Ileana Renia

Sezonul clasărilor la DNA

Fostul nostru coleg, Alex Costache, a urmărit de-a lungul timpului aici, pe România Curată, mai multe dosare cu nume grele, unele care trenează de ani de zile. Ei bine, în ultimele zile și săptămâni, DNA a clasat trei dintre acestea, oferind detalii pe G4Media.

1. DNA a clasat dosarul de fraudă cu fonduri europene în care era vizată firma 3T Construct din Piatra Neamţ, deţinută între 2010 şi 2014 de directorul Tel Drum, Petre Pitiş, şi apoi preluată de Nicoleta Pene, directorul comercial al Tel Drum. Firma a intrat în insolvenţă în 2014 şi acum este în faliment. Cazul era nvestigat împreună cu OLAF, cu un prejudiciu de 10 milioane de euro și viza informațiile din nota SRI fotografiată de o ”cârtiță” din DNA și dusă la Ministerul Dezvoltării, unde ministru era Liviu Dragnea. Detalii aici.

2. DNA a clasat două dosare ale lui Marian Vanghelie. În dosarul ”Romprest”, fostul primar era suspect de abuz in serviciu cu prejudiciu de 2 milioane de lei. Marian Vanghelie era acuzat de producerea unui prejudiciu de 2 milioane de lei în legătură cu încredințarea directă a unui contract de salubritate companiei Romprest, controlată în 2008 de omul de afaceri Florian Walter (arestat ulterior în alte dosare, ca și Marian Vanghelie). Detalii aici.

3. După 6 ani de anchete și după ce i-au făcut percheziție cu mascații acasă, procurorii au închis dosarul de corupție al fostui șef al CJ Bacău, actualul europarlamentar PSD, Dragoș Benea. Cazul era în anchetă din 2014. În acel an, pe 17 iulie, anchetatorii au făcut percheziţii la 28 de adrese din judeţul Bacău, inclusiv la trei instituţii publice, într-un dosar privind săvârşirea unor infracţiuni de corupţie, în perioada 2005 – 2012, a transmins atunci DNA presei. Reprezentanţii parchetului anticorupție au precizat că urmărirea penală era începută in rem pentru mai multe fapte de corupţie legate de achiziții publice. Detalii aici.

Cum rămâne cu arestările preventive din aceste dosare, show-ul public și sutele de mii de lei cheltuiți pe hârtii, percheziții, interceptări și așa mai departe?


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

2 thoughts on “Sezonul clasărilor la DNA

  1. CMC

    Cum ramane?
    Ramane ca justitia e folosita ca politie politica!
    Ramane ca prokurorii dna ancheteaza ce li se pune sub nas de servicii si nu ancheteaza ce nu sunt imbolditi sa ancheteze!
    Ramane ca infractorii care dovedesc ca stiu multe (cu filmetze, jurrnale, carti) nu mai sunt cautati de nimeni: Ghita, Udrea, Puiu Popoviciu, Rizea, Daniel Dragomir.
    Ramane ca un prokuror precum Negulescu este lasat in libertate si incurajat sa se implice in campania politica.
    Ramane ca toti sunt implicati in justie: servicii, politicieni, ambasadori samd…
    Si atunci, ramane ca Justitia nu mai e justitie. E orice altceva…

    Reply
  2. JUSTITIABILUL

    Indicatorii de baza ce caracterizeaza eficienta sau randamentul sistemului judiciar romanesc, celeritatea solutionarii dosarelor, numarul cazurilor cu amanari si schimbari de solutii, procentajul rechizitoriilor finalizate cu condamnari si recuperarea prejudiciilor sau bagubelor reliefeaza din nefericire pentru democratia romaneasca post-decembrista si justitiabili O STARE DE FAPT CATASTROFALA ce ilustreaza realizarea unor cheltuieli judiciare enorme din banul public fara nici o justificare. Din analiza valorilor anuale a indicatorilor mentionati rezulta ca prin politicile adoptate (de factori de decizie extrem de subiectivi cu scopuri ascunse si interese de clan sau de grup) in cadrul sistemului judiciar nu s-a dorit emanciparea sau adaptarea acestuia la cerintele si valorile noului sistem social democratic. Valorile anuale ale indicatorilor statistici mentionati mai arata ca sistemul judiciar este (un amalgam) afectat grav si sub aspectul organizarii institutionale, al functionarii structurilor, al procedurilor interne de lucru utilizate si al gestionarii resurselor (financiare, umane si materiale).
    Numarul clanurilor (formate, din infractori cu cazier, politicieni, judecatori, procurori, avocati, politisti, grefieri, experti si notari, pe principii de rudenie sau de grup bine organizat) existente in sistemul judiciar este semnificativ de mare ceea ce afecteaza toti indicatorii de eficienta si determina in acelasi timp risipirea unor insemnate fonduri bugetare ale statului roman (cei care judeca irational si prost sau carora nu le pasa de consecintele unor verdicte arbitrare date nu sunt pusi sa RASPUNDA ori sa plateasca daunele create).
    Populatia Romaniei in stadiul in care se afla dupa 30 de ani de la evenimentele din 1989 ARE NEVOIE MARE DE DREPTATE “ca necesitate sociala obiectiva” si nu de justitie ca sistem de drept ce functioneaza ca o platforma de aranjamente ale intereselor clasei politice dominante;
    – La zadarnicirea activitatii sistemului judiciar contribuie nu numai modul defectuos al organizarii si functionarii institutiilor abilitate ale statului ci si societatile de badyguarzi (cu obiect de activitate formal) dotate cu tehnica de lupta si de ascultare si firmele de detectivi particulari, care sunt in legatura directa, ilicita, cu membri ai clanurilor apartinind crimei organizate sau “cartite” din justitie ori politie si servicii secrete.
    Infiintarea discretionara de firme constituite in cadrul serviciilor secrete cu scopul declarat de a se efectua supravegheri operative acoperite si care de fapt functioneaza dupa bunul plac al unor farisei aduc si mari prejudicii sistemului judiciar si nu numai.
    Deoarece capii politicii romanesti au mafiotizat societatea, este necesara organizarea unor structuri judiciare, si nu numai, cu ierarhii interne cat mai reduse si simpliste pentru a intari independenta, inegritatea si competenta profesionala a functionarilor publici cu atributii de control (politisti, comisari ai garzii financiare, personalul Curtii de Conturi sau din alte institutii) si a justitiarilor (procurori si judecatori), pecum si in vederea diminuarii riscurilor de mare si mica coruptie fiind necesara o abordare noua a statutului lor profesional.
    In acest sens identitatea sau datele de stare civila ale acestora categorii mentionate nu trebuie aduse la cunostinta publica. Relationarea publica pentru exercitarea atributiilor de serviciu sa se faca in baza unor coduri cifrate, purtate la vedere inscriptionate pe legitimatii, si care pot fi schimbate periodic in functie de unele necesitati obiective sau operative.
    Intocmirea documentelor procedurale de constatare si urmarire penala de catre aceste categorii de functionari si justitiari trebuie facuta de asemenea in baza codurilor cifrate. Astfel se va realiza atat protejarea personalului implicat in cauza cat si o diminuare considerabila a vulnerabilitatilor si a riscurilor la coruptiei;
    – Sisitemul judiciar romanesc se poate eficientiza, FARA A SE APLICA MAI MULTE FAZE ALE PROCESULUI JUDICIAR, si FARA FOLOSIREA INSTITUTIEI AVOCATULUI prin infaptuirea justitiei cu obiectivitate maxima si celeritate precum si cu cheltuieli minime, NUMAI aplicand modelul Sistemului de Justitie CANADIAN, a Tribunalului Electronic, bazat pe stiinta ciberneticii judiciare. Completul de judecata este format dintr-un IT-ist sau cibernetician bine instruit si din punct de vedere ala cunostintelor juridice, un judecator ce detine si cunostinte IT suficiente si un calculator performant cu softul adecvat.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *