru mascarea adevărului și promovarea minciunii interesate. Cică fondurile europene sunt nerambursabile. Cine a mai auzit în istorie de resurse gratis?! Resursele se alocă mereu și mereu cu un scop! Și cu un preț! Să nu fim idioți: cele circa 4 miliarde euro repartizate anual României de UE sunt un biet mărunțiș din cele peste 40 miliarde euro pe care anual firmele vest-europene le extrag din România prin externalizare fără fiscalizare. Structura fondurilor europene este stabilită de pretinsul „donator“ și este neschimbabilă: destinațiile corespund nu nevoilor de dezvoltare ale României, ci nevoilor specifice ale expansiunii companiilor din centru în periferia România. Și 80% din alocații trebuie să se întoarcă la „donator“ prin comenzi ale beneficiarului în țările donatorului. Să ținem cont, de asemenea, că fondurile europene nu se avansează, ci se decontează: în consecință, fericitul căruia i se aprobă un proiect finanțat din fondurile europene trebuie să se împrumute la o bancă în regim comercial, ca să-și realizeze proiectul, pentru ca în final să primească fondurile vizate (ale cui sunt băncile de la care se contractează împrumuturile, nu tot ale donatorului, și cu cât se iau aceste împrumuturi, că din beneficiar ajungi tu donator?!). Și apoi, chiar fără costuri sunt aceste fonduri? Probabil se procedează ca și în celelalte cazuri care nu convin: nevorbind despre costuri, înseamnă că nu există! O adevărată armată de birocrați se ocupă de normare, reglementare, programare, selectare, prelucrare, accesare, supraveghere, controlare, decontare. Doar cu miile de oameni implicați în toate aceste proceduri, mult mai bine plătiți decât restul birocraților, se cheltuieşte mai mult decât fondurile europene alocate! Punct.”
Cat despre Calea inainte!
Sigur asta trebuie… “Ca inainte era mai bine…”
Dacă românii au votat în favoarea statului paralel, înseamnă că asta îşi doresc, şi nu e nimic de făcut. Aşa cum nu era nimic de făcut în 1990, cînd preşedintele a fost ales cu 86% din voturi. Pînă la urmă, de ce ar vrea oamenii mai multă democraţie? Ei au văzut că în 30 de ani unii au acumulat averi enorme (chiar, dintre cei ajunşi miliardari în tranziţie, cîţi aparţin statului paralel?), în timp ce alţii au murit în sărăcie sau trăiesc de pe o zi pe alta. Aşa că, la ce bun atîta democraţie? Maghiarii au ajuns şi ei la aceeaşi concluzie, vedeţi rezultatele obţinute de Orban la alegerile din ultimii ani. Nu mai zic de ruşi, acolo Putin ar cîştiga orice scrutin, fie el organizat şi supravegheat de ce instanţă imparţială vreţi. Pe de altă parte, actualul stat paralel nu e perceput în nici un caz ca un organism de tipul vechii Securităţi – statul paralel contemporan nu ridică oameni de pe stradă, nu urmăreşte simpli cetăţeni, şi chiar dacă o face, nu-i şicanează pe cei care exprimă opinii neconvenabile. Victimele sînt din rîndul politicienilor, oameni care în general au o imagine deplorabilă, pe care nici măcar nu se chinuie să o îmbunătăţească. Şi atunci, de unde compasiune pentru ei?
Isarescu?! Ni s-a urat cu binele daca vrem sa-l schimbam…. Eu zic ca mai duce un deceniu la BNR! N-ar mai bine trecem la euro?! Eu m-as simti mai bine cu contrangerile monedei euro si cu sacrificiile premergatoare adoptarii decat sa stiu ca am o moneda pe mana politicienilor.
@ Octavian S. Nu fii asa de sigur ca nimeni nu aude sfaturile bune. UDMR tocmai a anuntat ca il sprijina si ei pe PEK. Sa fie intr-un ceas bun!
Rata dobanzii a crescut pentru ca FMI, CE si, cu voia dumneavoastra, agentiile de rating au tot semnalat “dezechilibrele cu care se confrunta economia Romaniei” si faptul ca “riscurile au sporit”. Nu e corect sa fie acuzati altii decat cei care au decis masurile economice aberante.
Sa ne amintim cum era in 2008, cand duduia economia:
In ianuarie 2008, Fitch Ratings a scazut ratingul Romaniei cu o treapta.
In octombrie 2008, Standard& Poor’s a retrogradat Romania la “junk”- “speculativ”.
In noiembrie 2008, Fitch Ratings a scazut ratingul cu doua trepte.
Despre justitia selectiva:
“În toată cariera mea de jurnalist de investigaţii nu am întîlnit o astfel de situaţie ca aceasta, a „Dosarului ROMEXTERRA”, de care toată lumea fuge ca de dracu’: jurnalişti, televiziuni, ziare, politicieni, ca să nu mai vorbim despre magistraţi! Şi asta se întîmplă deşi în acest dosar sînt toate elementele care ar trebui, în mod normal, să ducă la plasarea lui în centrul atenţiei opiniei publice.
În primul rînd, acesta este cel mai vechi dosar din arhiva DNA în care pînă acum nu s-a dat vreo soluţie! Dosarul a fost deschis în anul 2006 de către vestitul procuror Horia Valentin Şelaru, făcut peste noapte judecător la ÎCCJ de către Traian Băsescu. După 13 ani, dosarul „Romexterra” se află tot în lucru la DNA Bucureşti, pe masa procurorului Dana Belciug! După informaţţiile noastre, nu există un alt dosar în această situaţie şi este de mirare că nici unul dintre controalele Inspecţiei judiciare nu l-a descoperit!
În al doilea rînd, în acest dosar există un prejudiciu estimat de 2.000 de miliarde lei, certificat de un audit cerut de Parchetul general!
În al treilea rînd, deşi Dorin Lazăr Maior, pe atunci deputat PSD, este cel care a devoalat infracţiunile din acest dosar şi este parte vătămată, el a fost condamnat pentru şantaj tocmai pentru că le-a spus celor din conducerea Romexterra că va depune plîngere penală la DNA, ceea ce a şi făcut!
În al patrulea rînd, din acest dosar s-au disjuns alte cîteva dosare, într-unul fiind supravegheaţi tehnic 3 judecători, unul fiind membru CSM, în urma unor denunţuri făcute de persoane condamnate pentru alte infracţiuni la cererea şefului DNA Braşov, David Deca. În final, dosarul acesta s-a închis cu NUP, după ce judecătorii fuseseră urmăriţi şi supravegheaţi mai bine de trei ani!
În al patrulea rînd, Florina Maior, soţia lui Dorin Lazăr Maior, a fost condamnată în primă instanţă pentru că a refuzat să-şi denunţe soţul şi este hărţuită într-un mod inimaginabil.
În al cincilea rînd, plîngerile depuse împotriva lui Augustin Lazăr şi Laura Codruţa Kovesi la CSM, Inspecţia judiciară sau la Secţia specială pentru investigarea magistraţilor au rămas fără răspuns, deşi faptele semnalate sînt dintre cele mai grave.
În al şaselea rînd, acţionar la Romexterra este Vasile Blaga, cel care în anul 2006, cînd s-a deschis acest dosar, era Ministrul de Interne şi, potrivit declaraţiei lui Dorin Lazăr Maior, el este cel care a stopat primele anchete!”
Stimata Doamna Mungiu, multi citesc, putini inteleg…este pentru mine, adept al stangii, deosebit de clar ca opozitia nici nu vrea, nici nu doreste sa ajunga acum la putere…altfel ar fi facut pe dracu in patru sa acapareze functiile doi si trei din stat…adica sa o puna pe Turcan la Camera si sa il dea jos pe Tariceanu, ca apoi sa depuna si sa treaca o motiune de cenzura.
Imi este la fel de clar ca, exponent al serviciilor fiind, Iohannis deja se crede cu sacii in caruta si ajuns iar la Cotroceni, dar, la fel de clar, imi pare ca exista PE MARGINE si altii gata sa se bata cu el in turul 2, asta daca va ajunge in turul 2, ca nu se stie niciodata.
Imi este la fel de clar ca serviciile au acaparat o buna parte a economiei romanesti si a mass media, dar mai ales sunt f active pe retele sociale si ii sprijina dicret inclusiv pe #rezist, dovada hartuirea celor perceputi ca fiind de stanga, psdisti samd de acestia cu impunitate; grav e ca le terorizeaza acestora si familiile, cum s-a intamplat cu primarul general al Bucurestiului.
Ce solicitati, adica sa existe niste lucruri intangibile, de care sa nu se atinga nimeni indiferent de culoarea politica, este insa ceva imposibil azi. Ura este prea mare si tentatia de pune laba – asta e expresia – pe institutii, pozitii, functii si sinecuri care apoi sa asigure partidului care numeste oameni in aceste pozitii influenta si putere si acces la resursele statului, inclusiv prin obligarea celor numiti de a vira partidului a parte a salariului, practica utilizata larg de toate partidele noastre, pe langa finantarea de la stat si alte surse , foarte’transparente”, ESTE IMENSA.
Intelegeti odata ca avem niste gasti de hiene gata sa se incaiere fara menajamente intre ele si intragrup la orice prilej…
Iar cea mai mare dezamagire a acestor alegeri este ca asa-zisi tineri si liberi politicieni sunt mai rai decat cei vechi…asa ca vreo speranta de doi bani ca se va curata lumea, vorba Elisabetei Rizea, NU EXISTA IN ROMANIA, indiferent cine vine la putere.
Exemplu cel mai graitor, zic eu, este Dragos Nicolae Paslaru…cum Dumenzeu au pus botul , scuze de expresie, romanii la ce debiteaza acest om, avand in vedere trecutul sau, este peste orice putere de intelegere…un personaj grotesc si sinistru, depasit poate doar de onor Dacian Ciolos…
La noi ne certam ca vulturii pe o ciozvarta….in restul lumii se discuta aplicat si serios de alte lucruri.
De exemplu: https://www.theguardian.com/business/2019/may/30/neoliberalism-must-be-pronouced-dead-and-buried-where-next
Articolul apartine lui Joseph Stieglitz, laurwat al premiului Nobel pentru economie, o minte sclipitoare, dar care, in termeni simpli si clari, expune calea de urmat in anii ce vin, ab=vand in vedere esecul capitalismului neoliberal si al globalizarii…
Citind acest articol realizez cat de deconectati si primitivi de fapt sunt multi , foarte multi romani….
Ma intreb daca nu cumva comentariul de mai jos a devenit extrem de important, pentru ca in aceste ultime 2 zile( de cand l-am postat) nu a fost acceptat de “Pagina Ateilor din Romania” si nici de “Ziarul Puterea”, de fapt acestea doua (al doilea fara preaviz) nu mai accepta comentariile mele, semn ca mafia politica este mai unita ca oricand…Iar acest mesaj nu a fost admis nici pe “Nationalistii.ro”( la un articol f. specific) si nici la “Romania Curata”( unde am gasit comentariul lui A.V.Borcea), trebuie sa existe un sindicat al di-jeilor, mafia politica NU ar putea functiona fara ei…:”Draga Ana Birchall, tu nu esti pesedista , si frumos si corect ar fi ca orice ministru al Justitiei(odata numit) sa-si dea demisia din partid, sa arate ca , da, justitia este echidistanta si independenta…Dar iata ce idee am, poate o ai si tu, poti sa o numesti geniala, eu iti propun ca, chiar azi sa dai ordinele necesare( si legale) pentru rezolvarea in regim de urgenta a situatiilor in care sunt implicate personajele amintite mai sus si POPULATIA ( daca nu chiar si eshicherul politic) TE VA NUMI PRIM MINISTRU, asa ca poti accede la aceasta functie in CATEVA ZILE, iar de aici poti intra in istorie ” big time”, adica cu tine si prin sotul tau, sa convingem si romanii si englezii ca o uniune la varf ar fi extraordinara pentru ambele natii, deci sa readucem in Romania Monarhia, insa numai cu aport Englez, nici nu conteaza cu care dintre cei doi frati-printi, important este ca automat si IMEDIAT vom beneficia de consiliere si managment de cea mai inalta clasa, de aparere teritoriala fara precedent,DAR si de investitii URIASE, cel putin 100-200 de multimilionari englezi vor investi masiv in Romania, plus anumite credite fara dobanzi si chiar fonduri nerambursabile , nu numai din partea Angliei dar si din partea intregului Commonwealth…Sper ca intelegi importanta acestei miscari, Romania, in nici 6 luni va deveni STEAUA SUDULUI…
Iată fraza pe care am reținut-o și care cred că ar putea constitui obiectivul principal al unei reforme instituționale:
,,Esențialul este să scoatem o parte din stat în afara luptei politice, ”
Doamna Pipidi, dacă ați formulat această frază doar ca un îndemn, un sfat adresat partidelor politice, vorbiți în pustiu. Până nu capătă expresie juridică acest deziderat, va rămâne dea pururi un simplu deziderat.
Dacă Legea 90/2001 nu ar fi prevăzut negru pe alb că persoanele care au suferit condamnări penale nu pot fi membri ai Guvernului, fiți sigură că Liviu Dragnea era primministru.
De acord cu propunerile, dar ceea ce omiteti sa spuneti este ca partidul pe care l-ati menajat in ultimii 2 ani este singurul care se opune cu salbaticie oricarei numiri a unei persoane competente si necontrolabile in oricare dintre functiile mentionate. Dupa cum ati scris in alte vremuri, este vorba de “lumea lui Dorel”, care nu intelege ca pot exista si altfel de relatii decat cele clientelar-feudale.
Articolul asta seamana cu Porumbelul pacii al lui Pablo Picasso. Dar, in lumea porumbeilor, nu exista pace. Lupta dintre porumbei masculi este una din cele mai dure din lumea animala: se termina intotdeauna cu uciderea adversarului. La fel si la romani: pana ce adversarul nu este “ucis” politic, romanii nu se lasa.
De aceea eu nu recomand lansarea porumbelului pacii intr-o Romanie conditionata de regulile Constitutiei republicane, incalcate de ultimii doi presedinti, fosti sau actuali colaboratori ai serviciilor.
Romania nu are traditie republicana. Cine sustine contrariul este de fapt un adept al republicii comuniste – singura, pe care romanii au cunoscut-o dupa secole de monarhie. Chiar si republica comunista a avut mereu un fel de “monarh” in frunte, perceput de romani ca sef suprem, lucru care se continua si in prezent, desi Constitutia nu-i da astfel de atributii presedintelui.
De aceea, subscriu si eu pentru o monarhie , in spiritul Constitutiei din 1923, care ar aduce romanilor doar beneficii: s-ar elimina alegerile prezidentiale si cheltuielile care le presupun. S-ar elimina institutia presedintiei, impreuna cu cheltuielile sale pentru aparatul prezidential – un adevarat guvern al presedintelui, paralel cu cel constitutional. Cheltuielile Casei Regale ar fi infinit mai reduse fata de cheltuielile Presedintiei. Casa Regala are averea si proprietatile ei, care asigura majoritatea cheltuielilor sale. Iar CSAT ar fi inlocuit de Consiliul de Coroana.
Si cel mai important beneficiu – institutia monarhica s-ar inscrie perfect in mentalul si traditia romanilor.
Ce se intampla acum este o mimare a democratiei de catre niste adevarate grupari infractionale, denumite partide, care incearca sa controleze si sa exploateze tara pe zone de influenta. Si, asa cum se intampla intre clanuri, se lupta intre ele pana la eliminare, doar ca la noi asta se face sub umbrela statului de drept, in fruntea caruia se afla cel mai neportivit conducator pentru romani. Ei vor un tatuc, sef suprem pentru totdeauna, posibil doar intr-o monarhie.
Aceste serVicii – ori structuri militarizate ale unui avorton statal fara niciun viitor in Europa numit in bataie de joc Romania – nu au nimic in comun, firesc, cu EUROPA, Democratia OCCIDENTALA, natiunea, cultura si civilizatia EUROPEANA, sau ROMANIA, indiferent cine ar mai deveni Sef al “SATATULUI”, deoarece scheletzii tuturor membrilor acestor serVicii sunt formatzi dupa tiparul comunazi, putinian, postsovietic!
Solutia fiind inca imposibila – deoarece pentru toti subofiterii&ofiterii RPR&RSR, si toti urmasii lor in neam -, solutia nu poate fi decat FINALA. Aceasta insemnand desfiitarea avortonului statal postceausist si restartarea,
…eventual.
…”un consens privitor la poziţiile care necesită obiectivitate pentru vindecarea fracturii din societate şi a imaginii noastre externe”, da, însă cu cine?
Sunt de acord cu toate propunerile dumneavoastră. Respect!
Capitalist abonat la fonduri de la stat: “Până în prezent, autorităţile, instituţiile, agenţiile, companiile publice sau la care statul este principal sau cel mai mare acţionar, portalul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice precum şi alte documente arată că firmele de PR, consultanţă şi publicitate ale fraţilor Rareş şi Mihai Bogdan, Vasilică Hoandră şi familiei Bogdan au beneficiat de-a lungul anilor de sume de peste 1.512.600 de euro din fonduri publice”
https://sorinamatei.ro/exclusiv-afacerile-lui-rares-bogdan-vi-rares-bogdan-a-trecut-de-la-linguseli-la-atacuri-afundandu-se-in-minciuni-neaga-datele-oficiale-despre-firmele-familiei-sale-de-la-registrul-comertului-si-a/
@everybody
In realitate, ar fi destul sa isi dea dna Dancila demisia si ar trebui organizate anticipate. Dar de ce sa plece cineva din guvern in atmosfera asta, cand se fac plangeri penale lui Melescanu pentru organizarea din diaspora, cand el a cerut BEC prelungirea… deci clar nu e vina lui… Daca in loc de negociere continua isteria cu plangerea penela (facuta de PNL!) sau viceversa (contra lui Timmermans de LUJU!!!) e imposibil sa ne intelegem. Dar ce trebuie priceput este ca aceasta absenta a intelegerii nu faciliteaza buna guvernare, cum nici alegerea intre fosti penali si viitori penali nu ajuta la nimic. Poporul e tare pentru o zi, intre zillele de alegeri nu mai controleaza nimic. Trebuie mutata discutia pe un teren mai constructiv, dar cine sa cheme la asta? Papa? Ca presedinte nu avem, el e doar un candidat la presedintie.
Nu pare ciudat ca – in ultima vreme – de cate ori vine dreapta la putere ii baga la puscarie pe liderii stangii, cu niste dosare foarte subtiri, fata de jafuri barbare tratate cu mare blandete si intarziere pana la prescriere de procurori?
Poate ca la nivelul unei constructii europene si a unei tari de la marginea NATO, ordinul este sa nu existe un partid de stanga foarte puternic. Partide de stanga – in special in tarile din sudul europei – sunt vazute ca foarte periculoase si in general au fost lichidate, cand riscau sa devina prea puternice. E posibil ca intr-o perioada a formarii unei Europe – si sa cu multe probleme – sa existe o “necesitate” de aplatizare a unor partide care ajung prea puternice.
Si, cea mai simpla metoda de a lichida o structura foarte puternica este sa-i lichidezi liderul. Macar ii baga in puscarie, nu-i asasineaza, ca prin anii ’60-70…
Codrin, Olgutza, Manda, Serban Nicolae, Iordache, Mitraliera, Badalau, Oprisan, Buzatu, si multzi altzii au certe calitatzi de negociatori. Sunt “incintat” de cum va “apreciatzi” eventualii cititori.
“isteria cu plangere penala”___—-___ una este-mai ales ca cetatean roman- sa-l acuzi pe melescanu-mumie-comunista de ceva( si sunt multe chestii de imputat acestui individ mai batran in nesimtire decat in ani) si alta este cand cineva -de la bun inceput (concret, Stana si Brana de la SS)- bluffeaza, adica in mod constient si voluntar isi depaseste la modul absolut atributiile, doar pentru a raspunde la ordinele sefului, care ( spera in viclenia sa) ca-i va speria pe mai marii de la UE , care nici macar nu l-au nominalizat vreodata in interventiile lor, ei cereau doar ca justitia sa nu fie controlata politic si sa se conformeze cu standardele europene, in fond si pentru asta am intrat in uniune, nu? Dar si mai important este ca intr-o reala democratie “isterile penale”*civile, etc.) sunt de fapt baza bunului-mers al societatii, fiecare are dreptul sa cheme in instanta pe oricine si pentru orice, si DOAR ACOLO, in mod public si transparent, se transeaza cine are dreptate, sau chiar daca respectivul caz are merit si trebui inaintat, sau nu, in proceduri…Jenant pentru AMP- in celalalt articol- ca punea in ecuatie condamnarea masculului Alfa ( si doar pentru cateva mii de euro!) cu situatia unor persoane din afara tarii, care nu au adus niciun prejudiciu Romaniei ( si inca se “sapa” sa vada daca exista in alta parte), comparatia si sugestia era clara, (ex. concret si autohton)daca huidu a omarat 3 peroane complet nevinovate, din vina lui, totala(si pe deantregul dovedita) , iar dragnea a furat 8 mii de euro, pare absurd ca acesta sa fac 3 ani de puscarie , iar huidu nimic, deci dragnea trebuie imediat eliberat si compensat cu macar un milion de euro, pentru fiecare zi petrecuta dupa gratii, desi- logic si chiar omeneste, adica emotional- actiunea trebuie indreptata impotriva judecatorilor si chiar a procurorilor( care au acceptat decizia), in cazuk huidu, adica cum au avut acestia ticalosia si nemernicia sa le asasineze pe victime( in prima instanta au fost doar omorate), din nou, dand o asa decizie? In sfarsit, justitia , in ambele cazuri justitia s-a facut prost, niciunul nu a primit ce si cat trebuie, in cazul dragnea , aparent este vorba de 8 mii euro, in realitate este vorba de cel putin 80 Milioane euro, pe care acesta i-a imprastiat diverselor clanuri si persoane( plus partea lui si a capritzei irinuca), absolut toate, la fel de incompetente ca si el, si -la fel- puse ca si el, doar pe capatuiala…Iar ex, istorice despre acest tip de justitie abunda, Al Capone nu a servit o zi pentru asasinate, insa cand a fost prins cu evaziune fiscala, i s-a dat cu varf si indesat( ca sa compenseze, cumva), asa cum nici O.J.Simpson nu a servit o zi pentru dubla crima comisa (si recunoscuta aluziv chiar de el insusi, in cartea scrisa), insa a servit ani buni, seriosi, de inchisoare pentru ceva mult mai marunt si -culmea!- cumva era chiar indreptatit, pentru ca a incercat sa-si recupereze anumite bunuri furate…
Romania – intre Petrov si Felix:
” Lucian Boia recunoaște că a colaborat cu Securitatea timp de 16 ani: „Ce era să fac? Nu cred că ar fi fost o idee bună să refuz””
https://evz.ro/lucian-boia-recunoaste-securitatea.html?v=347635&page=2
Mele a cerut prelungirea la BEC (a mimat preocuparea) in loc sa propuna OUG, avand in vedere ca ”potrivit articolului 47, alineatul (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, republicată cu modificările ulterioare: „Votarea începe la ora 7.00 și se încheie la ora 21.00. La sediile secțiilor de votare se afișează la loc vizibil ora la care începe, respectiv se încheie votarea” (citat din Hotnews de la securisti :)). Deci cat de ”clar” putem spune ca nu este vina lui sau a altcuiva din Guvern? Plangerile penale trebuie sa curga de la cei care n-au putut vota din cauza inadecvatei organizari a alegerilor/referendumului de catre Guvern.
Kovesi ramane in continuare la Parchetul General.(…)___—–___ O veste teribil de trista, trebuie sa fie pentru “Stana & Brana “***(de la SS) si -bineanteles si pentru dragnea, care -altfel- s-ar fi simtit si el ceva mai usurat si razbunat, desi “dragnea a plecat, insa pesedeul ‘dranganeste pe toate ulitzele patriei”(*** pentru sanatea lor, sa speram ca Stana are ghearele bine curatate , iar Brana unghii false , de cauciuc, asta pentru momentul cand o sa-si “bage unghia in gat”!) …///2-Xantipa(…)___—-___ Nu am comentat la pagina respectiva , mai ales ca autoarea vrea sa ramana discreta, Terra Incognita, totusi eu am sa recomand acest scurt articol(pe pagina ziarului “AZI”), pentru ca este – si ca forma dar mai ales ca si continut- frumos si realistic , cu o introducere colosala, mai ales referirea despre Socrate, care gandea si spunea ca populatia are dreptul sa voteze, insa NUMAI dupa o instruire corecta, nu cred ca se referea la “ateliere” de 3 zile, se referea la o educatie de timpuriu inceputa si continuata pana la final, final de care el a avut parte prematur tocmai pentru( si) acest indemn, adica la desteparea oamenilor si implicarea lor permanenta in deciziile privitoare la cetate…
Inainte de toate in Germania dupa capitulare a avut loc o DENAZIFICARE. La ei nu a existat un Visinescu&Ficior, prinsi dupa 20 de ani, desi nu se ascundeau + primeau si PENSII barosane de la stat, ori cativa Antonescu si legionari, ci o intreaga Actiune de condamnare a trecutului nazist si a oamenilor sai, dupa toate REGULILE, care s-a intins pe o perioada lunga de timp si reverbereaza chiar si in clipa de fata.
E o mare jignire sa-l faci pe un neamt de azi nazist, in public sau in particular!
(iar DDR a fost practic absorbita de RFG, cu bune si cu rele – dar nu cum ne-a absorbit pe noi UE, NATO, sptiul Euro-Atlantic -, ci complet si deodata folosind resurse imense comparativ cu cele folosite pt Estici)
Nu e de mirare ca ne gasim azi intr-o situatie fara iesire cand Haite de fosti tin ROmania captiva si o folosesc cum vor, facand bani pe seama ei, doar pentru ei, si marea lor Organizatie satanica care corupe statul, oriunde mai exista/ rezista, destructureaza social si economic teritoriul, pustiind Romania in folosul dusmanilor are-i si platesc direct ori prin diversi intermediari.
(unguri, austrieci, rusi, turci, arabi… si nu doar cu 30 de Argintzi!)
Ca, mai apoi, sa pozeze ca mari PATRIOTI desi in urma lor, de fiecare data, e doar moarte, distrugere si pustiire!
Va deranjeaza viziunea mea, cenzore (la fel ca a respectivului), dupa cum va deranja faptul ca in Transilvania nu se aflau celel mai mari orase in perioada interbelica, sau Organizatiile Satanice?
WeHeLL, vreti nu vreti, Crestinismul e parte integranta a culturii si civilizatiei europene, iar Satana intruchipeaza raul absolut si moartea pe veci. Mai bine decat mine a spus-o C.G. Jung atunci cand a analizat originile abominatiilor naziste si ATITUDINEA cu care respectivii membri ai organismului-partid care tinea captiv statul (tot org.) – asemeni comunistilor -, credeau in ideologia lor formand o comuniunea de idei gresite si minciuni…
Până să ajunga in functii -cheie oameni competenti, independenti si integri, ne multumim cu seful actual de la Agentia Nationala a Medicamentului, el nici nu pare sa provina din sfera serviciilor. Că doar nu o sa ii criticam pe puternicii zilei.
Din afara, adică din mult cântată sau, după caz, mult hulita diaspora romana care încearcă sa se informeze, din surse deschise, înainte sa vâre votul in urna, lucrurile se văd cam așa: de treizeci de ani încoace funcționăm in mod de Restauratie. Mai întâi a nomenclaturii comuniste in mandatele lui Ion Iliescu, apoi a Securității in era Basescu și, in viitorul apropiat, stătea pregătită coloana shysterilor/avocaților cu sau fără doctorate autentice, fasonata la școlile de Intelligence international agreate, adică o varianta spoita a Securității sus-amintite care, cumva, s-a blocat la start și-a lăsat vidul de putere actual sa guverneze haosul . Fie și-așa, ca doar nu se poate regla haosul unei revoluții fără oameni instruiți (militar)—oricum, nu știu sa existe vreun model alternativ la soldatoiul-imperator Napoleon— însă trebuie sa recunoaștem ca, la fiecare noua restaurație, calitatea oamenilor ajunși la guvernare a scăzut drastic, masa critica de prostie la categoria lideri fiind atinsa la momentul post-Colectiv, când avocateilor/shysters li s-au altoit spre revitalizare tehnocrații conduși de păzitorul intersecției dintre disidenta și dictatura, Dacian J. Cioloș. (ma feresc sa-i scriu numele, Julien, întreg, deoarece consider ca i-a fost fatal, de la botez și pana la trista lui maturitate, și nu e vina lui ca l-au cadorisit părinții cu numele parvenitului stendhalian). Revenind la subiect: o restaurație a prostiei nu are de ce sa fie susținută prin vot sau orice alt instrument democratic și nu cred ca un Tulus sau un Eckstein ca exemplare mai puțin atinse de morbul tâmpeniei —alta calitate nu văd sa aibă in afara unui creier mai puțin încețoșat ca cel al “salvatorilor” patriei, câștigători ai scrutinului din 26 mai ac—vor putea regla haosul. Și mai cred, din păcate, ca haosul trebuie lăsat sa se desfășoare pana la epuizare; o urma de “regula” a fost deja reinstaurata prin omorârea rituală a lui Dragnea, s-a produs ceva așteptat, real, palpabil, păpușa purtată in sulita timp de doi ani s-a încarnat, a luat forma puscariasului nr XXX de la Rahova, știe și liberalul Florin Roman unde sa-și trimită interlocutoarele pesediste (madam Zoana, recent) sa se pocăiască pentru păcatele șefului—sancționate, pana una-alta, și de “speranța” Doru Tulus—și, cu puțin noroc, poate moare Iliescu la spital și se termina pe vecie cu revolutiile, ca numai haos stârnesc. Repet, așa se văd lucrurile din afara deci s-ar putea sa ma înșel asupra personajelor, piesei, autorilor și regizorilor acesteia; asta e soarta spectatorului, sa meargă după iluzia teatrala sau sa părăsească sala de spectacol dacă nu crede in ce vede și aude din scena. Deci înainte cu haosul pana vine iar Ponta sa umple golul, după câte văd e singurul dintre shysters care acționează ca un militar de cariera, a reușit sa între și in Parlamentul european pe usa din fatza și-și tine trupa in ordine/in afara execuțiilor rituale care “anima” societatea civilă. Asta da, restaurație, merita un vot electronic!
Calea inainte, doamna Dancila a repus Estonia pe harta mondiala.
https://www.gandul.info/puterea-gandului/arbitrul-trage-la-poarta-18161420