Nicusor Dan critica suspendata lui Sorin Oprescu: Costul pentru un kilometru este de cel putin opt ori mai mare decat in mod normal

Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul” şi contracandidatul lui Sorin Oprescu la alegerile pentru Primăria Capitalei, este nemulţumit de costurile foarte mari pe care le presupune realizarea proiectul inelului median, tronsonul Lacul Morii-Şoseaua Colentina.

Unul dintre cele mai dragi proiecte ale lui Oprescu, aşa-zisa „autostradă suspendată”, care a devenit ulterior „inel median”, are mari şanse să fie aprobat de noul Consiliu General al Municipiului Bucureşti, după ce foştii consilieri, în majoritate PDL-işti, l-au respins în repetate rânduri, scriu jurnalistii de la Gandul.

Costurile şoselei de 13 kilometri care ar urma să lege cartierele Militari şi Colentina sunt estimate la 1,57 miliarde de euro, potrivit indicatorilor tehnico-economici ai studiului de fezabilitate. Doar pentru execuţia unui kilometru din această arteră rutieră, primăria ar urma să plătească peste 85 de milioane de euro, la care se adaugă costurile pentru exproprieri şi proiectare, potrivit aceluiaşi studiu. Trebuie precizat însă faptul că acest proiect presupune şi realizarea de poduri şi pasaje supraterane şi subterane.

Nicuşor Dan spune că pe piaţa internaţională costul unei kilometru de autostradă variază între 3 şi 10 milioane de euro pe kilometru, ceea ce înseamnă că primaria ar urma să plătească de cel puţin opt ori mai mult. Fostul candidat la Primăria Capitalei spune că acesta este şi motivul pentru care consilierii locali au decis ca şedinţele în care se aprobă astfel de proiecte să nu mai fie publice.

„Consilierii au luat o decizie abuzivă şi ilegală, de a nu mai permite accesul publicului în sala de dezbatere. Practic, s-au izolat de cetăţeni. Mai mult, exista un obicei ca proiectele supuse spre aprobare să fie prezentate, pentru dezbatere publică, măcar cu cinci zile înainte. Acum nu s au prezentat nici măcar cu o zi înainte”, a declarat preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul”, a declarat Nicuşor Dan.

„Suspendata” se mai amână puţin

Proiectul închiderii inelului median s-a aflat marţi pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti, care a fost însă amânată pentru că foarte mulţi consilieri se află în concediu. Şedinţa urmează să fie reprogramată la o dată care va fi anunţată în timp util, potrivit unui comunicat al Primăriei Capitalei.

Aşadar, Sorin Oprescu trebuie să mai aştepte până să bifeze unul dintre principalele obiective ale celui de-al doilea său mandat, alături de rezolvarea problemei câinilor vagabonzi, aşa cum a anunţat imediat după câştigarea alegerilor din iunie.
Proiectul a fost respins de mai multe ori de fost Consiliul General, format în majoritate din membri PDL. Acum însă lucrurile s-au schimbat şi proiectul are mari şanse să treacă, crede Nicuşor Dan. Din cele 55 de mandate de consilier, USL deţine 37, PDL, 11 mandate, iar PPDD, şapte.

Şoseaua de 1,5 miliarde de euro

Valoarea proiectului inelului median este estimată la 1,57 miliarde de euro, dintre care 233 de milioane de euro sunt alocaţi pentru obţinerea şi amenajarea terenului, 57 de milioane pentru proiectare, 1,12 miliarde de euro pentru execuţie şi 153 de milioane de euro prevăzuţi pentru alte cheltuieli.

Artera rutieră va fi construită în vecinătatea căii ferate şi se va intersecta cu Şoseaua Colentina, Şoseaua Andronache, Penetraţia Autostrăzii Bucureşti – Braşov, în imediata vecinătate a Străzii Gherghiţei, Şoseaua Petricani, Şoseaua Pipera, Bulevardul Aerogării/Strada Nicolae Caramfil, Şoseaua Nordului, Şoseaua Bucureşti-Ploieşti (DN 1), Bulevardul Poligrafiei, Bulevardul Bucureştii Noi/Şoseaua Chitilei, Calea Giuleşti, Calea Crângaşi, Şoseaua Virtuţii.

Proiectul presupune şi construcţia a două tuneluri pe sub Herăstrău, precum şi a altor pasaje subterane, dintre care două vor asigura legătura spre şi dinsprePloieşti, dar şi a unor pasaje supraterane şi poduri.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *