Joi, ministrul fără mandat politic al Transporturilor, Lucian Șova, a organizat pe ultima sută de metri un subcomitet de monitorizare POIM care vizează domeniul rutier, întâlnire la care nu au fost convocați toți membrii cu drept de vot din partea societății civile. Cel puțin noi, la Societatea Academică din România, nu am primit nicio invitație, lucru pe care nu l-am mai pățit până acum.
Oare pentru că la ultimele comitete le-am cerut o grămadă de explicații și documente? Sau pentru că suntem printre puținii care, atunci când vine vorba de prioritizat autostrăzi secundare în dauna celor principale, ne uităm la Regulamentul 1315 al Parlamentului European și la Master Planul General de Transport al României, neînghițind cacealmaua pe care grupul Benea-Șova de la Bacău o coace de vreo 2 ani încoace pentru a justifica neputința guvernelor PSD din ultimii ani de a construi vreun kilometru de autostradă în și spre Moldova?
Voinicie cu secretomanie
Imediat după ce a fost anunțată schimbarea lui de la minister, Lucian Șova a ieșit public să ne spună că al său corp de control de la minister a găsit nereguli de multe milioane de euro la Metrorex și CFR Marfă. Solicitând aceste documente, ni s-a răspuns sec că rapoartele Corpului de control sunt secrete, la fel ca stenogramele ședințelor de guvern.
În fine, sloganul pe care dl. Șova îl tot repetă de ceva zile pe unde i se pune un microfon în față este “ştiu bine ce fac şi fac bine ce ştiu”. Nu vreau să fiu obraznic, dar chiar pare inspirat din reclama aceea la Durex: “fac ce vreau, dar știu ce fac”.
Păcat de pompierismul ăsta de final, că per ansamblu Șova a avut un mandat bun spre eficient (e unul dintre puținii care a făcut pași spre spargerea unor gășculițe din palat), cu excepția unor declarații pe bază aroganței care în anumite situații parcă îl stăpânește.
Dar, cine credeti voi ca a votat Master Planul General de Transport al României, inaintat Comisiei Europene?
Daca nu stiti inca va spun eu!
PSD in vremea lui Ciolos, dupa cum tot PSD a votat Legea cu autostrada VIRTUALA promulgata de presh cu mult tam-tam deunazi, alaturi de PNL (inventatorul autostrazilor virtuale cu schepsis), si USR?/ cativa independenti. Tot PSD prin vocea lui Dragnea/ Dancila spune ca pe Culoaul Siretului, ca principala ruta de transport si conexiune cu restul tarii (porturi, capitala…) a MOLDOVEI nu se face AUTOSTRADA ci un EXPRES, desi e acolo un Drum European princilal pe care circula peste 2 milioane de cetateni, deocamdata, intr-un sens si altul uneori in acelasi timp!
(restul sunt doar niste gainarii ale unori oameni fara principii ori vreo putere politica reala la centru – unde nici macar unu ca DRAGNEA nu are puterea reala sa faca efectiv ceva, probabil deoarece are alte preocupari si pentru ca nu-l prea duce capu de la natura – prin care shmenuri incearca sa faca dintr-o CENTURA in regim de autostrada, o AUTOSTRADA, desi tot centura va ramane chiar daca o trec si pe asta la PRIMARIE ca pe cea din Bucu)
Celor ca MILITIEAZA atat de feroce si PROFESIONIST (a milita” vine din franceza si, da, are de-a face cu structuri MILITARE insemnand “a LUPta intens pentru ceva) impotriva A13, pentru A8, poti sa le transmiti ca DIICOTUL se ocupa cu doar cu activitatile de CRIMA organizata si terorism, alte structuri ar trebui sa se ocupe de tradatori platiti de state straine ca sa saboteze Romania din interior formand retele complexe si nu se stie cum si cand pot fi calcati de cineva, nu doar inculpati, mult inainte ca sa inceapa macar prima LUCRARE la autostrada ungureasca la comanda rusesca careia eu i-am spus “VIRTUALA.
Iar asta doar pentru faptul ca in Culoarul Siretului – care, chiar exista – traiesc mai multi cetateni romani decat in fundatura ceausista iashi umflata cu pompa de rusi si intesata de spioni rusi.
Maaaamă, ce teorii conspiraționiste aici…
EL vorbeste in numele MOLDOVEI, ale carei interese sunt mai importante decat ale moldovenilor din Bacau, Galati, Vrancea, Roman, Birlad… ; ca nu-l intereseaza legatura cu capitala Romaniei si nici cu vreun Port ci vrea sa strapunga peste 100 de km de munti inalti prin inima Ceahlaului, peste Siberia Romaniei, ca i s-a nazarit (ungureanu-nazare-boagiu) lui ca trebuie sa ajunga la Budapesta, si numai acolo!, taman prin Cluj si fix prin Tg.MU, ca asa zice MASTERPLANU autistilor votata de PSD si inaintat Comisiei de catre CIOLOS! (ce daca PNL a amenintat ca nu-l voteaza fara autostrada inventata de romanasul Orban din BRASOV 2007-8?)
Ce vreti mai mult?
Daca ar putea si maine ar BLOCA Culoarul Strategic si Pasul Oituz pentru rusi, chiar daca zic ei ca vor la BUDAPESTA! Pana atunci, intrebati-L, si intrebati-va intre voi, despre Culoarul SIretului. Ce trafic e pe acolo, ce magistrale il strabat, cat din combustibili, gaze, marfuri, materii prime si materiale… necesare regiunii trec FIX pe acolo si doar pe acolo din TOTAL si cum poate veni dezvoltarea pe A8 si doar pe acolo!?!
Observ un oarecare comformism si un spirit justitiar anti-bacau venind din nestiinta, neimplicare, dorinta de a fi impartial, ori inhaitare cu cei care saboteaza REGIUNEA deoarece sunt mai multi – desi mutimea idiotilor utili nu conteaza la cei care manipuleaza multimile. Par mai multi, acei MOLDOVENI, insa aproape toti folosesc Culoarul Siretului vrand-nevrand in drumurile lor spre mare si in capitala – ca sa nu vorbim de gaze, electricitate si combutibili. Inedit e modul cum sar la gatul altor moldoveni in numele MOLDOVEI, similar oarecum cu moldovenilor lui DoDon, n-asa, care vor o MOLDOVA cat mai mare fara sa le prea pese de ce vrem si noi de fapt!
Atunci cand vorbim despre Realitati CONCRETE, care nu pot fi OCOLITE, nici tagaduite, DEMOCRATIA si Parlamentarile inutile cu tot felul de asociatii si organizatii dubioase – fara nicio expertiza in domeniu care nu au habar de lucrurile ELEMENTARE, specifice REGIUNII – nu-si gasesc ROSTUL, iar DICTATUL MILITANTILOR pe retzele ar trebui SANCTIONAT de voi! nu faptul ca Bacaul se sufoca din cauza faptului ca apropae toate masinile din MOLDOVA si Ucraina trec prin EL!!
Probabil trebuia sa ANALizeze mai atent PLaNUL si sa se puna de acord asupra lui in interiorul PROPRIULUI partid, inainte de a cadea de un acord GLOBAL! In felul acesta evita si sula-n coaste de azi a PNL, infipta de preshedinte, si spargatorul de nuci din propriul sau partid; dar si faptul involuntar de a-si bate joc de UNIRE in anul Centenar.