Cristian Ghingheș

Prin propunerea de înghețare a anului școlar, Raluca Turcan îi vrea pe repetenți pe elevii români. Reacția Consiliului elevilor

Cum era treaba aia cu informatul doar din surse oficiale? Și ce facem dacă exact conducătorii surselor oficiale, cei de la care ar trebui să plece deciziile ferme și calculate, emit scenarii care să producă îngrijorare și teamă în societate? Exemplul cel mai potrivit este ceea ce a făcut astăzi Raluca Turcan, vicepremierul României, care a anunțat că este foarte posibilă înghețarea anului școlar, neținând cont că la clase a fost deja predată 70% din materie.

Asta în ciuda declarațiilor ministrului Monica Anisie, care fix invers a spus și a tot repetat în ultimele zile, că nu se va ajunge la înghețarea anului școlar.

Consiliul Național al Elevilor a reacționat imediat, anunțând că dezavuează declarația viceprim-ministrului Raluca Turcan potrivit căreia anul școlar ar putea fi înghețat.

Criza provocată de Coronavirus are efecte dăunătoare procesului educațional, acesta fiind întrerupt pentru o perioadă considerabilă de timp – o măsură absolut necesară, pe care o salutăm, care a fost adoptată de autoritățile centrale în vederea protejării elevilor de infecția cu virusul COVID-19. La momentul actual, se preconizează că școlile își vor relua programul obișnuit după vacanța de Paște, la data estimativă 21 aprilie, însă acest lucru va depinde exclusiv de evoluția cazurilor de Coronavirus depistate pe teritoriul țării noastre și, implicit, de riscul care va fi măsurat de grupul tehnico-științific din cadrul Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență.

În acest sens, sistemul educațional, blocat timp de cel puțin 4 săptămâni, care vor necesita recuperare, trebuie să răspundă nevoilor și intereselor elevilor din România, astfel încât întreaga situație să fie gestionată cu calm și responsabilitate de către autoritățile competente.

În urma consultării elevilor din România, Consiliul Național al Elevilor emite următoarele propuneri:

  1. Anul școlar nu trebuie înghețat, iar amânarea examenelor naționale trebuie evitată.

Înghețarea anului școlar nu reprezintă o soluție benefică niciunui actor implicat în sistemul educațional, iar pentru a garanta coerența actului instructiv-educativ, este necesară conservarea acestei coerențe, prin măsurile detaliate mai jos. De asemenea, amânarea examenelor naționale ar fi o măsură ce ar aduce cu sine o serie de dezavantaje pentru elevi: impune o posibilitate ca elevii care nu vor mai avea ocazia de a susține examenele naționale în a doua sesiune să nu mai aibă opțiune de a urma cursurile unui liceu, dublată de lipsa consilierii vocaționale și profesionale a elevilor, iar viitorii absolvenți de liceu se vor afla în situația de a nu mai putea opta pentru continuarea studiilor într-o instituție de învățământ superior. Elevii din România își doresc ca structura anului școlar să nu fie modificată, însă sănătatea trebuie prioritizată, iar actorii din educație trebuie să manifeste solidaritate și înțelegere în aceste vremuri de criză.

Guvernul României trebuie să investească în programe de formare continuă a profesorilor astfel încât aceștia să poată livra cu profesionalism conținuturi prin instrumente digitale, dar și în achiziționarea infrastructurii necesare pentru ca fiecare copil să aibă acces la digitalizarea educației (device-uri, abonament de date) – În primul rând, având în vedere panta ascendentă pe care o străbate țara noastră către o epidemie Coronavirus, ținând cont de faptul că unitățile de învățământ preuniversitar au cursurile suspendate pentru o perioadă care poate fi prelungită, iar examenele naționale vor fi susținute oricum, și de elevii care au acces la Internet – deci la educație digitală, și de elevii care nu beneficiază de aceste facilități, solicităm Guvernului României inițierea unui program social prin care să fie achiziționate device-uri prin care elevii se pot conecta la Internet și pot accesa aceste resurse educaționale deschise. Pentru a garanta sustenabilitatea acestui program, este importantă valorificarea următoarelor recomandări:

  • 2. Centralizarea datelor din fiecare unitate de învățământ preuniversitar pentru a afla care sunt elevii și profesorii care nu au acces la Internet și nu dispun de device-uri prin care se pot conecta virtual, printr-o procedură transparentă și nediscriminatorie;
  • 3. Achiziționarea device-urilor și livrarea acestora către familiile provenind din mediile defavorizate. Potențiale surse de finanțare: companii de telefonie, care pot fi ulterior scutite de impozit, mediul privat, fonduri europene, în funcție de costul determinat;
  • 4. Colaborarea cu administrația publică locală în vederea asigurării accesului la rețele de Internet;
  • 5. Monitorizarea impactului acestui program social astfel încât fiecare elev și fiecare cadru didactic se poate conecta la Internet și poate continua procesul de învățare, independent de locul în care aceștia se află.

În acest sens, solicităm Guvernului României să își asume soluții reale pentru eficientizarea sistemului educațional virtual într-un mod echitabil, în detrimental declarațiilor de presă care au efecte nocive pentru comunitățile școlare. Suntem de părere că guvernanții trebuie să coordoneze cât mai eficient depășirea acestei crizei, iar înghețarea anului școlar nu trebuie să constituie o măsură în niciun plan de acțiune propus de Guvern. Declarațiile doamnei viceprim-ministru, Raluca Turcan, denotă iresponsabilitate față de elevii din România, pentru care Consiliul Național al Elevilor va lupta în această perioadă, astfel încât niciun beneficiar direct al educației să nu fie nevoit să repete anul școlar în curs.

Regretabil, doamna viceprim-ministru Turcan, să propagați un astfel de mesaj menit să demoralizeze elevii (elevii care din solidaritate și responsabilitate trec acum prin momente de panică, anxietate, pentru că nu e ușor să fii adolescent în plin criză epidemiologică), un mesaj scenaristic și total neprofesionist, inducând panică în rândul populației în mod gratuit! Un reprezentant al Guvernului declară că “se ia în calcul” posibilitatea de repetare a anului școlar, tocmai când cetățenii acestei țări au nevoie de mesaje care să exprime solidaritate și coerență.

Dragi colegi, vă rog rămâneți imuni la aceste mesaje, pentru că noi suntem aici ca să vă garantăm că anul școlar nu va fi repetat, iar dreptul la educație va fi apărat chiar și în situații de criză, da! Trebuie să fim raționali și critici, cu toții, iar elevii din România au puterea aceasta, ei merită mai mult decât ce ne oferă statul!

Dragi guvernanți, zilele acestea nu mai ieșiți la declarații prin ziare și pe la televizor decât după ce ne livrați o soluție la problema: ce facem cu elevii care nu au acces la Internet? Ați găsit deja și rezolvarea și finanțarea de aveți timp de propagat mesaje în presă?Antonia Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

3 thoughts on “Prin propunerea de înghețare a anului școlar, Raluca Turcan îi vrea pe repetenți pe elevii români. Reacția Consiliului elevilor

  1. rom

    Înghețarea anului școlar are și un evident substrat economic. Banii „economisiți” din educație pot merge la firmele abilitate să combată coronavirusul, pot fi folosiți pentru alegeri etc. Copiii pierd un an, ei vor să câștige patru sau opt la putere. Din punct de vedere politicianist, madama are dreptate, plus că distinsul ei șef are, în persoana și partidul lui Ciolacu, hârtie igienică până în 2028. Din alt punct de vedere, spre exemplu, umanitar sau al dialogului social, nici nu cred că doamna analizează situația.

    Reply
  2. marius

    minim patru-cinci luni o sa dureze situatia critica si o sa se prelungeasca perioadele de criza pina anul viitor.
    anul acesta este deja inghetat chiar daca nu inteleg prea multi realitatea si ar fi bine sa va puneti intrebari ce o sa se intimple urmatorul an pt ca scolile probabil o sa fie inchise pina in 2021.

    Reply
  3. Gabriel

    Raluca Ţurcan a scăpat din obor şi behăie aiurea. O mioară nevinovată a păstorului Orban.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *